Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Euh, wat?

In de bebouwde kom mag iedereen ook het linkse vak volgen.

En als het file is mag je niet over de pechstrook, ook niet als je de volgende afslag moet nemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
      Je moet toch ALTIJD zo rechts mogelijk rijden, professioneel bestuurder of niet?

of mag hij in de bebouwde kom dan wel op het linkse vak in een file het verkeer tegenhouden zodat ze hem niet kunnen voorbijsteken om 500m verder in te voegen? Zijn 'beweging' deed mij denken aan hetgeen vrachtwagens op de snelweg doen om auto's te verhinderen om over de pechstrook te rijden als ze de volgende afrit willen nemen...sommige vrachtwagens doen dit ook op de ring van Antwerpen richting Breda aan de afslag naar de E19...daar blijven ze ook soms naast elkaar rijden op de rijstrool richting E19 zodat niemand hen voorbijkan om op het einde er nog snel tussen te glippen, maar op die manier hinderen ze dus ook de chauffeurs die effectief de afslag naar de E19 moeten nemen...

en idd, in Mechelen zie je wat rondrijden...den deze sprak heel gebrekkig Nederlands, maar misschien moeten ze chauffeurs hebben van 'dezelfde soort' zoals de doelgroep die het vaakst de bus daar gebruikt e...
      Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Euh, wat?

In de bebouwde kom mag iedereen ook het linkse vak volgen.

En als het file is mag je niet over de pechstrook, ook niet als je de volgende afslag moet nemen.
      Zoals wooter zegt, in bebouwde kom is er vrije keuze van rijstrook. Daarom dat ik vroeg waar hij reed, als het binnen bebouwde kom was, had hij alle recht om links te rijden (niet om op beide vakken te rijden natuurlijk).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Ik ken dat daar niet, maar is dat in de bebouwde kom of er buiten?

Er gebeurt.
        Er is gebeurd.

't Is precies vakantie of zo.

Interpunctie!

Ergernis van de week en het hele jaar: mijn camion terug gezien. 'k Zou willen zeggen: "dit of dit onderdeel was nog intact!", maar dat blijkt onmogelijk. Verklaart wel waarom zelfs de kleren die ik aanhad kapot waren. En toont aan hoeveel geluk ik had van zelf niks te hebben. Stomme stomme fout, maximum 2 seconden concentratie verloren en op 't dak geëindigd meters onder de snelweg. Dat de brandweer mij daardoor niet vond, was ook wel een beetje een ergernis.
        - Ik ken die plaats in Mechelen, is daar elke dag rodeo... de buschauffeurs in Mechelen zijn overigens niet allemaal slecht, drie jaar geleden is er zelfs ene gestopt om ons zijn gegevens te geven als getuige van een ongeval waarbij we in recht waren. Zo'n mensen worden zeldzaam!

- lol

- Klinkt serieus. Ik hoop dat ge zelf OK zijt. Voor de rest bestaat de verzekeringsmaatschappij (loonderving incl.?).

Comment

Ergernis van de week en het hele jaar: mijn camion terug gezien. 'k Zou willen zeggen: "dit of dit onderdeel was nog intact!", maar dat blijkt onmogelijk. Verklaart wel waarom zelfs de kleren die ik aanhad kapot waren. En toont aan hoeveel geluk ik had van zelf niks te hebben. Stomme stomme fout, maximum 2 seconden concentratie verloren en op 't dak geëindigd meters onder de snelweg. Dat de brandweer mij daardoor niet vond, was ook wel een beetje een ergernis.
          Allé jong ... zotjes....

Geen weerbots momenteel? 't Is 't eerste dat ik ervan lees. Door een berm gegaan ofzo?

2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
            - Klinkt serieus. Ik hoop dat ge zelf OK zijt. Voor de rest bestaat de verzekeringsmaatschappij (loonderving incl.?).
            Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
            Allé jong ... zotjes....

Geen weerbots momenteel? 't Is 't eerste dat ik ervan lees. Door een berm gegaan ofzo?
            Ik had enkel veel spierpijn en wat last van mijn nek en schouders, maar dat is ondertussen voorbij (hopelijk niet terugkerend). En een mooie paarse streep van de gordel. Mentaal toch een weekske niet gereden, maar nu ook geen last meer van, zelfs weer grote zin om te gaan rijden. Ik besef dat ik veel geluk gehad heb, maar langs de andere kant besef ik ook dat het accident zelf een opeenstapeling van ongeluk was die onwaarschijnlijk ooit nog eens voorvalt.

Wat precies er gebeurde gaan we waarschijnlijk nooit weten, er zijn geen getuigen, het is onmogelijk om de computer nog uit te lezen en ikzelf zit met een zwart gat. 9/10 even concentratie verloren (ik was nochtans totaal niet moe en nog maar net beginnen rijden) en beginnen slingeren. Ik herinner me nog dat ik aan 't schuiven was, tegenstuurde terwijl ik dacht: "niet in schaar, niet in schaar, niet in schaar, ah ok em komt recht", maar dan plots een krakend geluid. Het volgende dat ik nog weet is rondvliegend glas en daarna weet ik nog enkel dat ik plots ondersteboven hang in mijn gordel, terwijl de cabine zich vult met water. Eerst lichte paniek, maar eens ik doorhad dat het water niet te diep was, was dat ook voorbij. Daar een minuut of 20 gehangen voor iemand me vond, gordel kon niet meer los. Er stopten twee auto's met gezinnetjes, dus meteen een man of 5 die kwam helpen, maar dat ging niet zo vlot, want ze geraakten niet in de cabine. Die mensen hebben de brandweer gebeld en die hebben dat opgelost.
            Eens er uit naar boven geklommen naar de snelweg, die al afgezet was, want blijkbaar lag daar een laag modder van 20 a 30 cm, struiken, gras, ... Ik had dus gewoon de hele berm meegepakt, maar daar weet ik niets van eerlijk gezegd. Je kon zien dat ik op de asfalt gekanteld ben en doorgeschoven naar die "afgrond". Ik wist niet wat ik zag, ik herinner me nog iets over een afstand van 20 meter, en ik had daar voor 100'en meters ravage aangericht. Gelukkig dat er daar niemand anders reed op dat moment.
            Eerst het linker rijvak vrijgemaakt op een kwartiertje tijd en het verkeer kon weer door, gelukkig geen drukke snelweg, dus er is nooit file geweest. Dan zijn ze met 4 van die gigantische kranen afgekomen om hem terug op de snelweg te zetten en een 5e machine om hem op de wielen te zetten. Heeft samen een uur of 6 geduurd. Ik werd ter plekke gecontroleerd door politie en een dokter van de brandweer op zowat alles. Drank, drugs, lichamelijke kwaal, rij- en rusttijden ... Alles 100% in orde.
            Al mijn persoonlijk materiaal die mee was lag onder water en is kapot. Kleren, laptop, gps, ... Het enige dat nog goed was, was mijn portefeuille en gsm, omdat ik die in een kastje lag dat dichtgebleven was en boven water bleef.
            En qua verzekering, tja, die mannen gaan ook niks betalen wat niet moet. Takeldienst, de lading, herstellen vd baan, de dag zelf is de grondsanering nog begonnen (mijn diesel was in dat water gelopen), ... Dat is voor hen. De camion zelf was net te oud om nog omnium op te krijgen en is dus voor het bedrijf.

Comment

• Chance dat je je gordel droeg, ik merk maar al te vaak dat chauffeurs hun gordel niet dragen, als je dan zoiets meemaakt ...

Comment

• Potverdekke zeg, serieus.
                En zwart gat is normaal. Minder extreem, maar ik heb dat ook meegemaakt, bij mij waren het maar een paar seconden, de moment van de impact zelf, dus niet zo veel. Overlevingsdrang van het lichaam en zo
                Je hebt blijkbaar veel geluk gehad, en daar ben ik toch wel blij om. Ook al is 't miserie nu, 't is materieel.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
                  Chance dat je je gordel droeg, ik merk maar al te vaak dat chauffeurs hun gordel niet dragen, als je dan zoiets meemaakt ...
                  Ja, dan merkt je hoe belangrijk hij is. Ik draag hem altijd, het is een automatisme, en nu heb ik gelijk gekregen dat ik hem draag.

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                  Potverdekke zeg, serieus.
                  En zwart gat is normaal. Minder extreem, maar ik heb dat ook meegemaakt, bij mij waren het maar een paar seconden, de moment van de impact zelf, dus niet zo veel. Overlevingsdrang van het lichaam en zo
                  Je hebt blijkbaar veel geluk gehad, en daar ben ik toch wel blij om. Ook al is 't miserie nu, 't is materieel.
                  't Is da. Het eerste uur snapte ik nog niks van wat er was gebeurd, daarna toch een half uurke een "klop" gehad, maar ondertussen is het te relativeren. Ik heb geen last meer en de camion is maar wat ijzer. Duur ijzer, maar wel vervangbaar.

De lokale gendarmes waren ook wel top, ik mocht mee naar de bureau, koffie drinken, koekske eten en douchen. Nadien nog mogen mee gaan eten met het korps, want ik had niks meer, mijn frigo lag onder water.

Soms zie je zo van die accidenten waarvan je denkt: hoe heeft die dat nu gedaan? Nu heb ik zelf een gehad en ik snap het nog altijd niet.
                  Last edited by |) ][ |V| ][; 24/06/2012, 20:13.

Comment

• Amai, klinkt heftig... chance dat ge er min of meer ongedeerd zijt uitgekomen!
                    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Ik had gedacht dat ik vandaag een bron van ergernis ging zijn, stond immers als seingever tijdens de koers hier in het dorp.
                      Maar de mensen maakten hun blijkbaar nergens druk in en volgenden de aanwijzingen perfect.

Alleen eene pipo van De Lijn die niet de weg volgde die hij moest volgen (waardoor hij dus één halte gemist heeft). Maar dat was dan eerder een ergernis voor mij.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Een stel wielert(o)er(ror)isten die het nodig vonden om een weg van 6,5m breed volledig te benutten. En dan lastig zijn dat tegenliggers nie schuiven.

Comment

• Als ze zo debiel doen rijd ge ze toch gewoon overhoop!
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Zoals wooter zegt, in bebouwde kom is er vrije keuze van rijstrook. Daarom dat ik vroeg waar hij reed, als het binnen bebouwde kom was, had hij alle recht om links te rijden (niet om op beide vakken te rijden natuurlijk).
                            ahzo, da wistek ni...dus dan mag je in de bebouwde kom in zo'n sitaute ook rechts inhalen als er iemand 30 rijdt op het linkse vak?

en voor de rest heb je wel veel geluk gehad als ik dat zo lees!
                            Last edited by ; 24/06/2012, 20:57.

Comment

• De werken aan de E314 tegen Genk.
                              Nu heb ik al 2x richitng lummen gereden waarna ik mijn auto kon ont-teren, zoveel spikkels.
                              Nu rij ik vandaag richting genk, vol maar dan ook vol kiezel, ben er direct afgegaan en langs de gewone weg verder gereden.
                              Maar, waarom vegen ze dat niet op? Teveel moeite of wat.

Comment

Ja, dan merkt je hoe belangrijk hij is. Ik draag hem altijd, het is een automatisme, en nu heb ik gelijk gekregen dat ik hem draag.

't Is da. Het eerste uur snapte ik nog niks van wat er was gebeurd, daarna toch een half uurke een "klop" gehad, maar ondertussen is het te relativeren. Ik heb geen last meer en de camion is maar wat ijzer. Duur ijzer, maar wel vervangbaar.

De lokale gendarmes waren ook wel top, ik mocht mee naar de bureau, koffie drinken, koekske eten en douchen. Nadien nog mogen mee gaan eten met het korps, want ik had niks meer, mijn frigo lag onder water.

Soms zie je zo van die accidenten waarvan je denkt: hoe heeft die dat nu gedaan? Nu heb ik zelf een gehad en ik snap het nog altijd niet.
                                Vind ik wel knap van die gendarmes, zo had je niet de last om zoiets te regelen.
                                Met de lokale politie hier, zie ik dat hier nog niet zo snel gebeuren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BobV Bekijk Berichten
                                  Vind ik wel knap van die gendarmes, zo had je niet de last om zoiets te regelen.
                                  Met de lokale politie hier, zie ik dat hier nog niet zo snel gebeuren
                                  Hier zou het zoiets zijn van: "ale, ge kunt weer voort eh, salu eh"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Ik had gedacht dat ik vandaag een bron van ergernis ging zijn, stond immers als seingever tijdens de koers hier in het dorp.
                                    Maar de mensen maakten hun blijkbaar nergens druk in en volgenden de aanwijzingen perfect.

Alleen eene pipo van De Lijn die niet de weg volgde die hij moest volgen (waardoor hij dus één halte gemist heeft). Maar dat was dan eerder een ergernis voor mij.
                                    Gisteren mij geërgerd aan een seingever. Stad was ingepalmd door een loopwedstrijd (op dat moment densiteit van 5 lopers op 500m), en ik reed met m'n dochter voorbij het parcours.
                                    "hééé héééé, nie op 't parcours fietsen verdomme"
                                    ik: "en waar loopt dat dan juist want ik zie geen afbakening"
                                    Kerel draaide zich nog arroganter om en keek naar de andere kant.
                                    ik "als ge te arrogant bent om me uitleg te geven vervolg ik dan nu verder de openbare weg".
                                    Toen ik de bocht voorbij was riep hij naar m'n dochter dat ze moest afstappen.
                                    't Kind deed dat dan nog ook. Ik riep naar m'n dochter dat ze alleen naar mij en slimme politieagenten moest luisteren en ze stapte weer op

Wat een achterlijke gefrustreerde zwakkeling!

Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                    De lokale gendarmes waren ook wel top, ik mocht mee naar de bureau, koffie drinken, koekske eten en douchen. Nadien nog mogen mee gaan eten met het korps, want ik had ni.
                                    Waar was het? FR?
                                    En wat met je lading of reed je leeg?

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                      ...dus dan mag je in de bebouwde kom in zo'n situatie ook rechts inhalen als er iemand 30 rijdt op het linkse vak?
                                      Correct, maar dan ben je feitelijk niet aan het inhalen:

16.2. Wanneer de bestuurders de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 opvolgen of wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen in een andere rijstrook of file niet als inhalen beschouwd behalve voor de toepassing van artikel 17.2.5°.

Waarbij 9.4 het volgende zegt:

9.4. Binnen de bebouwde kommen mogen de bestuurders de rijstrook volgen die het best aan hun bestemming beantwoordt :
                                      op de rijbanen met éénrichtingsverkeer in rijstroken verdeeld;
                                      op de rijbanen met tweerichtingsverkeer in vier of meer rijstroken verdeeld, waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting.

17.2. Het links inhalen van een gespan, van een tweewielig motorvoertuig of van een voertuig met meer dan twee wielen is verboden:
                                      wanneer de in te halen bestuurder stopt voor een oversteekplaats voor voetgangers of een oversteekplaats voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen of deze oversteekplaatsen nadert op plaatsen waar het verkeer niet geregeld wordt door een bevoegd persoon of door verkeerslichten.
                                      Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                                      BMW E90 320d:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                        Gisteren mij geërgerd aan een seingever. Stad was ingepalmd door een loopwedstrijd (op dat moment densiteit van 5 lopers op 500m), en ik reed met m'n dochter voorbij het parcours.
                                        "hééé héééé, nie op 't parcours fietsen verdomme"
                                        ik: "en waar loopt dat dan juist want ik zie geen afbakening"
                                        Kerel draaide zich nog arroganter om en keek naar de andere kant.
                                        ik "als ge te arrogant bent om me uitleg te geven vervolg ik dan nu verder de openbare weg".
                                        Toen ik de bocht voorbij was riep hij naar m'n dochter dat ze moest afstappen.
                                        't Kind deed dat dan nog ook. Ik riep naar m'n dochter dat ze alleen naar mij en slimme politieagenten moest luisteren en ze stapte weer op

Wat een achterlijke gefrustreerde zwakkeling!
                                        Soms zitten d'r wel lomperikken tussen ja.

Hier zaten de lomperikken op de weg, de wielrenners zelf!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                          Waar was het? FR?
                                          En wat met je lading of reed je leeg?
                                          In fr met lading.

Comment

Working...
                                          X