Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dus je reed 110 op het derde vak?!

    Waarom reed je maar 110 km/u? En waarom heb je niet versneld naar 120 km/u hoewel je aan het inhalen was?

    Was het in Frankrijk of in België? In België is er de verplichting om je inhaalmanoever zo snel mogelijk af te ronden dus op basis daarvan kan je al stellen dat het niet voldoende is om enkel een beetje sneller dan het in te halen voertuig te rijden, behalve als je auto niet sneller kan.

    Ik blijf met de vraag zitten waarom iemand die 110 rijdt zo gehaast is dat ie niet kan wachten achter een vrachtwagen die 90 doet, maar niet kan begrijpen dat iemand die 120 rijdt gehaast is.
    Last edited by ; 05/06/2012, 09:20.

    Comment


    • Dus u veronderstelt dat, omdat ik 110 rij niet gehaast ben? En waar in die veronderstelling basseer jij je dan op? Mijn snelheid ligt om 3 simpele redenen lager dan 120.

      1. Rijcomfort, in mijn bakske knal ik de toeren naar dik 4000 als ik 120 rij. Bij 110 3200. Wat toch weer wat aangenamer is. Indien je dit niet snapt nodig ik je uit voor een ritje aan die snelheid.
      2. Verbruik zie punt 1 en leg het verband
      3. Ik vermijd zeker flitsboetes.

      Probeer jij nu maar eens een wet te vinden die mij dat verbied.

      Comment


      • Dit topic heeft alvast zijn naam niet gestolen. Tenenkrullende dingen lees ik hier.
        AutoMinded.be

        Comment


        • ik vind het ronduit grappig. Is u leven nu zo saai dat ge u zo moet zitten afreageren op een fout van iemand wat al uren geleden gebeurd is? 99.9% van de tijd ben ik al de frustraties vergeten als ik uit de auto stap. Neen, werkelijk. Als ge zo moet zitten kankeren een hele dag lang op de fouten van iemand anders dan moet ge toch iets missen in uw leven.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Filmpje zien?



            Ik heb de hele tijd maximum 127 km/u gereden, lekker relax op cruise control. Als je goed kijkt, kan je zelfs de snelheidsmeter in het oog houden.
            Sorry maar wie dat bij mij doet ziet opeens de remlichten. Plak er dan maar achter tegen. Deze morgen nog zoiets mooi gezien. In Heist-Goor sta ik achter een porsche stil. Een gemachtigde opzichter laat kinderen aan school oversteken. Een motorijder gaat alle wagens voorbij en komt naast die porsche stil te staan. De tegenliggers staan ook stil. Op het moment dat de gemachtigde opzichter opzij gaat wil die motorijder voor die porsche gaan maar die porsche geeft ook gas. Motorijder had de keuze : ofwel op de tegenligger gaan, ofwel opzij tegen de porsche want hij kon die niet voorbij ofwel op de rem en achter de porsche gaan. De motorijder gaat achter de porsche en plakt daar links achter tegen de bumper. Wat doet die porsche? wat gas geven en opeens knal op zijn rem. De motorijder kan deze nog juist ontwijken. Daarna reed de motorijder als een braaf zieltje tegen heel lage snelheid verder. En de porsche ging tegen hoge snelheid ervandoor.

            Comment


            • ongepast gedrag van zowel de porsche als de motorrijder... zeker in een schoolomgeving
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
                Dus u veronderstelt dat, omdat ik 110 rij niet gehaast ben? En waar in die veronderstelling basseer jij je dan op? Mijn snelheid ligt om 3 simpele redenen lager dan 120.

                1. Rijcomfort, in mijn bakske knal ik de toeren naar dik 4000 als ik 120 rij. Bij 110 3200. Wat toch weer wat aangenamer is. Indien je dit niet snapt nodig ik je uit voor een ritje aan die snelheid.
                2. Verbruik zie punt 1 en leg het verband
                3. Ik vermijd zeker flitsboetes.

                Probeer jij nu maar eens een wet te vinden die mij dat verbied.
                En waarom rij je dan niet 90?
                1. Nog meer rijcomfort door lager toerental
                2. Nog lager verbruik, zeker als je achter een vrachtwagen blijft rijden
                3. Nog zekerder van het vermijden van flitsboetes

                Het verschil tussen 110 en 90 km/u op 100 km is amper een paar minuten.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                  ongepast gedrag van zowel de porsche als de motorrijder... zeker in een schoolomgeving
                  ²²²²²

                  porsche hoefde zo niet te reageren maar de motorrijden moest in de eerste plaats maar niet zo plakken. Moest die porsche een echte noodstop moeten maken voor een kind bv, en die moto zag het niet had hij er los op gezeten.

                  Maar er zijn overal cowboys. Zowel bij auto's, moto's, fietsers en truckers.

                  het valt wel op dat vooral die mannen op hun scooters met nrplaten de ergste zijn.
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    ik vind het ronduit grappig. Is u leven nu zo saai dat ge u zo moet zitten afreageren op een fout van iemand wat al uren geleden gebeurd is? 99.9% van de tijd ben ik al de frustraties vergeten als ik uit de auto stap. Neen, werkelijk. Als ge zo moet zitten kankeren een hele dag lang op de fouten van iemand anders dan moet ge toch iets missen in uw leven.
                    Ik heb gigabytes vol van linksplakkers, en dit is de eerste keer dat ik er video van post. Misschien omdat je hier een van de weinigen bent die dit gedrag komen verdedigen?

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                      Sorry maar wie dat bij mij doet ziet opeens de remlichten. Plak er dan maar achter tegen.
                      Hoe, is er rechts dan geen plaats? Moet je dan niet rechts gaan rijden?

                      Nu, met de motorfiets zal ik er niet snel tegenplakken. Misschien er snel zijdelings voorbij schieten. En dan ben je mijn bitch want ik ben wendbaarder er sneller. En je remtest staat op video dus met alles wat erop volgt zie je duidelijk dat het spel begint door linksplakken en remtesten.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                      Deze morgen nog zoiets mooi gezien. In Heist-Goor sta ik achter een porsche stil. Een gemachtigde opzichter laat kinderen aan school oversteken. Een motorijder gaat alle wagens voorbij en komt naast die porsche stil te staan. De tegenliggers staan ook stil. Op het moment dat de gemachtigde opzichter opzij gaat wil die motorijder voor die porsche gaan maar die porsche geeft ook gas. Motorijder had de keuze : ofwel op de tegenligger gaan, ofwel opzij tegen de porsche want hij kon die niet voorbij ofwel op de rem en achter de porsche gaan. De motorijder gaat achter de porsche en plakt daar links achter tegen de bumper. Wat doet die porsche? wat gas geven en opeens knal op zijn rem. De motorijder kan deze nog juist ontwijken. Daarna reed de motorijder als een braaf zieltje tegen heel lage snelheid verder. En de porsche ging tegen hoge snelheid ervandoor.
                      Dus de Porsche is sneller maar doet toch een remtest op een motorrijder?

                      Comment


                      • Vooral belachelijk van die Porsche rijder, 1 seconde wachten met gas geven en die moto is lang weg zonder ergernissen. In een drukke omgeving is een moto veel sneller en wendbaarder dan een Porsche en de schoolpoort is toch wel de allerlaatste plaats om het tegendeel te bewijzen. Maar ja klein pietje zeker

                        Comment


                        • Ik veroordeel geen van beiden maar begrijp de reactie van die porscherijder wel ergens. Ik stond als tweede wagen te wachten tot de gemachtigde opzichter ons doorliet. Als daar dan opeens een motorijder naast je komt gereden en die stopt pal voor die opzichter, naast die porsche dus nog eens oog in oog met de tegenliggers? Op zo een moment begin ik ook al wat slechte woorden te mompelen. Want het plan van de motorijder was was duidelijk. Nog snel voor die porsche wegschieten. Zoiets voor een schoolpoort doen is er om vragen. En waarom zou een auto 1 seconde langer moeten wachten dan een motorijder? Zij zijn toch niet meer omdat ze met een moto rijden? Had daar een ongeluk uit voort gekomen en ik had getuigd. Maar 100% tegen die motorijder want hij had het dan uitgelokt.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Hoe, is er rechts dan geen plaats? Moet je dan niet rechts gaan rijden?
                            Geef toe, als een moto zo als jij op jouw film links komt bumper kleven. Dat is om ellende vragen. Ik denk dat veel autobestuurders dit aanvoelen zoals olie op het vuur gieten. Ik zou nooit opzij gaan als ze zo komen links bumperkleven. Dat is hetzelfde als zeggen : ik met mijn zware moto ben hier de baas op de weg en het klein gepeupel moet maar opzij gaan. Is zoals al die Eddy Merckx wannabees op een zondagvoormiddag. Op de weg rijden omdat ze zich beter voelen in hun apepakje. Maar een spiegel of motorkap is nog steeds sterker dan een elleboog of lichaam van een motorijder en fietser! Wat als die auto eerst even naar rechts gaat en dan terug naar links trekt? Sandwich tussen de vangrails. Wie gaat daar het meeste aan overhouden denk je?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                              Geef toe, als een moto zo als jij op jouw film links komt bumper kleven. Dat is om ellende vragen. Ik denk dat veel autobestuurders dit aanvoelen zoals olie op het vuur gieten. Ik zou nooit opzij gaan als ze zo komen links bumperkleven. Dat is hetzelfde als zeggen : ik met mijn zware moto ben hier de baas op de weg en het klein gepeupel moet maar opzij gaan. Is zoals al die Eddy Merckx wannabees op een zondagvoormiddag. Op de weg rijden omdat ze zich beter voelen in hun apepakje. Maar een spiegel of motorkap is nog steeds sterker dan een elleboog of lichaam van een motorijder en fietser! Wat als die auto eerst even naar rechts gaat en dan terug naar links trekt? Sandwich tussen de vangrails. Wie gaat daar het meeste aan overhouden denk je?
                              Maar allez, ik rij rechts achter een bestelwagen terwijl ze de bestelwagen nadert. Ik kom pas korterbij als ze kans heeft én verplicht is om naar rechts te gaan. Ik kwam net korterbij omdat ik dacht dat ze naar rechts ging gaan! Temeer: als ze op dat moment naar rechts zou gaan zou ze zeer zeker ook niet in de problemen komen bij de komende oprit want ik was met die legale snelheid al lang gepasseerd...

                              Je beseft toch dat wat je hierboven insinueert, dat je daarbij je wagen met voorbedachte rade als wapen gebruikt? En waarom? Omdat je als automobilist links wil blijven plakken?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Ik heb gigabytes vol van linksplakkers, en dit is de eerste keer dat ik er video van post. Misschien omdat je hier een van de weinigen bent die dit gedrag komen verdedigen?
                                ah ja? Ik weet wat ik heb gezegd over linksrijden en dat houdt niet in dat ik die verdedig heb. Misschien toch nog eens goed lezen wat ik daarover geschreven heb. Het is duidelijk voor mij dat gij de wet voor anderen heel goed kent (of beter denkt te kennen) maar zelf u in allerlei bochten wringt om uw eigen haantjesgedrag te verantwoorden. Ge zijt trouwens gekend in het bmw-rijders milieu (of er zou nog iemand zoals gij moeten rondrijden met een RT en camera aan boord), vooral bij de klanten van uw garagist. En daar zijn er genoeg die vinden dat ge er nogal een 'exotische' rijstijl op nahoudt terwijl ge het niet kunt laten van op anderen te kappen. Mij niet gelaten wooter, ik kan er alleen maar om glimlachen.
                                De motorrijder aan de school is trouwens in fout: ge moogt geen auto's voorbijsteken als die stil staan aan een zebrapad. Ik weet enkel van uitzonderingen voor motorrijders bij fileverkeer, maar dit is er zeker geen.
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • en als iemand zijn middelvinger uitsteekt moet ik spontaan aan dit denken:



                                  en anders wou ze u misschien gewoon binnen doen...
                                  www.peugeotforum.be

                                  Comment


                                  • Ik geef wooter gelijk. Was dat mens van het begin naar rechts gegaan, zoals het hoort, was er helemaal niets aan de hand geweest.
                                    En dat hij bumperplakt was omdat hij dacht dat ze wel naar rechts zou gaan zoals het hoort...

                                    Ik snap niet dat mensen het niet doorhebben dat moest die vrouw correct gehandeld hebben er nooit zo'n situatie van was gekomen.

                                    Comment


                                    • Ik ben het zeker niet altijd eens met wooter zijn gedachtengang.

                                      Maar ik kan wel begrijpen dat hij dichter komt omdat hij denkt dat die madam dan naar rechts zou gaan, ik heb dat soms ook dat ik al gas bijgeef omdat ik een trage auto heb om de voorligger vlot voorbij te kunnen, maar dan beslist die persoon om links te blijven rijden. Dan neem ik gewoon afstand en wacht tot die naar rechts gaat en blijf zeker niet zo dicht erachter rijden. Je weet maar nooit wat zo'n mensen bezielen.

                                      Maar iemand zoals Wooter die zoveel op regeltjes leeft weet ook dat hij in fout is door zo dicht te komen plakken bij zen voorligger, of die nu links rijdt of niet.
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • Call me crazy, maar ik moet de Wooter hier toch gelijk geven.
                                        Links blijven plakken is in mijn ogen zowat het arrogantste en meest frustratie-uitlokkende wat je op de baan kan doen.
                                        Tegenwoordig is het zo erg dat ik zelf al in de fout ga (ik steek ze op de rechterband voorbij) omdat aandringen niets uithaalt.
                                        Vroeger vond ik trouwens bumperkleven iets heel beschamends, maar sorry gasten, na jaren de wet gevolgd te hebben zit de frustratie zo hoog dat ik ook even wat dichter tegen de linksplakker ga rijden, dat hebben ze mijn inziens dan ook enkel en alleen aan zichzelf te danken, men kan niet zeggen dat ik het niet op de wettelijke manier geprobeerd heb denk ik dan...

                                        Ik herinner mij trouwens nog een aflevering van blik op de weg of wegpiraten of iets dergelijks waarin een politieman, blij dat hij het even op tv mocht zeggen, triomfantelijk aan de bumperklever vroeg wat nu eigenlijk het gevaarlijkst was (links rijden of rechts voorbij gaan) en de conclusie bleek rechts voorbij gaan te zijn.
                                        Ik denk dat iedereen met meer dan 2 hersencellen kan zeggen dat het linksplakken is, niet alleen is het een hinderlijke overtreding op zich, het lokt ook frustratie en het maken van een andere verkeersovertreding uit, point final.

                                        Comment


                                        • Kijk ik snap wel dat het niet plezant is dat ze links blijven hangen, maar dat mensen er zich zo in opjagen. Chillax mannen! Tis niet goed voor ulle hart hé!

                                          Veel mensen denken nu eenmaal niet aan de vlotheid van het verkeer, zeker niet aan dat achter hen, dat gaat nooit veranderen. Wees content dat ze tenminste bezig zijn met autorijden en niet met mails of gazetten lezen of eten en drinken. Des te plezanter op die kalme nachten/ochtenden wanneer ge wel is kunt door peren op de autostrades.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X