Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ampire,

    Uit al je post leid ik af dat je liever lui dan moe bent. Zou het niet mooier zijn om je kinderen nog wat te kunnen geven later zodat ze het ook iets gemakkelijker te hebben, in plaats van nu de grote genieter uit te hangen en alles op te doen?

    Trouwens, de hele dag op je lui gat zitten gaat toch ook vervelen?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
      Ik was vanmorgen tegen 100 km/u aan het rijden op het eerste rijvak van de Antwerpse Ring, richting Nederland. Ik zag een buitenlandse vrachtwagen vanop het derde (het eerste richting E19/A12 dus) naar het tweede komen. Ik denk 'daar kan ik nog langs, aangezien ik er al een tijdje rij en sneller ben als hem. Terwijl ik er bijna voorbij ben zie ik dat ie blijft komen, tot hij op het eerste zit en ik plots op het einde van de uitvoegstrook van de oprit Berchem/Mortsel, net voor de brug, dus zonder pechstrook. Ik heb geclaxonneerd en enorm geremd, het scheelde geen meter of ik zat in de vangrail. De vrachtwagen is gewoon doorgereden. Ik denk niet dat hij wist waarvoor zijn spiegels dienden.

      Kon ik nog vertrekken vanop een punt waar ik geen aanloop had, terwijl er volop achteropkomend verkeer was.
      Moet je op dat punt van de ring (en tot aan de afsplitsing van de E313/E34) nooit doen; idem dito aan de andere kant trouwens, voor de afsplitsing naar de E19 richting Brussel. Achter een vrachtwagen die daar naar rechts komt, blijf je best achter (in wielertermen: je laat je wat terugzakken). Als ze boven op jou kletteren tijdens hun manoeuvre zijn zij wellicht in fout (alhoewel, jij haalt langs rechts in, dus gedeelde aansprakelijkheid is best mogelijk), maar jij bent dood.

      Comment


      • Ik haal niet in, ik blijf mijn rijvak volgen, mee met het verkeer. Ik zat er ook niet achter, ik zat er naast, al was dat niet helemaal duidelijk in mijn vorige post.

        Ik heb het op het tweede rijvak trouwens ook al voorgehad dat ze je gewoon wegduwen.
        autofans.be

        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

        Comment


        • Ik heb mij vandaag...

          nergens aan geërgerd

          Zon schijnt, weekend begint, nice...

          Comment


          • Aan Ampire. Ik zit in Strasbourg op een terras te genieten van het uitzicht en de Franse mokkels. Werken kan ook leuk zijn.
            U hoeft dit niet te lezen.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
              Wat ik wel vaststel en betreur dat is dat de jeugd als losgelaten wild reageert. Velen hebben duidelijk nog niet begrepen dat het toch al lang te laat is.
              Tja, de jeugd staat dan ook nog niet met één been in het graf. Iemand dood wensen is taboe, maar als het toch maar is om van anderen te profiteren mag het gerust wat sneller gaan voor mijn part.


              Nu ja, voor zover je verhaal waarheid is tenminste. Mijn BS-detector maakt overuren als ik alles hier lees. Mij maak je alleszins niet afgunstig, ik heb van m'n hobby m'n beroep kunnen maken dus ik ga zelfs *graag* naar m'n werk. Jij hebt duidelijk de helft van je leven vergooid met je job, zo te lezen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Bairy Bekijk Berichten
                Ampire,

                Uit al je post leid ik af dat je liever lui dan moe bent. Zou het niet mooier zijn om je kinderen nog wat te kunnen geven later zodat ze het ook iets gemakkelijker te hebben, in plaats van nu de grote genieter uit te hangen en alles op te doen?

                Trouwens, de hele dag op je lui gat zitten gaat toch ook vervelen?
                Negeer die gast gewoon.
                Uit z'n posts kan je toch afleiden dat hij bewust reacties uitlokt. Ho emeer er op hem gekakt wordt, hoe belangrijker hij zich voelt.
                Negeren, die profiteur
                Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                  Ik was vanmorgen tegen 100 km/u aan het rijden op het eerste rijvak van de Antwerpse Ring, richting Nederland. Ik zag een buitenlandse vrachtwagen vanop het derde (het eerste richting E19/A12 dus) naar het tweede komen. Ik denk 'daar kan ik nog langs, aangezien ik er al een tijdje rij en sneller ben als hem. Terwijl ik er bijna voorbij ben zie ik dat ie blijft komen, tot hij op het eerste zit en ik plots op het einde van de uitvoegstrook van de oprit Berchem/Mortsel, net voor de brug, dus zonder pechstrook. Ik heb geclaxonneerd en enorm geremd, het scheelde geen meter of ik zat in de vangrail. De vrachtwagen is gewoon doorgereden. Ik denk niet dat hij wist waarvoor zijn spiegels dienden.

                  Kon ik nog vertrekken vanop een punt waar ik geen aanloop had, terwijl er volop achteropkomend verkeer was.
                  Sorry hoor, maar als ik met mijn camion rij en moet van 3e naar het 1e in druk verkeer, dan ga ik gewoon, wie al naast me zit ga ik niet rammen, maar die die denken "daar kan ik nog snel over" hebben het vlaggen. Anders rij je de rest van de dag op de derde strook. Even uw gas lossen en die camion links inhalen is totaal geen moeite.
                  En een camion rechts voorbij gaan is sowieso niet erg slim, wetende dat de dode hoek langs die kant niet klein is.

                  Dat is gelijk als je van Kallo naar de A12 moet, 4 vakken over op een km afstand om er te raken en iedere auto denkt "ah, daar kan ik nog snel voor". Nie me mij gast, ik ga naar rechts.
                  Last edited by |) ][ |V| ][; 10/08/2012, 22:06.

                  Comment


                  • aggresieve dronken chauffeur die er niet tegenkan dat ik hem voorbijsteek, is mij gevolgt tot thuis om me dan voor het vuil van de straat uit te maken
                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                      Negeer die gast gewoon.
                      Uit z'n posts kan je toch afleiden dat hij bewust reacties uitlokt. Ho emeer er op hem gekakt wordt, hoe belangrijker hij zich voelt.
                      Negeren, die profiteur
                      Die indruk heb ik ook,het is een echte HELD.
                      Zo zie je maar,wat voor wezens er toch nog rond dwalen op de planeet,mij is altijd geleerd-> kom je van school ,gaat gij werken.
                      Ben je gezond dan gaat gij werken,zelfs dan NOG .
                      Ik wens hem veel succes in zijn profiteren en hopen,dat de fiscus hem eens goed kan naaien ,dan spreken we nog wel eens.

                      Comment


                      • Daarstraks een vrachtwagen van DMV Trans die ineens voor mij in vloog (hij kwam van links), ik heb alles kunnen dichtsijten en uitwijken naar rechts om d'r niet onder te steken
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                          Sorry hoor, maar als ik met mijn camion rij en moet van 3e naar het 1e in druk verkeer, dan ga ik gewoon, wie al naast me zit ga ik niet rammen, maar die die denken "daar kan ik nog snel over" hebben het vlaggen. Anders rij je de rest van de dag op de derde strook. Even uw gas lossen en die camion links inhalen is totaal geen moeite.
                          En een camion rechts voorbij gaan is sowieso niet erg slim, wetende dat de dode hoek langs die kant niet klein is.

                          Dat is gelijk als je van Kallo naar de A12 moet, 4 vakken over op een km afstand om er te raken en iedere auto denkt "ah, daar kan ik nog snel voor". Nie me mij gast, ik ga naar rechts.

                          Ik laat vrachtwagens ook altijd invoegen, stom genoeg dankzij top gear

                          Tijdens die vrachtwagen test zag ik hoeveel versnellingen jullie hebben en hoe lang het duurt om weer op snelheid te geraken etc. Daarom probeer ik ze altijd 'vrije passage' te geven.

                          rechts voorbijsteken is, in je recht of niet, dom. Je kan beter met je lichten flikkeren of trompen zodat ze naar een tragere baan gaan...

                          Ben vorige week wel per total gereden door een vrachtwagen die wou invoegen, maar die reed in mijn achterflank, heb hem niet voorbijgestoken of niets maar ik zat in zijn 'dode hoek'. Invoegstrook voor de kennedylaan is bijna een km (je ziet hem al als je in de bocht komt) dus hij moet wel quasi blind geweest zijn...anders gebeurt daar elke vijf minuten een ongeval...

                          Comment


                          • In top gear schakelden ze wel naar elke versnelling, wat eigenlijk niet nodig is, zolang het niet bergop gaat. Ik heb er 16 vooruit, maar schakel "slechts" 7x om naar 90 te gaan op vlakke baan. Mijn vorige had er 24 en daarmee kon je met weinig gewicht zelfs per 4 schakelen. Hoe dan ook, 10km/h moeten afremmen voor een auto die er geen rekening mee houdt, is minstens een km plankgas om aan 90 te raken, zwaar geladen 2-3 (mijn record van 0-90 staat op net geen 30km op vlakke baan). Waar die auto maximaal 50 meter nodig heeft om van 90 naar 100 te gaan. Uitwijken, remmen, optrekken, ... Het is allemaal evident in een auto, in een vrachtwagen echter totaal niet.

                            Tegenwoordig rij ik met camion remork, sinds 3 weken. Das pure hel om achteruit mee te rijden, maar geen enkele auto die je wat ruimte gunt. Vandaag bij het oprijden van het bedrijf (we zitten op een steenweg en vrij smalle ingang) gelukkig camion achter me en een uit andere richting die het doorhadden en het verkeer stopten. Beetje ambetant dat het een paar minuten duurde voor ik binnen zat, maar goed, eens gezwaaid en die zwaaien terug. Automobilisten doen nog eens fel omdat ze moesten stoppen. Automobilisten schieten zich er nog snel tussen, maar met camion-remorque kan je dat missen als kiespijn. Opleggers zijn kinderspel in vergelijking met dat. Ik kon goed manoeuvreren met mijn oplegger, maar dit is toch nog een ander niveau. Eerste keer dat ik aan een kaai moest komen, stond ik wel al bij het goede bedrijf, alleen een paar meter teveel naar rechts.
                            Last edited by |) ][ |V| ][; 11/08/2012, 00:50.

                            Comment


                            • Ernet even naar de mcdonalts geweest,drive in nu ik rij weg rij stukje parking over en wil mijn weg vervolgen,schiet er vlak voor me een oude man met een busje (ala vw transporter),oud karretje.
                              Rij achter hem,damn blijft ie de gehele weg 50/u rijden waar je 70 mag !,gezien ik mn wagen nog aan het inrijden ben zit ik op 50 in 3e op nog geen of net 2000trpm.
                              Dus gehele tijd,in 2de rijden,voorbijsteken was niet echt een optie,gezien ze aanraden de wagen nog niet met vollast te belasten,en het een 1 richting baan was,MET verhoogde betonnen bermen in het midden vd weg ,dus maar achter blijven rijden .
                              Dan kom ik aan de lichten,staat er een corsa al voorbij de lichten,was te snel gereden wss en dan rood geworden oid.
                              Rijd die voor mij,tot in de straat voor mijn eigen straat,aan een sloomheid van 30/u ! maar,er zaten nieuwe jonge belgen in,dus voorbijsteken is hier in mechelen geen optie.
                              Dan maar achter rijden,alweer dan gaat ie zonder boe of ba,abdrubt op zijn rem en blijft ie staan,midden vh straat (geen pinkers oid) gewoon rem,stil en blijven staan.
                              Nog maar is een reden,dat ik niet graag buiten kom,aleen savonds met de wagen,maar als je plots een honger krijgt en niet met koeken gestild krijgt,moet je maar een,snackje halen
                              Last edited by ; 11/08/2012, 01:53.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door volvo940 Bekijk Berichten
                                Ik heb mij vandaag...

                                nergens aan geërgerd

                                Zon schijnt, weekend begint, nice...

                                ²²²


                                Niks aan toe te voegen ( en ik werk dan nog in het weekend )

                                Comment


                                • Gisteren na een dagje toeren in Zeeland met de moto per ongeluk de Liefkenshoektunnel ingereden. 6 euro per moto! We waren met drie, ik heb nog geprobeerd de loketbediende te overhalen om ons met drie door te laten voor 6 euro, maar 't pakte niet.

                                  Enfin, ik vind dat belachelijk duur.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Gisteren na een dagje toeren in Zeeland met de moto per ongeluk de Liefkenshoektunnel ingereden. 6 euro per moto! We waren met drie, ik heb nog geprobeerd de loketbediende te overhalen om ons met drie door te laten voor 6 euro, maar 't pakte niet.

                                    Enfin, ik vind dat belachelijk duur.
                                    Als je dat per meter berekend is dat inderdaad waanzinnig belachelijk duur. Maar tja, als je weet wie er achter de NV Liefkenshoektunnel zit is dat niet onbegrijpelijk.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • met de moto zou ik nog durven terugdraaien dan :-p
                                      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                      www.meevliegen.be

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        Gisteren na een dagje toeren in Zeeland met de moto per ongeluk de Liefkenshoektunnel ingereden. 6 euro per moto! We waren met drie, ik heb nog geprobeerd de loketbediende te overhalen om ons met drie door te laten voor 6 euro, maar 't pakte niet.

                                        Enfin, ik vind dat belachelijk duur.
                                        Die tunnel is reteduur geworden. Gisteren moest ik er ook door omdat de ring zelf vast zat. €19. :s

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                          Als je dat per meter berekend is dat inderdaad waanzinnig belachelijk duur. Maar tja, als je weet wie er achter de NV Liefkenshoektunnel zit is dat niet onbegrijpelijk.
                                          Wie dan?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X