Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenDeels maar waar. Een seingever mag enkel het C3 bord gebruiken om bereidwillig verkeer tegen te houden en niet te begeleiden. Idem met die opzichters aan scholen. Laten ze kinderen over en doen ze dan teken om eerst een wagen van een parking te laten dan hebben ze prijs. Dit is enkel een bevoegdheid van politie. Laat een seingever je stoppen en je rijdt toch door dan mag die niets ondernemen. Je nummerplaat doorgeven is onwettig want die hebben geen politie bevoegdheid. Elke mogelijke PV die daarop zou volgen direct protesteren. En dat is info die ik zelf van een procureur heb
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenSeingevers zijn inderdaad geen verkeersregelaars. Maar ik zou toch niet doorrijden als zo'n seingever u laat stoppen. Wat als er een ongeval uit voortvloeit ? Die mensen kunnen meer zien van de straat dan mr. weetal in zijne roestbak hoor. Misschien eens aan zo'n procureur vragen wat er dan zou gebeuren ?
Neem maar aan dat de politie heel goed op de hoogte was van de omstandigheden, met 2 motorrijders voorop de koers, een voorafgaande controle van het parcours door de politie en nog eens een groepje mobiele seingevers. En toch was deze auto tussen de rode vlag en de eerste wielrenners ertussen geraakt.
Neem maar aan dat de verklaring van de seingever die de auto tegen hield terwijl de automobilist de bevelen niet opvolgde bepalend zijn in de schuldbepaling.
Dan mag je gefrustreerd zijn dat je met je autoclubje geen rally of dragrace mag organiseren, maar hoeveel organisatoren houden ook rekening met verzekering en veiligheid van zo een onderneming? Als een wielrenner tegen straatmeubilair smakt, dan valt de schade nog mee, maar een rallywagen in het publiek? Heb je het budget voor dergelijke politiemacht? Brandweer? Ik nodig je uit om eens te gaan kijken op een rally, en eens te kijken naar wat er in de organisatie kruipt van zo een ding. Of ga maar eens zien naar de vloot van voertuigen bij de Rea op het circuit van Zolder.
Relatief gezien is een wielerwedstrijd een wedstrijd waar het risico beperkt blijft tot voornamelijk de wielrenners, maar dat is gewoon niet het geval voor autosporten. Op een circuit kan je nog investeren in veiligheid, maar voor een rally betekent dat keer op keer een hele organisatie en statistisch gezien blijkt dat rally's gevaarlijker zijn dan een rallycross of circuitrijden...
Comment
-
Fars doenerij vraagt om fars doenerij. De baan is te smal om met te passeren als er twee fietsers naast elkaar rijden. Als je geen 10sec kan wachten en onnozel begint te doen, dan doe ik simpelweg onnozel terug, of het nu een gastje van 18 is of een beer van in de 30. Arrogantie van dat niveau, daar kan ik niet tegen.
Akkoord, tis ook niet proper van mijne kant en tis een zwakte, mea culpa.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk BerichtenFars doenerij vraagt om fars doenerij. De baan is te smal om met te passeren als er twee fietsers naast elkaar rijden. Als je geen 10sec kan wachten en onnozel begint te doen, dan doe ik simpelweg onnozel terug, of het nu een gastje van 18 is of een beer van in de 30. Arrogantie van dat niveau, daar kan ik niet tegen.
1) muil houden
2) zover mogelijk in de goot gaan rijden
Ze noemen fietsers de zwakke weggebruikers, maar volgens mij komt dat omdat het meestal zwakzinnige weggebruikers zijn.
Bidden maar (of hopen?) dat je ooit genen tegenkomt die u een tikje geeft zodat je met uw gezicht op de borduur valt en al u tanden kwijt zijt. Dan kunnen anderen eens met uw 'blokjes' lachen.
Onnozelaar...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Bovenstaande reactie is er uiteraard weer over, maar ik zou er iets van krijgen als fietsers moedwillig auto's blokkeren.
Groepje jongeren (studenten?) op een oud-ijzer barak van een paar euro die een BMW'tje gaan blokkeren.
Ik hoop dan altijd, ongeacht van wie er in fout is, dat er benen gebroken worden bij die fietsers. Weer iets meer plaats op de baan dan.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk BerichtenFars doenerij vraagt om fars doenerij. De baan is te smal om met te passeren als er twee fietsers naast elkaar rijden. Als je geen 10sec kan wachten en onnozel begint te doen, dan doe ik simpelweg onnozel terug, of het nu een gastje van 18 is of een beer van in de 30. Arrogantie van dat niveau, daar kan ik niet tegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenTegenwoordig hebben ze in Geel alle ronde punten gesloopt en er kruispunten van gemaakt.
Op zich lijkt dat wel te werken, voldoende voorsorteerstroken etc.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenAls er nen auto achter u komt hangen, moede 2 dingen doen in mijn ogen:
1) muil houden
2) zover mogelijk in de goot gaan rijden
Ze noemen fietsers de zwakke weggebruikers, maar volgens mij komt dat omdat het meestal zwakzinnige weggebruikers zijn.
Bidden maar (of hopen?) dat je ooit genen tegenkomt die u een tikje geeft zodat je met uw gezicht op de borduur valt en al u tanden kwijt zijt. Dan kunnen anderen eens met uw 'blokjes' lachen.
Onnozelaar...
Ik ga als fietser NOOIT in de goot rijden, de kans dat je valt/lek rijdt is groot en dat allemaal om een auto door te laten.
Straat te smal is straat te smal. Jammer.
In het midden gaan rijden is natuurlijk ook wel het verstandigste wat je dan kan gaan doen, zeker als je zoekt om problemen. Je hebt duidelijk geluk dat je je vriendjes mee had, anders ben ik er zeker van dat je niet zoveel praat zou gehad hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichtenbeetje erover neen?
Ik ga als fietser NOOIT in de goot rijden, de kans dat je valt/lek rijdt is groot en dat allemaal om een auto door te laten.
Straat te smal is straat te smal. Jammer.
In het midden gaan rijden is natuurlijk ook wel het verstandigste wat je dan kan gaan doen, zeker als je zoekt om problemen. Je hebt duidelijk geluk dat je je vriendjes mee had, anders ben ik er zeker van dat je niet zoveel praat zou gehad hebben.
Tuurlijk, ik geef het zelf toe in de post meteen eronder.
Wat niet wegneemt dat ik het een onnozele kinderstreek vind, wat hij gedaan heeft. Beetje moedwillig auto's gaan blokkeren... Dat doe je gewoon NOOIT.
Straat te smal is straat te smal. Bij hem was dat zo te lezen niet het geval.
Dit gezegd zijnde, door zo'n stoten heb ik het ook niet voor fietsers...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenTuurlijk, ik geef het zelf toe in de post meteen eronder.
Wat niet wegneemt dat ik het een onnozele kinderstreek vind, wat hij gedaan heeft. Beetje moedwillig auto's gaan blokkeren... Dat doe je gewoon NOOIT.
Straat te smal is straat te smal. Bij hem was dat zo te lezen niet het geval.
Dit gezegd zijnde, door zo'n stoten heb ik het ook niet voor fietsers...
Comment
-
Om mij dan in het bouw-topic een luiaard te noemen'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenlopen en fietsen op de openbare weg, dat kan blijkbaar (ieder weekend weer in bepaalde streken ?!)
moet je eens proberen met wat maten een race-wedstrijd proberen te organiseren en diezelfde straten in te palmen voor een dagje ????
zal je nogal goede papieren moeten voor kunnen voorleggen
Met een koersfiets op de openbare weg rijden mag zonder problemen: geen lichten, reflectoren, veiligheden aan trappers en ketting,... Dus absoluut niet in orde of conform wetgeving! Ook als je geen fietspaden volgt maar de rijweg ernaast verkiest moet dit kunnen. Voorrangsregels zijn er niet, rechts inhalen moet kunnen, en met 45 voorbij een school met zone 30 is ook OK!
Moet jij eens een wagen met rolkooi en slicks + racebestickering op de baan zetten en kijken hoe ver je er mee komt eer ze je tegenhouden... en dit wel met nummerplaten erop natuurlijk
Toch discriminatie me dunkt?!
En inderdaad: waarom spreekt men zelfs meerdere jaren rijverbod uit als je met 2 aan de lichten eens een sprintje doet? Blijkbaar wordt er in elke vlaamse gemeente wekelijks de ronde van vlaanderen gereden door menig papzakken op een carbonnen fiets ter waarde van een kleine stadswagen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenJe hebt duidelijk geluk dat je je vriendjes mee had, anders ben ik er zeker van dat je niet zoveel praat zou gehad hebben.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk BerichtenDaarjuist een fils a papa getreiterd.
Den deze fietst rustig in de schapestraat, komende van de oude markt, tot er een bmw einser achter komt geschoten. Ik kijk achterom en jawel, een gastje van ong. 18 jaar met blokskes die met zijn testosteron geen weg weet. 50kmh in leuven city en wat revven en duwen, ik zag mijn kans schoon. Schoon in het midden van de baan fietste ik vroolijk verder. Dan, shock and awe, schiet die kerel zich de dorpel, klets , gaat voorbij en dorpel terug af, boink. Bmw'ken geschallotert omdat het ventje geen blijf wist met zijn hormonen. Hij stapt uit en roept weet ik veel wa.
"Heeft u een probleem ofzo?"
Ik krijg een duw als repliek, ondertussen staan maten al met een fiets in hun handen om ze naar het kereltje te gooien. Ik sta klaar om zijn blokjes wat rechter te duwen.
Plots begint het hem te dagen, loopt hij terug met zijn staart tussen zijn poten naar de wagen en vlamt hij weg. De arrogantie van die jongens , geen respect voor de andere weggebruikers en voor hun eigen materiaal. Als er een auto achter mij komt ga ik op zij, maar als er arrogantie bij te pas komt...
Met welke reden fiets jij vrolijk in het midden van de baan?
Blijkbaar ook zeer bewust en met doel een confrontatie uit te lokken. Jij verwacht dat iedereen met zijn auto achter jou gaat bollen aan 14km/h dan?! En dit om welk recht?!
Ik denk dat jij eerder degene bent die met testosteron en frustratie geen blijf weet
Zielig hoor: "ik fiets dus ik heers op de weg".
Benieuwd of je nog zo'n grote bek hebt als jou vriendjes er niet bij zijn om met fietsen te gooien (=nieuwe nationale sport of zo?!). Of als er ineens 5 man uit die wagen stappen en je vriendjes gaan lopen.
Flink wat kletsen moesten uw deel zijn eigenlijk!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenWat ik ook niet kan/wil snappen:
Met een koersfiets op de openbare weg rijden mag zonder problemen: geen lichten, reflectoren, veiligheden aan trappers en ketting,... Dus absoluut niet in orde of conform wetgeving! Ook als je geen fietspaden volgt maar de rijweg ernaast verkiest moet dit kunnen. Voorrangsregels zijn er niet, rechts inhalen moet kunnen, en met 45 voorbij een school met zone 30 is ook OK!
En verder zijn het overtredingen als een ander en hebben fietsers ook voorrangsregels te volgen, en hoort het natuurlijk ook niet om met 45 doorheen een schoolomgeving te rijden maar nu moet je ook toegeven dat je dat cijfer uit je duim gezogen hebt ipv uit een multanova.
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenMoet jij eens een wagen met rolkooi en slicks + racebestickering op de baan zetten en kijken hoe ver je er mee komt eer ze je tegenhouden... en dit wel met nummerplaten erop natuurlijk
Toch discriminatie me dunkt?!
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenEn inderdaad: waarom spreekt men zelfs meerdere jaren rijverbod uit als je met 2 aan de lichten eens een sprintje doet? Blijkbaar wordt er in elke vlaamse gemeente wekelijks de ronde van vlaanderen gereden door menig papzakken op een carbonnen fiets ter waarde van een kleine stadswagen...
En papzakken... Die kerels staan vrij strak in het vel hoor...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenOm mij dan in het bouw-topic een luiaard te noemen
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEn papzakken... Die kerels staan vrij strak in het vel hoor...
wooter : de mensen die jij met je moto begeleid staan inderdaad strak in het vel. De meesten wielerhelden die denken dat de fietsregels niet voor hun tellen, zijn van die vetkwabben die stoefen over hun holle, carbonnen assen om gewicht te besparen en andere lichtgewicht zever.
Comment
Comment