Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    Ge zijt trouwens gekend in het bmw-rijders milieu (of er zou nog iemand zoals gij moeten rondrijden met een RT en camera aan boord), vooral bij de klanten van uw garagist. En daar zijn er genoeg die vinden dat ge er nogal een 'exotische' rijstijl op nahoudt terwijl ge het niet kunt laten van op anderen te kappen. Mij niet gelaten wooter, ik kan er alleen maar om glimlachen.
    Dat is interessant want ik rij maar met twee andere klanten van mijn dealer rond. Eentje ervan is mijn broer, de andere ken ik van het wegkapiteinen en het enige exotische dat ik erop na hou is dat ik van A naar B liever alleen rij.

    Qua de camera komen ze aan mij vragen waar ze die kunnen halen omdat ze ook ene willen .

    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    De motorrijder aan de school is trouwens in fout: ge moogt geen auto's voorbijsteken als die stil staan aan een zebrapad. Ik weet enkel van uitzonderingen voor motorrijders bij fileverkeer, maar dit is er zeker geen.
    Als je dan toch iemand de les wil spellen, doe het dan wel correct.

    Inhalen doe je enkel tov voertuigen in beweging. Een gestopt voertuig kan je niet inhalen, amper voorbijrijden, maar aangezien de motorrijder zelf ook wachtte voor de oversteekplaats kan je hem niet veel aanwrijven. Misschien dat ie op het andere rijvak stond, maar als daar geen volle lijn was wordt het al erg moeilijk.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk Berichten
      Wees content dat ze tenminste bezig zijn met autorijden en niet met mails of gazetten lezen of eten en drinken.
      Zal ik eens beginnen met het posten van foto's van mensen die bezig zijn met mails, gazetten of eten en drinken tijdens het rijden? Dat komt erg veel voor!

      Comment


      • Vandaag ook eens de Go Pro aan mijn helm geplakt. Bijna niemand durfde me in te halen... ?
        U hoeft dit niet te lezen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
          Ik veroordeel geen van beiden maar begrijp de reactie van die porscherijder wel ergens. Ik stond als tweede wagen te wachten tot de gemachtigde opzichter ons doorliet. Als daar dan opeens een motorijder naast je komt gereden en die stopt pal voor die opzichter, naast die porsche dus nog eens oog in oog met de tegenliggers? Op zo een moment begin ik ook al wat slechte woorden te mompelen. Want het plan van de motorijder was was duidelijk. Nog snel voor die porsche wegschieten. Zoiets voor een schoolpoort doen is er om vragen. En waarom zou een auto 1 seconde langer moeten wachten dan een motorijder? Zij zijn toch niet meer omdat ze met een moto rijden? Had daar een ongeluk uit voort gekomen en ik had getuigd. Maar 100% tegen die motorijder want hij had het dan uitgelokt.
          Ze moest al lang rechts gereden hebben, ma bon.
          Tegen het eind van het filmpje komt ze aan een oprit met volk op, maar ze moest al 100'en meters eerder zijn opgeschoven, die moto kon er zo voorbij. Men doet hier alsof wooter 100% schuld heeft aan alles.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Dat is interessant want ik rij maar met twee andere klanten van mijn dealer rond. Eentje ervan is mijn broer, de andere ken ik van het wegkapiteinen en het enige exotische dat ik erop na hou is dat ik van A naar B liever alleen rij.

            Qua de camera komen ze aan mij vragen waar ze die kunnen halen omdat ze ook ene willen .


            Als je dan toch iemand de les wil spellen, doe het dan wel correct.

            Inhalen doe je enkel tov voertuigen in beweging. Een gestopt voertuig kan je niet inhalen, amper voorbijrijden, maar aangezien de motorrijder zelf ook wachtte voor de oversteekplaats kan je hem niet veel aanwrijven. Misschien dat ie op het andere rijvak stond, maar als daar geen volle lijn was wordt het al erg moeilijk.
            De dealer in of in de geburen van zonhoven (daar achter/aan halveweg)? Die eigenlijk geen bmw dealer is maar het werk wel beter doet dan zijn officiële merkgenoten? Zo ja, ge zijt gekend bij zijn klanten...

            En de moto moet achteraan de rij aanschuiven. Laat mij één wettekst zien waarin staat dat die vooraan mag aanschuiven. Zeker als die voertuigen gestopt zijn voor een oversteekplaats voor voetgangers. Anders zou het makkelijk zijn, dan ga ik mij in het vervolg gewoon mee vanvoor zetten.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              Ze moest al lang rechts gereden hebben, ma bon.
              Tegen het eind van het filmpje komt ze aan een oprit met volk op, maar ze moest al 100'en meters eerder zijn opgeschoven, die moto kon er zo voorbij. Men doet hier alsof wooter 100% schuld heeft aan alles.
              zeg me waar wooter de schuld gegeven wordt? Hij rijdt er te dicht tegen dat is al. Die auto moest inderdaad naar rechts. Maar het feit dat we er nu al twee dagen over aan het zeveren zijn met filmpje en al ontgaat me volledig. Een ergernis... meer niet. Iets waar ge over zijt als uit uw auto stapt.
              Feit dat dit topic al een versie V zit en het positieve niet van de grond geraakt zegt meer over de chauffeurs hun mentaliteit dan over de echte fouten. Als het op de wegen echt de far west was zoals het hier wordt voorgesteld, dan kunnen we beter allemaal thuisblijven. Ik zie nog altijd meer positieve dingen gebeuren dan negatieve. En vooral over de ergernissen die men zelf creëert wordt in dit topic met geen woord over gerept. 90% van de chauffeurs denken dat ze goed rijden, 2% is het echt. Die 2% zitten blijkbaar allemaal hier...
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                De dealer in of in de geburen van zonhoven (daar achter/aan halveweg)? Die eigenlijk geen bmw dealer is maar het werk wel beter doet dan zijn officiële merkgenoten? Zo ja, ge zijt gekend bij zijn klanten...
                Oh sjans, want ik ga bij een officiële dealer in Genk

                Ik heb nog nooit zaken gedaan met een BMW sleutelaar in Zonhoven.

                Maar toch leuk dat je mij in diskrediet trachtte te brengen in het topic over al dan niet linksplakken.

                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                En de moto moet achteraan de rij aanschuiven. Laat mij één wettekst zien waarin staat dat die vooraan mag aanschuiven. Zeker als die voertuigen gestopt zijn voor een oversteekplaats voor voetgangers. Anders zou het makkelijk zijn, dan ga ik mij in het vervolg gewoon mee vanvoor zetten.
                De motorfiets mag natuurlijk niet mensen inhalen die een oversteekplaats passeren, maar feit blijft:

                Artikel 16. Inhalen
                16.1. Het inhalen geldt slechts ten aanzien van bestuurders die in beweging zijn.
                http://www.wegcode.be/wetteksten/secties/kb/wegcode/174-art16

                En sinds vorig jaar kennen we:
                16.2bis. Motorfietsers die tussen de rijstroken rijden.
                Voor de motorfietsers, het sneller rijden tussen twee rijstroken of files dan de voertuigen die stoppen of traag rijden in die rijstroken of files, wordt niet als inhalen beschouwd, behalve voor de toepassing van artikel 17.2, 5°.

                In dat geval mag de motorfietser evenwel niet sneller rijden dan 50 km per uur en mag het snelheidsverschil tussen de motorfietser en de voertuigen die zich in die rijstroken of files bevinden niet meer dan 20 km per uur bedragen.


                De verwarring zit 'm hierin:
                17.2. Het links inhalen van een gespan, van een tweewielig motorvoertuig of van een voertuig met meer dan twee wielen is verboden: wanneer de in te halen bestuurder stopt voor een oversteekplaats voor voetgangers of een oversteekplaats voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen of deze oversteekplaatsen nadert op plaatsen waar het verkeer niet geregeld wordt door een bevoegd persoon of door verkeerslichten.
                Dus volgens 17.2 mag hij niet inhalen, maar volgens 16.1 haalt hij niet in.

                Nu, alle gekheid op een stokje... Ik had misschien ook wat verder gefilterd maar als er geen duidelijke ruimte voor die Porsche was, ging ik er ook niet naast staan... Hier in de buurt moet ik ook altijd links af en als ik niet zie dat ik tussen twee auto's of vooraan makkelijk kan invoegen, dan moet ik ook achteraan aansluiten. Such is life.

                Netto resultaat is domme actie van motorrijder, maar ook idiote reactie van Porsche-rijder.


                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                  Zal ik eens beginnen met het posten van foto's van mensen die bezig zijn met mails, gazetten of eten en drinken tijdens het rijden? Dat komt erg veel voor!
                  Khad het over de linksplakkers hé. De rechtsplakkers zijn in mijn ogen gevaarlijker wegens onvoorspelbaar gedrag dan de linksplakkers.

                  Ik heb al een aanrijding meegemaakt omdat madam aan het eten en drinken was in de file.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                    Call me crazy, maar ik moet de Wooter hier toch gelijk geven.
                    Links blijven plakken is in mijn ogen zowat het arrogantste en meest frustratie-uitlokkende wat je op de baan kan doen.
                    is het linksplakken, of gatplakken...wat het meest irritante is

                    Comment


                    • wat ik dan ook zei: beiden zijn in fout. En goed dat ge van genk zijt. Dat wil zeggen dat er nog zo iemand rondrijdt die zeurt over linksrijders... oh boy.

                      17.2 is wat mij betreft heel duidelijk, 16.1 ook. De motorrijder doet geen inhaalbeweging (welke klaar en duidelijk is afgebakend in de wetgeving) maar een maneuver. Een maneuver dat hij echter niet kan afmaken omdat hij zich niet terug kan begeven naar de juiste kant van de rijweg. Erger nog, uit hetgeen ik lees staat die gewoon op de rijstrook van de tegengestelde rijrichting. Aansluiten vanachter dus, zeker bij oversteekplaats aan een school omdat je als motorrijder niet kan zien of er een kind plotseling tussen de auto's loopt en voor de oversteekplaats toch de straat wil oversteken (zoals kinderen vaak impulsief zijn). De voertuigen die gestopt zijn nemen nog steeds deel aan het verkeer. Ze staan niet stil noch geparkeerd.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • Deze morgen heb ik mij niet kunnen inhouden en heb mijne auto dwars over een fietspad gezet om een werknemer van de Jaga es mijn gedacht te zeggen.

                        Ik sta aan het rode verkeerslicht te wachten op groen. Naast mij staat een groepje (stuk of 5-6) schoolgaande jongens (schat rond de 10-12 jaar) ook te wachten tot het voor hen groen wordt. Komt daar bovenstaand figuur met zijne fiets doodleuk voorbij, los door het rode verkeerslicht.

                        T maakt mij nie uit dat iemand door t rode licht rijdt, maar aub op zo'n moment denk ik toch dat ne volwassen mens net dat tikkeltje meer verstand moet hebben dan een aap om effe een minuutje te wachten aan het rode verkeerslicht en zo het goede voorbeeld te geven aan die jongens.
                        Ik heb het hem effe "op mijn vriendelijke" manier (flappy weet wat da betekent) duidelijk gemaakt. Mens was nog ne halve meter hoog toen hem verder fietste.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                          zeg me waar wooter de schuld gegeven wordt? Hij rijdt er te dicht tegen dat is al. Die auto moest inderdaad naar rechts. Maar het feit dat we er nu al twee dagen over aan het zeveren zijn met filmpje en al ontgaat me volledig. Een ergernis... meer niet. Iets waar ge over zijt als uit uw auto stapt.
                          Feit dat dit topic al een versie V zit en het positieve niet van de grond geraakt zegt meer over de chauffeurs hun mentaliteit dan over de echte fouten. Als het op de wegen echt de far west was zoals het hier wordt voorgesteld, dan kunnen we beter allemaal thuisblijven. Ik zie nog altijd meer positieve dingen gebeuren dan negatieve. En vooral over de ergernissen die men zelf creëert wordt in dit topic met geen woord over gerept. 90% van de chauffeurs denken dat ze goed rijden, 2% is het echt. Die 2% zitten blijkbaar allemaal hier...
                          Die Ampire doet z'n best om wooter de schuld te geven. Hij zegt zelfs dat hij persoonlijk ook links zou plakken en nog eens remmen ook, speciaal om de moto te hinderen, want die rijdt te dicht.
                          Ik had wel de verkeerde post gequote zie ik net.

                          Voor de rest kan ik je enkel maar bijtreden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
                            Dus u veronderstelt dat, omdat ik 110 rij niet gehaast ben? En waar in die veronderstelling basseer jij je dan op? Mijn snelheid ligt om 3 simpele redenen lager dan 120.

                            1. Rijcomfort, in mijn bakske knal ik de toeren naar dik 4000 als ik 120 rij. Bij 110 3200. Wat toch weer wat aangenamer is. Indien je dit niet snapt nodig ik je uit voor een ritje aan die snelheid.
                            2. Verbruik zie punt 1 en leg het verband
                            3. Ik vermijd zeker flitsboetes.

                            Probeer jij nu maar eens een wet te vinden die mij dat verbied.
                            toch moet ik wooter en andere gelijkgeven, of wel even er achter blijven, 90 is ook zuiniger, lager toeren en geen flitsboete
                            ofwel even op de gas naar 120 - 130

                            waarom denk je dat deze snelheid is ingesteld? omdat als iedereen ongeveer die snelheid aanhoud je een heel vlotte circulatie krijgt
                            als er ene op 3e vak plots 110 gaat rijden krijg je "accordeon-file", remmen, gevaarlijke toestanden

                            gewoon mijn mening

                            Comment


                            • als het zo druk is dat er een accordeon file ontstaat dan moogt ge al blij zijn dat ge in de eerste plaats 110 kunt rijden
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Hmja, ook weer met de motorfiets zie ik heel goed dat het bij druk verkeer vaak eigenlijk groepjes zijn die gehinderd worden door trager verkeer vooraan, afgewisseld door stukken waar bijna niemand rijd. Zelfs voor de meeste klassieke fileplekken geldt dat de file ontstaat omdat er vooraan mensen niet aansluiten maar blijven taffelen aan 60-70 op het linkervak en 500 meter tot 800 meter ruimte laten met hun voorligger.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                  toch moet ik wooter en andere gelijkgeven, of wel even er achter blijven, 90 is ook zuiniger, lager toeren en geen flitsboete
                                  ofwel even op de gas naar 120 - 130

                                  waarom denk je dat deze snelheid is ingesteld? omdat als iedereen ongeveer die snelheid aanhoud je een heel vlotte circulatie krijgt
                                  als er ene op 3e vak plots 110 gaat rijden krijg je "accordeon-file", remmen, gevaarlijke toestanden

                                  gewoon mijn mening
                                  U doet alsof ik km aan een stuk links plak... ik steek gewoon een vrachtwagen voorbij, da duurt mss 20 seconden?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Hmja, ook weer met de motorfiets zie ik heel goed dat het bij druk verkeer vaak eigenlijk groepjes zijn die gehinderd worden door trager verkeer vooraan, afgewisseld door stukken waar bijna niemand rijd. Zelfs voor de meeste klassieke fileplekken geldt dat de file ontstaat omdat er vooraan mensen niet aansluiten maar blijven taffelen aan 60-70 op het linkervak en 500 meter tot 800 meter ruimte laten met hun voorligger.
                                    ben niet mee, de lengte van de file is niet relevant, eerder de tijdsduur
                                    dat weet jij ook

                                    Comment


                                    • Voorbeeldje...




                                      Kijk-files zijn ook echt irritant!
                                      U hoeft dit niet te lezen.

                                      Comment


                                      • ik hou van het amerikaans systeem, iedereen even hard (traag) zoals in us en laat de snellere maar laveren

                                        rechts voorbijsteken moet legaal worden

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          ik hou van het amerikaans systeem, iedereen even hard (traag) zoals in us en laat de snellere maar laveren

                                          rechts voorbijsteken moet legaal worden
                                          Nah dan gaan we nog meer accidenten hebben. Dat lijkt me echt geen goed idee op ons wegennet. We hebben hier veel te veel op- en afritten plus dat de afstand ertussen veel kleiner is dan in de VS.
                                          U hoeft dit niet te lezen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X