Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De enige momenten dat ik met 1 hand aan het stuur rij is als ik binnen de snelheidslimieten enkel mijn voorligger relax op een rechte baan volg. Alle richtingsveranderingen, inhalen of harder dan toegelaten rijden is altijd met 2 handen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
      Met automaat is de verleiding nog veel groter .... broodje eten gaat echt wel makkelijk nu. Maar zou niet mogen toegelaten worden. Als ik alleen rijd durf ik dat wel eens.
      En als je dan even wat nadenkt en je hand op de juiste positie houdt, kan je ongeveer tijdig uw knipperlicht aanzetten bij 't verlaten van de rotonde. Maar 't is beter dat je al die aandacht gebruikt voor de echt nodige zaken. Ik probeer het alleen te doen wanneer ik écht in tijdsnood zit, niet wanneer ik denk tijdsnood te hebben.
      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      neem me dit ni kwalijk ik reageer
      maar dat lijkt mij mijn grootste ergernis nog, nog erger dan niet pinken
      pinken op de moment jij je wielen draait, daar heb ik niets aan...
      Uiteraard mag je reageren, en je hebt dan nog gelijk ook.
      Maar let vooral op mijn woordkeuze, die niet toevallig is: "ongeveer tijdig". Dus VOOR het draaien aan het stuur. Dus je zorgt dat je hand wanneer je de draai op het rond punt zelf aanhoudt, ter hoogte van de pinker of er net iets in de buurt staat. Dan kan je met je vingers de pinker aanzetten een stukje voor je aan je stuur naar rechts begint te draaien
      't Is even oefenen maar gaat zo vlot. Al wil ik het niet promoten.
      't Is dat ik het ook bijzonder ergerlijk vind om een pinker te laat te zien gebruiken dat ik m'n woorden zo koos.

2015 Volvo V60 D2 aut.
      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        de richtingaanwijzer van een andere auto ontslaat u niet van de verantwoordelijkheid om voorrang te blijven geven. Maw het is niet omdat de andere zijn pinker gebruikt dat die dan ook effectief die richting gaat volgen... helaas. Ik wacht toch ook liever aan een kruispunt tot ik vrij zeker ben dat de andere gaat afslaan alvorens ik ga doorrijden.
        Dat doe ik ook altijd, want enkel vertrouwen op die richtingaanwijzer heb ik al lang geleden afgeleerd.
        Ooit bijna aangereden geweest (was toen met de fiets) door iemand die te vroeg haar pinker op had opgezet en pas een straat verder effectief wilde inslaan.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Comment

• ^Dees valt nog heel goe mee, kzie precies geen fietspad. Ik heb al groepen geweten die zich ostentatief op een voorselectie vak gooien bij een roodlicht, van rechts doorstekend naar het middenvak, zonder omkijken.

Comment

• Ach, gisteren besloot zo'n wielermaniak om bij een gesloten spoorwegovergang helemaal naar voor te kruipen om vervolgens ostentatief in het midden van het rijvak, pal voor de rij auto's te gaan staan. Natuurlijk kon iedereen nadien z'n frustratie verbijten omdat het wegrijden geen kl*te vooruit ging. Wat dacht die nu eigenlijk te bereiken? Vond die het zo plezant om rakelings ingehaald te worden op een smalle 70 km/u-baan zonder fietspad dat hij het per sé nogmaals wou beleven? En dan maar vies kijken naar alle automobilisten die het waagden hem in te halen tegenover zijn topsnelheid van zo'n 40 km/u. Sluit dan achter de auto's aan! Inzicht noemen ze dat.

Comment

• Volgens mij moet je als fietser bij een gesloten spoorwegovergang voor de auto's gaan staan. Hetzelfde principe als een opstelvak bij verkeerslichten. En op elke smalle baan, zelf zeer smalle boerenwegeltjes, moet jij minimum 1m afstand bewaren van de fietser. Indien dat niet kan en je de fietser niet veilig kan passeren, blijf je achter de fietser en rij je trager.

Comment

• Opstelvak gebruiken is niet verplicht.
                  En voor een overweg gaan staan nog veel minder, daar is immers geen opstelvak. Verboden dus, fietsers moeten daar rechts blijven.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Opstelvak gebruiken durven veel fietsers niet omdat ze bang zijn.

Over de spoorwegovergang: hoe breed is die? Ik ken er hier in de streek ook enkele waar je als fietser een stuk naar links moet opschuiven omdat je langs recht kans hebt om naast de weg te vallen of niet kunt passeren door de opstelling. En zo sta je automatisch voor de auto's.

Een klein beetje rekening houden met fietsers als automobilist kan geen kwaad.

Comment

• Rekening houden met: graag. Maar als ik gedrag zie zoals op het filmpje van wooter krijg ik steevast de drang om de letter van de wet héél strikt te gaan toepassen en dan houden ze zich best kalm.
                      Iemand die gewoon doet wat hij moet doen, en in een moeilijke situatie belandt, zal ik altijd voor laten of proberen in een veilige situatie te houden. Maar als ze boertig doen is bij mij ook de goesting over en maken ze best geen enkele fout.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Hadden die mannen voor hun de tweede afslag genomen en had ik voor mij de tweede afslag genomen (en mekaar dus moeten kruisen) was er koekenbak van gekomen. Ik ga met mijn motorfiets natuurlijk niet wachten tot een troep fietsers voorbij is die een bord B1 negeren.

Comment

• Ik vond het idd al jammer dat zij er eerder af moesten dan jij

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Je hebt natuurlijk 2 soorten fietsers:
                            fietsers zoals ik, die af en toe eens naar de bakker of naar de kinderopvang fietsen en de wielertoeristen, beter bekend als de wielerterroristen

Comment

• Bij die toeristen heb je ook nog twee soorten: de goeie en de slechte. Maar met hoe meer ze zijn, hoe slechter ze zich gedragen.
                              Van zodra ik dan al geen wettelijke begeleiding enz zie, dan heb ik er al helemaal geen compassie meer mee.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Echt ergernissen zijn het niet, 'k vind het gewoon niet kunnen.
                                auto in de buurt bij ons met nrplaat 1-DAW-xxx achteraan, vooraan 1-DWA-xxx, al enkele weken. 't Kan een vergissing zijn die ze nog niet gezien hebben maar 't kan even goed opzettelijk zijn.
                                En dan eergisteren op de Paardenmarkt in Antwerpen een Smartje van een of andere pizzaria met nrplaat 1-MMG-xxx. Hoe komt die in hemelsnaam aan een motoplaat die nog niet eens uitgegeven is?
                                De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                1990 Volvo 344
                                1991 Mercedes W124 230CE
                                2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                1980 Volkswagen Derby CLS
                                1990 Mercedes W124 230CE
                                2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• ik rijd ook altijd met 1 hand op het stuur...parkeren met 2 handen kan ik gewoon niet, zelfs met de kever, zonder servo, parkeer ik altijd met mijn linkerhand op het stuur en achteromkijkend...
                                  wanneer ik op verlof ga met de auto, rijd ik altijd 's nachts en dan stuur ik geregeld lange stukken met mijn bovenbeen icm cruise-control...heb vrij lange benen dus is perfect doenbaar, kan zelfs ronde punten nemen met mijn linker been

enkel wanneer het serieus hard gaat, stuur ik wel met 2 handen omdat het stuur een beetje kan trillen boven de 170

Comment

• Made a scene @ McDonalds today :

Kom net de Mcdo binnen en ge weet gewoon dat het daar op zondagavond RETEdruk is. Staat daar in de andere wachtrij een koppel 70ers 10 minuten (letterlijk) aan een stuk te zagen over hoe lang ze gaan moeten wachten. Is het hun beurt moeten ze godverdomme nog beslissen wat ze gaan bestellen. Ik ging dus omver.

Ik schiet daar uit mijn sloffen en zeg hun dat ze daar eerst 10 minuten staan te zagen over de wachttijd, terwijl het personeel daar rondloopt als konijnen op speed en de tent daar knalvol zit. Dat ze hun volgende keer beter is zouden concentreren op hun bestelling om de boel niet onnodig op te houden als het dan wel hun beurt is. En dat ze de volgende keer een 'valieske' begrip mogen meebrengen of anders op maandagmiddag moeten komen.

de McDo is nog nooit zo stil geweest

Comment

• Was het toevallig in Wijnegem?
                                      De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                                      1990 Volvo 344
                                      1991 Mercedes W124 230CE
                                      2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                                      1980 Volkswagen Derby CLS
                                      1990 Mercedes W124 230CE
                                      2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door commanderke Bekijk Berichten
                                        Made a scene @ McDonalds today :
                                        Kom net de Mcdo binnen en ge weet gewoon dat het daar op zondagavond RETEdruk is. Staat daar in de andere wachtrij een koppel 70ers 10 minuten (letterlijk) aan een stuk te zagen over hoe lang ze gaan moeten wachten. Is het hun beurt moeten ze godverdomme nog beslissen wat ze gaan bestellen. Ik ging dus omver.

Ik schiet daar uit mijn sloffen en zeg hun dat ze daar eerst 10 minuten staan te zagen over de wachttijd, terwijl het personeel daar rondloopt als konijnen op speed en de tent daar knalvol zit. Dat ze hun volgende keer beter is zouden concentreren op hun bestelling om de boel niet onnodig op te houden als het dan wel hun beurt is. En dat ze de volgende keer een 'valieske' begrip mogen meebrengen of anders op maandagmiddag moeten komen.

de McDo is nog nooit zo stil geweest
                                        Bravo, wat een heldendaad! Applaus!!! Ge moogt fier zijn!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                                          Bravo, wat een heldendaad! Applaus!!! Ge moogt fier zijn!
                                          Ik zou het zelf niet doen, maar ik erger me eveneens aan zo'n mensen. Typisch bejaarden-gedrag. Ze mogen het eens gezegd worden, heel de mcdonalds moet het daarom niet horen, maar zo'n mensen op hun plaats zetten is niet ongepast.

Comment

Working...
                                          X