Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • in mijn post heb ik toch niet gezegd dat IK 160-170 rijd, ik zeg gewoon dat 160-170 op een verlaten snelweg minder gevaarlijk is dan 80-90 op het middenvak bij 'normaal' verkeer

    maar idd, ikzelf durf het pedaal 's avonds laat ook wel eens in te duwen tot boven bovenvermelde snelheden, maar er zijn vele mensen die amper 100 halen op de SNELweg, deze zouden beter de binnenbaantjes nemen...
    als ik met mijn 25pk 'sterke' kever de snelweg moet gebruiken, dan rijd ik minstens 110 dus elke andere 'moderne' wagen moet dit ook zonder problemen aankunnen...ben je bang, dan neem je de kleinere baantjes waar je rustig tegen 70 kunt 'knallen'...
    en 120 blijft belachelijk traag en stamt nog af uit de tijd dat de auto's nog geen 50pk hadden en trommelremmen ik denk dat een doorsnee wagen zoals een A4, bmw 3 etc tegen 150km/u een kortere remafstand zal hebben dan mijn 25pk kever met trommelremmen aan 110

    technologie wordt alsmaar verbeterd maar de snelheid gaat alsmaar omlaag door gewoon de bordjes van 70 naar 50 of zelfs naar 30 te wisselen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
      Wat een dooddoener zeg.
      Vooral niet over de kern van de zaak iets zeggen.
      Allé, om ons brommerke ook tevreden te stellen:
      - over de snelheid op versmalde rijstroken: ik krijg het vliegend schijt van chauffeurs die op versmalde rijstroken in je gat zitten te boren en met hun lichten te flikkeren. Als je 70 mag, dan rij je 70. Een opgefokte pipo hoeft mij niet op te jagen. Als ik door omstandigheden op het linkervak zou rijden en niet meteen naar rechts kan, dan ga ik zeker niet sneller rijden omdat zo'n klojo mij voorbij wil. Het gedrag van Astralogie valt onder het geval verkeersagressie. Maar brommerke vindt dat blijkbaar normaal gedrag.

      -over de snelheid op de autostrade: Astralogie verdedigt zich door over onaangepaste snelheid te beginnen. Iemand die dan begint over 160-170 rijden spreekt zichzelf al meteen tegen. Of vindt brommerke dat aangepaste snelheden? (Zou brommerke zelf wel 120 rijden op de autosnelweg?) Idioten die 90 rijden op het middenvak zijn eveneens een gevaar op de weg, daar is geen twijfel over. Of ze leven graag spannend. Is even dom als 170 rijden, dus eigenlijk zijn de slakken en de laagvliegers gelijkgestemde zielen.

      - over Kefkie: Die wou gewoon eens zijn gedacht zeggen, maar hij had niet door dat het mij om de snelheid van Astralogie te doen was en zijn agressieve gedrag t.o.v. andere weggebruikers.

      -over laagvliegers: dat jullie snel willen rijden is jullie zaak, maar dat jullie zich hierdoor ergeren aan andere weggebruikers die wel het reglement volgen... Dat ergert andere weggebruikers.

      - over de leeftijd: ik ken maar weinig jonge gasten die zich aan de verkeersregels houden. Vooringenomenheid van mij, maar betweters moeten er ook zijn.

      - over motorrijders: daar zal ik maar over zwijgen...
      Last edited by ; 21/08/2012, 15:29.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
        Kijk, nog een onnozelaar die we in één adem met Ampire kunnen noemen!

        Het is dat iedereen zich in Duitsland doodcrasht, was ik effe vergeten.

        Je hebt gelijk, o wijze allesweter! En nu vort, bomen gaan knuffelen!
        Hallo wortelkrabber!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
          Kijk, nog een onnozelaar die we in één adem met Ampire kunnen noemen!

          Het is dat iedereen zich in Duitsland doodcrasht, was ik effe vergeten.

          Je hebt gelijk, o wijze allesweter! En nu vort, bomen gaan knuffelen!
          met of zonder zijn auto boom knuffelen? Het zal wel onder de 160 zijn.

          Oorspronkelijk geplaatst door Daan Bekijk Berichten
          Ik beken maar ik ga mijn leven beteren!!!!!!!! Want wat voor een gewetenloze bastaard ben ik toch. Ik walg van mezelf.


          (tip: ironie)

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten

            .

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
              Allé, om ons brommerke ook tevreden te stellen:
              - over de snelheid op versmalde rijstroken: ik krijg het vliegend schijt van chauffeurs die op versmalde rijstroken in je gat zitten te boren en met hun lichten te flikkeren. Als je 70 mag, dan rij je 70.
              dat was het hem juist, die vrouw reed GEEN 70, ze reed amper 60 op de GPS en kon evengoed gewoon achter de vrachtwagen gaan rijden zodat de mensen die wel met hun auto kunnen rijden (en de afmetingen van hun wagen kennen) gewoon kunnen verdere rijden aan een aangenamere 'snelheid' van 70

              als ze werkelijk 70 had gereden en niet had kunnen uitwijken naar het rechtse vak, dan kon ik daar ook mee leven, maar het ging mij gewoon om het feit dat ze geeneens 70 reed EN ze plaats had om naar rechts uit te wijken

              achter mij waren er ook al enkele auto's die aan het 'zigzaggen' waren om te kijken waar het juist stropte, want de paar 100m voor ons reed er niemand

              ivm onaangepaste snelheid, je kan perfect zonder gevaar 160-170 rijden op een SNELweg wanneer er amper verkeer is, daarvoor zijn deze wegen gemaakt, om SNEL te rijden, anders neem je de binnenbaantjes...

              de meeste ongevallen door onaangepaste snelheid gebeuren niet op de snelweg, maar op de gewone banen waar men de bocht verkeerd heeft ingeschat ofzo
              Last edited by ; 21/08/2012, 15:56.

              Comment


              • Met jou valt precies beter te klappen dan met de rest hier


                Op versmalde rijstroken zijn er veel chauffeurs die bang zijn. Klinkt wel raar, maar is wel zo.Kennen inderdaad de afmetingen van hun wagen niet goed. Er zijn er ook veel die niet achter een vrachtwagen willen rijden, omdat ze dan bijna niets meer kunnen zien. En er zijn er ook die bang zijn om een vrachtwagen achter zich te hebben. Afwijking tussen kilometerteller en werkelijke snelheid kan hier ook een rol gespeeld hebben. Jij zag het verschil op je gps, maar zij niet, denk ik. En het feit dat ze aan het kletsen was natuurlijk. En een dooddoener van jewelste: veel vrouwen rijden niet graag op het rechtse vak. Ze rijden liever links. Met dat soort chauffeurs gewoon wat geduld hebben. Je verliest misschien 1 minuut van tijd, maar is jezelf nerveus maken en opwinden zo gezond voor je?

                Of misschien was dit wel de reden: als je met je Kever reed, was ze die misschien aan het bewonderen

                En dan ga ik nu op aanraden van de wortelkrabber een boom knuffelen. Ik ben toch te voet op aanraden van brommerke.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten

                  - over de leeftijd: ik ken maar weinig jonge gasten die zich aan de verkeersregels houden. Vooringenomenheid van mij, maar betweters moeten er ook zijn.
                  Hier moet ik u gelijk in geven. als ik de meeste van mijn leeftijdsgenoten zie rijden verschiet ik ervan dat er niet meer ongevallen gebeuren, vooral hoe die in hun autozitten. Die hun rugleuning is gewoon een verlengde van de zitbank ipv er +- 90graden op te staan. Ik ga niet de heilige uithangen en zeggen dat ik overal de juiste snelheid rijdt, zeker niet snachts op een lege kalme autostrade/baan.

                  Maar ik hou me wel aan de snelheden in de bebouwde kom, zone 30 (als het schooluren zijn) of plaatsen waar het druk kan zijn.

                  140-150 op een autostrade vind ik persoonlijk minder erg dan middenplakkers en/of mensen die zonder pinkers van baan veranderen en denken dat iedereen wijkt voor hen.

                  Maar dat kan idd aan mijn leeftijd liggen



                  Sent from my iPhone using Tapatalk
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    middenplakkers en/of mensen die zonder pinkers van baan veranderen en denken dat iedereen wijkt voor hen.
                    We delen zowaar een ergernis

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                      We delen zowaar een ergernis
                      je deelt die ergernis met ongeveer 99% van de posters in dit topic

                      telkens als ik die plakaten zie om de snelheid te beperken, heb ik zin om "snelheid" te schrappen door "middenvakplakken"

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                        Allé, om ons brommerke ook tevreden te stellen:
                        - over de snelheid op versmalde rijstroken: ik krijg het vliegend schijt van chauffeurs die op versmalde rijstroken in je gat zitten te boren en met hun lichten te flikkeren. Als je 70 mag, dan rij je 70. Een opgefokte pipo hoeft mij niet op te jagen. Als ik door omstandigheden op het linkervak zou rijden en niet meteen naar rechts kan, dan ga ik zeker niet sneller rijden omdat zo'n klojo mij voorbij wil. Het gedrag van Astralogie valt onder het geval verkeersagressie.

                        -over de snelheid op de autostrade: Astralogie verdedigt zich door over onaangepaste snelheid te beginnen. Iemand die dan begint over 160-170 rijden spreekt zichzelf al meteen tegen. Of vindt brommerke dat aangepaste snelheden? (Zou brommerke zelf wel 120 rijden op de autosnelweg?) Idioten die 90 rijden op het middenvak zijn eveneens een gevaar op de weg, daar is geen twijfel over. Of ze leven graag spannend. Is even dom als 170 rijden, dus eigenlijk zijn de slakken en de laagvliegers gelijkgestemde zielen.

                        -over laagvliegers: dat jullie snel willen rijden is jullie zaak, maar dat jullie zich hierdoor ergeren aan andere weggebruikers die wel het reglement volgen... Dat ergert andere weggebruikers.

                        - over de leeftijd: ik ken maar weinig jonge gasten die zich aan de verkeersregels houden. Vooringenomenheid van mij, maar betweters moeten er ook zijn.
                        Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                        Met jou valt precies beter te klappen dan met de rest hier


                        Op versmalde rijstroken zijn er veel chauffeurs die bang zijn. Klinkt wel raar, maar is wel zo.Kennen inderdaad de afmetingen van hun wagen niet goed. Er zijn er ook veel die niet achter een vrachtwagen willen rijden, omdat ze dan bijna niets meer kunnen zien. En er zijn er ook die bang zijn om een vrachtwagen achter zich te hebben. Afwijking tussen kilometerteller en werkelijke snelheid kan hier ook een rol gespeeld hebben. Jij zag het verschil op je gps, maar zij niet, denk ik. En het feit dat ze aan het kletsen was natuurlijk. En een dooddoener van jewelste: veel vrouwen rijden niet graag op het rechtse vak. Ze rijden liever links. Met dat soort chauffeurs gewoon wat geduld hebben. Je verliest misschien 1 minuut van tijd, maar is jezelf nerveus maken en opwinden zo gezond voor je?

                        Of misschien was dit wel de reden: als je met je Kever reed, was ze die misschien aan het bewonderen

                        En dan ga ik nu op aanraden van de wortelkrabber een boom knuffelen. Ik ben toch te voet op aanraden van brommerke.
                        Zzzzzzzz rustig rustig, als ik je zo zie schrijven schrik ik ervan dat jij niet aan verkeersagressie doet...

                        Maar.....ik kan je in heel veel bijtreden...NERGENS zou er harder moeten gereden worden dan dat er mag, alsook, dat je niet trager moet rijden dan dat er kan. Persoonlijk heb ik het moeilijker mee met zij die trager rijden dan de max. snelheid. Van de snelle geesten onder ons heb je op zich niet veel last als ze tenminste niet beginnen te pushen. Mij stoort het echt niet als ik achter een vrachtwagen moet hangen tegen de toegelaten snelheid, als ook dat er eentje komt aandringen. Zooooo dicht heb ik er nu ook nog geen weten hangen. Als ik kan ben ik weg naar rechts, tijd is voor iedereen hetzelfde.
                        Dat er zovele in het middenvak gaan hangen heeft te maken met het veiligheidsgevoel dat ze denken te creëren rond hen. Fout natuurlijk want als je dan ook nog niet je snelheid kan aanhouden loopt het al gauw mis voor de anderen en voor jezelf.

                        En ik die dacht dat enkel Antwerpenaren niet bescheiden waren en een grote mond kunnen opzetten...(maar dat weet ik al lang, dat dit niet zo is)
                        Last edited by Metaxa; 21/08/2012, 18:33.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • Aan die piemel met zijn bmw gs met fluo gelen helm. T is nie omda ge ne fluo helm hebt en met ne bmw rijdt dat ge moet "filefilteren" als de ene file vrachtwagens zijn die 90km/u rijden en de andere file auto's die inhalen tegen 120 km/u.
                          Ge kunt dan nog zo hard met uw lichten flikkeren als ge wilt, ne ge haalt mij nie over de middellijn in.

                          En dan had ge nog sjans dat ik u gezien had, anders stak ge ook nog onder de auto toen ik terug naar rechts wou (zo snel mogelijk om u door te laten) maar blijkbaar nog nie snel genoeg, want ge zat al langs rechts langs mij. Pinker stond nochtans al op tijd op.

                          En wat heeft hem uiteindelijk met die acties gewonnen? Niks nada noppes, want 3 afritten verder stond hem voor t zelfde rood licht als ik.

                          Comment


                          • Tractor die tractor aan 't inhalen was op de 2x2 in Ieper.

                            Comment


                            • Straat is onderbroken 25m van een rondpunt.
                              Staan dus rode lichten en meestal staan ze aan te schuiven over het rondpunt.
                              Ongelooflijk hoe dom sommige mensen kunnen zijn om dat gat dicht te rijden zodat niemand meer doorkan.
                              Want van de richting waar wij van komen, moet iedereen quasi gewoon rechtdoor over dat rondpunt.

                              Ongelooflijk!! Morgen toch maar een andere route nemen

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                Aan die piemel met zijn bmw gs met fluo gelen helm. T is nie omda ge ne fluo helm hebt en met ne bmw rijdt dat ge moet "filefilteren" als de ene file vrachtwagens zijn die 90km/u rijden en de andere file auto's die inhalen tegen 120 km/u.
                                Ge kunt dan nog zo hard met uw lichten flikkeren als ge wilt, ne ge haalt mij nie over de middellijn in.

                                En dan had ge nog sjans dat ik u gezien had, anders stak ge ook nog onder de auto toen ik terug naar rechts wou (zo snel mogelijk om u door te laten) maar blijkbaar nog nie snel genoeg, want ge zat al langs rechts langs mij. Pinker stond nochtans al op tijd op.

                                En wat heeft hem uiteindelijk met die acties gewonnen? Niks nada noppes, want 3 afritten verder stond hem voor t zelfde rood licht als ik.
                                Eens ze DAT begrepen hebben, (ook voor de gewone autobestuurder geldt dit zo natuurlijk) staan we al een flink stuk verder.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • die tractoren is toch wel de grappigste die ik hier al gelezen heb. Tegenwoordig kunnen die wel redelijk vlot met het verkeer mee dus kan me voorstellen als je met zo een moderne een oude tegekomt je die wel graag voorbij gaat.

                                  Comment


                                  • Geen ergernis, maar eerder een vraag (vind het onnozel om er een nieuw topic voor te openen).
                                    Daarstraks op weg naar huis reed er achter mij een BMW met achter zijn voorruit een bordje met 'PRO JUSTITIA' op die mij een tijd leek te volgen. Iemand een idee wat dat te betekenen heeft?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                                      die tractoren is toch wel de grappigste die ik hier al gelezen heb. Tegenwoordig kunnen die wel redelijk vlot met het verkeer mee dus kan me voorstellen als je met zo een moderne een oude tegekomt je die wel graag voorbij gaat.
                                      "Vlot" vind ik nog al een gewaagd begrip in deze context. Hier langs de baan waar je 70 mag heb ik toch in veel gevallen een rij auto's voor mijn neus aan 30-40km/u omdat er een tractor voor zit.

                                      Aan de andere kant, het is nu tijd om te oogsten en dat heb je geweten. Die tractoren rijden langs de binnenwegen vlotter, makkelijk 70 per uur. 't Beste van alles is dat ze nog beter rijden en baan houden dan alle toeristen die de polders gebruiken als sluipweg.

                                      Wat zal ik blij zijn als de zomervakantie erop zit en die toeristen hopelijk zoveel mogelijk blijven waar ze zijn. Geen garage hebben is een hel, want als je de auto nodig hebt dan is de kans miniem dat je nog een parkeerplaatsje vindt bij thuiskomst.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Eens ze DAT begrepen hebben, (ook voor de gewone autobestuurder geldt dit zo natuurlijk) staan we al een flink stuk verder.
                                        Dat wordt vaak gezegd, maar ik zie genoeg keren dit gebeuren net omdat de snelle een kilometer voor de afrit plots achter een camion gaat rijden aan 90 per uur. Dan wordt het plots wel makkelijk om aan hetzelfde licht te staan.

                                        En Joske_, als je zo goed aan het opletten was dat ie je niet langs rechts voorbij ging gaan, zegt er iets in mij dat je je moedwillig zo breed mogelijk hebt gemaakt om hem zeker niet voorbij te laten... Op een gemiddelde snelweg is er namelijk genoeg ruimte om als motorrijder je tegelijk links en rechts in te halen als je met je auto op het midden van het rijvak blijft rijden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                          en 120 blijft belachelijk traag en stamt nog af uit de tijd dat de auto's nog geen 50pk hadden en trommelremmen ik denk dat een doorsnee wagen zoals een A4, bmw 3 etc tegen 150km/u een kortere remafstand zal hebben dan mijn 25pk kever met trommelremmen aan 110
                                          De reden waarom die max. van 120 ingesteld werd was de 1e oliecrisis. Toen ze ondervonden dat het gemiddeld verbruik inderdaad naar beneden ging EN dat er minder dodelijke/zware ongevallen gebeurden hebben ze die max.snelheid gehandhaafd. Het was dus geen kwestie van technisch "kunnen" van de wagens. Jaren ervoor, toen de wagens NOG slechter waren bij manier van spreken bestond er zelfs geen maximum snelheid en kon men tussen bebouwde kommen knallen aan de snelheid die men kon en wou.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X