Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
    Kamionneurs hebben hier pss de boter gefret ,maar toch ,gisteren op de N60 rond punt aan de makro richting gent had zo'n "king off the road" het lumineuze idee om met z'n gevaarte het linker rijvak in te palmen om zo het rond punt op te rijden,hield daardoor gans de boel tegen natuurlijk ,en in m'n achteruitspiegel zag ik dat aant gsm'en was ook ,man wat een idioot ...
    Tja maar dat zie je niet alleen bij truckers hé. Zijn maneuvre is het gevolg van zijn gsm-en, anders zal ie zijn rondpunt wel nemen zoals het moet.
    Echt 10-tallen per dag zie ik bellen of sms-en in de wagen om dan plotseling trager te gaan beginnen rijiden, niet tegenstaande ze je juist waren voorbij gereden. Dit gebeurt door allerlei soorten wagens en indivudu achter het stuur. Dus niet alleen op de kamionneurs schieten.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
      ik erger mij meer aan de niet-boeren die wel met een boerenkar rondrijden.
      Ik erger mij aan de "boeren" die met een gewone auto rijden.....
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

ik erger mij meer aan de niet-boeren die wel met een boerenkar rondrijden.
        ik wil ooit met een oltimer-tractor + opgeleukte werfkeet door europa trekken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Tja maar dat zie je niet alleen bij truckers hé. Zijn maneuvre is het gevolg van zijn gsm-en, anders zal ie zijn rondpunt wel nemen zoals het moet.
          Echt 10-tallen per dag zie ik bellen of sms-en in de wagen om dan plotseling trager te gaan beginnen rijiden, niet tegenstaande ze je juist waren voorbij gereden. Dit gebeurt door allerlei soorten wagens en indivudu achter het stuur. Dus niet alleen op de kamionneurs schieten.
          Ik snap dat niet goed, of wel ben ik er te goed in, maar als ik soms sms tijdens het rijden merk ik geen verschil in mijn rijstijl. Ik kan nu wel blind typen op mijn iphone maar toch... ik heb geregeld met een maat van mij meegereden die zelfs zijn radio niet kan verzetten of hij zit op het fietspad of ander baanvak te rijden
          BMW X5 45e

Comment

• Ik kan zelfs niet (handsfree!) bellen tijdens het rijden zonder dat ik merk dat het mijn rijstijl negatief beïnvloed (pinkertje hier of daar vergeten, ideale schakelmomenten missen, later dingen opmerken...).

Als iemand me belt terwijl ik aan't rijden ben, moeten ze maar even wachten. Meestal zet ik me opzij, neem op en zeg dat ik later zal terugbellen.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Nu we toch bezig zijn,van die berlingo/partner/kangoo "rijders" die op een 2vak baan iemand inhalen die bvb 89/uur rijdt ,terwijl ze zich aan de max snelheid (90/uur)houden met als gevolg dat er zich een file vormt ,en als je ze dan passeert schaapachtig kijken van:doe ik toch niks verkeerd snelheidsduivel???zal ik wel mijn boetes betalen hoor ..

Comment

Nu we toch bezig zijn,van die berlingo/partner/kangoo "rijders" die op een 2vak baan iemand inhalen die bvb 89/uur rijdt ,terwijl ze zich aan de max snelheid (90/uur)houden met als gevolg dat er zich een file vormt ,en als je ze dan passeert schaapachtig kijken van:doe ik toch niks verkeerd snelheidsduivel???zal ik wel mijn boetes betalen hoor ..

Da's net hetzelfde hé, iemand die perfect legaal bezig is maar toch zo hinderend kan overkomen op andere bestuurders.
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                  Da's net hetzelfde hé, iemand die perfect legaal bezig is maar toch zo hinderend kan overkomen op andere bestuurders.
                  yeps, zelfde op de antwerpse ring bv. ik rij helemaal rechts tegen 100 - 110, ik ga dan helemaal naar links om die middeplakkers in te halen. En dan moet het snellere verkeer achter mij tuffen omdat ik reglementair rij en inhaal maar de mensen niet uiterst rechts durven rijden.

Meestal versnel ik dan wel een beetje voor het snellere verkeer en steek mijn hand op.
                  BMW X5 45e

Comment

Nu we toch bezig zijn,van die berlingo/partner/kangoo "rijders" die op een 2vak baan iemand inhalen die bvb 89/uur rijdt ,terwijl ze zich aan de max snelheid (90/uur)houden met als gevolg dat er zich een file vormt ,en als je ze dan passeert schaapachtig kijken van:doe ik toch niks verkeerd snelheidsduivel???zal ik wel mijn boetes betalen hoor ..
                    Dat u uw boetes wel zelf zult betalen daar twijfel ik niet aan, maar dat U zich stoort aan gedrag dat volkomen normaal (legaal) is omdat Uzelf asociaal (illegaal) gedrag wenst te vertonen is op zijn minst toch wel bedenkelijk... mocht die bestuurder zich inderdaad een stuk onder de maximum snelheid houden zou ik mij nog iets kunnen voorstellen van uw verontwaardiging maar gezien ze perfect de maximum snelheid volgen... het is niet omdat U een overtreding wenst te begaan dat U kunt verwachten dat anderen dat ook doen om U te plezieren.
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                      Dat u uw boetes wel zelf zult betalen daar twijfel ik niet aan, maar dat U zich stoort aan gedrag dat volkomen normaal (legaal) is omdat Uzelf asociaal (illegaal) gedrag wenst te vertonen is op zijn minst toch wel bedenkelijk... mocht die bestuurder zich inderdaad een stuk onder de maximum snelheid houden zou ik mij nog iets kunnen voorstellen van uw verontwaardiging maar gezien ze perfect de maximum snelheid volgen... het is niet omdat U een overtreding wenst te begaan dat U kunt verwachten dat anderen dat ook doen om U te plezieren.
                      ik bedoel,als die kl*tekamion die aan 89 km/uur knalt,eens je die voorbijsteekt aan 90km/uur ,eens je daar voorbij zijt ga dan terug invoegen ,en blijf niet als een idioot op het linkerrijvak tuffen,omdat er de volgende 200m terug een kamion aan 89km /uur knalt ,doe de moeite van eens in de achteruitkijkspiegel te kijken en ga gewoon invoegen ,maar nee ,ik rij aan de legale snelheid en de andere moeten dat dan ook maar doen,idioten..als ik sneller wil rijden dan doe ik dat toch,en word ik geflitst,pech ;;

Comment

ik bedoel,als die kl*tekamion die aan 89 km/uur knalt,eens je die voorbijsteekt aan 90km/uur ,eens je daar voorbij zijt ga dan terug invoegen ,en blijf niet als een idioot op het linkerrijvak tuffen,omdat er de volgende 200m terug een kamion aan 89km /uur knalt ,doe de moeite van eens in de achteruitkijkspiegel te kijken en ga gewoon invoegen ,maar nee ,ik rij aan de legale snelheid en de andere moeten dat dan ook maar doen,idioten..als ik sneller wil rijden dan doe ik dat toch,en word ik geflitst,pech ;;

waarheid
                        BMW X5 45e

Comment

Is natuurlijk een ander verhaal dan wat je hiervoor geschreven hebt, want hier is die bestuurder onnodig links aan het rijden (en dat op zich is ook een overtreding, en asociaal weggedrag waar anderen zich aan storen ). Echter stellen dat die anderen idioten zijn omdat ze geen plaats maken voor U zegt meer over U dan over die anderen, neen zij MOETEN geen plaats maken omdat U sneller wilt, ja zij moeten zich op de correcte plaats op de weg bevinden en nee zij moeten niet zomaar aannemen dat U sneller wilt dan de maximum snelheid.
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Kga hier maar gene comment op geven..

Comment

Denk dat die vrachtwagenchauffeur je behoorlijk van je melk heeft gebracht...
                              Vele kleintjes maken een grote. Let op, ik heb niks tegen truckers... moest die pipo met een personenwagen gereden hebben zouden mijn reactie en de daaropvolgende conversatie exact hetzelfde verlopen zijn. Of neen, wacht... buiten de reacties van jouw kant, tenminste. Je bent nogal snel in het pietje gebeten als het op beroepsvervoer aankomt, blijkbaar, en kijkt dan ook niet verder dan dat.

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              Zelfs al wint het me 5 seconden, het gaat over het feit dat me ergert.

Ik heb die vrachtwagenbestuurder niet de pas afgesneden, niet bruusk doen remmen, heb niet getoeterd, niet kort bij hem gereden...

Ach ja, leven en laten leven zeker.
                              Dit. En als El Greco dat concept maar niet in z'n hoofd geramd krijgt... tja.

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                              beweer ook niet dat jij die hinderd en daar gaat het ook niet op (net als bij B(l)aasTurbo).
                              Kijk eens aan, en wederom worden we persoonlijk. Of was het een spelfout, zoals die d/t fout enkele woorden voordien? Wat is uw probleem, man? Je nickname is duidelijk welgekozen, er hangt alleszins een zweem van crisis rond jouw redeneringswijze. (als jij op een persoonlijke noot blijft neuten, kan ik er ook mee beginnen)

Het gaat er om de ergernis en wat het zou kunnen opbrengen. Niets dus. Wat is 5, 15, 45sec of 1.5min, 4min winst even verderop is er toch weer iets anders waar je je kan in ergeren. Dat is nou net die mentaliteitsverandering te weeg brengen bij chauffeurs.
                              Wie spreekt er hier trouwens over tijdwinst? Enkel jij bent erover begonnen. Autorijden is vooreerst een manier om van A naar B geraken, maar ook nog steeds een plek om te genieten van de rit van A naar B. Anders kun je even goed het openbaar vervoer nemen, dan geraakt ge (uiteindelijk) ook van A naar B en kan je bovendien in alle veiligheid bellen, schrijven, lezen, scheren, waxen, make-up aanbrengen, eten, drinken en lullen tegen je compagnons - al de dingen die tegenwoordig schering en inslag zijn geworden achter het stuur. Dat al die neuters die overal zagen dat ze niet graag autorijden gewoon eens de auto thuis laten als het niet absoluut nodig is. Autorijden is geen verplichting hé. Dàt zou pas een mentaliteitswijziging zijn.

dus inderdaad leven en laten leven.
                              Straf, komende via jouw toetsenbord. Wie is er hier al de hele tijd aan het zeiken op mijn persoon omwille van... een situatie die hij duidelijk niet bevat krijgt? Moest ik die man gehinderd hebben, tot daar aan toe, fair do. Maar het was niet zo, dus wat is je probleem? Ben jij ook zo'n persoon die de wijsheid in pacht denkt te hebben wat verkeer betreft omdat ie per jaar 50k of meer met een leasebak van 't werk rondbolt? Je hebt alleszins nogal snel een oordeel klaar zonder enig verstand van, noch inzicht in wat er zich exact heeft afgespeeld.
                              Last edited by ; 09/05/2012, 19:04.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                                Vele kleintjes maken een grote. Let op, ik heb niks tegen truckers... moest die pipo met een personenwagen gereden hebben zouden mijn reactie en de daaropvolgende conversatie exact hetzelfde verlopen zijn. Of neen, wacht... buiten de reacties van jouw kant, tenminste. Je bent nogal snel in het pietje gebeten als het op beroepsvervoer aankomt, blijkbaar, en kijkt dan ook niet verder dan dat.

Dit. En als El Greco dat concept maar niet in z'n hoofd geramd krijgt... tja.

Kijk eens aan, en wederom worden we persoonlijk. Of was het een spelfout, zoals die d/t fout enkele woorden voordien? Wat is uw probleem, man? Je nickname is duidelijk welgekozen, er hangt alleszins een zweem van crisis rond jouw redeneringswijze. (als jij op een persoonlijke noot blijft neuten, kan ik er ook mee beginnen)

Wie spreekt er hier trouwens over tijdwinst? Enkel jij bent erover begonnen. Autorijden is vooreerst een manier om van A naar B geraken, maar ook nog steeds een plek om te genieten van de rit van A naar B. Anders kun je even goed het openbaar vervoer nemen, dan geraakt ge (uiteindelijk) ook van A naar B en kan je bovendien in alle veiligheid bellen, schrijven, lezen, scheren, waxen, make-up aanbrengen, eten, drinken en lullen tegen je compagnons - al de dingen die tegenwoordig schering en inslag zijn geworden achter het stuur. Dat al die neuters die overal zagen dat ze niet graag autorijden gewoon eens de auto thuis laten als het niet absoluut nodig is. Autorijden is geen verplichting hé. Dàt zou pas een mentaliteitswijziging zijn.

Straf, komende via jouw toetsenbord. Wie is er hier al de hele tijd aan het zeiken op mijn persoon omwille van... een situatie die hij duidelijk niet bevat krijgt? Moest ik die man gehinderd hebben, tot daar aan toe, fair do. Maar het was niet zo, dus wat is je probleem? Ben jij ook zo'n persoon die de wijsheid in pacht denkt te hebben wat verkeer betreft omdat ie per jaar 50k of meer met een leasebak van 't werk rondbolt? Je hebt alleszins nogal snel een oordeel klaar zonder enig verstand van, noch inzicht in wat er zich exact heeft afgespeeld.
                                Man man man, wie heeft er hier oorspronkelijk een belachelijke ergernis gepost?

Ben jij ook Timothy dan, want jij gebruikt zelfs citaten tussen hem en mij in jou post hierboven.

Ga het hier bij laten kerel, (andere hadden het al op gegeven), die camoinneur heeft jou echt over je paard getild ('t zal toch niet met een t zijn zeker)

Oh ja, en neem alsjublief het openbaar vervoer.

Comment

Man man man, wie heeft er hier oorspronkelijk een belachelijke ergernis gepost?

Ben jij ook Timothy dan, want jij gebruikt zelfs citaten tussen hem en mij in jou post hierboven.

Ga het hier bij laten kerel, (andere hadden het al op gegeven), die camoinneur heeft jou echt over je paard getild ('t zal toch niet met een t zijn zeker)

Oh ja, en neem alsjublief het openbaar vervoer.
                                  Ah, fijn! Eindelijk geeft ge het op (ge waart de enige die er zo fel in op gaat hoor, beeld U niks in). Nu ja, als mijn ergernis zo belachelijk is, hoe omschrijven we jouw gedrag dan? Je dagen ergeren aan wat je zelf als een "belachelijke ergernis" omschrijft van een ander - op het internet nota bene, om vervolgens te blijven natrappen als een klein kind en de capaciteiten en het inschattingsvermogen van een jou totaal onbekend persoon te beoordelen.

Get a life.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                    Zo is dat.

Je kan daar mee lachen, en toen ik dat eerst hoorde dacht ik ook van allee zo erg kan dat niet zijn, maar dat blijkt dus effectief voor een soort stroboscoop effect te zorgen als dat op een raam valt. Studies hebben ook uitgewezen dat dat bij langdurige blootstelling voor hoofdpijn en stress kan zorgen bij mensen, en in bepaalde gevallen zelfs epilepsie aanvallen kan uitlokken. Daarom worden die dingen ook ver genoeg van bewoning geplaatst en bestaan er onder andere in de UK richtlijnen bij het plaatsen van windmolens dat er op geen enkele plek meer dan 30u per jaar hinder veroorzaakt mag worden door slagschaduw.
                                    Dat noemt men ook wel Flicker Vertigo.
                                    Dit kan je krijgen door stroboscoopeffecten met eerder hevige lichtinval en frequenties tussen 1 en 20Hz. Hierdoor kan je inderdaad ferm gedesoriënteerd geraken, misselijkheid, hoofdpijn,... iemand die er gevoelig voor is kan ook epilepsieaanvallen krijgen.

Dit komt vaak voor bij passagiers in een helikopter waar het binnenvallend zonlicht onderbroken wordt door de draaiende bladen.

Dat men dit ook van een windmolen kan krijgen... zou wel kunnen, maar dan toch bij een bepaalde zonnestand en op een bepaalde plek ten opzichte van de zon en de windmolen.

Anders gezegd: dan moet je er wel echt vlak in de buurt wonen, want ik geloof niet dat dit effect zich 500 meter verder nog zo laat voelen zodat je er hinder van krijgt. (verschil van de schaduw ten opzichte van het omgevingslicht moet groot genoeg zijn).

Moeten ze die dingen ook niet minstens een bepaalde afstand van woonwijken houden ivm gevaar wanneer een wiek loskomt in een storm etc?

Wel beaam ik: die dingen schieten uit de grond alsof het niks is. Vanuit de lucht hadden we vroeger leuke referentiepunten aan wat windmolens her en der, tegenwoordig moet je goed kijken of het wel DIE windmolen is, want er staan er overal!
                                    Last edited by Timmeke-Tim; 10/05/2012, 15:27.
                                    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                    www.meevliegen.be

Comment

Die slagschaduw van die wieken is nochtans het meest irritante aan die zaken. Ik weet van iemand die daar last van heeft (welliswaar op zijn werkloodsding).
                                      En hoeveel minuten per dag hebt ge daar dan last van? En dan nog nie elke dag op t zelfde moment want in de loop van t jaar staat de zon steeds anders waardoor de schaduw echt wel verplaatst. Hier bij ons is er ook zo ne ideoloog aan t strijden tegen 3 molens. Zijn argument is dat als er zo'n wiek valt, dat gevaarlijk is voor wandelaars en de 2 wilde konijntjes die in de wei rondlopen. En t ergste is dat hem nog gelijk aan t krijgen is.

Ze zouden al die "tegenstanders" echt heel simpel over de streep kunnen krijgen. Gewoon een kans geven om mee op 1 of ander manier te investeren in zo'n molen. Veel tegenstanders worden dan ineens strijders om nog een molen extra.

Comment

• Ik haat ook die "klaag, wij zijn tegen, niet in onzen hof" mentaliteit. Hier in Geel zouden ze er ook gaan zetten, awel, goed zo! Moesten ze meer doen.

Maar een loskomende wiek die op een konijntje valt is best wel mogelijk hoor http://www.youtube.com/watch?v=CqEccgR0q-o
                                        En youtube staat er vol van.

Vanaf dat die dingen niet meer geremd worden wordt het spannend. Dus net naast men huis moeten ze dat nu ook ni placeren van mij, dat ze toch een paar honderd meter laten
                                        Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                        www.meevliegen.be

Comment

• Das goe kapot

nuja liever zo'n wiek kapot zeker ipv een kerncentrale?
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X