Oorspronkelijk geplaatst door Torchus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuut Bekijk BerichtenIk moet niet weg vandaag en de zon schijnt, geen ergenissen op de herexamens na!
Comment
-
Dimi, wat ik me eigenlijk afvraag: waarom wachten truckers zo lang om kenbaar te maken dat ze de afrit gaan nemen? Is dat om te voorkomen dat auto's er nog snel over willen?__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Ik laat vrachtwagens ook tussen als ze genoeg op voorhand beginnen te pinken.
er zijn er bij waar je net aan hun trailer begint om in te halen, ze dan nog snel pinken en gewoon opzij gaan. alsof pinken gelijk staat om zonder boe of bah in te voegen, dan moet je maar zien als auto dat je niet tussen zen wielen geraakt.
Nuja, auto's zijn er ook genoeg die denken dat pinken = voorrang nemen op sneller verkeer.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenDimi, wat ik me eigenlijk afvraag: waarom wachten truckers zo lang om kenbaar te maken dat ze de afrit gaan nemen? Is dat om te voorkomen dat auto's er nog snel over willen?
Ergernis van de dag: een die dacht slim te zijn. Ik zie een camion met een auto achter op de oprit, nog tegen 50-60km/h aan 't tuffen. Ik ga naar links om die te laten invoegen, wat doet de auto? Die schiet zich snel naast die andere camion, haalt mij rechts in waardoor die andere niet kan invoegen en moet remmen om niet in de vangrails te zitten ...
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIk laat vrachtwagens ook tussen als ze genoeg op voorhand beginnen te pinken.
er zijn er bij waar je net aan hun trailer begint om in te halen, ze dan nog snel pinken en gewoon opzij gaan. alsof pinken gelijk staat om zonder boe of bah in te voegen, dan moet je maar zien als auto dat je niet tussen zen wielen geraakt.
Nuja, auto's zijn er ook genoeg die denken dat pinken = voorrang nemen op sneller verkeer.Last edited by |) ][ |V| ][; 13/08/2012, 19:31.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bouncing Bullet Bekijk BerichtenPolen en verkeerswisselaars, altijd een garantie voor remplezier.
dan was ze al 1/3 ver, slaagt die ineens alles dicht om er toch weer achter te blijven enzo...heb daar bijna 2km aanhoudend zitten claxoneren, met mijn lichten zitten flikkeren en teken zitten te doen dat ze achter de vrachtwagen moest gaan rijden maar nee....
achter mij waren er ook al auto's aan het zigzaggen en met hun lichten aan het doen...die madam zou beter haar rijbewijs afgeven en met het openbaar vervoer rijden want op die manier is ze een gevaar op de baan voor iedereen...maar als je 160 rijdt op een lege snelweg, ben je een moordenaar natuurlijk
2de ergernis gisteren was die ene persoon, alweer op de E313, die besliste om een hele rij vrachtwagens tegen een duizelingwekkende snelheid van 100km/u op mijn teller (dus een 93-94 werkelijke snelheid) voorbij te steken...gevolg was natuurlijk weer een ganse file...ik zou die soms gewoon eens willen doen stoppen om te vragen waarom ze dat toch doen??
Als er iemand hiervoor een goede reden kan geven, kan ik dit misschien nog snappen in de toekomst..net zoals mensen die 50 rijden op een baan waar je 70 mag..wanneer je deze dan voorbijsteekt dan flikkeren ze met hun lichten naar ELKE wagen die dit doet..
als je telkens weer door verschillende wagens wordt voorbijgestoken, dan zou er toch iets moeten doordringen tot die mensen??
Comment
-
Die versmalde rijstroken zullen waarschijnlijk afgebakend zijn met gele lijnen ? Zijn dat geen ononderbroken gele lijnen ? Mag men daar wel van rijstrook verwisselen ? Vermits het daar schijnbaar om werken gaat zal de max. snelheid, ook waarschijnlijk, 70 zijn ? Misschien reed die vrachtwagen al 70 en wou die mevrouw niet over de maximum snelheidsgrens gaan ? Als er dan iemand achter haar constant zit te flitsen en claxoneren kan ze ook gedacht heben dat die de pot op kon en als hij rapper wou dat hij dan zelf kon beginnen zigzaggen om voorbij te geraken ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenDie versmalde rijstroken zullen waarschijnlijk afgebakend zijn met gele lijnen ? Zijn dat geen ononderbroken gele lijnen ? Mag men daar wel van rijstrook verwisselen ? Vermits het daar schijnbaar om werken gaat zal de max. snelheid, ook waarschijnlijk, 70 zijn ? Misschien reed die vrachtwagen al 70 en wou die mevrouw niet over de maximum snelheidsgrens gaan ? Als er dan iemand achter haar constant zit te flitsen en claxoneren kan ze ook gedacht heben dat die de pot op kon en als hij rapper wou dat hij dan zelf kon beginnen zigzaggen om voorbij te geraken ?
Comment
-
Aan de camionchauffeur die het helemaal niet nodig vond om een beetje plaats te maken zodat ik met m'n fietsje in de graskant mocht rijden met de buiteling, platte band en kapot voorwiel tot gevolg: je hebt f***kin veel chance dat ik je nummerplaat en bedrijfsnaam niet kunnen zien heb!!
#woest g*dverd*mme#Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Was ook nog vergeten te melden of die topicopener weet dat aanzetten tot onverantwoord rijgedrag strafbaar is ?? Wel veel ergernissen van zijn kant maar is het allemaal wel zo koosjer wat hij denkt hoe het zou moeten gebeuren ???? Ik persoonlijk vrees van niet want gezien zijn opstelling in deze en ook het feit dat hij de flikken rauw lust omdat hij op een lege autoweg zelfs geen 160 zou mogen doen ......?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenDie versmalde rijstroken zullen waarschijnlijk afgebakend zijn met gele lijnen ? Zijn dat geen ononderbroken gele lijnen ? Mag men daar wel van rijstrook verwisselen ? Vermits het daar schijnbaar om werken gaat zal de max. snelheid, ook waarschijnlijk, 70 zijn ? Misschien reed die vrachtwagen al 70 en wou die mevrouw niet over de maximum snelheidsgrens gaan ? Als er dan iemand achter haar constant zit te flitsen en claxoneren kan ze ook gedacht heben dat die de pot op kon en als hij rapper wou dat hij dan zelf kon beginnen zigzaggen om voorbij te geraken ?
en de snelheid is idd 70 daar. En als die vrouw perfect 70 rijdt idem als de camion ( als die al 70 rijden ) kan zij er toch achter rijden niet waar?
als hij sneller wilt rijden en riskeren geflitst te worden is dat toch zijn zaak en hoeft die madam enkel maar naar rechts te rijden.BMW X5 45e
Comment
-
Die madam mag zelfs niet links blijven rijden.
9.3.1. Elke bestuurder die de rijbaan volgt moet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van die rijbaan blijven,...16.4. Voor het links inhalen moet elke bestuurder :1° zich ervan vergewissen dat hij dit zonder gevaar kan doen, en inzonderheid :
d) dat hij op zeer korte tijd kan inhalen.
Comment
-
Ik ken de situatie niet waar dit zich allemaal afgespeeld heeft maar de plaatsen die ik ken en waar wegenwerken aan de gang zijn, met versmalde rijstroken, hebben allemaal Ononderbroken (Kefkie) gele lijnen en als het zo is mag die madam toch niet gaan zigzaggen ?? Ook nog het feit dat, eens men een strook "gekozen" heeft of "opgedrongen" gekregen heeft door omstandigheden, zou het zich rechts zetten achter die camion door die madam theoretisch toch niet kunnen(mogen) ?? Om alle eventuele persoonlijke reacties wat af te remmen wil ik er wel bijzeggen dat ik persoonlijk me in zo'n situatie "achter" zo'n camion zou zetten want tegen 70 zitten zelfs de camions al in uw gat te dringen. En de rest van het verkeer kan in het linker of op de twee linker vakken zijn gang maar gaan tegen de snelheden die ze willen. Maar in het geval van die madam was ze misschien gedwongen (alhoewel gedwongen met een korreltje zout moet genomen worden) om daar te rijden en kan niemand haar verplichten om over de maximum ingestelde snelheid te gaan, als het ook nog eens volle gele lijnen zijn kan ze zelfs ongestraft niet van rijvak veranderen. Of is dat allemaal larie en moet de baan vrijgemaakt worden voor alle egoisten die alles volgens "hun" regeltjes willen zien gebeuren, ongeacht de voorschriften ? Want dat is toch het punt waar het hier om draait ? Egoisme?
Comment
-
Werken aan E313 laten inhalen toe, de gele lijnen zijn onderbroken. Alleen aan het begin en het einde, waar je de versmalling binnenrijdt of verlaat, is er een ononderbroken lijn. als die dame niet durft inhalen omdat ze denkt geplet te worden, moet ze maar achter de vrachtwagen blijven. En remmen terwijl je al aan het inhalen bent, maar toch niet meer durft, is al helemaal van de pot gerukt.
Comment
-
vrijdag omstreeks 16 uur weer smurfen gezien die "zwaailichten en muziek" gebruikten voor ...
zone Destelbergen
ik rij samen met nog een paar wagens op rotonde en we horen plots een sirene, verlaten direct rotonde en dan zie ik direct de zwaailichten, 2 wagens achter mij
we gaan allebei aan de kant en gebruiken ook rechterrichtingaanwijzer, deanonieme avensis break met nummerplaat YVJ-233 gaat ons vlot voorbij ...
en op moment dat hij mij voorbij is gaat sirene af
een paar honderd meter verder rijdt een vrachtwagen (60 @ 70 ongeveer) en als ze achter de vrachtwagen zijn gaan ook de lichten uit, blijft er een paar km achter rijden
ik kom er dus ook weer bij en paar honderd meter verder rijden ze een zijstraat in ...
wat ook de reden mag zijn van deze actie, ik zie nut er niet van in
en vorige woensdag een zwaan inhalen over een gearceerde zone van de verharding zonder licht ne muziek !!! foei
als wij dat zouden doen kost dat minstens 150 € en waarschijnlijk uitleg mogen gaan geven in rechtbank
Comment
Comment