het vergt een andere visie, dasal
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk BerichtenJe keek zelf ook!
Was in 't belang van 't filmke en ik maakte mijn vertraging direct goedU hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Daarnet heb ik mij eens "geërgerd" aan een linksrijdende moto.
Die ziet mij duidelijk in zijn spiegel af komen gereden want zijn helmke bewoog richting spiegel, en ipv naar rechts te gaan blijft die in het midden van het linkerbaanvak rijden tegen 100 - 110. Zelfde geval als dat poloke, niet naar rechts willen gaan en als hij naar rechts ging begon hij nog wat gebaren te maken.
moto rijders
BMW X5 45e
Comment
-
Dat Amerikaanse systeem werkt ook niet... Dan zie je iedereen 110 rijden op alle rijvakken en daartussen een paar SUV's die daartussen slingeren van het eerste naar het vierde en terug om toch vooruit te geraken. En vaak ook volk op het linkervak dat niet aan een constante snelheid rijdt... Nee, die Amerikanen zijn jaloers op Europa, of hebben liefst toch een 'passing lane'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik hou van het amerikaans systeem, iedereen even hard (traag) zoals in us en laat de snellere maar laveren
rechts voorbijsteken moet legaal worden
't Duurt waarschijnlijk een paar jaar vooraleer iedereen doorheeft dat er iets veranderd is...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenZal ik eens beginnen met het posten van foto's van mensen die bezig zijn met mails, gazetten of eten en drinken tijdens het rijden? Dat komt erg veel voor!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenomdat die achter u 10 seconden trager op zijn bestemming gaat aankomen? Als ik met de aanhangwagen onderweg ben, dan ga ik niet planken maar gewoon 100 tot 105 rijden. En dan steek ik evengoed vrachtwagens voorbij. Dat mag ik dan niet als ik de redenering hier volg?
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenFeit dat er zoveel onnodig links wordt gereden zit me hoog. En getuige de 80 pagina's in het vijfde deel van dit topic ben ik niet alleen.
Dat filmpje was om aan jou te tonen hoe het verhaal in mekaar zat, want je dacht dat ik de agressor was (hoewel ik niet eens een vinger heb uitgestoken).
Blijkbaar vind je het normaal dat wildvreemden mekaar met de middenvinger begroeten?
En tuurlijk rij ik kort op die dame... Ik ging er verkeerdelijk vanuit dat ze na het passeren van die vrachtwagen terug naar rechts ging...
Nog tragischer is dat veel mensen nog niet eens spontaan naar rechts gaan als je ze niet nadert tot op onveilige afstanden.
En tenslotte kom je met je 40 lentes hier linksplakken herhaaldelijk goed praten, dus iets zegt me dat je je aangevallen voelt in je eigen gedrag.
Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk BerichtenDus u veronderstelt dat, omdat ik 110 rij niet gehaast ben? En waar in die veronderstelling basseer jij je dan op? Mijn snelheid ligt om 3 simpele redenen lager dan 120.
1. Rijcomfort, in mijn bakske knal ik de toeren naar dik 4000 als ik 120 rij. Bij 110 3200. Wat toch weer wat aangenamer is. Indien je dit niet snapt nodig ik je uit voor een ritje aan die snelheid.
2. Verbruik zie punt 1 en leg het verband
3. Ik vermijd zeker flitsboetes.
Probeer jij nu maar eens een wet te vinden die mij dat verbied.
Leuk aan dat noodwieltje : middenvakrijders voorbijsteken en dan hun blik zien dat je hen vlot voorbijgaat met je noodwieltje. Je ziet ze remmen, rechts gaan rijden en een gigantisch gat laten vallen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk BerichtenKijk ik snap wel dat het niet plezant is dat ze links blijven hangen, maar dat mensen er zich zo in opjagen. Chillax mannen! Tis niet goed voor ulle hart hé!
Veel mensen denken nu eenmaal niet aan de vlotheid van het verkeer, zeker niet aan dat achter hen, dat gaat nooit veranderen. Wees content dat ze tenminste bezig zijn met autorijden en niet met mails of gazetten lezen of eten en drinken. Des te plezanter op die kalme nachten/ochtenden wanneer ge wel is kunt door peren op de autostrades.
Als je bezig bent met autorijden, dan is één van de belangrijke aspecten 'situational awareness', maw, dan moet je op de hoogte blijven van wat er rondom jou (en dus ook achter jou) gebeurt.
Maar het is idd een feit dat sommige mensen echt denken dat ze alleen op de straat rijden, maar dan ben je mijn inziens niet echt bezig met autorijden.
Nu gebeurt het heel zelden dat ik voorbij wordt gestoken, maar indien dat gebeurt heb ik ze wel zien afkomen en ga ik opzij.
Het aantal mensen waar ik meer dan 5 minuten achter hang en die mij nog steeds niet hebben opgemerkt is enorm, sorry, dan moeten ze je uit het verkeer halen, een blinde mag ook niet rijden!
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenis het linksplakken, of gatplakken...wat het meest irritante is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichtenik rij nu rond met een noodwieltje. Ik rij niet sneller dan 110kmh. Ik steek dan ook geen 2 vrachtwagens voorbij op het derde baanvak omdat ik niet sneller kan en wil. Ja je mag 110 rijden op de autostrade, maar moet je daarom de hufter zijn die de mensen nodeloos ophoudt. Je zegt dat hij 10sec later gaat zijn op zijn bestemming. Dat is waar, maar ook met een beetje frustro gevoel. Maar het omgekeerde telt ook : als jij bleef wachten ben je ook wat later op je bestemming en heeft niemand een frustro gevoel, winwin? Of te lui om je cc uit te zetten?
Leuk aan dat noodwieltje : middenvakrijders voorbijsteken en dan hun blik zien dat je hen vlot voorbijgaat met je noodwieltje. Je ziet ze remmen, rechts gaan rijden en een gigantisch gat laten vallen.
Ge wrijft me veel onder de neus voor een situatie waar ge nog niet eens bij was. Ik rijd al niet (of probeer het toch te vermijden) met de aanhangwagen in de ochtendspits enkel als het verkeer rustig is. Dus veel volk kan ik al niet 'hinderen'. Waar staat trouwens dat ik niet anticiperend rijd op dat moment? Soms is het nu eenmaal zo dat je een rij van 10 vrachtwagens aan het voorbijsteken bent en dat je dan niet anders is dan dat er volk achter je komt opzetten. Dan ga ik daar niet nodeloos voor sneller rijden, dat doet die vrachtwagen trouwens ook niet. En als ge met frustraties zit moet ge zeker al niet in de auto kruipen maar naar een psychiater gaan. Stress laat ge uit de auto want het laat u domme dingen doen.
En voor ge hier mensen komt vingerwijzen over hun gedrag in het verkeer zou ik toch maar eerst zien dat uw machien in orde is. Met een noodwieltje al een week rondrijden? Staat daar geen 80 km/h op of zo?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtenow, omdat ik dus 110 rijd ben ik een hufter
Ge wrijft me veel onder de neus voor een situatie waar ge nog niet eens bij was. Ik rijd al niet (of probeer het toch te vermijden) met de aanhangwagen in de ochtendspits enkel als het verkeer rustig is. Dus veel volk kan ik al niet 'hinderen'. Waar staat trouwens dat ik niet anticiperend rijd op dat moment? Soms is het nu eenmaal zo dat je een rij van 10 vrachtwagens aan het voorbijsteken bent en dat je dan niet anders is dan dat er volk achter je komt opzetten. Dan ga ik daar niet nodeloos voor sneller rijden, dat doet die vrachtwagen trouwens ook niet. En als ge met frustraties zit moet ge zeker al niet in de auto kruipen maar naar een psychiater gaan. Stress laat ge uit de auto want het laat u domme dingen doen.
En voor ge hier mensen komt vingerwijzen over hun gedrag in het verkeer zou ik toch maar eerst zien dat uw machien in orde is. Met een noodwieltje al een week rondrijden? Staat daar geen 80 km/h op of zo?
Ik ga je niet verplichten om sneller te rijden (je hebt je recht om zo traag en zo snel te rijden als je wil), met mijn boottrailer achter mijn kont doe ik dat ook niet, maar als ik weet dat ik trager ben, zorg ik ervoor dat ik zo weinig mogelijk hinder.
Ik kan er niet aan doen dat ik moet bestellen bij de ford-dealer en dat die er ondertussen een volle week overdoen om een stomme stalen velg te bestellen voor een ford focus van nog geen jaar oud. Ik dacht dat dit een standaard-stock artikel was, maar niet dus. Er staat 80km/h op ja, maar geen tijdsduur dus in theorie kan ik daar jaren mee rondrijden (niet aan te raden trouwens, wegligging van een die op geen hol trekt). Ik het de garage gevraagd en ik mag er sneller mee rijden (band wordt niet warmer, getest door middel van handoplegging ). Ik hoop wel dat het snel gedaan is, want met de regen van deze ochtend heb ik braafjes een vrachtwagentje gevolgd en ik heb braafjes mensen met alle toeters en bellen op langs rechts voorbijgereden die in het midden niet sneller dan 89 durfden rondrijden. Die 80 staat erop omdat ze niet weten wanneer de band onder de auto wordt gestoken en als de auto volgeladen zit, moet dat bandje dat ook kunnen trekken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichtenik jaag er mij niet meer in op..ik ga ze gewoon langs rechts voorbij en ik ben zo iemand die zoals in Amerika dus constant van het 3de over het 2de naar het 1ste rijvak gaat om dan terug naar het 3de rijvak te gaan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDat is dus mijn dilemma... Als ik met de motorfiets zo rij, dan krijg je binnen de kortste keren een naam .
als ik er ooit op aangesproken word, zeg ik gewoon dat, wanneer iedereen zich aan de regels houdt, rechts inhalen niet nodig/mogelijk is rechts inhalen is alleen het gevolg van mensen die zich (ook) niet aan de regels houden door onnodig links te blijven rijden...het feit dat je dan rechts kunt inhalen, maakt duidelijk dat de linksplakkers tijd en ruimte hadden om ook naar rechts op te schuiven...zelfs met mijn kever van 25pk steek ik middenvakrijders voorbij op het rechtervak tegen een 110-115...(harder kan hij niet op een vlakke weg )
dus dat wil dan zeggen dat die mensen tegen amper 100 op het middenvak levensgevaarlijk aan het wezen zijn
een btw, die 'naam' heb je precies toch al, dus niets van aantrekken
Comment
-
Wel, ik rij nu een paar dagen netjes 120 km/u en ik krijg meer last dan toen ik overal euh harder reed. Blijkbaar aan 120 krijg je te maken met mensen die traag inhalen, of halverwege hun inhaalmanoever stoppen met inhalen en dan verbaasd zijn dat een motorfiets vlak achter ze zit, of me inhalen en even verder hun snelheid laten zakken en terug ingehaald worden door een motorfiets, ...
Mijn broer rijdt altijd 140 en heeft daar heel wat minder last van zegt ie...
Comment
-
Toch nog even terugkomen op Wooter zijn filmpje, ik moet hem wel gelijk geven. In principe doet hij niets verkeerd maar... hij rijdt inderdaad niet met de juiste mentaliteit rond.
Ook het plaatsen van zulk filmpje zonder de nummerplaat onherkenbaar te maken getuigt niet van veel takt & dat zie je dan ook in zijn rijstijl. Maar... correct de dame had al lang naar rechts gemoeten en dat middelvingertje had ook niet gemoeten. (die stond precies ook bijna stil op het laatst) Er is nog veel werk aan de automobilist of motard...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenWel, ik rij nu een paar dagen netjes 120 km/u en ik krijg meer last dan toen ik overal euh harder reed. Blijkbaar aan 120 krijg je te maken met mensen die traag inhalen, of halverwege hun inhaalmanoever stoppen met inhalen en dan verbaasd zijn dat een motorfiets vlak achter ze zit, of me inhalen en even verder hun snelheid laten zakken en terug ingehaald worden door een motorfiets, ...
Mijn broer rijdt altijd 140 en heeft daar heel wat minder last van zegt ie...
Vlug nog even meegeven dat ik (mits kleine overschreiding van de max snelheid) deze ochtend in 1 beweging een kleine 30 auto's voorbijgestoken heb op het eerste. Dat maakt me triest. Dat wil dus zeggen dat een grote kudde niet meer oplette, ook niet naar rechts ging toen ik voorbij was, en een stuk trager reed dan 120.
Ik versta het niet meer.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
D'r zitten zoveel debielen op de baan dat ik er versteld van sta dat er niet meer zware ongevallen gebeuren.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenIk kan er niet aan doen dat ik moet bestellen bij de ford-dealer en dat die er ondertussen een volle week overdoen om een stomme stalen velg te bestellen voor een ford focus van nog geen jaar oud. Ik dacht dat dit een standaard-stock artikel was, maar niet dus. Er staat 80km/h op ja, maar geen tijdsduur dus in theorie kan ik daar jaren mee rondrijden (niet aan te raden trouwens, wegligging van een die op geen hol trekt). Ik het de garage gevraagd en ik mag er sneller mee rijden (band wordt niet warmer, getest door middel van handoplegging ). Ik hoop wel dat het snel gedaan is, want met de regen van deze ochtend heb ik braafjes een vrachtwagentje gevolgd en ik heb braafjes mensen met alle toeters en bellen op langs rechts voorbijgereden die in het midden niet sneller dan 89 durfden rondrijden. Die 80 staat erop omdat ze niet weten wanneer de band onder de auto wordt gestoken en als de auto volgeladen zit, moet dat bandje dat ook kunnen trekken.
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDat bandje kan in principe harder; op de 2pk van mijn ma staken vroeger dunnere banden en dat ding ging bergaf met wind mee 120
Stiekem hoort het hier niet thuis, maar het gaat ook over middenvakrijders, dus toch ontopic. Gisteren met de nieuwe band mooi 120 rechts gereden. Al vanaf Brugge had ik last van een middenvlakplakker, iedere keer net voor mij aan een vrachtwagen, als ik rechts rij, vlak voor mij invoegen, ... Ter hoogte van Beernem zet ik mij opnieuw rechts en ik rij die mens voorbij. Wanneer ik bijna kan gaan pinken om een vrachtwagen voorbij te rijden, schiet die mens wakker en in een colère. Geeft daar gas om mij snel in te halen (wat lukt), maar daar staat de flitskar. Jawel die mens heeft heel zwaar geremd en is dan tenslotte rechts gaan rijden aan 90kmh achter de vrachtwagen.
Laat het hem een lesje zijn.
Comment
Comment