Oorspronkelijk geplaatst door flappy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenGeen twee zonder drie:
en ge moogt daar maar 80, maar camions rijden altijd te traag, dus verplicht in te halen
Niet noodzakelijk omdat ze te traag rijden, maar ik kijk graag een eindje voor me om de situatie altijd te overzien. aangezien er door of over een vrachtwagen niet te kijken valt, en ernaast wegens de breedte ook niet veel te zien valt, ga ik er ook voorbij als ik de kans heb. Niet om veel sneller te willen rijden, wel om zicht en comfort terug te hebben.
Het zal niet de eerste zijn die zich onder een opligger parkeert nadat de vrachtwagen ook iets steviger in de remmen moest voor iets. Zeker als ze de opligger dichttrekken remt dat vaak goed af, in ieder geval sneller dan reactietijd en remkracht van de auto(s) er achter.
Ook als het regent is het opspattend en opgezogen water aan de achterkant een merde. Afstand etc, allemaal absoluut waar. Maar ervoor rijden is toch NOG iets interessanter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenIk kan me in bepaalde situaties ergeren aan:
- trager rijden (weet het, wettelijk gezien MOETEN ze trager op de secundaire wegen)
- traagheid bij optrekken en manoeuvres (zou handiger zijn als een camion verplicht tien miljoen miljard PK heeft maarja)
- een pak meer lawaai, ze donderen als het ware over het wegdek
- gooien een pak meer vuil (zand, steentjes, ...) op dan een personenwagen
- gooien bij regenweer een pak meer spray op als je er achter rijdt
- je zicht is geblokkeerd als je er achter hangt
- ...
Ge kunt geen eieren bakken zonder ze te breken he...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenIk wil ook maar even verduidelijk: ik haal ook graag vrachtwagens en andere mastodonten in.
Niet noodzakelijk omdat ze te traag rijden, maar ik kijk graag een eindje voor me om de situatie altijd te overzien. aangezien er door of over een vrachtwagen niet te kijken valt, en ernaast wegens de breedte ook niet veel te zien valt, ga ik er ook voorbij als ik de kans heb. Niet om veel sneller te willen rijden, wel om zicht en comfort terug te hebben.
Het zal niet de eerste zijn die zich onder een opligger parkeert nadat de vrachtwagen ook iets steviger in de remmen moest voor iets. Zeker als ze de opligger dichttrekken remt dat vaak goed af, in ieder geval sneller dan reactietijd en remkracht van de auto(s) er achter.
Ook als het regent is het opspattend en opgezogen water aan de achterkant een merde. Afstand etc, allemaal absoluut waar. Maar ervoor rijden is toch NOG iets interessanter
Ben je dan zo een die ze gaat inhalen, ook al rijden ze al de toegelaten snelheid, om daarna eigenlijk niet sneller te rijden dan die camion? Zo'n volk mag van mij gerust ergens tegen een boompje rijden, dan zijn we er van af. Een van de grootste en dagelijks voorkomende ergernissen. Je hebt er zelfs die kort voor u terug invoegen en gewoon op hun rem stampen omdat ze te snel reden, waarna ze trager reden dan de camion voordien. Bullbars hebben dan wel een nut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenof je nou voor of tegen kernenergie bent maakt in feite niet uit
het is eindig als grondstof, schattingen lopen wel uit elkaar maar met huidige kencentrales is het tss 50 en 250 jaar
dus diversifieren houdt absoluut steek
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenEnergie is er in overvloed rondom ons, ge moet het alleen weten te 'vangen'. Maar blijven investeren in iets wat eigenlijk een doodlopende straat is, is niet verstandig naar toekomstige generaties.
Comment
-
Ik vroeg me gisteren trouwens af waarom op de Brusselse ring van Wemmel tot Anderlecht een snelheidsbeperking van 70 km/u geldt, in beide richtingen dan nog. Gisterenavond waren ze enkel in Wemmel een stuk van de weg aan het schrapen, in één richting.
Ik was overigens blijkbaar de enige die me aan die limiet hield, heb 't na een tijdje ook opgegeven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenIk wil ook maar even verduidelijk: ik haal ook graag vrachtwagens en andere mastodonten in.
Niet noodzakelijk omdat ze te traag rijden, maar ik kijk graag een eindje voor me om de situatie altijd te overzien. aangezien er door of over een vrachtwagen niet te kijken valt, en ernaast wegens de breedte ook niet veel te zien valt, ga ik er ook voorbij als ik de kans heb. Niet om veel sneller te willen rijden, wel om zicht en comfort terug te hebben.
Het zal niet de eerste zijn die zich onder een opligger parkeert nadat de vrachtwagen ook iets steviger in de remmen moest voor iets. Zeker als ze de opligger dichttrekken remt dat vaak goed af, in ieder geval sneller dan reactietijd en remkracht van de auto(s) er achter.
Ook als het regent is het opspattend en opgezogen water aan de achterkant een merde. Afstand etc, allemaal absoluut waar. Maar ervoor rijden is toch NOG iets interessanterPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenAls ge niet te dicht op die oplegger gaat plakken heb je geen last van te weinig zicht, noch ga je er onder rijden als die remt.
Ben je dan zo een die ze gaat inhalen, ook al rijden ze al de toegelaten snelheid, om daarna eigenlijk niet sneller te rijden dan die camion? Zo'n volk mag van mij gerust ergens tegen een boompje rijden, dan zijn we er van af. Een van de grootste en dagelijks voorkomende ergernissen. Je hebt er zelfs die kort voor u terug invoegen en gewoon op hun rem stampen omdat ze te snel reden, waarna ze trager reden dan de camion voordien. Bullbars hebben dan wel een nut.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenErger je je ook zo aan bussen eigenlijk? Al deze argumenten gaan ook op voor hen, vooral die tweede, de meeste bussen kunnen niet volgen in 't optrekken met een deftige camion ze.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk BerichtenIk vroeg me gisteren trouwens af waarom op de Brusselse ring van Wemmel tot Anderlecht een snelheidsbeperking van 70 km/u geldt, in beide richtingen dan nog. Gisterenavond waren ze enkel in Wemmel een stuk van de weg aan het schrapen, in één richting.
Ik was overigens blijkbaar de enige die me aan die limiet hield, heb 't na een tijdje ook opgegeven.
Ik stuur een vlammende klacht naar Wegen en Verkeer en zag enkele weken geleden hun oplossing: het verbieden van motorfietsen op de afgefreesde delen. Motorfietsen mochten enkel op het rechtervak rijden, tussen de vrachtwagens. Het middenvak en linkervak was evenwel nog niet afgefreesd dus reed je daar voor piet snot aan 90 km/u.
In Nederland, Duitsland en GB daarentegen kom je dat niet tegen. In Nederland sluit men vanaf 21u een rijvak, freest men het af, asfalteert men, doet men de belijning en om 6u 's morgens gaat het rijvak weer open en heeft niemand van het normale verkeer over het gefreesde rijvak moeten rijden. En op een weekje tijd kan je zo 8km dubbelbaans snelweg afwerken, zonder risico's op kapotte velgen, klapbanden en steenslagschade.
Ook veelzeggend dat als je op een gewone weg een stuk afgefreesd rijvak tegenkomt, men snelheidsbeperkingen van 30 km/u zet. Blijkbaar is dat niet zo van tel op snelwegen, waar men dan een limiet van 70 zet. Net alsof je velgen aan 70 niet krom slaan van op een stalen richel te rijden die een brug splitst van de vaste weg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenIk miste de steun al.
Gisteren in een boerenwegel merci's gekregen van twee klakskes in een afgeragde 206 omdat ik opzij ging van als ik kon! Ze reden weliswaar al 18km achter mij aan 50 per uur, maar ze snapten het tenminste. Ik was even breed als de baan en had bomen mee.
heb ook al een paar keer zo'n vrachtwagen gehad die voor mij opzij ging. Krijgt ook een bedankje.
De oprit naar de A12 vanuit berendrecht is nogal redelijk steil en de vrachtwagens gaan daar niet zo snel naar boven. Voor mij reed een madammeke en de camion gaat opzij om ons door te laten. blijft dat madammeke natuurlijk daar achter rijden uit schrik om voorbij te stekenBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenZelfs voituren hebben dikke problemen als je met ne serieuze vrachtwagen (met lege remork...) en een goeie Fuller autoboîte bolt.
Dan opschakelen naar 12 voor het verbruik natuurlijk.
Ook leuk in de zomer, 15 ton of minder lading moet ik gewoon naar 11e gaan op hellingen, maar blijft wel 90 doen, je haalt zo alle toeristen in die niet boven raken.
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtengoed zo jongen,
heb ook al een paar keer zo'n vrachtwagen gehad die voor mij opzij ging. Krijgt ook een bedankje.
De oprit naar de A12 vanuit berendrecht is nogal redelijk steil en de vrachtwagens gaan daar niet zo snel naar boven. Voor mij reed een madammeke en de camion gaat opzij om ons door te laten. blijft dat madammeke natuurlijk daar achter rijden uit schrik om voorbij te stekenLast edited by |) ][ |V| ][; 12/05/2012, 10:51.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenZonder remork laat je werkelijk alles achter. Starten in 4e en schakelen naar 7e, dan 10e en hop => 90.
Dan opschakelen naar 12 voor het verbruik natuurlijk.
Ook leuk in de zomer, 15 ton of minder lading moet ik gewoon naar 11e gaan op hellingen, maar blijft wel 90 doen, je haalt zo alle toeristen in die niet boven raken.
Oprit om van de expressweg van Ieper de A19 op te rijden gaat ook erg stijl, volgeladen raak ik tegen 30-35 boven, ik rij dan meestal op de pechstrook, de meesten hebben het door en zetten 4 pinkers een op, anderen blijven bang achter.
Gij hebt nog een manuele zeker? Mijn Volvo (automaat) trek ik op in normaal (vol staat ie in 1e of 2e, leeg in 4e) en eens aan het bollen duw ik op Power... Zo trekt die van mij het snelst op. Indien dat de trekker alleen is, dan moet ik nog oppassen of hij patineert als hij van 4e naar 6e gaat!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door c3ltic Bekijk BerichtenDaar doe ik dat ook altijd hé... En op de oprit in Rekkem ook, om er nog een bekende in zelfde trend bij te zeggen . Maar soms zijn er inderdaad idioten die dan braaf achterblijven en waarschijnlijk denken dat we strontzat zijn of bezig met iets anders!?
Gij hebt nog een manuele zeker? Mijn Volvo (automaat) trek ik op in normaal (vol staat ie in 1e of 2e, leeg in 4e) en eens aan het bollen duw ik op Power... Zo trekt die van mij het snelst op. Indien dat de trekker alleen is, dan moet ik nog oppassen of hij patineert als hij van 4e naar 6e gaat!
Ik heb een Opticruise 12+2, dus semi-automaat. Vol start dat ook in 1e, leeg in 3e en zonder remork in 4e. Dat Power-knopje (Hill bij Scania) ben je niet veel mee onder 7e, das enkel goed om banden te verbranden.
Ik heb dan nog Michelin, dat glijdt extra, vooral nu ze uitgesneden zijn.
Comment
-
Daarnet een groep wielertoeristen. Komen uit een zijstraat links van mij en moeten linksaf, dezelfde richting als ik dus. Ik was nog vrij veraf en de helft van die groep steekt over en gaat op mijn vak rijden. Er was geen fietspad en ik was veraf, dus ok.
Tweede groep blijft staan en steekt over als ik op 100m ben, waardoor ik moest stoppen. Hierdoor was ik al geïrriteerd, maar ik haal ze gewoon in. Wat verder kom ik dan bij de eerste helft van de groep, maar door tegenliggers kon ik er niet voorbij. Die waren ook trager aan 't rijden om de tweede groep te laten naderen. Plots hoor ik geroep achter mij: de groep spandexjanetten die mij afsneed had hun vriendjes bijgehaald en waren kwaad omdat ik in hun weg reed.
Onvoorstelbaar die mannen, arrogantie ten top. Hoe dat er niet vaker van die groepen opzettelijk van de weg gemaaid worden is me een raadsel.
Heb jaren terug eens een groep van 5 gehad die aan mijn bagagerek kwamen hangen in bebouwde kom. Er lag er een op zijn muil, de rest had op tijd gelost.
Comment
-
Ik wil niet gaan veralgemenen, maar wat een bende mongolen zijn wielertoeristen dan ook.
Een fietspad kennen ze niet, ook al is die in goede staat en breed genoeg, laat staan voorrangsregels.
En de wetten rond in groep rijden met wegcapiteins enz. kennen de meesten ook al niet, alhoewel dat er wel groepen zijn die het correct doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk BerichtenIk wil niet gaan veralgemenen, maar wat een bende mongolen zijn wielertoeristen dan ook.
Een fietspad kennen ze niet, ook al is die in goede staat en breed genoeg, laat staan voorrangsregels.
En de wetten rond in groep rijden met wegcapiteins enz. kennen de meesten ook al niet, alhoewel dat er wel groepen zijn die het correct doen.
Een collega van mij is zelf wielerrenner en snapt die mannen niet. Levensgevaarlijk volgens hem om zo op de baan te rijden.
Comment
Comment