Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    Dit gezegd zijnde en back on topic: net met de buschauffeur gepraat van de school. Die was vroeger Lijn-chauffer en heeft daarover zijn boekske eens opengedaan. Chapeau aan alle buschauffeurs die het maar normaal moeten vinden dat hun bak dagelijks wordt volgescheten.
    Ge moet de wetgeving er es op naslaan. Varkenstransport is beter da openbaar vervoer. Rij en rusttijden gelden niet voor buschauffeurs van de lijn. Ik heb kennissen bij de vakbond en die beloven nu al dat dat het volgende punt is wat er onderhandeld gaat moeten worden, of t zal weer regelmatig "te voet" naar t werk zijn.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Geen twee zonder drie:

      en ge moogt daar maar 80, maar camions rijden altijd te traag, dus verplicht in te halen
      Ik wil ook maar even verduidelijk: ik haal ook graag vrachtwagens en andere mastodonten in.
      Niet noodzakelijk omdat ze te traag rijden, maar ik kijk graag een eindje voor me om de situatie altijd te overzien. aangezien er door of over een vrachtwagen niet te kijken valt, en ernaast wegens de breedte ook niet veel te zien valt, ga ik er ook voorbij als ik de kans heb. Niet om veel sneller te willen rijden, wel om zicht en comfort terug te hebben.

      Het zal niet de eerste zijn die zich onder een opligger parkeert nadat de vrachtwagen ook iets steviger in de remmen moest voor iets. Zeker als ze de opligger dichttrekken remt dat vaak goed af, in ieder geval sneller dan reactietijd en remkracht van de auto(s) er achter.

      Ook als het regent is het opspattend en opgezogen water aan de achterkant een merde. Afstand etc, allemaal absoluut waar. Maar ervoor rijden is toch NOG iets interessanter
      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
      www.meevliegen.be

      Comment


      • Als je niks ziet, moet je afstand houden.

        Ik haal vrachtwagens in omdat ze langer afremmen en trager optrekken en zo mijn rit langer wordt, niet omdat ze mijn zicht blokkeren.

        Comment


        • dankje wooter zo kanjert ook zien

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
            Ik kan me in bepaalde situaties ergeren aan:

            - trager rijden (weet het, wettelijk gezien MOETEN ze trager op de secundaire wegen)
            - traagheid bij optrekken en manoeuvres (zou handiger zijn als een camion verplicht tien miljoen miljard PK heeft maarja)
            - een pak meer lawaai, ze donderen als het ware over het wegdek
            - gooien een pak meer vuil (zand, steentjes, ...) op dan een personenwagen
            - gooien bij regenweer een pak meer spray op als je er achter rijdt
            - je zicht is geblokkeerd als je er achter hangt
            - ...
            Maar allé... Al die dingen die gij opnoemt zijn gewoon fysische eigenschappen
            Ge kunt geen eieren bakken zonder ze te breken he...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
              Ik wil ook maar even verduidelijk: ik haal ook graag vrachtwagens en andere mastodonten in.
              Niet noodzakelijk omdat ze te traag rijden, maar ik kijk graag een eindje voor me om de situatie altijd te overzien. aangezien er door of over een vrachtwagen niet te kijken valt, en ernaast wegens de breedte ook niet veel te zien valt, ga ik er ook voorbij als ik de kans heb. Niet om veel sneller te willen rijden, wel om zicht en comfort terug te hebben.

              Het zal niet de eerste zijn die zich onder een opligger parkeert nadat de vrachtwagen ook iets steviger in de remmen moest voor iets. Zeker als ze de opligger dichttrekken remt dat vaak goed af, in ieder geval sneller dan reactietijd en remkracht van de auto(s) er achter.

              Ook als het regent is het opspattend en opgezogen water aan de achterkant een merde. Afstand etc, allemaal absoluut waar. Maar ervoor rijden is toch NOG iets interessanter
              Als ge niet te dicht op die oplegger gaat plakken heb je geen last van te weinig zicht, noch ga je er onder rijden als die remt.
              Ben je dan zo een die ze gaat inhalen, ook al rijden ze al de toegelaten snelheid, om daarna eigenlijk niet sneller te rijden dan die camion? Zo'n volk mag van mij gerust ergens tegen een boompje rijden, dan zijn we er van af. Een van de grootste en dagelijks voorkomende ergernissen. Je hebt er zelfs die kort voor u terug invoegen en gewoon op hun rem stampen omdat ze te snel reden, waarna ze trager reden dan de camion voordien. Bullbars hebben dan wel een nut.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                of je nou voor of tegen kernenergie bent maakt in feite niet uit
                het is eindig als grondstof, schattingen lopen wel uit elkaar maar met huidige kencentrales is het tss 50 en 250 jaar
                dus diversifieren houdt absoluut steek
                net zoals met vervoer, geef iedereen een auto en het gaat niet meer vooruit. De sleutel ligt in het verdelen van de energiebronnen. beetje kernenergie, beetje windenergie, beetje zonne energie. Bij ons (op mijn werk) zijn ze zelfs bezig met een onderzoek om energie uit golfslagen te halen.

                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                Energie is er in overvloed rondom ons, ge moet het alleen weten te 'vangen'. Maar blijven investeren in iets wat eigenlijk een doodlopende straat is, is niet verstandig naar toekomstige generaties.
                Dat geldt niet voor onderzoek, vind ik. Want iets wat nu onrendabel mag lijken, kan wel resulteren in een oplossing die wel nuttig kan zijn.
                autofans.be

                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                Comment


                • Ik vroeg me gisteren trouwens af waarom op de Brusselse ring van Wemmel tot Anderlecht een snelheidsbeperking van 70 km/u geldt, in beide richtingen dan nog. Gisterenavond waren ze enkel in Wemmel een stuk van de weg aan het schrapen, in één richting.
                  Ik was overigens blijkbaar de enige die me aan die limiet hield, heb 't na een tijdje ook opgegeven.
                  autofans.be

                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                    Ik wil ook maar even verduidelijk: ik haal ook graag vrachtwagens en andere mastodonten in.
                    Niet noodzakelijk omdat ze te traag rijden, maar ik kijk graag een eindje voor me om de situatie altijd te overzien. aangezien er door of over een vrachtwagen niet te kijken valt, en ernaast wegens de breedte ook niet veel te zien valt, ga ik er ook voorbij als ik de kans heb. Niet om veel sneller te willen rijden, wel om zicht en comfort terug te hebben.

                    Het zal niet de eerste zijn die zich onder een opligger parkeert nadat de vrachtwagen ook iets steviger in de remmen moest voor iets. Zeker als ze de opligger dichttrekken remt dat vaak goed af, in ieder geval sneller dan reactietijd en remkracht van de auto(s) er achter.

                    Ook als het regent is het opspattend en opgezogen water aan de achterkant een merde. Afstand etc, allemaal absoluut waar. Maar ervoor rijden is toch NOG iets interessanter
                    Alleé, ik rij juist graag achter vrachtwagens (als ze 90 rijden tenminste), gewoonlijk ben ik één van de weinige die op de E19 richting Brussel er dan 's morgens achter rij. Gaat daar altijd beter vooruit dan de middenvakrijders of zij die het linkse vak nemen omdat ze denken dat het daar vlugger zal gaan.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                      Als ge niet te dicht op die oplegger gaat plakken heb je geen last van te weinig zicht, noch ga je er onder rijden als die remt.
                      Ben je dan zo een die ze gaat inhalen, ook al rijden ze al de toegelaten snelheid, om daarna eigenlijk niet sneller te rijden dan die camion? Zo'n volk mag van mij gerust ergens tegen een boompje rijden, dan zijn we er van af. Een van de grootste en dagelijks voorkomende ergernissen. Je hebt er zelfs die kort voor u terug invoegen en gewoon op hun rem stampen omdat ze te snel reden, waarna ze trager reden dan de camion voordien. Bullbars hebben dan wel een nut.
                      Zo herkenbaar, maar die doen dat niet enkel bij vrachtwagens hoor. Gisteren terhoogte van Zemst zo nog een dame in een nieuwe Audi A6 voor mijn neus gekregen terwijl we gewoon 124 reden. Die kwam bij het invoegen veel te vroeg naar rechts en als ze nog niet half voor mijn neus hing al op haar rem ging staan. 100 m verder moest ze de afrit nemen, ik keek in mijn achteruitkijkspiegel: achter mij een zee van ruimte... tja... als ik de man van de vrouw was, zou ik de A6 toch maar niet te veel in de handen van vrouwlief geven.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                        Erger je je ook zo aan bussen eigenlijk? Al deze argumenten gaan ook op voor hen, vooral die tweede, de meeste bussen kunnen niet volgen in 't optrekken met een deftige camion ze.
                        Zelfs voituren hebben dikke problemen als je met ne serieuze vrachtwagen (met lege remork...) en een goeie Fuller autoboîte bolt.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                          Ik vroeg me gisteren trouwens af waarom op de Brusselse ring van Wemmel tot Anderlecht een snelheidsbeperking van 70 km/u geldt, in beide richtingen dan nog. Gisterenavond waren ze enkel in Wemmel een stuk van de weg aan het schrapen, in één richting.
                          Ik was overigens blijkbaar de enige die me aan die limiet hield, heb 't na een tijdje ook opgegeven.
                          Dat afschrapen is een schandalig iets... Enkele jaren geleden deden ze hetzelfde op de E40 in Bertem en reed ik daar met mijne motorfiets plots onaangekondigd in die put. Probleem: ik moest de volgende afslag nemen, en de afslag was nog niet afgefreesd. Of ik even met mijn motorfiets een rand van 3cm kon oprijden.

                          Ik stuur een vlammende klacht naar Wegen en Verkeer en zag enkele weken geleden hun oplossing: het verbieden van motorfietsen op de afgefreesde delen. Motorfietsen mochten enkel op het rechtervak rijden, tussen de vrachtwagens. Het middenvak en linkervak was evenwel nog niet afgefreesd dus reed je daar voor piet snot aan 90 km/u.

                          In Nederland, Duitsland en GB daarentegen kom je dat niet tegen. In Nederland sluit men vanaf 21u een rijvak, freest men het af, asfalteert men, doet men de belijning en om 6u 's morgens gaat het rijvak weer open en heeft niemand van het normale verkeer over het gefreesde rijvak moeten rijden. En op een weekje tijd kan je zo 8km dubbelbaans snelweg afwerken, zonder risico's op kapotte velgen, klapbanden en steenslagschade.

                          Ook veelzeggend dat als je op een gewone weg een stuk afgefreesd rijvak tegenkomt, men snelheidsbeperkingen van 30 km/u zet. Blijkbaar is dat niet zo van tel op snelwegen, waar men dan een limiet van 70 zet. Net alsof je velgen aan 70 niet krom slaan van op een stalen richel te rijden die een brug splitst van de vaste weg.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                            Ik miste de steun al.

                            Gisteren in een boerenwegel merci's gekregen van twee klakskes in een afgeragde 206 omdat ik opzij ging van als ik kon! Ze reden weliswaar al 18km achter mij aan 50 per uur, maar ze snapten het tenminste. Ik was even breed als de baan en had bomen mee.
                            goed zo jongen,

                            heb ook al een paar keer zo'n vrachtwagen gehad die voor mij opzij ging. Krijgt ook een bedankje.
                            De oprit naar de A12 vanuit berendrecht is nogal redelijk steil en de vrachtwagens gaan daar niet zo snel naar boven. Voor mij reed een madammeke en de camion gaat opzij om ons door te laten. blijft dat madammeke natuurlijk daar achter rijden uit schrik om voorbij te steken
                            BMW X5 45e

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                              Zelfs voituren hebben dikke problemen als je met ne serieuze vrachtwagen (met lege remork...) en een goeie Fuller autoboîte bolt.
                              Zonder remork laat je werkelijk alles achter. Starten in 4e en schakelen naar 7e, dan 10e en hop => 90.
                              Dan opschakelen naar 12 voor het verbruik natuurlijk.
                              Ook leuk in de zomer, 15 ton of minder lading moet ik gewoon naar 11e gaan op hellingen, maar blijft wel 90 doen, je haalt zo alle toeristen in die niet boven raken.

                              Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              goed zo jongen,

                              heb ook al een paar keer zo'n vrachtwagen gehad die voor mij opzij ging. Krijgt ook een bedankje.
                              De oprit naar de A12 vanuit berendrecht is nogal redelijk steil en de vrachtwagens gaan daar niet zo snel naar boven. Voor mij reed een madammeke en de camion gaat opzij om ons door te laten. blijft dat madammeke natuurlijk daar achter rijden uit schrik om voorbij te steken
                              Oprit om van de expressweg van Ieper de A19 op te rijden gaat ook erg stijl, volgeladen raak ik tegen 30-35 boven, ik rij dan meestal op de pechstrook, de meesten hebben het door en zetten 4 pinkers een op, anderen blijven bang achter.
                              Last edited by |) ][ |V| ][; 12/05/2012, 10:51.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                Zonder remork laat je werkelijk alles achter. Starten in 4e en schakelen naar 7e, dan 10e en hop => 90.
                                Dan opschakelen naar 12 voor het verbruik natuurlijk.
                                Ook leuk in de zomer, 15 ton of minder lading moet ik gewoon naar 11e gaan op hellingen, maar blijft wel 90 doen, je haalt zo alle toeristen in die niet boven raken.



                                Oprit om van de expressweg van Ieper de A19 op te rijden gaat ook erg stijl, volgeladen raak ik tegen 30-35 boven, ik rij dan meestal op de pechstrook, de meesten hebben het door en zetten 4 pinkers een op, anderen blijven bang achter.
                                Daar doe ik dat ook altijd hé... En op de oprit in Rekkem ook, om er nog een bekende in zelfde trend bij te zeggen . Maar soms zijn er inderdaad idioten die dan braaf achterblijven en waarschijnlijk denken dat we strontzat zijn of bezig met iets anders!?

                                Gij hebt nog een manuele zeker? Mijn Volvo (automaat) trek ik op in normaal (vol staat ie in 1e of 2e, leeg in 4e) en eens aan het bollen duw ik op Power... Zo trekt die van mij het snelst op. Indien dat de trekker alleen is, dan moet ik nog oppassen of hij patineert als hij van 4e naar 6e gaat!

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door c3ltic Bekijk Berichten
                                  Daar doe ik dat ook altijd hé... En op de oprit in Rekkem ook, om er nog een bekende in zelfde trend bij te zeggen . Maar soms zijn er inderdaad idioten die dan braaf achterblijven en waarschijnlijk denken dat we strontzat zijn of bezig met iets anders!?

                                  Gij hebt nog een manuele zeker? Mijn Volvo (automaat) trek ik op in normaal (vol staat ie in 1e of 2e, leeg in 4e) en eens aan het bollen duw ik op Power... Zo trekt die van mij het snelst op. Indien dat de trekker alleen is, dan moet ik nog oppassen of hij patineert als hij van 4e naar 6e gaat!
                                  Die in Rekkem is inderdaad ook een zware om op te raken, in Menen is er ook zo een.

                                  Ik heb een Opticruise 12+2, dus semi-automaat. Vol start dat ook in 1e, leeg in 3e en zonder remork in 4e. Dat Power-knopje (Hill bij Scania) ben je niet veel mee onder 7e, das enkel goed om banden te verbranden.
                                  Ik heb dan nog Michelin, dat glijdt extra, vooral nu ze uitgesneden zijn.

                                  Comment


                                  • Daarnet een groep wielertoeristen. Komen uit een zijstraat links van mij en moeten linksaf, dezelfde richting als ik dus. Ik was nog vrij veraf en de helft van die groep steekt over en gaat op mijn vak rijden. Er was geen fietspad en ik was veraf, dus ok.
                                    Tweede groep blijft staan en steekt over als ik op 100m ben, waardoor ik moest stoppen. Hierdoor was ik al geïrriteerd, maar ik haal ze gewoon in. Wat verder kom ik dan bij de eerste helft van de groep, maar door tegenliggers kon ik er niet voorbij. Die waren ook trager aan 't rijden om de tweede groep te laten naderen. Plots hoor ik geroep achter mij: de groep spandexjanetten die mij afsneed had hun vriendjes bijgehaald en waren kwaad omdat ik in hun weg reed.
                                    Onvoorstelbaar die mannen, arrogantie ten top. Hoe dat er niet vaker van die groepen opzettelijk van de weg gemaaid worden is me een raadsel.

                                    Heb jaren terug eens een groep van 5 gehad die aan mijn bagagerek kwamen hangen in bebouwde kom. Er lag er een op zijn muil, de rest had op tijd gelost.

                                    Comment


                                    • Ik wil niet gaan veralgemenen, maar wat een bende mongolen zijn wielertoeristen dan ook.
                                      Een fietspad kennen ze niet, ook al is die in goede staat en breed genoeg, laat staan voorrangsregels.

                                      En de wetten rond in groep rijden met wegcapiteins enz. kennen de meesten ook al niet, alhoewel dat er wel groepen zijn die het correct doen.

                                      Comment


                                      • en motards dan...zomaar wheely-en op openbare weg

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                          Ik wil niet gaan veralgemenen, maar wat een bende mongolen zijn wielertoeristen dan ook.
                                          Een fietspad kennen ze niet, ook al is die in goede staat en breed genoeg, laat staan voorrangsregels.

                                          En de wetten rond in groep rijden met wegcapiteins enz. kennen de meesten ook al niet, alhoewel dat er wel groepen zijn die het correct doen.
                                          Er zijn zeker groepen die het correct doen, maar over het algemeen hebben zij een beter uitgestippelde route waar ze bijna niemand storen. Het zijn die eikels die op zondagvoormiddag even de weg inpalmen tegen alle regels in die het verpesten.
                                          Een collega van mij is zelf wielerrenner en snapt die mannen niet. Levensgevaarlijk volgens hem om zo op de baan te rijden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X