De laatste tijd zijn er een hoop mensen die met hun moto op stap zijn. Voor mij geen probleem ik laat ze tussen waar ik kan. Maar dan zijn er sommigen die zich naar voor wringen om het eerst aan het licht te staan, opzich weeral geen probleem mee. Die moto's zijn toch altijd sneller dan auto's. Alleen zijn er tegenwoordig van die mensen met hun vespake die zich dan naar voor wringen maar als het groen wordt geraken ze niet weg en houden ze iedereen tegen.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk BerichtenDe Alp D'heuz naar beneden met 1 hand is dus voor jouw geen probleem.
Als je echt sportief gaat rijden/racen is je 2de hand uiteraard wel nodig, maar voor normaal/licht sportief lukt dat bij mij best vlot.
@ wooter:
sorry, ben even te lui om elk stukje apart te beantwoorden
inparkeren, yep, dat doe ik met 1 hand, zie ik geen probleem in, het servostuur is al een tijdje geleden ontdekt en het is zelfs handiger als je ondertussen naar achter aan het kijken bent (je gaat me nu toch niet vertellen dat ik de enige ben die met 1 hand parkeert, anders bel ik straks even naar het Guinnes book of records )
jah, 2 handen aan het stuur zal op dat moment mss beter zijn (nog steeds niet geheel overtuigd dat dat veel verschil zal maken), maar indien ik iets verwacht gaat mijn andere hand uiteraard ook naar het stuur, het is niet zo dat ik weiger mijn andere hand te gebruiken.
Zoals reeds verteld heb ik al een paar onverwachte situaties overleefd en dit met op dat moment 1 hand aan het stuur.
Soms probeer ik eens te rijden met enkel mijn rechterhand aan het stuur, het rare is dat dit niet zo veel vertrouwen geeft als wat ik gewend ben (de linkerhand), maar ik eigenlijk weinig verschil merk in het nemen van bochten en tss andere auto's laveren. Er zal wel een verschil zijn eens het wat moeilijker begint te worden, maar zoiets toont ook aan dat het over gewenning gaat.
Alles wat je voldoende oefent zal je op den duur perfect kunnen.
Bij sportief rijden bedoel ik niet echt racen he, dan gaan de 2 handen aan het stuur, wat ook nodig is, en eerlijk gezegd gebeurt dat (gelukkig) heel zelden, de plaatsen waar dat relatief veilig kan zijn moeilijk te vinden.
Hoewel sommige mensen mijn sportief rijden al te sportief vinden, meestal zijn dat de mensen die op straat niet vooruit te branden zijn en elke handeling minuten lang op voorhand aan het voorbereiden zijn , daarbij probeer ik hoffelijk te zijn en ongelooflijk maar waar, ik gebruik altijd mijn richtingaanwijzers.
Zoals gezegd is dit een niet te winnen discussie, maar ik zie elke dag mensen met maar 1 hand aan het stuur rijden, daar zijn wss mensen bij die best de 2 handen gebruiken en er zullen er bij zijn voor wie dat geen enkel probleem is.
Het ergste zijn echter de mensen met 2 handen aan het stuur, maar waaraan duidelijk te zien is dat ze zouden moeten verboden worden van bij gelijk wel stuur in de buurt te komen.
Van mezelf denk ik (mss pretentieus, maar ik noem het gewoon realistisch) dat mijn capaciteiten met 1 hand aan het stuur de capaciteiten van de laatst genoemde, en zeker niet zeldzame, groep ruimschoots overstijgt.
Dat wil niet zeggen dat ik een Michael Schumacher ben hé, ik heb het hier over normaal rijden op onze wegen, niet over de laatste rondetijd op circuit enkele milliseconden scherper stellen.
Soit, just my 50 cents...
Comment
-
Als je enkel met je linkerhand rijdt, hoe geraak je dan veilig een rotonde op en af, inclusief richting aangeven?
Ik vind het gewoon interessant dat je als enige hier overtuigd blijft dat één hand genoeg is, terwijl de rest wel toegeeft eens of regelmatig met één hand te rijden, maar wel de wijsheid heeft om te beseffen dat met twee handen het beter gaat
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAls je enkel met je linkerhand rijdt, hoe geraak je dan veilig een rotonde op en af, inclusief richting aangeven?
Ik vind het gewoon interessant dat je als enige hier overtuigd blijft dat één hand genoeg is, terwijl de rest wel toegeeft eens of regelmatig met één hand te rijden, maar wel de wijsheid heeft om te beseffen dat met twee handen het beter gaatAlfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)
Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)
Seat Ibiza Evo2
Comment
-
Met automaat is de verleiding nog veel groter .... broodje eten gaat echt wel makkelijk nu. Maar zou niet mogen toegelaten worden. Als ik alleen rijd durf ik dat wel eens.
En als je dan even wat nadenkt en je hand op de juiste positie houdt, kan je ongeveer tijdig uw knipperlicht aanzetten bij 't verlaten van de rotonde. Maar 't is beter dat je al die aandacht gebruikt voor de echt nodige zaken. Ik probeer het alleen te doen wanneer ik écht in tijdsnood zit, niet wanneer ik denk tijdsnood te hebben.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
ik eet niet in de auto: een baget kan nogal diep in mijn strot geramd worden mocht de airbag eens opengaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenDat stemt tot nadenken.... Vanaf nu is neuspeuteren hélemaal uit den boze
JAK!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenik eet niet in de auto: een baget kan nogal diep in mijn strot geramd worden mocht de airbag eens opengaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenDat stemt tot nadenken.... Vanaf nu is neuspeuteren hélemaal uit den boze
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenDat stemt tot nadenken.... Vanaf nu is neuspeuteren hélemaal uit den bozeOorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk BerichtenHoeveel mensen je dat ziet doen s'ochtends, niet te schatten.
JAK!
Iedere keer dat ik een andere wagen had was het eerste wat ik deed het stuurwiel grondig kuisen met desinfecterende zeep. Ik moet er niet aan denken ....
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenMet automaat is de verleiding nog veel groter .... broodje eten gaat echt wel makkelijk nu. Maar zou niet mogen toegelaten worden. Als ik alleen rijd durf ik dat wel eens.
En als je dan even wat nadenkt en je hand op de juiste positie houdt, kan je ongeveer tijdig uw knipperlicht aanzetten bij 't verlaten van de rotonde. Maar 't is beter dat je al die aandacht gebruikt voor de echt nodige zaken. Ik probeer het alleen te doen wanneer ik écht in tijdsnood zit, niet wanneer ik denk tijdsnood te hebben.
maar dat lijkt mij mijn grootste ergernis nog, nog erger dan niet pinken
pinken op de moment jij je wielen draait, daar heb ik niets aan...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAls je enkel met je linkerhand rijdt, hoe geraak je dan veilig een rotonde op en af, inclusief richting aangeven?
Ik vind het gewoon interessant dat je als enige hier overtuigd blijft dat één hand genoeg is, terwijl de rest wel toegeeft eens of regelmatig met één hand te rijden, maar wel de wijsheid heeft om te beseffen dat met twee handen het beter gaatU hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenAls je enkel met je linkerhand rijdt, hoe geraak je dan veilig een rotonde op en af, inclusief richting aangeven?
Ik vind het gewoon interessant dat je als enige hier overtuigd blijft dat één hand genoeg is, terwijl de rest wel toegeeft eens of regelmatig met één hand te rijden, maar wel de wijsheid heeft om te beseffen dat met twee handen het beter gaat
De richtingaanwijzer gebruiken moet idd een technisch huzarenstukje zijn, waarvan de uitvoering uiterste concentratie, precisie en jarenlang oefenen vergt (of toch als ik moet voort gaan op de weinige mensen die hem maar gebruiken), nochtans heb ik daar absoluut geen probleem mee, ook al omdat de hendel aan dezelfde kant staat als waar mijn hand op het stuur ligt; ik ben dan nog zo gek om hem te gebruiken voor ik af sla (als hij al eens gebruikt wordt is het tegenwoordig blijkbaar in om hem pas te gebruiken wanneer het eigenlijk al niet meer nodig is).
En ik blijf erbij dat ik geen enkel probleem heb om gelijk waar met 1 hand te rijden, je zal dat niet zien aan mijn rijstijl en niet merken als je met mij mee rijdt. (ik ben btw niet echt de enige die er van overtuigd is als ik de reacties goed gelezen heb)
Mss moet ik toch eens naar dat Guiness book of records bellen, met één hand rijden en zelfs tegelijkertijd de richtingaanwijzers gebruiken is blijkbaar iets wereldschokkends...
edit: heb je 1ste stukje nog eens gelezen en ik zeg niet dat ik altijd en overal alleen met mijn linkerhand rijdt, soms op een rond punt moet ik wel eens de andere hand er bij nemen (niet om te draaien, maar soms slaat de richtingaanwijzer te vroeg af of iets dergelijks), en als ik een potentieel gevaarlijke situatie zie neem ik er ook de rechterhand bij, maar de discussie gaat mijn inziens niet over 100% of niet, maar of het al dan niet een probleem is wanneer iemand die kan rijden, het overgrote deel van de tijd met 1 hand rijdt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenIk ben blijkbaar de enige op veel vlakken^^
De richtingaanwijzer gebruiken moet idd een technisch huzarenstukje zijn, waarvan de uitvoering uiterste concentratie, precisie en jarenlang oefenen vergt (of toch als ik moet voort gaan op de weinige mensen die hem maar gebruiken), nochtans heb ik daar absoluut geen probleem mee, ook al omdat de hendel aan dezelfde kant staat als waar mijn hand op het stuur ligt; ik ben dan nog zo gek om hem te gebruiken voor ik af sla (als hij al eens gebruikt wordt is het tegenwoordig blijkbaar in om hem pas te gebruiken wanneer het eigenlijk al niet meer nodig is).
En ik blijf erbij dat ik geen enkel probleem heb om gelijk waar met 1 hand te rijden, je zal dat niet zien aan mijn rijstijl en niet merken als je met mij mee rijdt. (ik ben btw niet echt de enige die er van overtuigd is als ik de reacties goed gelezen heb)
Mss moet ik toch eens naar dat Guiness book of records bellen, met één hand rijden en zelfs tegelijkertijd de richtingaanwijzers gebruiken is blijkbaar iets wereldschokkends...
als ge een rond punt oprijdt met uw links hand draait ge naar rechts, dan terug naar links om erop te blijven, vanaf je dan de afrit wilt nemen komt u stuur eerst recht waardoor je inneens de richtingaanwijzer kan gebruiken voor je naar rechts afslaat. Kan natuurlijk zijn dat ik enorm lange vingers heb dat het daarom lukt .
en ook al gebruikt ge u richtingaanwijzer ( wat ik altijd doe ), de mensen kijken nog altijd versuft en blijven staan tot ge bijna aan het einde van de straat bent voor ze durven het rondpunt op rijden
Ik moet wel zeggen ik heb gisteren dat duwen aan het stuur is uitgeprobeerd zoals alfa beamer zegt. Miljaar da maakt veel verschilBMW X5 45e
Comment
-
de richtingaanwijzer van een andere auto ontslaat u niet van de verantwoordelijkheid om voorrang te blijven geven. Maw het is niet omdat de andere zijn pinker gebruikt dat die dan ook effectief die richting gaat volgen... helaas. Ik wacht toch ook liever aan een kruispunt tot ik vrij zeker ben dat de andere gaat afslaan alvorens ik ga doorrijden.
Comment
Comment