Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik vind al die ongenuanceerde reacties op Ampire toch wel redelijk kras eigenlijk.
    Probeer maar eens een job te zoeken als je eind veertig of ouder bent.
    Probeer maar eens een job te vinden die aansluit bij je kwaliteiten en capaciteiten.
    En probeer dan, met de extra kosten voor het vervoer, er nog iets van over te houden dat genoeg meeropbrengst representeert tegenover de dop om al de tijd en moeite die je erin steekt te verantwoorden.

En waarom zou hij ook?
    Als hij effectief een mooi appeltje voor de dorst heeft en niet, zoals iedere Vlaming, mordicus in een groot eigen huis in een verkaveling wil wonen, wie zijn wij dan om dat af te keuren?
    Zijn dop zal wel zakken, zoals bij iedereen, en als hij zelf genoeg heeft om dat aan te vullen en om rond te komen, waarom zou het dan steeds meer moeten zijn?

Ik wil geen oordeel vellen maar het valt me toch ook op dat de meest heftige reacties van relatief jonge mensen komen.
    Ik kan er me wel iets bij voorstellen maar mee eens ben ik het toch niet.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
      Ik vind al die ongenuanceerde reacties op Ampire toch wel redelijk kras eigenlijk.
      Probeer maar eens een job te vinden die aansluit bij je kwaliteiten en capaciteiten.
      En probeer dan, met de extra kosten voor het vervoer, er nog iets van over te houden dat genoeg meeropbrengst representeert tegenover de dop om al de tijd en moeite die je erin steekt te verantwoorden.

En waarom zou hij ook?
      Als hij effectief een mooi appeltje voor de dorst heeft en niet, zoals iedere Vlaming, mordicus in een groot eigen huis in een verkaveling wil wonen, wie zijn wij dan om dat af te keuren?
      Zijn dop zal wel zakken, zoals bij iedereen, en als hij zelf genoeg heeft om dat aan te vullen en om rond te komen, waarom zou het dan steeds meer moeten zijn?

Ik wil geen oordeel vellen maar het valt me toch ook op dat de meest heftige reacties van relatief jonge mensen komen.
      weet je waarom de heftigste reacties van jonge mensen komen? Omdat zij mogen betalen voor "ouderen die geen werk meer zoeken/vinden".
      Ik hoor meer dan genoeg geklaag van bureaumannen die "versleten" zijn op hun 50e. Alsof ze hele dagen de wereld hebben mogen verzetten en beslissingen hebben mogen nemen die het einde van de wereld betekenen. Maar neen, ze zijn verantwoordelijk voor de interne postbedeling. Aftellen naar hun brugpensioen.

Ampire geeft af op af op alles en is vrijwillig gestopt op zijn 47 jaar (het is zijn vrouw die haar ontslag gekregen heeft). Als je vrijwillig stopt op je 47jaar en gaat doppen, dan ben je een profiteur, simpel. Uitbollen of zaak overlaten : neen (waarschijnlijk geen zaak). Ergens werken en stoppen aan 47jaar om te gaan doppen. Succes met op die leeftijd een job te vinden die minder betaalt dan dat je dopt. En als je zoveel moet afstaan aan leningen en anderhande, met te stoppen met werken verdwijnen die leningen niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
        weet je waarom de heftigste reacties van jonge mensen komen? Omdat zij mogen betalen voor "ouderen die geen werk meer zoeken/vinden".
        Dat snap ik maar al te goed.
        Het misverstand zit er echter in dat je er daarbij van uitgaat dat er jobs zat zijn voor die mensen.
        Net zoals de OpenVLD denkt dat we geen problemen met de pensioenen gaan hebben als we maar genoeg jonge gekwalificeerde migranten binnenhalen.
        Alsof er dan plots ook jobs bij zouden komen!
        Niets van dat alles, gewoon nog meer werklozen.
        Die frustratie richt zich op de uiting, het symptoom, niet op de oorzaak van het probleem.

Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
        Ampire geeft af op af op alles en is vrijwillig gestopt op zijn 47 jaar (het is zijn vrouw die haar ontslag gekregen heeft). Als je vrijwillig stopt op je 47jaar en gaat doppen, dan ben je een profiteur, simpel. Uitbollen of zaak overlaten : neen (waarschijnlijk geen zaak). Ergens werken en stoppen aan 47jaar om te gaan doppen. Succes met op die leeftijd een job te vinden die minder betaalt dan dat je dopt. En als je zoveel moet afstaan aan leningen en anderhande, met te stoppen met werken verdwijnen die leningen niet.
        Waar heb jij gelezen dat hij leningen af te betalen heeft?
        Net niet volgens mij. Hij poneert net dat je met minder ook kan toekomen als geen € 1000 of meer aan je hypotheek moet betalen.
        Daar bovenop heeft hij zelf een eigendom die nu te koop staat, nog wat extra cash.

Ik heb ook nergens gelezen dat hij zelf gestopt is met werken.
        Zijn vrouw is net ontslagen maar ik meen me echter te herinneren dat hem een tijd geleden al hetzelfde overkomen is. Verbeter me als dat niet klopt.
        Het kan ook niet anders, als je zelf stopt krijg je immers geen werkloosheidsuitkering.
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Dat snap ik maar al te goed.
          Het misverstand zit er echter in dat je er daarbij van uitgaat dat er jobs zat zijn voor die mensen.
          Net zoals de OpenVLD denkt dat we geen problemen met de pensioenen gaan hebben als we maar genoeg jonge gekwalificeerde migranten binnenhalen.
          Alsof er dan plots ook jobs bij zouden komen!
          Niets van dat alles, gewoon nog meer werklozen.
          Die frustratie richt zich op de uiting, het symptoom, niet op de oorzaak van het probleem.

Waar heb jij gelezen dat hij leningen af te betalen heeft?
          Net niet volgens mij. Hij poneert net dat je met minder ook kan toekomen als geen € 1000 of meer aan je hypotheek moet betalen.
          Daar bovenop heeft hij zelf een eigendom die nu te koop staat, nog wat extra cash.

Ik heb ook nergens gelezen dat hij zelf gestopt is met werken.
          Zijn vrouw is net ontslagen maar ik meen me echter te herinneren dat hem een tijd geleden al hetzelfde overkomen is. Verbeter me als dat niet klopt.
          Het kan ook niet anders, als je zelf stopt krijg je immers geen werkloosheidsuitkering.
          dat hij zelf ook zijn ontslag gekregen heeft : geen weet van. Al kan dat natuurlijk wel een stuk zijn reactie verklaren : zo van f*ck them all : ik draai mijn kloten af en ik krijg stank voor dank.

Comment

• 't Zal vooral lachen worden als één van beide ernstig ziek wordt en de ziekenkas niet alles dekt of ze worden "te" oud en uiteindelijk kunnen de klein mannen de factuur van 't rustoord niet meer betalen want tegen die tijd heeft ampire al lang geen nagel meer om aan zijn lui gat te krabben.

Wat hij doet is op plaats één een dikke fuck you richting onze maatschappij en ten tweede gevaarlijk voor zichzelf. Op uw 47 al gaan teren op reserves is gewoon dom en sociale zekerheid terwijl je 100% fysiek in staat bent om nog te werken.

In mijn woordenboek is dat zelfs misdadig.

(Nu ik heb wel een donkerbruin vermoeden dat em achter den hoek in 't zwart gaat werken... klassiek verhaal bij die apen op brugpensioen)
            Last edited by Alfa-Beemer; 09/08/2012, 17:12.
            U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Ik vind al die ongenuanceerde reacties op Ampire toch wel redelijk kras eigenlijk.

En waarom zou hij ook?

Eindelijk nog eens een wijze post hier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                Sorry DDke maar ik ben weer offtopic bezig
                Twee adressen : destijds een bouwgrond voor twee half open bebouwingen gekocht. Daar één huis opgezet maar op papier zijn dat er twee. Dat is nu niet moeilijk. De garages zijn eigenlijk een woonst op zich met een apart bouwplan als een woning. En voor de klagers ja dat is door ambtenaren van het K.I. gecontroleerd en goedgekeurd. Dus twee woningen tegen elkaar waarvan één woning het uitzicht van garages heeft. Gelijkvloers garage en leefruimten (keuken, soort living ...) en verdieping zijn slaapkamers en badkamer. Plus zolder is berging. En voor de zagers : destijds een heel laag K.I. voor elke woning.

En misbruik ik het systeem? Ben ik een profiteur of wat ze mij hier ook zoals hypocriet en marginaal verwensen? Neen ik gebruik het systeem zoals het gecreëerd is. Wat moet ik dan doen? Braaf een jobke voor enkele honderden euro's meer aan nemen om op het einde van de rit evenveel over te houden? Om me dan een rooie snul te voelen? Trouwens niets doen en geen stempelgeld krijgen is in België niet toegelaten. Dan ben je een rentenierder en wordt je daar op belast. Allemaal jaloezie is het, ook ineens de basis waarom de politiekers zomaar die VAA konden verhogen. Werknemers en armoede-zelfstandigen zijn jaloers op de betere zelfstandigen en rijkeren.
                Ik begrijp perfect dat je met uw spelling nergens nog aan een bureaujob geraakt, maar er bestaat nog ander werk ook hé!
                1963 Land Rover Series IIa
                1994 Mercedes SL320
                2015 Land Rover Discovery SDV6
                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Vanmiddag Antwerpen (konijnepijp) - Deurne gedaan en me geërgerd...
                  1. Aan de brug van 'den dam' een mindervalidenbusje over het fiets-en voetpad ipv op de rijbaan
                  2. bende fietsers die rustig kwamen overgereden terwijl het voor mij groen was en voor hun rood
                  3. Ik woon in een smalle enkelrichtingstraat. Ik rij de straat in langs de juiste kant terwijl er langs de andere kant een Jeep komt met 2 gepensioneerde taarten in.
                  Ik weiger om achteruit te rijden, ik doe totaal niks verkeerd. De damens beslissen om te blijven staan ipv mij door te laten (20m achter hun zijn parkeerplaatsen) waar ze me kunnen passeren, wat ze uiteraard niet doen.
                  Na een minuut of 5 vies kijken komen ze op mijn ruit kloppen met de vraag "Waar zijde gij mee bezig?"
                  Ik leg mijn boekske opzij, vraag aan de taarten of ze geen borden kunnen lezen waarop ik verwijten krijg zoals "Wie denkt ge wel dat ge zijt?", "Die jeugd van tegenwoordig!"...
                  'k Doe mijn raam terug dicht en lees terug in mijn boekje.
                  Nog eens 5 minuten later beslissen ze toch achteruit te gaan en mij te laten passeren waarbij ik de nodige vingers te zien kreeg en een claxonorkest.

8km..
                  De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.

1976 Volkswagen Kever 1200L
                  1990 Volvo 344
                  1991 Mercedes W124 230CE
                  2016 Skoda Octavia van 't werk

Verkocht
                  1980 Volkswagen Derby CLS
                  1990 Mercedes W124 230CE
                  2008 Renault Espace 2.0 dci 130

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                    Deze avond iets raars gehad op de N16 richting A12 ter hoogte van Bornem. Ik sta voor het rode licht met achter mij nog een BMW E61. Het licht wordt groen en beide vertrekken we aan een normaal tempo. Waarop de BMW 5 geflitst wordt door de roodlicht Gatso Camera die zijn detectie doet op basis van een lussen paar. Blijkbaar moet er iets grondig fout zijn in 't systeem van ofwel de regelaar van t kruispunt of in de camera. en op 4 m krijg ik de 1M niet boven de 90kph
                    Mmmm, kruispunt voor de invoerder? Net rood voor je neus en hebben jullie fel moeten afremmen? Die onthoud dat misschien...
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                      Conclusie is dus daarachter blijven rijden? :s No way!

Of langs rechts inhalen en ook beboet worden.

't Is erg als ze u hiervoor doen stoppen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Mmmm, kruispunt voor de invoerder? Net rood voor je neus en hebben jullie fel moeten afremmen? Die onthoud dat misschien...
                        Neen die onthouden dat niet. Dat is onmogelijk. Want de meting gebeurt ter hoogte van de lussen. De camera's hebben daar geen radar. Dus zolang je niet over beide lussen rijdt heeft dat ding geen idee van wat er is.
                        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                          Allemaal jaloezie is het, ook ineens de basis waarom de politiekers zomaar die VAA konden verhogen. Werknemers en armoede-zelfstandigen zijn jaloers op de betere zelfstandigen en rijkeren.
                          Kan goed zijn, afgunst is een sterke drijfveer, maar ge beseft toch zelf dat ge het systeem dat alles duurder wordt door immer stijgende belastingen zelf in de hand aan het werken zijt? Ge denkt op goede reserves te zitten, maar door jouw gedrag (naast dat van x-aantal anderen die hetzelfde doen en ander werkschuw tuig, je bent zeker niet alleen) wordt alles net duurder - ook voor jou - en gaan de uitkeringen binnen dit en vijf jaar DIK naar beneden gaan.

En daar sta je dan, als koppel vijftigers zonder werk die niet meer rond komen terwijl de bloedeigen kinderen voor de vergrijzende massa zullen mogen opdraaien en dus ook niet of nauwelijks zullen kunnen bijspringen... en bovendien geen noemenswaardige erfenis meer in het verschiet hebben... bezint eer ge begint, zou ik zo zeggen.

Comment

• wat wil je ? een allochtonen aanval samen met onze belgische marginalen ?
                            maar ik ben wel mee dat ik met een pak minder als dat ik krijg ook kan leven

Comment

• ik nodig elke jongere uit om mee het gat te dichten

1 maand dop = 5 mensen die zweten

Comment

• Om toch een beetje auto-gerelateerd te gaan:

Gisteren toch een beetje geamuseerd geweest door de buurvrouw...
                                Het is diegene van die snul die mij ooit bewust heeft aangereden op de oprit met veel gedoe erna en uiteindelijk hij die mij een schadevergoeding vroeg voor schade aan zijn wagen (hier toen eens gepost).

Soit: ik kom van de kebap met een zakje eten van de garages naar mijn voordeur gewandeld (die op de oprit ligt).
                                Zij komt net de oprit op. Ik dacht dat ze de ziekte van hare vent overgekregen had want ze gaf flink wat gas en passeert mij rakelings. Ik was op 3 meter van mijn deur, dus ze had beter 5 seconden gewacht tot ze vrije doorgang had, hetgeen ik ook altijd doe als er voetgangers over de oprit wandelen.

Maar neeeeeee, efkes de superkut uithangen natuurlijk. Ze passeert mij erg vlotjes, allicht om nog een beetje te jannen.

Net nadat ze passeert hoor ik een kletsend geluid... Ik denk van haar spiegel (betonnen muur daar met betonnen paaltjes)

Ik kom een half uurke later buiten om met een andere buur door te rijden, en ja hoor: hare nieuwe Berlingo van 2 maand oud staat daar met gans de zijkant van haar spiegel geschaafd

Serves her right!
                                Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                  Om toch een beetje auto-gerelateerd te gaan:

Gisteren toch een beetje geamuseerd geweest door de buurvrouw...
                                  Het is diegene van die snul die mij ooit bewust heeft aangereden op de oprit met veel gedoe erna en uiteindelijk hij die mij een schadevergoeding vroeg voor schade aan zijn wagen (hier toen eens gepost).

Soit: ik kom van de kebap met een zakje eten van de garages naar mijn voordeur gewandeld (die op de oprit ligt).
                                  Zij komt net de oprit op. Ik dacht dat ze de ziekte van hare vent overgekregen had want ze gaf flink wat gas en passeert mij rakelings. Ik was op 3 meter van mijn deur, dus ze had beter 5 seconden gewacht tot ze vrije doorgang had, hetgeen ik ook altijd doe als er voetgangers over de oprit wandelen.

Maar neeeeeee, efkes de superkut uithangen natuurlijk. Ze passeert mij erg vlotjes, allicht om nog een beetje te jannen.

Net nadat ze passeert hoor ik een kletsend geluid... Ik denk van haar spiegel (betonnen muur daar met betonnen paaltjes)

Ik kom een half uurke later buiten om met een andere buur door te rijden, en ja hoor: hare nieuwe Berlingo van 2 maand oud staat daar met gans de zijkant van haar spiegel geschaafd

Serves her right!
                                  Die zal dat geen 2 x doen haha

Comment

• Aan de man die deze morgend op de e314 op het linker vak besloot alles dicht te gooien omdat hij anders de afrit zou missen, volgende keer zit wss een niet oplettende chauffeur achter u, dan zulde begrijpen waarom ik u kwaad bekeek..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Madie Bekijk Berichten
                                      Aan de man die deze morgend op de e314 op het linker vak besloot alles dicht te gooien omdat hij anders de afrit zou missen, volgende keer zit wss een niet oplettende chauffeur achter u, dan zulde begrijpen waarom ik u kwaad bekeek..
                                      deze had wat minder geluk:
                                      Een man is woensdagmiddag zwaargewond geraakt bij een ongeval op de Antwerpse ring. Het ongeval gebeurde rond half vier 's namiddags. De man wilde met zijn Mercedes de afrit Borgerhout in de richting van Gent nog nemen, maar kwam te laat. Hij knalde op de vangrail en zijn auto werd weggeslingerd.
                                      autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Ik was vanmorgen tegen 100 km/u aan het rijden op het eerste rijvak van de Antwerpse Ring, richting Nederland. Ik zag een buitenlandse vrachtwagen vanop het derde (het eerste richting E19/A12 dus) naar het tweede komen. Ik denk 'daar kan ik nog langs, aangezien ik er al een tijdje rij en sneller ben als hem. Terwijl ik er bijna voorbij ben zie ik dat ie blijft komen, tot hij op het eerste zit en ik plots op het einde van de uitvoegstrook van de oprit Berchem/Mortsel, net voor de brug, dus zonder pechstrook. Ik heb geclaxonneerd en enorm geremd, het scheelde geen meter of ik zat in de vangrail. De vrachtwagen is gewoon doorgereden. Ik denk niet dat hij wist waarvoor zijn spiegels dienden.

Kon ik nog vertrekken vanop een punt waar ik geen aanloop had, terwijl er volop achteropkomend verkeer was.
                                        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                                          Kan goed zijn, afgunst is een sterke drijfveer, maar ge beseft toch zelf dat ge het systeem dat alles duurder wordt door immer stijgende belastingen zelf in de hand aan het werken zijt? Ge denkt op goede reserves te zitten, maar door jouw gedrag (naast dat van x-aantal anderen die hetzelfde doen en ander werkschuw tuig, je bent zeker niet alleen) wordt alles net duurder - ook voor jou - en gaan de uitkeringen binnen dit en vijf jaar DIK naar beneden gaan.

En daar sta je dan, als koppel vijftigers zonder werk die niet meer rond komen terwijl de bloedeigen kinderen voor de vergrijzende massa zullen mogen opdraaien en dus ook niet of nauwelijks zullen kunnen bijspringen... en bovendien geen noemenswaardige erfenis meer in het verschiet hebben... bezint eer ge begint, zou ik zo zeggen.
                                          Oeps DDke, weeral offtopic : ooit heb ik het hier wel eens vermeld. Ik heb een mooie groene appel voor de dorst. En nog genoeg ontroerend goed dat moest ik ooit geldzorgen hebben kan verkopen. Als ze morgen de dop afschaffen dan is dat een streep door de rekening. Maar ik eet er geen boterham minder voor. Wat ik van de staat krijg bezie ik als vroeger al betaald aan hun. En daar betalen we de extraatjes en snoepreizen van. Wat ik wel vaststel en betreur dat is dat de jeugd als losgelaten wild reageert. Velen hebben duidelijk nog niet begrepen dat het toch al lang te laat is. Maar ieder zijn mening en gedachten over hun eigen toekomst. Dat gezegd zijnde zou ik zeggen : het is prachtig weer en ideaal om op een terras te gaan brunchen. Voor de pubers en zagers : een etentje op kosten van uw belastinggeld

Comment

Working...
                                          X