Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Schitterend filmpje!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
      nogal logisch met al die middenvakrijders
      hmmmm , ik zie dit vanaf de rechtse strook voor me gebeuren.
      als die persoon op de midden strook 120-125 rijd omdat er op de rechtse rijstrook 90 wordt gereden.
      en er dan toch nog zo een asociaal individiue gaat rechts inhalen vindt ik gewoon asociaal.
      ik kan je mening enigsinds verstaan,als je van die helden hebt die zonodig 90-100 blijven rijden op de middenste of zelfs 1e strook.
      maar in geval waar mijn mening op gebaseert is,is die reactie buiten proportie en haal je gewoon in langs de 1se (lees : linkse strook)
      maar moest om 1 of andere reden die persoon van het middenvak toch opzij komen als net jij rechts voorbij komt en het is patat,wat dan ?...
      dan blijf ik liever achter die persoon rijden,en als het blijft duren doe ik wel even teken met mijn lichten en gaat een persoon met een beetje inzicht wel gewoon opzij.
      maar dat is mijn mening dan.

Comment

• Toch niet echt akkoord.
        Je moet zo rechts mogelijk rijden.
        Als er genoeg plaats is om die op de middelste strook rechts in te halen wil dat zeggen dat die niet rechts genoeg rijdt.
        Zo simpel is het eigenlijk.
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
          Toch niet echt akkoord.
          Je moet zo rechts mogelijk rijden.
          Als er genoeg plaats is om die op de middelste strook rechts in te halen wil dat zeggen dat die niet rechts genoeg rijdt.
          Zo simpel is het eigenlijk.
          als er gewoon plek is op die eerste strook om in te halen ? zie ik het nut niet je eigen leven te risceren om rechts te gaan inhalen
          leven risceren door : nipt langs vracht wagens te rijden (dat is de reden dat diegene 120-125 op de middelste blijft rijden) omdat er gewoon veel vrachtwagens rijden.
          voor 10 m rechts te rijden,te vertragen naar ca 90/u dan terug optrekken om die vracht wagen voorbij te steken,terug opzij afzakken naar 90 ? dan rijd je toch gewoon even die rij vrachtwagens voor bij en ga je dan rechts rijden ?
          en dan tot slot : als die gene die rechts inhaalde,voorbijkomt en dan beslist die middenrijder om 1 of andere reden toch opzij te komen ? dan is het raak en heeft diegene die rechts voorbij stak niet veel te zeggen,gezien die middenrijder vrachtwagens voorbij aan het steken was en zich aan de snelheid hield (lees niet te traag-niet te snel)
          na dit voorval en na het voorbij steken vd vrachtwagens ging deze persoon gewoon rechts rijden.
          en er was zoals ik eerder zij,gewoon plaats om voorbij te steken zoals het hoort als je toch sneller wou rijden.

maar pas op zoals ik eerder al zij,je hebt idd mensen die onterecht lang en sloom blijven rijden op die middelste en zelfs 1ste strook.
          maar in dit geval,vondt ik het gewoon asociaal.
          want van die blijvende middenvakrijders of niet opzij willen,kan ik me ook ergeren zoizo.
          Last edited by ; 01/08/2012, 18:20.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
            En wat is het probleem juist?
            Ik ben met de moto altijd sneller weg dan de auto's waar ik voor of langs sta.

ik ben met mijn auto ook vlugger weg dan ...
            maar als ik dat doe, zeker van dat er reactie komt !!!

waar zit het verschil?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
              hmmmm , ik zie dit vanaf de rechtse strook voor me gebeuren.
              als die persoon op de midden strook 120-125 rijd omdat er op de rechtse rijstrook 90 wordt gereden.
              en er dan toch nog zo een asociaal individiue gaat rechts inhalen vindt ik gewoon asociaal.
              ik kan je mening enigsinds verstaan,als je van die helden hebt die zonodig 90-100 blijven rijden op de middenste of zelfs 1e strook.
              maar in geval waar mijn mening op gebaseert is,is die reactie buiten proportie en haal je gewoon in langs de 1se (lees : linkse strook)
              maar moest om 1 of andere reden die persoon van het middenvak toch opzij komen als net jij rechts voorbij komt en het is patat,wat dan ?...
              dan blijf ik liever achter die persoon rijden,en als het blijft duren doe ik wel even teken met mijn lichten en gaat een persoon met een beetje inzicht wel gewoon opzij.
              maar dat is mijn mening dan.
              90 op eerste vak
              120 op 2e vak

akkoord, maar hoeveel plaats tussen 2 (vracht-)wagens op eerste vak? dat is enige reden die volgens mij kan aangehaald worden!

en als het zondag is en effectief wagens op eerste vak aan 110 - 115 met tussen afstand van 500 meter, moet je eens tellen hoelang je zelf op eerste vak kan rijden tussen deze 2 (in tijd en afstand) !!!

Comment

• Klein "ergerniske" net op het nieuws. Die mannen van de horeca aan de zee zitten in hun broek te krabben dat het een slechte zomer is geweest en dat er iets aan gedaan moet worden enz.

dan moeten ze maar ergens anders een zaak gaan uitbaten waar ze niet zo afhankelijk moeten zijn van het weer IMO. Het is nu niet dat België altijd een prachtige zomer heeft.
                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                  Eén van de meest hatelijke dingen die er zijn. Je staat als eerste aan een rood licht of gesloten overweg en opeens komt er een moto voor je staan. Op zo een moment moet ik telkens op mijn tanden bijten om niet spontaan een meter vooruit te rijden en die tegen zijn achterwiel te duwen. Al meerdere keren gehad dat als toen mijn vrouw er niet was bij geweest ik was uitgestapt en die persoon van zijn moto had gesleurd. Gelukkig ben ik verder niet echt opvliegend en niet bewapend.

Hebt ge er al eens bij stil gestaan dat motorrijders dat niet altijd doen om sneller weg te zijn, maar ook voor hun eigen veiligheid. Als motorrijder zoudt ge maar stom zijn om als laatste in een file te gaan staan. De gene die achter u komt "vergeet" misschien te remmen en knalt vanachter op u. Da wil ik toch nie meemaken met de moto hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                    Eén van de meest hatelijke dingen die er zijn. Je staat als eerste aan een rood licht of gesloten overweg en opeens komt er een moto voor je staan. Op zo een moment moet ik telkens op mijn tanden bijten om niet spontaan een meter vooruit te rijden en die tegen zijn achterwiel te duwen. Al meerdere keren gehad dat als toen mijn vrouw er niet was bij geweest ik was uitgestapt en die persoon van zijn moto had gesleurd. Gelukkig ben ik verder niet echt opvliegend en niet bewapend.
                    Ik doe dat altijd om niet achter al die slome automobilisten te moeten blijven plakken. Draai het of keer het zoals je wil, automobilisten zijn in 9/10 gevallen veel trager weg dan een motard - zelfs als die laatste op het gemakske rijdt... voor die 1 keer op tien ga ik me niet achteraan zetten hoor.

Maar bon, stap gerust nekeer uit of rijd eens tegen m'n wiel. Carbon knokkels wil ik wel eens op een oetlullentronie proberen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                      Ik doe dat altijd om niet achter al die slome automobilisten te moeten blijven plakken. Draai het of keer het zoals je wil, automobilisten zijn in 9/10 gevallen veel trager weg dan een motard - zelfs als die laatste op het gemakske rijdt... voor die 1 keer op tien ga ik me niet achteraan zetten hoor.

Maar bon, stap gerust nekeer uit of rijd eens tegen m'n wiel. Carbon knokkels wil ik wel eens op een oetlullentronie proberen.
                      Als ik in de buurt ben, roep me effe wil je. Ik zal hem dan wat vasthouden zodat je uw handschoenen niet beschadigd
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten

Hebt ge er al eens bij stil gestaan dat motorrijders dat niet altijd doen om sneller weg te zijn, maar ook voor hun eigen veiligheid. Als motorrijder zoudt ge maar stom zijn om als laatste in een file te gaan staan. De gene die achter u komt "vergeet" misschien te remmen en knalt vanachter op u. Da wil ik toch nie meemaken met de moto hoor.
                        mijn auto wil achteraan ook niet aangereden worden !!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
                          Geen probleem voor mij dat een moto helemaal vooraan komt staan. De meesten zijn idd sneller weg dan de auto's.
                          Maar van sommige zie je ook dat ze op het gemakske aan het toeren zijn, waarom zij dan per se telkens vanvoor moeten staan snap ik niet. Dikwijls moet een heel deel auto's hen terug inhalen. Als je toch op't gemak aan't bollen bent, dan kunnen ze toch evengoed gewoon in de rij staan.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                          Uiteraard.
                          Heb er ook geen probleem mee als ze inderdaad maar voor mijn neus weg zijn. Wat ik me dan wel afvraag is mogen zij dat, altijd & overal?
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                            mijn auto wil achteraan ook niet aangereden worden !!!
                            maar gij blijft schoon in uw zetelke zitten met de nodige airbags terwijl de motorijder door de lucht vliegt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                              maar gij blijft schoon in uw zetelke zitten met de nodige airbags terwijl de motorijder door de lucht vliegt...
                              Die motorrijder kan nog altijd uitwijken als hij eenen auto te snel ziet afkomen in zijne spiegel.
                              Tenzij het zo eenen debiel is die zen speigels verwijderd heeft natuurlijk!
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                Als je 120 mag, zijn er twee vakken, dus gewoon inhalen en niet melken dan.
                                Das moeilijk, ik sta al links en rechts rijden d'r dan ook auto's.
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Die motorrijder kan nog altijd uitwijken als hij eenen auto te snel ziet afkomen in zijne spiegel.
                                  ik kijk niet elke milliseconde in mijn spiegel als ik voor het licht sta hoor.
                                  was jij die persoon ook niet dat het rechtervak het "kamionvak" vond?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                    Klein "ergerniske" net op het nieuws. Die mannen van de horeca aan de zee zitten in hun broek te krabben dat het een slechte zomer is geweest en dat er iets aan gedaan moet worden enz.

dan moeten ze maar ergens anders een zaak gaan uitbaten waar ze niet zo afhankelijk moeten zijn van het weer IMO. Het is nu niet dat België altijd een prachtige zomer heeft.
                                    Komkommertijd. Jaarlijks terugkerend nieuwsitem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Duidelijk nog nooit op ne moto gezeten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                        ik kijk niet elke milliseconde in mijn spiegel als ik voor het licht sta hoor.
                                        was jij die persoon ook niet dat het rechtervak het "kamionvak" vond?
                                        Nee, totaal niet, ik rij zelf altijd ls het mogelijk is rechts.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                          Duidelijk nog nooit op ne moto gezeten.
                                          Oh jawel, al was het maar eenen 125cc.

(ook enkele keren 250cc, maar mag dat eigenlijk niet aangezien ik dar het rijbewijs niet voor heb)

Comment

Working...
                                          X