Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Een grootvader ging eens met de wagen rijden. Een rode toyota meerbepaald. Oma was ook mee.
    Op een 2x2 weg met maximum toegelaten snelheid van 70km/h vond meneer 20km/h ook voldoende. Dit achtte hij ruimschoots genoeg voor alle verkeer en reed daarom dan ook op beide vakken, zodat niemand voorbij kon.
    Door dat hij bijna sneller ging dan het geluid zag hij ook niet dat er 50m verder een jonge man bezig was met oversteken, op het zebrapad. De jonge man moest, om het leven niet te laten, rennen naar de overkant. Het scheelde werkelijk centimeters. Eens het zebrapad voorbij, en de jonge man was al terug op het trottoir, stopte de oude man, zomaar. Om de jonge man over te laten. De reactiesnelheid was dus ongezien. Hij was hier zo van geschrokken dat hij de volgende km nog iets trager reed, terecht, want 20km/h op een 2x2 is wel erg snel. Daarna stopte hij om een rotonde op te rijden, waar niemand anders op reed. Dit een 10-tal seconden. Hierna reed hij schokkend de rotonde op. Bij het verlaten van de rotonde moest een fietser vol in de rem om niet onder de toyota terecht te komen.
    Daarna heb ik een andere route gekozen, want ik moest nog voor de avond thuis zijn.
    Triestig dat zo'n mensen nog de baan op mogen.

    Comment


    • Vandaag een 900 km afgelegd waarvan een groot deel in Frankrijk richting Gravenchon. Wonder boven wonder, geen ergernis tegen gekomen daar. Wel als we al terug in België waren en het pijpenstelen regende...
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

      Comment


      • Vantweekend een belachelijk staaltje van machtsmisbruik gezien door de politie.

        ik rij achter een madameke op een voorrangsbaan. Uit een straat van rechts staan een aantal mensen te wachten en zij laat er eentje door(waarom weet ik niet maar soit), zij wilt terug doorrijden en in die rij wagens staat een combi te wachten, die combi komt uit de rij, steekt 4 autos voorbij en wilt zijn voorrang pakken terwijl hij er geen recht op heeft. dat madameke verschiet en gooit alles dicht. als de combi met zijn neus op ons vak staat zet hij pas zijn sirenes op om die erna weer af te zetten als hij het kruispunt is overgestoken. De manier waarop die chauffeur achter zen stuur zat was er geen oproep maar had die gewoon geen zin om te staan wachten. als ik in de plaats van dat madameke was had ik toch doorgereden.
        BMW X5 45e

        Comment


        • gisteren een volvo van WPR op secundaire weg een aantal bewegingen zien maken ZONDER sirene, wel blauwe lampen
          prioritair rijden is toch altijd MET sirene?

          Comment


          • Neup.

            Comment


            • blauwe lampen in genoeg. volgens mij is het geluidsignaal enkel van doen op een kruispunt of autostrade?
              BMW X5 45e

              Comment


              • Sirene is enkel verplicht bij kruisen van een rood licht.

                En pas als de sirene aan staat, moet je plaats vrijmaken.

                Comment


                • Zonder sirene is het geen prioritair voertuig.

                  En als ze de sirene aan zetten als ze al op het kruispunt zijn, dan zijn ze al veel te laat.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Artikel 37 van de wegcode bepaalt:

                    "Prioritaire voertuigen

                    37.1. Prioritaire voertuigen zijn uitgerust met één of meerdere blauwe knipperlichten en een speciaal geluidstoestel overeenkomstig de bepalingen van de technische reglementen van de auto's of van de bromfietsen en motorfietsen.
                    37.2. De blauwe knipperlichten moeten gebruikt worden wanneer het prioritaire voertuig een dringende opdracht uitvoert.
                    Ze mogen gebruikt worden bij de uitvoering van elke andere opdracht.

                    37.3. Het speciaal geluidstoestel mag slechts gebruikt worden wanneer het prioritaire voertuig een dringende opdracht uitvoert.
                    37.4. Wanneer het verkeer door verkeerslichten wordt geregeld mag het prioritaire voertuig dat het speciaal geluidstoestel gebruikt, het rood licht voorbijrijden na te hebben gestopt en op voorwaarde dat zulks geen gevaar voor de andere weggebruikers oplevert".

                    Artikel 38 van de wegcode bepaalt:

                    "Gedrag tegenover prioritaire voertuigen die het speciaal geluidstoestel gebruiken

                    Zodra het speciaal geluidstoestel het naderen van een prioritair voertuig aankondigt, moet elke weggebruiker onmiddellijk de doorgang vrijmaken en voorrang verlenen; zo nodig moet hij stoppen".

                    59.13. De bepalingen van artikel 11 en artikel 22 quater gelden niet voor de voertuigen gebruikt door bevoegde personen noch voor prioritaire voertuigen wanneer een dringende opdracht het rechtvaardigt.
                    In die gevallen moeten de bestuurders van deze voertuigen evenmin de snelheidsbeperking opgelegd door het verkeersbord C43, in voorkomend geval met zonale geldigheid conform artikel 65.5, in acht nemen.
                    __________________________

                    2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Zonder sirene is het geen prioritair voertuig.
                      • Een brandweerwagen die in de kazerne stil staat, met het contact uit, is een prioritair voertuig. (art. 37.1)
                      • Een brandweerwagen die aan het verkeer deel neemt, zonder zwaailicht en sirene, is een prioritair voertuig. (art. 37.1)
                      • Een brandweerwagen die na een oefening terug rijdt naar de kazerne, met het zwaailicht aan, is een prioritair voertuig zonder dringende opdracht. (art. 37.1, 37.2)
                      • Een brandweerwagen die naar een brand rijdt, met enkel zwaailicht aan, is een prioritair voertuig met dringende opdracht (art. 37.1, 37.2).
                      • Een brandweerwagen die afgedankt is, maar nog altijd zijn zwaailichten en sirene gemonteerd heeft, is een prioritair voertuig. (art. 37.1)
                      • Een brandweerwagen mag énkel zijn sirene gebruiken tijdens een dringende opdracht (art. 37.1, 37.2, 37.3)
                      • Een brandweerwagen mag énkel het rode licht negeren tijdens een dringende opdracht, na gestopt te zijn, en als de sirene aan staat (art. 37.1, 37.2, 37.3, 37.4)

                      Dat zijn de regels van toepassing op de chauffeur van de brandweerwagen.

                      Jij, als automobilist, moet enkel rekening houden met art. 38: als de sirene gaat, moet je het prioritaire voertuig een vrije rijbaan geven, voorrang geven, en indien nodig stoppen.

                      Comment


                      • En hoeveel mensen die al +25 jaar hun rijbewijs hebben gaan dit allemaal nog zo weten. En wat gaan ze doen? Op uw blote billen kletsen geven? Ach al die regeltjes en plichten. Als ze graag hun sirenes willen opzetten om naar de frituur te rijden of geen zin hebben om te wachten in het verkeer. Gewoon laten doen en eens uw mening tegen uzelf zeggen. Ik heb het al dikwijls gezegd : vandaag is het nog vloeken en de volgende generatie zal meer doen dan enkel vloeken.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                          En hoeveel mensen die al +25 jaar hun rijbewijs hebben gaan dit allemaal nog zo weten.
                          Niet overdrijven he, zo moeilijk is het toch niet?
                          Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Jij, als automobilist, moet enkel rekening houden met art. 38: als de sirene gaat, moet je het prioritaire voertuig een vrije rijbaan geven, voorrang geven, en indien nodig stoppen.
                          Zo simpel is het.
                          Als je dat al niet meer weet?
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                          Comment


                          • vanmorgen een gastje in een oude Toyota met een "L" op de achterruit door het rood zien pappen tegen 90km/u.
                            was groen om linksaf te draaien, 2 vakken rechtdoor waarvan ik op het rechtse sta met nog auto's voor & achter me.

                            Reed dus gewoon door het rood rechtdoor, had die chance dat er niets van de andere kant kwam! flitspaal is wel afgegaan dus die zal zijn voorlopig rijbewijs mogen afgeven veronderstel ik?
                            dashcam heeft alles opgenomen

                            Comment


                            • Zal van de maximum toegelaten snelheid afhangen of hij zijn rijbewijs verliest he

                              Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

                              Comment


                              • Ik vermoed eerder dat hij geflitst werd omwille van het negeren van het rode licht, en niet zozeer omwille van de snelheid.
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                Comment


                                • Stilaan ( een eufisme) indigestie, braakneigingen, (anti-emetica helpen niet) aan het krijgen door de " werkzaamheden " E40 Wetteren-brussel. Nooit gezien amateurisme, 1965 is terug, nu nog wachten op " Echo " om alsnog een vervolg te breien aan de " werkende gemeente-arbeiders ".
                                  truth is in the eye of the beholder

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    • Een brandweerwagen die in de kazerne stil staat, met het contact uit, is een prioritair voertuig. (art. 37.1)
                                    • Een brandweerwagen die aan het verkeer deel neemt, zonder zwaailicht en sirene, is een prioritair voertuig. (art. 37.1)
                                    • Een brandweerwagen die na een oefening terug rijdt naar de kazerne, met het zwaailicht aan, is een prioritair voertuig zonder dringende opdracht. (art. 37.1, 37.2)
                                    • Een brandweerwagen die naar een brand rijdt, met enkel zwaailicht aan, is een prioritair voertuig met dringende opdracht (art. 37.1, 37.2).
                                    • Een brandweerwagen die afgedankt is, maar nog altijd zijn zwaailichten en sirene gemonteerd heeft, is een prioritair voertuig. (art. 37.1)
                                    • Een brandweerwagen mag énkel zijn sirene gebruiken tijdens een dringende opdracht (art. 37.1, 37.2, 37.3)
                                    • Een brandweerwagen mag énkel het rode licht negeren tijdens een dringende opdracht, na gestopt te zijn, en als de sirene aan staat (art. 37.1, 37.2, 37.3, 37.4)

                                    Dat zijn de regels van toepassing op de chauffeur van de brandweerwagen.

                                    Jij, als automobilist, moet enkel rekening houden met art. 38: als de sirene gaat, moet je het prioritaire voertuig een vrije rijbaan geven, voorrang geven, en indien nodig stoppen.
                                    Het ging over een politiewagen, niet over een brandweerwagen.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Daar gelden identiek dezelfde regels voor. En voor nen ambulance.

                                      Comment


                                      • Vandaag men remmen nog eens kunnen testen.
                                        Aan een wegversmalling waar ik voorrang had kwam de tegenligger toch door gereden, dus heb alles kunnen toesmijten om een aanrijding te vermijden.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                        Comment


                                        • Het is me inderdaad iets met voorrang tegenwoordig... Echt irritant: mensen die goed genoeg weten dat ze voorrang moeten verlenen, dat ze jou hinderen als ze toch doorrijden maar het toch gewoon doen omdat ze zelf misschien enkele seconden uitsparen.

                                          Gisteren reed ik in het centrum van Noorderwijk, ik moest rechtsaf richting Herentals, er stonden enkele tegenliggers te wachten om ook af te slaan. Met dat ik aan de zijstraat was en begon in te draaien reed de eerste tegenligger doodleuk voor mijn neus de straat in! Ferm op de remmen en op centimeters zijn flank gemist!

                                          Het was een lul in een camionette van Rolluiken J. Delen.

                                          Zondag in Centrum Itegem ook aan een wegversmalling. Ik kom er aan, zie enkele tegenliggers die er natuurlijk nog snel snel door wilde. Ik vertraag wat, rij al naar het midden. De laatste die nog tientallen meters weg was ging ook nog rustig door. Scheelde ook weer een haar omdat ik maar in de ankers ging tot stilstand, had ik me laten bollen had die trut er frontaal op gereden. Ik vraag me af waar sommigen eigenlijk mee bezig zijn
                                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                          www.meevliegen.be

                                          Comment

                                          Working...
                                          X