Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenRijden die sneller dan toegelaten??
Comment
-
dat rechts voorbij steken wordt ook een enorme plaag
vrachtwagen chauffeurs die zo nodig naast elkaar moetten rijden,en dan laat de rechtse de linkse natuurlijk niet voor.
tegen dat die linkse dat doorheeft,moet hij gaan vertragen om weer achter de rechtse in te voegen (en uiteraard gebeurt dit ook waneer het voor hun verboden is) zeer leuk op een 2 baansvak op de snelweg (rustig blijven rustig blijven.)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk BerichtenDat niet, maar iedereen moet desalniettemin wijken voor hen en hun porseleinen kroost die niet vastgegespt door de wagen rent en kruipt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk BerichtenZatlap? Onnozelaar? Een blinde die op orale instructies reed? Wie zal het zeggen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichtendat rechts voorbij steken wordt ook een enorme plaag
nogal logisch met al die middenvakrijders
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichtendat rechts voorbij steken wordt ook een enorme plaag
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenvreemd, heb daar nooit last van aangezien ik altijd rechts rij als daar niemand zich begeeft.
als ik er rechts voorbij kan, kon de andere evengoed naar rechts gegaan zijn, dan beide geen ergernissen !!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenNa de BMW en Mercedes chauffeurs die aan veel hun voeten vegen is er nu schijnbaar een nieuwe generatie opgestaan van chauffeurs die zich niks iets aantrekken van snelheidsregels, voorrangsrregels, verkeersethiek enz., namelijk de Dacia Duster Drivers. Iedere keer dat ik, als fietser, zo'n wagen tegenkom valt het me op dat die rapper bolt dan anderen en ook verwacht dat iedereen uit de weg voor hen gaat. Ik hoop dat het geen compenserend gedrag is wegens hun aankoop ??MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk BerichtenOp de weg is het principe "ik ben hier en de rest kan opzij gaan" algemene regel geworden. Maandagavond na een dagje kust langs de E40 naar huis gereden. Wagens plakten aan uw bumper terwijl ge al +130km/uur reed en niet naar rechts kon. Grote lichten en obscene gebaren zag je tientallen keren. Op een moment was ik het beu geworden en ben ik uiterst rechts gaan rijden. Zelfs daar kwamen ze aangevlogen om tegen uw bumper te kleven. Wagens gaan langs rechts voorbij, ongeacht ze dan opeens op hun rem moeten stampen. Dan nog een race op de pechstrook tussen een dikke porsche en een audi gezien terwijl het traag rijdend verkeer was. En de jonge klakskesgasten met hun blitse uitgebouwde wagens rijden alsof ze de grootste maffiabaas van de wereld zijn. Opdringerig bumperkleven, met de grote lichten maar flitsen, eens voorbij vlak voor u remmen en middelvinger uit de venster om dan helemaal langs rechts enkele tientallen wagens voorbij te gaan. Neen voor mij volgende keer met de trein naar de kust. Mensen zijn gewoon te agressief bezig met autorijden. Vroeg of laat vallen er weer doden.MY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzo waren en zijn berlingo en partner kopers ook soms en al sinds 1996
m'n fietsen zouden weleens kunnen schuiven achterin.
Comment
-
Hollander in Ford ka gisteren, die 80 reed op E17 rond Deinze. Ik begin inhalen en wanneer ik met camion voorbij ben, maar mijn remork nog achterkomt, begint die even snel rijden. Ik kon dus niet meer terug. Spelletje heeft geduurd tot Kruishoutem, daar heeft die ongewild de afrit genomen. Km of 5 verder komt die naast me rijden, kijkt eens kwaad, komt voor me rijden en vertraagt weer naar zijn 80 ... Als ik opnieuw inhaal, opnieuw hetzelfde spelletje ...
En ook een oranje aixam gespot in de andere richting ondertussen, reed wel met zijn 4 pinkers op en op de pechstrook, die had het dus toch al door.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenWat me opvalt is dat er extra wild gereden wordt als er een file aan het oplossen is, zoals na de wisselaar in Zwijnaarde wanneer de helft richting e17 vertrekt. Precies een losgeslagen meute dan.
daar altijd het zelfde, komen vanaf het centrum, file richting Brussel, Oostende, Kortrijk, maar mensen richting Antwerpen moeten ook wachten omdat alle 4 de vakken worden versperd?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenRijden die sneller dan toegelaten?? Als ik die zie, is het meestal aan een snelheid die 10 km/h lager ligt dan toegelaten. Ik haat die auto's. Ooit zelf mee gereden en ik begrijp wel waarom die mensen daar zo traag mee rijden. Die dingen nodigen totaal niet uit om er een beetje vaart mee te maken, wel integendeel.
En alhoewel de auto er niet echt toe uitnodigt, valt daar best sportief mee te rijden hoor.
O ja, mijn porseleinen kroost zit altijd vast hoor...
(het meerderwaardigheidsgevoel druipt er hier soms echt vanaf...)Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Motards die aan de lichten vooraan gaan staan en dan alle verkeer ophouden omdat ze gelijk een slak optrekken.
En dan blijven ze aan 70 of 90 rijden terwijl er 120 toegelaten is.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Als je 120 mag, zijn er twee vakken, dus gewoon inhalen en niet melken dan.
Mijn variant op deze ergernis: je gaat vooraan staan met een tweewieler op een baan waar je 90 mag, je trekt op tot 95 km/h (niet op teller hé, GPS! want op teller is dat al 105 bij mij) en toch zitten er altijd tussen die sneller moeten.
Wel, sorry, ik heb geen scooter gekocht om achterin de rij koekenblikken aan te sluiten. Maar blijkbaar gaat men er gewoon vanuit dat elke motorrijder overal wat te snel gaat rijden? En als het u niet aanstaat, haal dan in wanneer veilig. Ik rij overal 5 km/h boven de snelheidslimiet, ben dus zelf al in overtreding.'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
ahja, in dezelfe categorie: motoren die vooraan gaan staan, zelfs al sta je vooraan met een test-Camaro. Dat ze sneller zijn dan de Combo van de week voordien, ok, maar soms scheren ze alle auto's over één kam en dan zie ik mijn stoplichtsprintje in het water vallen. :-(
ik heb me aan mezelf geergerd, er was er eentje in een Zafira die me inhaalde en naast me bleef rijden en ik werd wat lastig omdat ik eigenlijk al aan het pinken was om op te schuiven.
Efkes later was ik een auto aan het inhalen en zat er wat verderop een vrachtwagen die een andere inhaalde, ik merkte toen dat ik de auto naast me blokkeerde om naar links in te voegen (sorry, VW Passat-rijder)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenAls je 120 mag, zijn er twee vakken, dus gewoon inhalen en niet melken dan.
Mijn variant op deze ergernis: je gaat vooraan staan met een tweewieler op een baan waar je 90 mag, je trekt op tot 95 km/h (niet op teller hé, GPS! want op teller is dat al 105 bij mij) en toch zitten er altijd tussen die sneller moeten.
Wel, sorry, ik heb geen scooter gekocht om achterin de rij koekenblikken aan te sluiten. Maar blijkbaar gaat men er gewoon vanuit dat elke motorrijder overal wat te snel gaat rijden? En als het u niet aanstaat, haal dan in wanneer veilig. Ik rij overal 5 km/h boven de snelheidslimiet, ben dus zelf al in overtreding.
Gisteren ook zo iets gezien. Ik stond links als eerste en er kwam een moto aan om in het midden te gaan staan, ik stond wat teveel naar rechts dus ik schuif wat op naar links zodat die moto er kan staan zonder zen eigen er te moeten tussen wringen. De auto die rechts stond kon er niet mee lachen denkik en die reed wat naar voor en naar links om die moto te blokerenBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenDat kan toch dat een auto sneller wilt rijden dan de motor?
Gisteren ook zo iets gezien. Ik stond links als eerste en er kwam een moto aan om in het midden te gaan staan, ik stond wat teveel naar rechts dus ik schuif wat op naar links zodat die moto er kan staan zonder zen eigen er te moeten tussen wringen. De auto die rechts stond kon er niet mee lachen denkik en die reed wat naar voor en naar links om die moto te blokeren
Met de auto deed ik dat ook niet, dan kon het me niet schelen dat er iemand kwam bumperkleven. Als hij ertegen zou rijden moet hij maar betalen. Met de moto heb ik echter geen zin om in de gracht te liggen wurtelen.
Nu moet ik echter wel zeggen dat ik achter sportieve wagens ga achterstaan, vooral dan om de sound te horen
Groot is de teleurstelling als je dan tot 50 km/h moet inhouden met je 125cc omdat je achter een E92 M3 zit...'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
Comment