Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
    Ik wil niet gaan veralgemenen, maar wat een bende mongolen zijn wielertoeristen dan ook.
    Een fietspad kennen ze niet, ook al is die in goede staat en breed genoeg, laat staan voorrangsregels.

    En de wetten rond in groep rijden met wegcapiteins enz. kennen de meesten ook al niet, alhoewel dat er wel groepen zijn die het correct doen.
    Mongolen heb je in elke categorie. Gisteren was er eentje die de N60 kwam op gereden, een paar honderd meter voor een versmalling aan een rondpunt (Samsonite, richting Gent). Ik ga dus links rijden. Die kerel trekt op en doet dat nog meer op het moment dat ik naast hem rijd. Ben terug achter hem mogen gaan rijden omdat hij mij niet voor wou laten. Was iemand met een MB C200 CDI (vorig model, gegarandeerd gechipt, want het verschil met mijn 120d was niet zo groot).
    Oh, en daarstraks iemand met een koets en een paard. Ik reed op een rondpunt en moest de derde afslag hebben. De kerel met paard en kar kwam (voor mij) uit de tweede afslag en hield niet bepaald in. Al een geluk dat hij zich aan de buitenkant hield. Ik was niet echt zinnens om hem voor te laten. Voorrangsregels zijn er voor iedereen. En dan zouden ze klagen over wielertoeristen ...
    120d Hatch Edition Sport

    Comment


    • Derjust een toppunt van "lompigheid van de Schotense regering" gezien

      bij ons aan de overkant van de straat is een grasvlakte waar men mag parkeren en waar het ook altijd vol staat. alleen is er geen ingang, dus de mensen moeten het voetpad/fietspad recht oversteken.
      Derjust een madamke die dat dus doet, houdt de politie die tegen en geeft ze een boete om over het voetpad te rijden
      BMW X5 45e

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
        Mongolen heb je in elke categorie. Gisteren was er eentje die de N60 kwam op gereden, een paar honderd meter voor een versmalling aan een rondpunt (Samsonite, richting Gent). Ik ga dus links rijden. Die kerel trekt op en doet dat nog meer op het moment dat ik naast hem rijd. Ben terug achter hem mogen gaan rijden omdat hij mij niet voor wou laten. Was iemand met een MB C200 CDI (vorig model, gegarandeerd gechipt, want het verschil met mijn 120d was niet zo groot).
        Oh, en daarstraks iemand met een koets en een paard. Ik reed op een rondpunt en moest de derde afslag hebben. De kerel met paard en kar kwam (voor mij) uit de tweede afslag en hield niet bepaald in. Al een geluk dat hij zich aan de buitenkant hield. Ik was niet echt zinnens om hem voor te laten. Voorrangsregels zijn er voor iedereen. En dan zouden ze klagen over wielertoeristen ...
        paarden mag je niet uitdagen

        zullen de decroos wel voor zorgen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Derjust een toppunt van "lompigheid van de Schotense regering" gezien

          bij ons aan de overkant van de straat is een grasvlakte waar men mag parkeren en waar het ook altijd vol staat. alleen is er geen ingang, dus de mensen moeten het voetpad/fietspad recht oversteken.
          Derjust een madamke die dat dus doet, houdt de politie die tegen en geeft ze een boete om over het voetpad te rijden
          Als ze die lijn doortrekken, kan iemand die in bebouwde kom woont, evengoed een boete krijgen om zijn garage binnen te rijden over het voetpad?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Dat afschrapen is een schandalig iets... Enkele jaren geleden deden ze hetzelfde op de E40 in Bertem en reed ik daar met mijne motorfiets plots onaangekondigd in die put. Probleem: ik moest de volgende afslag nemen, en de afslag was nog niet afgefreesd. Of ik even met mijn motorfiets een rand van 3cm kon oprijden.

            Ik stuur een vlammende klacht naar Wegen en Verkeer en zag enkele weken geleden hun oplossing: het verbieden van motorfietsen op de afgefreesde delen. Motorfietsen mochten enkel op het rechtervak rijden, tussen de vrachtwagens. Het middenvak en linkervak was evenwel nog niet afgefreesd dus reed je daar voor piet snot aan 90 km/u.

            In Nederland, Duitsland en GB daarentegen kom je dat niet tegen. In Nederland sluit men vanaf 21u een rijvak, freest men het af, asfalteert men, doet men de belijning en om 6u 's morgens gaat het rijvak weer open en heeft niemand van het normale verkeer over het gefreesde rijvak moeten rijden. En op een weekje tijd kan je zo 8km dubbelbaans snelweg afwerken, zonder risico's op kapotte velgen, klapbanden en steenslagschade.

            Ook veelzeggend dat als je op een gewone weg een stuk afgefreesd rijvak tegenkomt, men snelheidsbeperkingen van 30 km/u zet. Blijkbaar is dat niet zo van tel op snelwegen, waar men dan een limiet van 70 zet. Net alsof je velgen aan 70 niet krom slaan van op een stalen richel te rijden die een brug splitst van de vaste weg.
            Tadaaaa...

            De asfalteringswerken op de Brusselse buitenring hebben zondag een dodelijk slachtoffer geëist. Dat schrijft Het Laatste Nieuws maandag. Een dertigjarige motorrijdster uit Laakdal kwam ter hoogte van Zellik ten val toen haar motor bleef haperen op een bruuske overgang naar een stuk waar net nieuw asfalt was gelegd. Meerijdende motorrijders konden haar niet tijdig ontwijken.


            Een dode. En ik heb de bevoegde diensten in oktober 2010 al verwittigd van de risico's...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Tadaaaa...

              De asfalteringswerken op de Brusselse buitenring hebben zondag een dodelijk slachtoffer geëist. Dat schrijft Het Laatste Nieuws maandag. Een dertigjarige motorrijdster uit Laakdal kwam ter hoogte van Zellik ten val toen haar motor bleef haperen op een bruuske overgang naar een stuk waar net nieuw asfalt was gelegd. Meerijdende motorrijders konden haar niet tijdig ontwijken.


              Een dode. En ik heb de bevoegde diensten in oktober 2010 al verwittigd van de risico's...
              Tja, wat wil je, hoe ze hier wegenwerken uitvoeren.
              Dat ze is in NL gaan kijken, daar doen ze die dingen snachts op een afgesloten stuk.

              Ook een ergernis, als ze dan gedaan hebben zou je denken dat ze alles is mooi opzuigen, nee, ligt dan vol met kiezel.

              Comment


              • Wielertoeristen : zondag bijna een deel omvergereden.

                Situatie : smalle baan, waardat auto die elkaar moeten kruisen, net niet in de berm moeten rijden. Een groep kwam aangefietst met 2 naast elkaar, zien mij rijden en gaan met 3 naast elkaar rijden. Ik reed op de rand van de baan (een auto zou mijn kunnen passeren) en ben niet verder uitgeweken. Hebben die kakkers zitten roepen en tieren naar mij. Ze zijn wel met veel geluk per 2 naast elkaar gaan mogen rijden om mij te passeren. Ik hoop dat die bij de volgende auto in elkaar zijn gaan haken en de gracht zijn ingedonderd.
                Ik ben benieuwd hoe het zou gestaan hebben op het verzekeringspapiertje : fietser frontaal in op de neus van mijn auto en mijn auto staat mooi aan de kant van de rijbaan. :S Grrrr, ik hoop dat ik het nooit moet meemaken!

                Comment


                • Veel Vlaamse wegen zijn gewoon niet geschikt voor wielertoeristen, toch niet voor de manier waarop die rijden. Als ze dan nog eens beginnen koers te rijden is het hek helemaal van de dam. Lots of accidents waiting to happen. Ze zouden dat volk moeten verbannen naar jaagpaden langs kanalen ofzo. Natuurlijk gaat dat er nooit never niet doorkomen. De Vlaming en zijn koersfiets op zondagvoormiddag Een belachelijke bende fluo schapen zijn het.
                  2.0 JTDm

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                    Ik vroeg me gisteren trouwens af waarom op de Brusselse ring van Wemmel tot Anderlecht een snelheidsbeperking van 70 km/u geldt, in beide richtingen dan nog. Gisterenavond waren ze enkel in Wemmel een stuk van de weg aan het schrapen, in één richting.
                    Ik was overigens blijkbaar de enige die me aan die limiet hield, heb 't na een tijdje ook opgegeven.
                    Vroeg mij dat ook eerst af...

                    Ik reed braafjes net geen 80 km/uur, natuurlijk werd ik voorbij gevlogen! Iets voor de afslag naar de E40 pots File. Door mijn aangepaste snelheid was ik niet verrast. Er was een ongeval gebeurd met een motorijdster, ze was gevallen door het niveau verschil tussen de rijstroken. Een motorijder van de zelfde groep had haar niet kunnen ontwijken. Toen ik daar passeerde lag ze roerloos op de grond. Er heerste paniek bij de 'helpers'. Deze morgend las ik dan in de krant dat ze overleden was.

                    Comment


                    • Mensen op de autostrade die vlak voor uw neus nog naar uw vak veranderen, 90% gebruikt dan nog geen pinkers ook.
                      Zo moeilijk is dat toch niet om uw richtingaanwijzers te gebruiken... Bij mij is dat zelfs een automatisme.

                      Comment


                      • Ergernissen van de laatste maanden:

                        _Gebruik van gsm achter het stuur waardoor er niet deftig gereden wordt.
                        _Mensen die op de baan zijn en waarvan je ziet dat ze nul komma nul verkeersinzicht hebben.
                        _Niet gebruiken van richtingaanwijzers.
                        _Wanneer je op een rotonde het binnenste vak neemt, bekeken worden als een crimineel door alle andere rotonde gebruikers.
                        _Middenvaksrijders!

                        Bon, nu dat er uit is kunnen we weer relaxt naar huis bollen vnv

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                          Ergernissen van de laatste maanden:

                          _Gebruik van gsm achter het stuur waardoor er niet deftig gereden wordt.
                          _Mensen die op de baan zijn en waarvan je ziet dat ze nul komma nul verkeersinzicht hebben.
                          _Niet gebruiken van richtingaanwijzers.
                          _Wanneer je op een rotonde het binnenste vak neemt, bekeken worden als een crimineel door alle andere rotonde gebruikers.
                          _Middenvaksrijders!

                          Bon, nu dat er uit is kunnen we weer relaxt naar huis bollen vnv
                          om dan nerveus thuis te komen omdat je alle vijf je puntjes bent tegengekomen onderweg vakkundig uitgevoerd door een dezelfde auto

                          Comment


                          • Mogelijks, dan zal ik eventjes op de fiets kruipen om te ontspannen , om dan hopelijk diezelfde auto voor de voeten te rijden.
                            En zo is de cirkel weer rond.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                              Mogelijks, dan zal ik eventjes op de fiets kruipen om te ontspannen , om dan hopelijk diezelfde auto voor de voeten te rijden.
                              En zo is de cirkel weer rond.
                              als die mens 0,0 verkeersinzicht heeft, dan wil ik je kamernummer zodat ik je kan komen bezoeken

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                Veel Vlaamse wegen zijn gewoon niet geschikt voor wielertoeristen, toch niet voor de manier waarop die rijden. Als ze dan nog eens beginnen koers te rijden is het hek helemaal van de dam. Lots of accidents waiting to happen. Ze zouden dat volk moeten verbannen naar jaagpaden langs kanalen ofzo. Natuurlijk gaat dat er nooit never niet doorkomen. De Vlaming en zijn koersfiets op zondagvoormiddag Een belachelijke bende fluo schapen zijn het.
                                Ik was vroeger een fervent fietser. elke zaterdag en zondag morgend 3uurtjes rijden in groep. Wij reden met 2 naast elkaar, als er een auto langs voor kwam riep de eerste rijder auto voor en we gingen achter elkaar rijden ook al konnen we gemakkelijk met 2 rijden. Zelfde als er een achterligger aankwam. De laatste riep auto achter en we reden weer 1 per 1. simpel en veiliger imo.

                                Soms reed ik dan van de camping naar huis +- 50km langs het kanaal. Ik reed gemiddeld tegen de 30 - 35 en haalde al eens wat mensen in. Gewone mensen gaan direct opzij geen probleem maar die mislukte tom boonens met hun pensen weigeren een sneller iemand te laten passeren
                                BMW X5 45e

                                Comment


                                • Nog een ergernis van gisteren. Johnny met verlaagt renaultken en regenpijp rijdt voor me. Ik kom achter hem met iets hogere snelheid en blijf dan achter hem hangen, weliswaar op respectabele afstand. Het feit dat hij veeeel trager over een drempel moest dan ikke was hem blijkbaar teveel. Ineens trekt die hard door, in een bebouwde kom, vervolgens langs een voorrang-van-rechts straat waar iemand juist uit wil komen (je ziet ze pas heel laat). Bijna een botsing waar de brokstukken in het rondgevlogen zouden hebben.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
                                    Mensen op de autostrade die vlak voor uw neus nog naar uw vak veranderen, 90% gebruikt dan nog geen pinkers ook.
                                    Zo moeilijk is dat toch niet om uw richtingaanwijzers te gebruiken... Bij mij is dat zelfs een automatisme.
                                    Door richting aan te geven vertel je "de vijand" wat je van zin bent en zou die het gat kunnen dichtrijden.

                                    Niet mijn zienswijze, maar zo wordt er wel geredeneerd.
                                    AutoMinded.be

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                      Door richting aan te geven vertel je "de vijand" wat je van zin bent en zou die het gat kunnen dichtrijden.

                                      Niet mijn zienswijze, maar zo wordt er wel geredeneerd.
                                      mochten ze dan nog aansluiten, dan was er geen gat in de eerste plaats.

                                      Comment


                                      • Idd., chauffeurs die niet aansluiten zijn een minstens even grote ergernis. De wagonnetjes van het treintje op het middenvak komen een na een rechts voorbij terwijl je voorganger op het linerkvak een immens gat laat met zijn voorganger. Jij zit daarachter en je kunt geen kant op. Pas nadat er 17 auto's hem rechts voorbijgereden zijn gaat em ook naar het middenvak. En als je dan bij het voorbijrijden toetert dan zitten ze daar stom te kijken van 'Hoe? Wat? Euh?'
                                        2.0 JTDm

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                          mochten ze dan nog aansluiten, dan was er geen gat in de eerste plaats.
                                          Goh, 't is maar wat je aansluiten noemt. Bij een normale veiligheidsafstand kruipen ze er ook tussen hoor.
                                          AutoMinded.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X