Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jong gastje van hier in 't straat, heeft juist zijn rijbewijs, die met de BMW van de ouders hier al een halfuur een snelheidswedstrijd aan het houden is. 't Is hier zone 30.

Dadelijk eens wat nagels gooien denk voor er doden vallen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
      Vandaag... aanvankelijk 1-CKJ-123 en op de terugweg ook 164-AMI.

Tot ik 15 meter verder 1-BGJ-758 zag staan, dat sloeg alles: een Kia Sorento die, zonder gehandicaptenkaart, letterlijk dwars in het midden over twee gehandicaptenplaatsen stond geparkeerd! Wat ge allemaal niet ziet op 35 meter Carrefour-parking (in Zemst, voor wie wil weten waar minstens 1 op 3 met één parkeerplaats niet toe komt... het was weer erg vandaag).

Hatelijke mensen... 't is niet alsof er plaats te over is op een drukke vrijdagavond.
      Anderzijds, die Nissan staat ook over de lijn, dus dan had de SUV zich sowieso over 2 plaatsen moeten zetten. Swat, 'k zou het dan nog niet doen maar goed.

Wat ik ook hatelijk vind is dat zelfs op bijna lege parkings mensen hun eigen parkeerplaats 'uitvinden' om toch maar zo dicht mogelijk bij de deur te parkeren. In de winkel moet ge waarschijnlijk meer meters afleggen dan de afstand van de ingang tot uw wagen.

Of nog beter, het typische kuddegedrag. Ge arriveert bij de winkel, bijna lege parking en je kiest de meest afgelegen parkeerplaats om dan terug aan uw auto te komen en te constateren dat er iemand zich vlak naast u geparkeerd heeft. Niet dat mij dat echt stoort, maar de enige reden waarom ik mij verder van de rest zet is om 'veilig' te staan. Dat schaap dat zich naast mij parkeert, wat is die zijn reden dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
        Vandaag... aanvankelijk 1-CKJ-123 en op de terugweg ook 164-AMI.

Tot ik 15 meter verder 1-BGJ-758 zag staan, dat sloeg alles: een Kia Sorento die, zonder gehandicaptenkaart, letterlijk dwars in het midden over twee gehandicaptenplaatsen stond geparkeerd! Wat ge allemaal niet ziet op 35 meter Carrefour-parking (in Zemst, voor wie wil weten waar minstens 1 op 3 met één parkeerplaats niet toe komt... het was weer erg vandaag).

Hatelijke mensen... 't is niet alsof er plaats te over is op een drukke vrijdagavond.
        Die parkeervakken aan al die carrefours zijn dan ook allemaal zo klein gemaakt.
        Ik ben altijd blij als mijne pa d'r bij is wanneer ik naar de carrefour ga, dat ik zijn gehandicaptenkaart kan gebruiken m de toch net iets bredere (normale) parkeervakken te kunnen gebruiken.
        Mensen die effectief een rolstoel nodig hebben, hebben zelfs op die plaatsen niet voldoende ruimte.

Vroeger waren er carrefours die speciale plaatsen hadden voor smartjes, en zelfs die waren te klein, zodat een samrt d'r niet op paste.

Nu is de parking aan de Carrefour in Korbeek-Lo (Leuven) volledig vernieuwd, en daar zijn de plaatsen eindelijk van een fatsoenlijk formaat.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
          Om dood van te vallen. In Asse heb je zo'n busstrook waar je pas op 5 m van het licht op mocht om naar rechts af te slaan. Als daar lange files zijn, dan zijn er klojo's genoeg die over busstrook voorsteken omdat ze het zien als voorsorteerstrook. Het concept volle lijn kent blijkbaar niet iedereen.
          Als het geen BOB is, moet je zelfs over deze strook rijden om rechts af te slaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
            ik heb geen vuilbakje in mijn auto. Schuld van de anti-tabak lobby : de assebak wordt de vuilbak, maar dat mag niet meer, dus je krijgt een stuk plastiek in de plaats.
            Koop een BMW. Daar zit standaard een rokerspakket in.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              daar heb ik het nog niet over: aan een verkeerslicht een doorlopende busstrook (dus ook na het verkeerslicht) en daar gewoon van gebruik maken om iedereen voorbij te vlammen en zo het kruispunt over te kunnen steken.
              Eigenlijk heb ik daar nog niet echt een probleem mee. In Houthalen bij de Mc Donald's als je van Hasselt komt is dat ook. Alleen is het daar wel een stippellijn en er staat wel niet echt wanneer dat je mag voorsorteren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                Koop een BMW. Daar zit standaard een rokerspakket in.
                Toch niet op de X1. Daar krijgt ge een fantastische constructie van een gammel houderke, met zo'n klein onverlicht k*tbekerke, zodat ge (vooral) in't donker écht afgeleid zijt als ge uw assen in die prul moet mikken.
                En dan maar mekkeren dat niet handsfree bellen zo gevaarlijk kan zijn. Enfin, het trekt op niks, het zorgt voor onnodige afleiding, en het risico voor anderen hun gezondheid is groter dan als ik op een normaal manier mijn sigaret kan paffen hoor

Comment

• Roken in de auto zou sowieso verboden moeten worden. Als een agent de wet een beetje gebruikt kan die daar nu toch ook al voor beboeten? Voertuig niet besturen met beide handen bv.
                  En natuurlijk een boete voor sluikstorten voor elke peuk die door een raam naar buiten vliegt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                    Roken in de auto zou sowieso verboden moeten worden. Als een agent de wet een beetje gebruikt kan die daar nu toch ook al voor beboeten? Voertuig niet besturen met beide handen bv.
                    En natuurlijk een boete voor sluikstorten voor elke peuk die door een raam naar buiten vliegt.
                    Mwahahaha

Comment

Roken in de auto zou sowieso verboden moeten worden. Als een agent de wet een beetje gebruikt kan die daar nu toch ook al voor beboeten? Voertuig niet besturen met beide handen bv.
                      Kom zeg, hoeveel mensen zijn er wel niet die constant met 1 hand op hun stuur rijden? En als jij je pook moet bedienen, moet je toch ook even met 1 hand sturen. Ok, das natuurlijk maar heel even dat je loslaat.
                      Ik rook en rij ook tegelijk. Ik houd mijn sigaret altijd in mijn rechterhand terwijl ik tegelijk mijn stuur met de beide handen vastheb. Alleen om van mijn sigaret te trekken en de asse af te tikken, stuur ik even niet met 2 handen. Maar das dus maar heel kort, net zoals het bedienen van mijn pook. En daar zie ik persoonlijk geen probleem in.

Mijne nonkel is dan weer een ander verhaal. Die rolt zelfs al rijdend zijn sigaret . En op de moment dat hij al rijdend aan het rollen is, lijkt het voor diegene die achter hen rijden alsof hij pint teveel op heeft. Heb hem al gezegd dat hij dat moet afleren, maar ik vrees dat er eerst is iets moet gebeuren eer hij daarmee stopt.

Comment

• Vandaag was de Punto bijna een beetje ingekort.

Er is een smal, onoverzichtelijk bochtje in het verlengde van mijn straat waar auto's kunnen kruisen, maar alleen als ze elk uiterst aan hun kant blijven. Dat had de tegenligger in de Cayenne niet begrepen: die kwam helemaal in het midden, meer naar mijn kant dan naar de zijne, op mij af. In een reflex naar rechts gekeken, uitwijken naar daar + remmen. Net niet in de bosjes terechtgekomen. De bestuurder van de Cayenne had ook geremd en we stonden ongeveer zijvenster aan zijvenster. Ik kijk naar hem, en hij kijkt mij aan alsof ik in fout was. Daarop doe ik een handbeweging om uit te leggen dat iedereen aan zijn eigen kant moet rijden. Daarop kijkt hij me nog eens aan en rijdt hij door.

Pfff.

Comment

ijdele hoop want dan moeten ze eerst zelf het voorbeeld geven, en daar hebben ze het nogal moeilijk mee.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                            Kom zeg, hoeveel mensen zijn er wel niet die constant met 1 hand op hun stuur rijden? En als jij je pook moet bedienen, moet je toch ook even met 1 hand sturen. Ok, das natuurlijk maar heel even dat je loslaat.
                            Ik rook en rij ook tegelijk. Ik houd mijn sigaret altijd in mijn rechterhand terwijl ik tegelijk mijn stuur met de beide handen vastheb. Alleen om van mijn sigaret te trekken en de asse af te tikken, stuur ik even niet met 2 handen. Maar das dus maar heel kort, net zoals het bedienen van mijn pook. En daar zie ik persoonlijk geen probleem in.

Mijne nonkel is dan weer een ander verhaal. Die rolt zelfs al rijdend zijn sigaret . En op de moment dat hij al rijdend aan het rollen is, lijkt het voor diegene die achter hen rijden alsof hij pint teveel op heeft. Heb hem al gezegd dat hij dat moet afleren, maar ik vrees dat er eerst is iets moet gebeuren eer hij daarmee stopt.
                            Versnellingsbak bedienen valt onder voertuig besturen.

Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            ijdele hoop want dan moeten ze eerst zelf het voorbeeld geven, en daar hebben ze het nogal moeilijk mee.
                            Ze mogen nooit roken in een combi, het is roken op hun werk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Geen gevangenis hé Will, liever dwangarbeid. Vuilnis oprapen langs de wegen.
                              Dat is ook een mogelijkheid, de echte "chaingang" invoeren in België.

Comment

Als het geen BOB is, moet je zelfs over deze strook rijden om rechts af te slaan.
                                Wat is een BOB?

72.5. De rijstrook die is afgebakend met brede onderbroken strepen, aangeduid door het bord F17 en de markering van het woord « BUS », is voorbehouden aan voertuigen van geregelde diensten voor gemeenschappelijk vervoer, taxi’s en voertuigen voor schoolvervoer bedoeld in artikel 39bis. Het woord « BUS » en het verkeersbord F17 worden herhaald na ieder kruispunt.
                                (...)
                                De andere voertuigen mogen hierop niet rijden behalve om omheen een hindernis op de rijbaan te rijden en in de onmiddellijke nabijheid van een kruispunt om van richting te veranderen.
                                Deze voertuigen mogen de busstrook dwarsen om een parkeerplaats gelegen langs de busstrook in te nemen of te verlaten of een eigendom op te rijden of te verlaten en op kruispunten.
                                72.6. Een of meerdere brede witte doorlopende strepen of de markering, bedoeld in artikel 77.8, bakenen de bijzondere overrijdbare bedding af die voorbehouden is aan voertuigen van geregelde diensten voor gemeenschappelijk vervoer.
                                De woorden « Bus, Tram » mogen op de bijzondere overrijdbare bedding worden aangebracht.
                                Het verkeersbord F18 wordt herhaald na ieder kruispunt.
                                (...)
                                De andere voertuigen mogen de bijzondere overrijdbare bedding dwarsen om een parkeerplaats gelegen langs deze bedding in te nemen of te verlaten of een eigendom op te rijden of te verlaten en op kruispunten.
                                Zij mogen hierop niet rijden behalve om omheen een hindernis op de rijbaan te rijden.
                                De bestuurders die er rijden moeten, in voorkomend geval, de verkeerslichten bedoeld in artikel 62ter. opvolgen. Ze moeten bovendien in de toegelaten richtingen voortrijden.
                                Wanneer variabele signalisatie wordt gebruikt, mogen de markeringen vervangen worden door witte lichtspijkers.
                                Eerst kom je het tweede geval tegen, op vijf meter van het kruispunt wordt de lijn onderbroken.

Last edited by ; 26/05/2012, 23:13.

Comment

• Dat is dus een BOB, Bijzondere Overrijdbare Bedding.

Je mag daar dus niet over, maar als je letterlijk de wet opvolgt mag ook niemand meer met zijn auto tot aan die videotheek of dat huis aan de rechterkant van de rijbaan.

Overigens mag je vanaf de bushalte wel vrolijk op het rechtervak, en dat is toch meer dan 5 meter.

Ik herken dat vak. Ben daar vorig weekend nog volle polle met een bezemwagen voorbij een hele hoop verkeer gereden terwijl een agent het verkeer op het kruispunt had stilgelegd .
                                  Last edited by ; 26/05/2012, 22:50.

Comment

• Het is idd meer dan vijf meter, maar zo voelt het toch aan. En de clips is gene videotheek
                                    Trouwens, in de wegcode hierboven staat er exclusie voor dwarsen van een BOB (vet gemarkeerd).

Comment

• True, had ik over gelezen. Het wordt verwarrend met welke volle lijnen je nu wel of niet mag negeren

Comment

True, had ik over gelezen. Het wordt verwarrend met welke volle lijnen je nu wel of niet mag negeren
                                        Ik hanteer het principe nood, euh, vlotheid, breekt wet.
                                        Gisteren avond voor de eerste keer in mijn leven door een nachtelijk brussel centrum gereden. De horror . Het is daar echt een jungle, met de sterkste die wint.
                                        Last edited by ; 27/05/2012, 00:31.

Comment

• Over de sigaretten: toen ik vroeger nog rookte in de wagen (ben eerst gestopt met roken in de wagen, en daarna met roken algemeen), vlogen de peukjes meestal ook buiten
                                          Nochtans zie ik in hoe gevaarlijk het is: heb op de kleine twee maand dat ik met de scooter rij al twee maal een weggegooide sigaret op mijn pak gehad, gelukkig zonder erg. Maar ik kan niet kwaad zijn op die mensen, ik deed het vroeger zelf...

Over die busstroken: ik gebruik die om met de scooter (tegen moderate snelheid weliswaar) de file voorbij te rijden. Blijkbaar hindert het niemand, want heb nog nooit iemand lelijk zien doen naar mij. Ik zie ook andere moto's dit doen.

Over de Carrefour: in Ninove zie je soms ook zo'n stoten. De plaatsen zijn inderdaad aan de kleine kant wel. Ik zet me altijd helemaal achteraan, ver weg van de ingang, waar meestal niemand staat (tenzij op dagen gelijk kerstavond, als het extreem druk is). Als ik met de camionette van mijn pa op baan ben, heb ik ook nood aan twee plaatsen... (weliswaar in de lengte), ik hoop dat mensen dat dan toch verstaan.
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X