Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
    volgens mij kunnen ze op die manier telkens maar een klein stukje doen. en onderschat ook niet dat dat moet uitharden en dat ze die tijd al vaak vrij kort houden, net om de hinder te beperken.
    Zo doen ze het toch in Nederland tussen 21u en 6u, en bijgevolg geen hinder overdag.

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
    Ik vind trouwens dat de spray tijdens of na regenbuien tegenwoordig veel erger is, sinds ze op de e19 nieuwe asfalt hebben gelegd tussen antwerpen en kontich.
    In Nederland gebruikt men ZOAB wat waterdoorlatend is. In België zweert men bij SMA wat niet waterdoorlatend is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Zo doen ze het toch in Nederland tussen 21u en 6u, en bijgevolg geen hinder overdag.

In Nederland gebruikt men ZOAB wat waterdoorlatend is. In België zweert men bij SMA wat niet waterdoorlatend is.
      Die ZOAB : leuk en fijn, maar echt perfect is dat toch ook niet. Niet vorstbestendig is daar zo iets van. Ik vraag me trouwens af hoe het eruit gaat zien in Nederland binnen een jaar of 4.

Waarom geen beton zoals ze in Duitsland zoveel gebruiken?
      *Onderhoudsvriendelijker
      *Eenvoudiger te gieten : langsliggende wapening en glijdende bekisting
      *Sneller berijdbaar
      *milieuvriendelijker (tegenwoordig toch ook een pluspunt ?)

Comment

• Als je van lummen naar leuven rijdt, heb je dat ook. Vier verschillende soorten ondergrond, 3 van de vier geven veel spray, op 1tje van de drie blijven gigantische plassen staan.

En van die bulten, je moet eens van de e40 van gent de r0 op rijden, op het rechter vak. In de eerste flauwe bocht naar rechts heb je eerst een bult dan een dal en dan weer een bult. Je krijgt daar aan 110 een compressie van je ophanging wat sommige lichtere wagens heel nerveus maakt. Het linkervak heeft dat totaal niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
          Die ZOAB : leuk en fijn, maar echt perfect is dat toch ook niet. Niet vorstbestendig is daar zo iets van. Ik vraag me trouwens af hoe het eruit gaat zien in Nederland binnen een jaar of 4.

*Onderhoudsvriendelijker
          *Sneller berijdbaar
          Beton maakt ook veel meer lawaai, en het duurt een week om uit te harden als je ergens een betonplaat moet vervangen.
          AutoMinded.be

Comment

Nederland begroot om het oppervlak van zo een snelwegen om de 5 jaar opnieuw aan te leggen. België begroot dat SMA 10 jaar moet meegaan.

Je moet maar eens tellen hoeveel jaar het wegdek op het viaduct van Vilvoorde meegaat, en dat is SMA.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
              Beton maakt ook veel meer lawaai, en het duurt een week om uit te harden als je ergens een betonplaat moet vervangen.
              Ja dat is lachen op de E34 Ranst-Arendonk. Zowat om het jaar sluit men daar een rijstrook af om weer andere defecte betonnen platen te vervangen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Nederland begroot om het oppervlak van zo een snelwegen om de 5 jaar opnieuw aan te leggen. België begroot dat SMA 10 jaar moet meegaan.

Je moet maar eens tellen hoeveel jaar het wegdek op het viaduct van Vilvoorde meegaat, en dat is SMA.
                leggen ze daar geen laag op laag zoals overal?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                  Huidige betonsoorten maken niet veel meer lawaai dan asfalt.
                  ZOAB is brol, totaal niet geschikt in ons klimaat, is gekkenwerk en veel te duur als je dat elke 5j moet vervangen.
                  Beton is wel goed als je de fundering eerst aanpakt, iets wat ze in belgie al jaren vertikken te doen.

Comment

*Onderhoudsvriendelijker
                    *Sneller berijdbaar
                    Ik ben ook voorstander van beton, t nadeel is wel juist dat het minder snel bereidbaar is dan asfalt. Asfalt kunt ge in principe als t koud is al over rijden. Beton moet ge toch een week of 2-3 tellen vooraleer dat die uitgehard is.
                    T grote nadeel van beton is dat het meer "lawaai" maakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      Daarjust heb ik wat tijd doorgebracht op de pechstrook van de autostrade, zie je ook wat voorbijknallen. heb er een 30 tal minuten moeten wachten:
                      - al zeker 6 linksrijders zonder dat er iemand in de buurt reed
                      - 3 kontklevers
                      - en dan ngo een hele hoop die hun pinkers niet gebruiken
                      Is het niet mogelijk dat die linksrijders links reden voor uw veiligheid terwijl ge daar op de pechstrook stond?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                        Is het niet mogelijk dat die linksrijders links reden voor uw veiligheid terwijl ge daar op de pechstrook stond?
                        Dat zou kunnen maar aangezien ze ver voor en tot ver na links blijven rijden lijkt me dat nogal straf. Het ka
                        n natuurlijk altijd
                        BMW X5 45e

Comment

• Ze gaan de boetes voor niet dragen van de gordel een beetje verhogen. Ze zouden beter eens serieus verhogen tot €500 ofzo. En dat aan 300 betrapten per dag, telt dat al serieus op voor hun gat in de begroting
                          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                            Ze gaan de boetes voor niet dragen van de gordel een beetje verhogen. Ze zouden beter eens serieus verhogen tot €500 ofzo. En dat aan 300 betrapten per dag, telt dat al serieus op voor hun gat in de begroting
                            Dat zou nog eens een gedacht zijn. Gisteren mezelf wel betrapt op het rijden er zonder, ik was uitgestapt om de poort te openen en nadien vergeten terug aan te doen. Hoewel ik al 10 minuten ongemakkelijk zat zonder te weten wat er mis was, had ik het niet meteen door. Eerste keer wel dat zoiets me voorvalt.

Comment

• Er gaat weinig veranderen als ze de boete verhogen zonder de pakkans te vergroten. Net zoals bij snelheidsovertreders. Een boete van 50 euro, maar elke keer staande worden gehouden heeft volgens mij een groter psychologisch effect dan een boete die drie weken later in je bus valt of de wetenschap dat àls je gepakt wordt, je een erg hoge boete moet betalen. Hoeveel mensen denken niet 'dat overkomt mij toch niet?'
                              autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Dat zou nog eens een gedacht zijn. Gisteren mezelf wel betrapt op het rijden er zonder, ik was uitgestapt om de poort te openen en nadien vergeten terug aan te doen. Hoewel ik al 10 minuten ongemakkelijk zat zonder te weten wat er mis was, had ik het niet meteen door. Eerste keer wel dat zoiets me voorvalt.
                                Eerste tekenen van ouderdomsverschijnselen...
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Eerste tekenen van ouderdomsverschijnselen...
                                  2e, ik heb al eens een grijs haar gevonden.

Comment

• In Middelkerke en Oostende heb ik de laatste 3 maand anders wel al 4x controle op gordeldracht gezien, dus laat ze maar de boetes verhogen!

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

2e, ik heb al eens een grijs haar gevonden.

Oei, dan kan het vlug gaan, spreek van ondervinding...
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Mijn grote ergernis van gisteren : ik rij op de liersesteenweg richting Aarschot. Eerst plakt er een tuningwagen 5 cm van mijn achterbumper. Dan vliegen een lange rij tuningwagens mij al toeterend voorbij. Vervolgens plakt er weer éne tegen mijn achterbumper. Ik hoor in mijn wagen zijn muziek boenken. Zigzaggend hangt die achter mij. Ik laat mijn gas wat los en hij knalt bijna achter op mijn wagen. Dan vliegt hij voorbij waarbij een tegenligger helemaal opzij moest gaan. Dat scheelde een haar of hij was daar recht op gegaan. Dan stampt hij voor mij gewoon op zijn rem. Ik flikker even met mijn lichten en dan blijft hij tegen 20 km/uur voor mij rijden, het middenvingertje uit zijn venster. En ter hoogte van een winkel zie ik hoe en waarom. Een bijeenkomst van machotjoeners die haantjesgedrag vertonen. Conclusie : na jaren daar trouwe klant te zijn geweest en o.a. TV's, GPS, GSM's enzovoort aangekocht te hebben zien ze mij daar nooit meer. En het erge van al : geen politie te zien? Duidelijk schrik van die jonge gasten in hun blitse wagens. Op zo een moment hoop ik dat ze de wetgeving nog veel strenger gaan maken en rijbewijzen niet zo snel meer gaan uitdelen.

Comment

• Wat heeft die winkel te maken met het gedrag van die tjoeners die wellicht een overdosis Red Bull achter de kiezen hebben?

Comment

Working...
                                          X