Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Yup 's morgens op de ring van antwerpen, ik hou een afstand van een meter of 6 van mijn voorligger. Kruipen ze er tussen, moet ik ervoor remmen of ik rij in hun gat en dan gaan ze mooi 70 rijden naast de middenvakker. Ok je mag er maar 70 rijden op de ring maar als ik rapper wil rijden is dat mijn zaak en moet je niet links op dezelfde hoogte van de middenvakker blijven rijden
    BMW X5 45e

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Yup 's morgens op de ring van antwerpen, ik hou een afstand van een meter of 6 van mijn voorligger. Kruipen ze er tussen, moet ik ervoor remmen of ik rij in hun gat en dan gaan ze mooi 70 rijden naast de middenvakker. Ok je mag er maar 70 rijden op de ring maar als ik rapper wil rijden is dat mijn zaak en moet je niet links op dezelfde hoogte van de middenvakker blijven rijden
      Een meter of 6 is al veel te kort, maar wellicht schat je die afstand zelf te weinig in. In principe is de regel "halber tacho", dwz, bij 100km/h laat je 50 meter tussen (afstand tussen 2 verlichtingspalen).
      AutoMinded.be

      Comment


      • ja 2 palen inderdaad, maar dan wordt er al zeker in die velige marge ingevoegd.
        BMW X5 45e

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door polar Bekijk Berichten
          Vroeg mij dat ook eerst af...

          Ik reed braafjes net geen 80 km/uur, natuurlijk werd ik voorbij gevlogen! Iets voor de afslag naar de E40 pots File. Door mijn aangepaste snelheid was ik niet verrast. Er was een ongeval gebeurd met een motorijdster, ze was gevallen door het niveau verschil tussen de rijstroken. Een motorijder van de zelfde groep had haar niet kunnen ontwijken. Toen ik daar passeerde lag ze roerloos op de grond. Er heerste paniek bij de 'helpers'. Deze morgend las ik dan in de krant dat ze overleden was.
          Ik ben er deze middag gepasseerd en reed 80 op het linkervak, dus dat voorbijvlammen is zeker niet altijd. Heb ook de plek gezien waar ze gevallen is en daar is inderdaad een stevig lateraal niveauverschil en dus levensgevaarlijk voor motorrijders. Vergelijk het met 70 per uur met je fiets in tramsporen rijden. De signalisatie is foutief aangegeven, en het niveauverschil staat in een richting een paar meter voor het eigenlijke niveauverschil aangegeven dus je kan als motorrijder niet veel meer doen dan je rijvak volgen en hopen dat het afgeschraapte deel stopt voor de afrit die je wil nemen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
            Door richting aan te geven vertel je "de vijand" wat je van zin bent en zou die het gat kunnen dichtrijden.

            Niet mijn zienswijze, maar zo wordt er wel geredeneerd.
            DAT bedoel ik nou net met de mentaliteitswijziging van de doorsnee chauffeur hier in Vlaaderen. De jungle heeft er niets tegen.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
              Mensen op de autostrade die vlak voor uw neus nog naar uw vak veranderen, 90% gebruikt dan nog geen pinkers ook.
              Zo moeilijk is dat toch niet om uw richtingaanwijzers te gebruiken... Bij mij is dat zelfs een automatisme.

              3 stuks vandaag. Toeval of niet, alle 3 vlot een stuk boven de 65 jaar oud.

              Comment


              • Meestal kan je al van ver zien als ze het gaan doen of niet. En wanneer je ze er dan attent op maakt zitten ze zo te kijken van 'Euh, wat is er met u'.

                Comment


                • Daarjust heb ik wat tijd doorgebracht op de pechstrook van de autostrade, zie je ook wat voorbijknallen. heb er een 30 tal minuten moeten wachten:
                  - al zeker 6 linksrijders zonder dat er iemand in de buurt reed
                  - 3 kontklevers
                  - en dan ngo een hele hoop die hun pinkers niet gebruiken
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • Niveauverschil van 5cm lijkt me nochtans niet zo onoverkomelijk als je voldoende scherp oprijdt (min. 45 graden hoek). Elk accident is er 1 teveel natuurlijk maar er zijn ook veel motards wél veilig overgereden?
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                    Comment


                    • Was het geen 8 cm, maar dan nog 5cm is nog veel met een moto denkik, zeker als je het niet verwacht.
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • Vandaag een eindje (noodgedwongen) achter een idioot van het eerste uur gereden. Meneertje had constant 2 rijvakken nodig, zigzaggen tot en met. Vertragen naast alles wat hij voorbijstak en blokkeren alles wat hem voorbij wou.
                        Mij heeft hij 3 keer de pas proberen af te snijden.
                        Ik ben hem finaal voorbij geraakt langs rechts, toen hij iemand anders de pas afsneed.

                        Verder voorbij Jabbeke stonden er zwaantjes, ik hoop dat meneertje daar goed zwaar aangepakt wordt en dat er vanalles niet in orde is.

                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Was het geen 8 cm, maar dan nog 5cm is nog veel met een moto denkik, zeker als je het niet verwacht.
                        Het is te doen door er scherp op te rijden, maar je moet er wel aan denken. Ik ben ook nog zo stom gevallen met mijn fiets omdat ik efjes verstrooid was bij het oprijden van een borduur.

                        Comment


                        • Volgens dien typ van Wegen&verkeer op tv was het overal ts. 4,5 en 5,5 cm.
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                            Niveauverschil van 5cm lijkt me nochtans niet zo onoverkomelijk als je voldoende scherp oprijdt (min. 45 graden hoek). Elk accident is er 1 teveel natuurlijk maar er zijn ook veel motards wél veilig overgereden?
                            Je mag op de snelweg al blij zijn als je een hoek van 5 graden kan maken, en dat gaat al niet aan 70 km/u. En die notaris die er wel veilig passeerden hadden misschien al ervaring met dergelijk amateurisme en bleven voorzichtig hun rijvak volgen. Bovendien heeft het verschil in rijvaardigheid tussen motorrijders een groter effect dan op een auto met 4 wielen. Met een auto kan je rijden zonder kennis van kijk- en remtechniek terwijl dat op een motorfiets gewoon niet lukt.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                              Volgens dien typ van Wegen&verkeer op tv was het overal ts. 4,5 en 5,5 cm.
                              En vinden die dat dan nog zelf aanvaardbaar? Niet te geloven.

                              Comment


                              • Ik heb in 2010 die mannen al aangesproken over hoe idioot en ongezien dit is, en toen al vond men dat normaal, drempels van 5cm pakken aan 70 kph op de snelweg. Als je sjans had, stond er toen al een file door de eerste lading bestuurders die hun velgen hadden kromgereden, en zakte de snelheid tot stapvoets thv het niveauverschil.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                  Ik heb in 2010 die mannen al aangesproken over hoe idioot en ongezien dit is, en toen al vond men dat normaal, drempels van 5cm pakken aan 70 kph op de snelweg. Als je sjans had, stond er toen al een file door de eerste lading bestuurders die hun velgen hadden kromgereden, en zakte de snelheid tot stapvoets thv het niveauverschil.
                                  ideaal, dan kan je er toch over met de moto, zonder dat je iemand hindert

                                  Comment


                                  • Ik begrijp gewoon niet waarom dat een paar dagen moet openliggen. Kan toch zo moeilijk nie zijn -> afschrapen, desnoods effe borstelen en onmiddelijk terug een laag erop. Of denk ik nu weer te simpel?

                                    Comment


                                    • volgens mij kunnen ze op die manier telkens maar een klein stukje doen. en onderschat ook niet dat dat moet uitharden en dat ze die tijd al vaak vrij kort houden, net om de hinder te beperken.

                                      Ik vind trouwens dat de spray tijdens of na regenbuien tegenwoordig veel erger is, sinds ze op de e19 nieuwe asfalt hebben gelegd tussen antwerpen en kontich.
                                      autofans.be

                                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                        Ik vind trouwens dat de spray tijdens of na regenbuien tegenwoordig veel erger is, sinds ze op de e19 nieuwe asfalt hebben gelegd tussen antwerpen en kontich.
                                        Om over de bulten in het asfalt maar te zwijgen. Tussen Kontich en Mechelen hebben ze vorig jaar ook de asfalt "vernieuwd", als je nu richting Brussel net voorbij Rumst aan de brug over de Nete de linkerrijstrook volgt ga je letterlijk van de grond aan 120. De slag die je auto daar krijgt is niet normaal, de caroussel op de Nürburgring is er niks tegen. Ik ga daar altijd even rechts of op de middenstrook rijden, desnoods maar even achter een vrachtwagen.
                                        AutoMinded.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                          Ik vind trouwens dat de spray tijdens of na regenbuien tegenwoordig veel erger is, sinds ze op de e19 nieuwe asfalt hebben gelegd tussen antwerpen en kontich.
                                          Op de E40 tussen Leuven en Brussel is dit net hetzelfde. Gegarandeerd serieus vertraagd verkeer als het een beetje begint te regenen en dat enkel en alleen omwille van de spray.

                                          Ik reed gisteren een stuk op secundaire banen zonder enig probleem om dan op de E40 verrast te worden door een compleet ondergerregende E40 met vertraagd verkeer tot vervolg. 's nachts is het nog erger dan zie je zelfs de wegmarkeringen niet meer bij regenval.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X