Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik heb normaal niets tegen motorijders, maar deze retard heb ik nu al enkele keren zien rijden en elke keer als een eikel.
    hij gaat NOOIT wachten, altijd slalommen tussen verkeer door, inhalen langs alle mogelijke kanten (incl. pechstrook). nul komma nul geduld, vroeg of laat gaat die toch nog eens gevloerd worden vrees ik
    zal dit weekend beelden eens uploaden, gek...!

vandaag presteerde hij het om tussen 2 kamions door te rijden die elkaar voorbijstaken

Comment

• Euh, als die camions mij gezien hebben durf ik dat ook wel eens te doen. Zelden maar toch...
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• en hoe weet jij dat?

Comment

• Als ze bewust meer langs de kant gaan rijden als jij er achter aankomt.

Comment

• De stomme trut die me vandaag bijna meehad, ik met de fiets en zij met de wagen. Ik reed op een rotonde waar de omgekeerde driehoek voor haar vòòr het omheen de rotonde lopende fietspad stond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
              Als ze bewust meer langs de kant gaan rijden als jij er achter aankomt.
              op een 3-vaksbaan?
              de auto's passeren links aan 120 dus als daar het geduld al niet voor is...

Comment

• Waar staat vermeld dat het een 3-vaksbaan was?

Comment

• Vannacht Brugge-Kortrijk, op het stuk met drie vakken. Twee sukkelaars aan 115 op het middenvak en twee auto's die hen voorbijgaan tegen 116. Dan krijg ik faren van de voorste middenvakker omdat ik het hele zootje rechts voorbij ga ...

Comment

• Gisteren was ik op een redelijk bochtige baan aan het rijden, iets boven de limiet, en ik nader een motorrijder die wat aan het toeren is. Heb ik natuurlijk geen probleem mee. Maar wat mij wel stoorde is dat die mens links op het baanvak rijdt. Ipv rechts te rijden zodat ik niet zover moet uitwijken om hem in te halen, blijft die daar gwn hangen.

Dan heb ik geprobeerd om hem dan langs rechts op hetzlelfde baanvak voorby te steken, gaat dien aap in het midden van het baanvak rijden. Uiteindelijk op een overzichtelijk stuk hem kunnen inhalen.
                    BMW X5 45e

Comment

• Die motorrijder doet niks verkeerd. Die rijdt op de plaats waar hij mag rijden op de openbare weg.
                      Motorrijders rijden meestal in t midden of links van t midden van de rijstrook. (In t midden kan het al eens vettig zijn van olie die verloren wordt door auto's en vrachtwagens)

En rechts inhalen moogt gij nie, als ge da met mij zou proberen ga ik ook in t midden rijden hoor.

Comment

• Ok, ze mogen dat. Maar als die man eens deftig na zou denken, kan hij toch wel 2 seconden rechts gaan rijden? Als wij als automobilisten tijdens de file niet snel genoeg opzij gaan is het kot te klein want dan zijn we onoplettend.
                        Maar zij mogen wel snellere chauffeurs tegenhouden. net zoals erjust. Een motomeeting. Een 2 richtingsbaan waar er aan hun kant auto's geparkeerd staan. ipv dat ze wachten en mij als enigste auto doorlaten zoals het hoort., willen ze dat ik wacht om hun door te laten. Ze hebben toch allemaal een voor een mooi naar achter kunnen rijden tot ik door kon.
                        Last edited by kefkie; 22/07/2012, 13:42.
                        BMW X5 45e

Comment

• Op een gewone 2 richtingsweg ga ik echt nie rechts rijden met de moto om iemand voorbij te laten hoor. Dat die mij maar inhaalt gelijk hem ook ne auto zou inhalen.

Omgekeerd ook, als ne auto half of heel op t fietspad gaat rijden om mij door te laten (tegen 70 ofzo) blijk ik daar nog achter als ik nie veilig kan inhalen.

Dus volgens u zouden mensen regels aan hun laars moeten lappen omdat gij wa sneller door wilt.

Comment

• Een beetje rechts aanhouden is toch geen regels overtreden? Ik noem dat wat verkeersinzicht hebben. Als motorrijders hier van hunne tak maken dat er niet snel genoeg opzij wordt gegaan inde file voor hun is het kot te klein want dan zijn het associale mensen, die hun spiegels niet gebruiken. hoewel wij als automobilist ook niet verplicht zijn om opzij te gaan in de file.
                            Is gewoon hoffelijkheid.
                            BMW X5 45e

Comment

• Snotneuzen met een BMW die zomaar naar rechts indraaien zonder knipperlicht te gebruiken en je meteen de pas afsnijden als fietser.

Comment

• Even voelde ik me aangesproken (gezien uw locatie, mijn leeftijd en m'n auto), bij nader inzien gebruik ik altijd m'n pinker :p

Comment

• Kefkie, wat voor een idioot ben jij?

Dat je het lastig vind dat je volledig op een andere rijstrook moet rijden om een motorrijder in te halen, mjah. Maar dat je vervolgens nog eens langs rechts wil voorbij rijden terwijl de motorrijder op dat rijvak rijdt, wat scheelt er dan met jou?

WTF?

Dat zijn gewoon levensgevaarlijke stunts want de motorrijder is bezig met een goede plaatsbepaling op de rijstrook om zijn bochten te kunnen nemen, en plots ga jij in zijn dode hoek proberen te wringen terwijl hij echt wel die plaats nodig heeft!

9.3.2. In afwijking van de verplichting zo dicht mogelijk bij de rechterrand van de rijbaan te blijven, bedoeld in9.3.1, mag de bestuurder van een motorfiets op een rijbaan die niet verdeeld is in rijstroken zich over de ganse breedte begeven voor zover deze slechts opengesteld is in zijn rijrichting en op de helft van de breedte langs de rechterzijde indien de rijbaan opengesteld is in beide rijrichtingen.De bestuurder van een motorfiets mag zich op een rijbaan die verdeeld is in rijstroken over de ganse breedte van de rijstrook waarop hij rijdt, begeven.
                                  Het is het geheel van het voertuig, de bestuurder, de passagier en de lading die in aanmerking moeten worden genomen om de plaats van de motorfietser te bepalen.
                                  De rijbewegingen door de bestuurder van een motorfiets uitgevoerd op het gedeelte van de rijbaan dat hij mag innemen, worden niet als manoeuvres zoals bedoeld in artikel 12.4 beschouwd en vereisen geen gebruik van de richtingaanwijzers.
                                  De bestuurder mag echter niet de inhaalbewegingen hinderen waarmee achterliggers begonnen zijn.
                                  Nu kan je denken "jamaar een motorrijder heeft geen dode hoek, die kan helemaal rondom kijken"... In bochten is het voor minder ervaren en zelfs ervaren motorrijders van belang dat ze kijken naar waar ze naartoe willen gaan, niet naar waar een auto rechts van hen op hetzelfde rijvak willen inhalen. Dus even naar jou kijken om te kijken wat voor een stunts jij aan het doen bent gaat niet echt veilig.

Dus ja: fuck you.

Dat je geen ruimte maakt voor een motorrijder in een file is simpel kortzichtig maar ik ga me daar niet kwaad over maken. Dat je een motorrijder rechts wil inhalen op zijn eigen rijstrook is daarentegen levensgevaarlijk en geeft enkel meer inzicht in je kortzichtigheid over verkeer en risico's.

Comment

• Ok dat inhalen langs rechts zou niet zo slim zijn. Geef ik grif toe, ik zou het ook niet gedaan hebben maar ik zou mij wel ff laten opmerken achter die moto dat ik sneller ben.

Maar mijn punt is, dat hij toch zeker ffkes rechts kan rijden? how hard can it be? Hij gaat ffkes naar rechts, ik kan doorrijden naar mijn eindpunt en hij kan verder toeren op zijn gemak zonder auto achter hem.
                                    Hij had mij al lang gezien want het was zo'n toermoto met reuzegrotespiegels waar ik duidelijk in zag dat hij mij had opgemerkt. En Wooter in u artikel staat er dat de motorijder op elk deel van die baan mag rijden, waarom kan die dan niet even rechts aanhouden?
                                    en je zegt het zelf, als een autorijder zijn spiegels niet gebruikt en niet opzij gaat is het kortzichtig. Als een moto rijder niet opzij gaat voor hetzelfde soort hoffelijkheid, is dat allemaal toegelaten.
                                    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Kefkie, wat voor een idioot ben jij?

Dat je het lastig vind dat je volledig op een andere rijstrook moet rijden om een motorrijder in te halen, mjah. Maar dat je vervolgens nog eens langs rechts wil voorbij rijden terwijl de motorrijder op dat rijvak rijdt, wat scheelt er dan met jou?

WTF?

Dat zijn gewoon levensgevaarlijke stunts want de motorrijder is bezig met een goede plaatsbepaling op de rijstrook om zijn bochten te kunnen nemen, en plots ga jij in zijn dode hoek proberen te wringen terwijl hij echt wel die plaats nodig heeft!

Nu kan je denken "jamaar een motorrijder heeft geen dode hoek, die kan helemaal rondom kijken"... In bochten is het voor minder ervaren en zelfs ervaren motorrijders van belang dat ze kijken naar waar ze naartoe willen gaan, niet naar waar een auto rechts van hen op hetzelfde rijvak willen inhalen. Dus even naar jou kijken om te kijken wat voor een stunts jij aan het doen bent gaat niet echt veilig.

Dus ja: fuck you.

Dat je geen ruimte maakt voor een motorrijder in een file is simpel kortzichtig maar ik ga me daar niet kwaad over maken. Dat je een motorrijder rechts wil inhalen op zijn eigen rijstrook is daarentegen levensgevaarlijk en geeft enkel meer inzicht in je kortzichtigheid over verkeer en risico's.
                                      22 jaar hoffelijkheid moet nog geleerd worden. Wat veel erger is, is het feit dat hij het niet eens begrijpt.
                                      Last edited by ; 22/07/2012, 15:21.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        Ok dat inhalen langs rechts zou niet zo slim zijn. Geef ik grif toe, ik zou het ook niet gedaan hebben maar ik zou mij wel ff laten opmerken achter die moto dat ik sneller ben.

Maar mijn punt is, dat hij toch zeker ffkes rechts kan rijden? how hard can it be? Hij gaat ffkes naar rechts, ik kan doorrijden naar mijn eindpunt en hij kan verder toeren op zijn gemak zonder auto achter hem.
                                        Hij had mij al lang gezien want het was zo'n toermoto met reuzegrotespiegels waar ik duidelijk in zag dat hij mij had opgemerkt. En Wooter in u artikel staat er dat de motorijder op elk deel van die baan mag rijden, waarom kan die dan niet even rechts aanhouden?
                                        en je zegt het zelf, als een autorijder zijn spiegels niet gebruikt en niet opzij gaat is het kortzichtig. Als een moto rijder niet opzij gaat voor hetzelfde soort hoffelijkheid, is dat allemaal toegelaten.
                                        Dus gij vind dat de motorrijder plaats moet maken voor u om in te halen terwijl daar eigenlijk geen plaats is om in te halen?
                                        No way dat ene motorrijder zich zelf in zo'n positie gaat brengen, das gewoon problemen zoeken.

Dus ne langzamere auto zou voor u effe - al dan niet regelementair - aan de kant moeten om u door te laten.

Uw frustratie is in deze echt ongegrond hoor.

Comment

• Kefkie, op de rechte stukken valt erover te discussiëren, maar dan kan je er ook zo voorbij. In de bochten heeft een motorrijder al zijn ruimte nodig, dus daar moet je het niet riskeren.

Comment

Working...
                                          X