Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik stond gisteren aan dit licht om rechtdoor te rijden, komt er een bejaarde man aangereden van achter het ING-kantoor die voor het kantoor richting Maastricht wou rijden. Komt ie gewoon recht op mij afgereden, gelukkig kan hij op het laatste moment nog stoppen en over het verhoogde stuk aan het verkeerslicht toch nog de straat indraaien. Ik weet nog altijd niet wat hij van plan was eigenlijk...

Nu weet ik weer waarom vanaf een bepaalde leeftijd terug het rijbewijs behalen geen slechte zaak zou zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten
      http://maps.google.be/maps?q=tongere...,25.34,,0,6.97

Ik stond gisteren aan dit licht om rechtdoor te rijden, komt er een bejaarde man aangereden van achter het ING-kantoor die voor het kantoor richting Maastricht wou rijden. Komt ie gewoon recht op mij afgereden, gelukkig kan hij op het laatste moment nog stoppen en over het verhoogde stuk aan het verkeerslicht toch nog de straat indraaien. Ik weet nog altijd niet wat hij van plan was eigenlijk...

Nu weet ik weer waarom vanaf een bepaalde leeftijd terug het rijbewijs behalen geen slechte zaak zou zijn...
      Beste AlexanderG, zie mijn vorige post, tot uzelf opnieuw een rijbewijs moet behalen vanaf een bepaalde leeftijd... Als ze gewoon een rijvaardigheidstest afnemen en daarop beoordelen...
      Ik denk niet dat er nog veel geslaagd zouden zijn als ze hun rijbewijs moeten herdoen, zelfs 20ers, 30ers of 40ers, er zullen velen hieraan hun broek scheuren.
      New Swift Sport:
      Enough goodies to keep a BMW 3 series driver happy

Top Gear

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten
        http://maps.google.be/maps?q=tongere...,25.34,,0,6.97

Ik stond gisteren aan dit licht om rechtdoor te rijden, komt er een bejaarde man aangereden van achter het ING-kantoor die voor het kantoor richting Maastricht wou rijden. Komt ie gewoon recht op mij afgereden, gelukkig kan hij op het laatste moment nog stoppen en over het verhoogde stuk aan het verkeerslicht toch nog de straat indraaien. Ik weet nog altijd niet wat hij van plan was eigenlijk...

Heb ze daar nogal rare stoten zien uithalen, en dan waren dat geen bejaarde mensen.

Ik ben er eerlijkgezegd meer voor dat ze de ouw pekes hun nummerplaat afpakken en hun rijbewijs versnipperen.
        Want die mensen zorgen geregeld voor levensgevaarlijke situaties op de weg.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Het feit dat er veel chauffeurs gewoon de witte meten oversteken als ze een bocht in de weg naar links nemen. Ze kunnen precies het traject van een straat niet meer volgen. En verder ook het al tot vervelens toe vermelde niet pinken bij het verlaten van een rotonde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
            Het feit dat er veel chauffeurs gewoon de witte meten oversteken als ze een bocht in de weg naar links nemen. Ze kunnen precies het traject van een straat niet meer volgen. En verder ook het al tot vervelens toe vermelde niet pinken bij het verlaten van een rotonde.
            Ja, ziet ge idd heel veel dat ze niet in hun vak kunnen blijven in een bocht.
            Dan hoor ik altijd van bepaalde mensen dat dat is omdat die te snel zouden rijden en hun daarom niet op de baan kunnen houden.
            Wel meestal neem ik mijn bochten sneller dan die dat ik over die lijnen zie rijden, maar ik hou me wel perfect in mijn vak.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door john320D Bekijk Berichten
              Beste AlexanderG, zie mijn vorige post, tot uzelf opnieuw een rijbewijs moet behalen vanaf een bepaalde leeftijd... Als ze gewoon een rijvaardigheidstest afnemen en daarop beoordelen...
              Ik denk niet dat er nog veel geslaagd zouden zijn als ze hun rijbewijs moeten herdoen, zelfs 20ers, 30ers of 40ers, er zullen velen hieraan hun broek scheuren.
              En dan? Go for 0 toch?
              Als er eens 5 per uur "te snel" gereden wordt kan er dik betaald worden en ben je een doodrijder. Maar een hoop incompetente chauffeurs, en dus véééééél grotere gevaren moeten we maar blijven tolereren zonder meer?!

Ik moet 2x per jaar een prof. check doen als piloot! 1 "foutje" en ik kan aan de grond blijven. Schaf dat anders maar af hé? Want stel dat er piloten niet meer zouden mogen vliegen... Wat zouden we dan krijgen?
              Als mensen niet door hun rijvaardigheidstest komen is het toch volledig terecht dat ze van de baan gehaald worden?!

Mogen ze van mij meteen invoeren. Om de X-aantal jaren opnieuw rijtest afleggen.
              Last edited by Timmeke-Tim; 04/08/2012, 11:06.
              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
              www.meevliegen.be

Comment

• Mijn ergernis wordt de laatste tijd steeds erger, namelijk een bocht pakken tegen 2 km/u.
                Allemaal goed en wel dat je afremt om een bocht te pakken, maar het is precies dat mensen denken dat ze tegen 5km/u uit de bocht gaan vliegen.
                Het is echt om gek van te worden, dan rijd je op een steenweg en moet je om de 100 meter gaan stilstaan omdat er een mongool een bocht moet indraaien tegen 2 km/u.

Comment

• Voor zij die menen dat ouderen rijbeperkingen zouden moeten opgelegd worden lees eens: dit eindwerk en stel daarna maar uw bemerkingen bij naar wie er vooral beperkingen moet worden opgelegd.
                  Citaat uit: Geen rijbewijs voor je dertig, thuisblijven vanaf je vijfenzestig : Een analyse van het ongevalrisico bij jongeren en ouderen
                  Vooral de eindconclusie is verhelderend wat betreft de ouderen:
                  7.2 Ouderen

Wanneer mensen ouder worden gaan de cognitieve en fysieke capaciteiten achteruit, waardoor ook de bekwaamheid als bestuurder daalt. Ouderen zijn zich hier vaak van bewust en compenseren dit door rustiger te gaan rijden en zo de rijtaak eenvoudiger te maken.
                  Ouderen vertonen een verhoogd ongevalrisico, maar die is niet omdat ze een hogere ongevalbetrokkenheid hebben. Wanneer de ongevallen worden ingedeeld in bevolkingsgroepen die jaarlijks weinig, gemiddeld en veel kilometers afleggen, blijkt dat ouderen in ieder van deze groepen de laagste ongevalbetrokkenheid heeft. Ze vertonen een verhoogd risico op ernstige ongevallen omdat, eens ze betrokken raken in een ongeval, ze hier vaker een letsel aan overhouden en deze letsels gemiddeld ernstiger zijn. Verder is het ook moeilijker voor ouderen om te herstellen van een letsel. Ouderen zijn kwetsbaarder dan andere leeftijdsgroepen en hierdoor komen ze sneller te overlijden in het verkeer.

Uit dit werkstuk blijkt dat ouderen niet onveiliger zijn in het verkeer, maar kwetsbaarder. Wanneer het ongevalrisico voor ouderen wordt bepaald, is het noodzakelijk om rekening te houden met deze verhoogde kwetsbaarheid. Enkel op deze manier kunnen correcte maatregelen worden genomen ten aanzien van ouderen.
                  Aangezien ouderen voornamelijk een bedreiging zijn voor zichzelf is het niet aangewezen om hen rijbeperkingen of bijkomende test op te leggen. Het is efficiënter om manieren te zoeken hoe we ouderen beter kunnen beschermen eens ze betrokken raken in een ongeval.
                  .....
                  Van Beersel, Tomas
                  28/05/2010

Dus toch maar even opletten voor we allen beginnen te roepen dat de meest onveilige bestuurders uit het verkeer zouden moeten gehaald worden.
                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                    Mijn ergernis wordt de laatste tijd steeds erger, namelijk een bocht pakken tegen 2 km/u.
                    Allemaal goed en wel dat je afremt om een bocht te pakken, maar het is precies dat mensen denken dat ze tegen 5km/u uit de bocht gaan vliegen.
                    Het is echt om gek van te worden, dan rijd je op een steenweg en moet je om de 100 meter gaan stilstaan omdat er een mongool een bocht moet indraaien tegen 2 km/u.
                    Idd. Die denken precies dat als de carrosserie 0.00001% overhelt dat ze uit de bocht gaan vliegen

Comment

• Ja, en zij die de bochten aan volle(?) snelheid nemen zijn dezelfde vlotte chauffeurs die zonder blozen de lijnen aan hun laars lappen EN het zijn dikwijls ook dezelfde die bij de minste regen of sneeuw voortsukkelen dat het niet schoon is. Dus in mijn ogen slechte chauffeurs die alleen maar gas kunnen geven als alles optimaal is (dan kan men evengoed een aap achter het stuur zetten, die kunnen ook alleen gas geven als men het hen aanleert), maar die voor de rest totaal geen finesse en feeling met het rijden hebben. Er zullen er zich veel aangevallen voelen maar geen nood, het schoentje wordt alleen maar aangetrokken bij wie het past.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                        eindwerkspul
                        Anderzijds zorgen ouderen wel voor veel agressie in het verkeer, althans dat vermoed ik toch, en dit zorgt weer voor een hoop ongevallen. En alhoewel ze zelf niet altijd betrokken zijn bij de ongevallen vermoed ik wel dat ze deels verantwoordelijk zijn voor een groot deel ongevallen, ook al is het onrechtstreeks.

@will
                        Het feit dat er mensen zijn die sneller rijden, maakt het in mijn ogen niet goed dat anderen dan weer zo ongelooflijk traag rijden.

Comment

• vreemd volk op de baan... ter info, er stonden nog zo'n 3tal auto's achter mij.
                          aarna deed hij nog enkele keren hetzelfde maar dan wel tegen 70 langs rechts inhalen gewoon laten rijden...

(vanaf 3/4de ongeveer).
                          Last edited by ; 04/08/2012, 16:49.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                            vreemd volk op de baan... ter info, er stonden nog zo'n 3tal auto's achter mij.
                            aarna deed hij nog enkele keren hetzelfde maar dan wel tegen 70 langs rechts inhalen gewoon laten rijden...

(vanaf 3/4de ongeveer).
                            WTF

Daarnet ook nog iets leuk meegemaakt: midden in het centrum van een iets grotere gemeente stopt er een auto langs de kant van de baan, waar een verbodsbord staat op stilstaan en parkeren. Ik kan niet voorbij want langs de andere kant kwam er een auto, dus dat mens dat daar stopte heeft even van mijn claxon kunnen genieten. (Gebeurt daar wel vaker, want er is een bank daar.)

En even daarvoor reed ik op een B-road - vrij smal want er kunnen nét 2 auto's naast elkaar. Stond er daar opeens een auto op de weg, in een bocht, langs de kant maar met de achterkant nogal naar het midden van de weg. Was madam doodleuk een sms aan het sturen.

Comment

Ja, en zij die de bochten aan volle(?) snelheid nemen zijn dezelfde vlotte chauffeurs die zonder blozen de lijnen aan hun laars lappen EN het zijn dikwijls ook dezelfde die bij de minste regen of sneeuw voortsukkelen dat het niet schoon is. Dus in mijn ogen slechte chauffeurs die alleen maar gas kunnen geven als alles optimaal is (dan kan men evengoed een aap achter het stuur zetten, die kunnen ook alleen gas geven als men het hen aanleert), maar die voor de rest totaal geen finesse en feeling met het rijden hebben. Er zullen er zich veel aangevallen voelen maar geen nood, het schoentje wordt alleen maar aangetrokken bij wie het past.
                              Heb je dat vastgesteld of zuig je dat uit je duim? Volle lijnen zijn heilig voor mij, en ik rij goed door bij regen of sneeuw, maar ga ook vlot bochten in en uit.

Comment

• De snelheid in het verkeer is meestal afhankelijk van het hoofddeksel van de desbetreffende bestuurder (petjes en klakken)

Comment

Ja, en zij die de bochten aan volle(?) snelheid nemen zijn dezelfde vlotte chauffeurs die zonder blozen de lijnen aan hun laars lappen EN het zijn dikwijls ook dezelfde die bij de minste regen of sneeuw voortsukkelen dat het niet schoon is. Dus in mijn ogen slechte chauffeurs die alleen maar gas kunnen geven als alles optimaal is (dan kan men evengoed een aap achter het stuur zetten, die kunnen ook alleen gas geven als men het hen aanleert), maar die voor de rest totaal geen finesse en feeling met het rijden hebben. Er zullen er zich veel aangevallen voelen maar geen nood, het schoentje wordt alleen maar aangetrokken bij wie het past.
                                  Dat is het andere uiterste, Will. Ik begrijp Tuut wel. Sommige mensen nemen hun bochten echt térgend langzaam. Nergens voor nodig toch?
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                                    De snelheid in het verkeer is meestal afhankelijk van het hoofddeksel van de desbetreffende bestuurder (petjes en klakken)
                                    Klopt, al die midlifecrisisers met hun petje op in hunne cabrio...

Comment

• Vandaag trouwens weer een aantal mensen gezien die echt overdreven traag reden. Vooral toen ik ging fietsen dan, op kalme wegen. Zo op een gegeven moment op een stuk van een paar kilometer iemand voor mij die amper van mij weg reed (ik reed ongeveer 30 km/h). Dat was het snelle deel van die paar km dat hij voor mij reed. Een brede, kalme landweg waar je 70 (of 90?) mag. Een eindje verder sloeg ik een smaller baantje in, en reed ik 35 km/u. Haalde ik die auto van daarvoor toch wel niet gewoon weer in zeker? Dus stel dat die auto op dat hele stuk ongeveer 32 km/u gemiddeld gereden heeft. Meer zal het alleszins niet zijn.
                                      En dan later nog iets grappigs: een bejaard koppel in een Honda CRX. Aan pakweg 50-60 km/h waar ze 70 mogen, maar waar velen 90 rijden (recht stuk met weinig huizen).
                                      Die auto was echt niets voor een bejaard koppel. Best grappig.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                                        Klopt, al die midlifecrisisers met hun petje op in hunne cabrio...
                                        Of zonder petje in hun Audi ...
                                        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk Berichten
                                          @will
                                          Het feit dat er mensen zijn die sneller rijden, maakt het in mijn ogen niet goed dat anderen dan weer zo ongelooflijk traag rijden.
                                          Nee, voor mij ook niet, ik heb ook liever dat het vooruitgaat. Maar ik houd me wel aan de wettelijke snelheden (die al traag genoeg zijn trouwens) maar zoals Clouseau zegt: The lô is the lô.

Comment

Working...
                                          X