Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Dat wordt vaak gezegd, maar ik zie genoeg keren dit gebeuren net omdat de snelle een kilometer voor de afrit plots achter een camion gaat rijden aan 90 per uur. Dan wordt het plots wel makkelijk om aan hetzelfde licht te staan.

En Joske_, als je zo goed aan het opletten was dat ie je niet langs rechts voorbij ging gaan, zegt er iets in mij dat je je moedwillig zo breed mogelijk hebt gemaakt om hem zeker niet voorbij te laten... Op een gemiddelde snelweg is er namelijk genoeg ruimte om als motorrijder je tegelijk links en rechts in te halen als je met je auto op het midden van het rijvak blijft rijden.
    Ik had mij inderdaad ietsje breder gemaakt. Hij kon ook 1 min wachten en mij dan gewoon links inhalen ZOALS HET HOORT. T is nie dat het langzaam ging he, ik reed in de rij mooi 120. En ne gs met 2 van die rechthoekige koffers tussen ne vrachtwagen en ne auto door? Waar zijt ge dan mee bezig?

Comment

Nergens in de wegcode staat dat je maar met 1 voertuig per rijstrook mag rijden...

In september vorig jaar is de wet uitgebreid met duidelijk een omschrijving van wat mag, maar men heeft nergens de wet aangevuld met een verduidelijking van wat niet mag.

Ik zeg niet dat het slim is, zeker met vrachtwagens, maar vanop een motorfiets zie je perfect hoeveel asfalt onbenut is. En dan is het soms aanlokkelijk om gewoon voorbij een taffelaar te rijden, ook al rijd ie sneller dan filesnelheid. Net om dezelfde reden dat anderen hier met hun auto soms vlot rechts inhalen. Mag ook niet, maar het asfalt is er, en eens voorbij het taffelend element heb je er geen last meer van.
      Taffelaar? OK, maar als motorrijder ziet ge ook dat er een hele rij (zeker ne auto of voor mij rijdt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
        Hier in de buurt ken ik ook minstens 2 zo'n banen waar men tot vorig jaar nog 70 mocht rijden, nu amper 50. Die banen zijn kaarsrecht.
        Dan hebben ze op 1 van die 2 banen nog verkeerskussens gelegd waardoor je amper nog 30 kan rijden
        De volgende keer dat er op die baan eentje aan 100 km/h de bocht uit vliegt, gaan ze de maximum toegelaten snelheid verlagen naar 30 km/h, vrees is.
        Het valt ook op: vroeger was de maximum toegelaten snelheid ook effectief de maximum toegelaten snelheid. Veel mensen reden 70, maar goed, als je wou mocht je ook 90 rijden. Geen kat die er moeilijk over deed. Nu is de maximum toegelaten snelheid eerder de opgelegd snelheid. Trager, en iedereen scheldt je verrot. Sneller, en bepaalde ambtenaren wrijven zich in de handen dat ze weer iemand hebben kunnen flits.
        Enfin, vroeger had je ook algemeen genomen veel meer marge. Tegenwoordig moet iedereen zich strikt aan de regels houden. Kijk bv. naar het rookverbod. Persoonlijk stoor ik mij daar helemààl niet aan, maar het is een mooi voorbeeld.
        Nog even en we moeten allemaal blazen eer we onze wagen kunnen starten.
        Big Brother is coming en de mensen zijn er nog blij om ook.
        En als het Vlaams Belang aan de macht zóu komen, hebben we nog een avondklok aan ons been ook.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten

Acor, jij denkt blijkbaar dat traag rijden alles op lost, yeah right^^, ik zeg dat kunnen rijden met een auto de grote factor is!
          Een groot deel van de mensen die traag rijden, doen dat omdat ze zich niet zeker voelen in een auto of simpel gezegd omdat ze in wezen niet voldoende kunnen rijden om een rijbewijs te verdienen. (we gaan maar zeggen zoals het is, niet zo politiek correct als het snelheidonderwerp natuurlijk)

Er zijn mensen die alle dagen te snel rijden (en ik bedoel hier niet racen hé) en toch niet elke dag sterven, dat komt uiteraard omdat zij wel kunnen rijden, zowel technisch, maar vooral inzichtelijk (weten waar het kan en vooral waar het niet kan)
          Jammer genoeg zijn er ook idioten die enkel denken dat ze kunnen rijden, maar daar blijft het dan ook bij, dat zijn diegenen die je meestal in de krant ziet verschijnen vermoed ik.

En Acor, als je op een enkele baan rijdt, dan moet je enkel maar rechts rijden en meestal kan de achterligger je wel voorbij, maar tegenwoordig is het blijkbaar bon ton om overal in het midden te gaan rijden (om niet van de baan te glijden ofzo?)

Jij laat het uitschijnen alsof enkel trage chauffeurs kunnen rijden, maar buiten de snelheid is er meestal niet teveel positiefs over te zeggen.

En ik heb niets tegen trage chauffeurs (hoewel extreem traag accelererende chauffeurs wel ergerlijk kunnen zijn), zal ze ook niet te snel lastig vallen, maar ze moeten mij wel door laten als dat mogelijk is. En raar genoeg zijn het net die chauffeurs die geen enkel idee hebben waartoe een achteruitkijkspiegel dient.
          Chauffeurs die de maximumsnelheid rijden zijn dus trage chauffeurs? Ok. Werkt dat argument ook bij de rechtbank. Dat moeten we onthouden.

Ik erger me even erg als jou aan chauffeurs die te traag rijden. Maar evengoed aan chauffeurs die te snel rijden en dat niet willen/kunnen toegeven en zich beroepen op de meest vergezochte redeneringen. Maar ik begrijp wel dat mensen als jullie zich niet kunnen vinden in een mening die verdedigt om zich aan de wegcode te houden. Dat is gelijkgesteld aan een oproep tot traag rijden voor jullie.

Leg jij misschien eens uit waarom zoveel mensen zich niet aan de maximumsnelheid kunnen houden? Ik ben benieuwd...

't Brommerke is blijkbaar nog helderziend ook... Schitterend!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
            De volgende keer dat er op die baan eentje aan 100 km/h de bocht uit vliegt, gaan ze de maximum toegelaten snelheid verlagen naar 30 km/h, vrees is.
            Het valt ook op: vroeger was de maximum toegelaten snelheid ook effectief de maximum toegelaten snelheid. Veel mensen reden 70, maar goed, als je wou mocht je ook 90 rijden. Geen kat die er moeilijk over deed. Nu is de maximum toegelaten snelheid eerder de opgelegd snelheid. Trager, en iedereen scheldt je verrot. Sneller, en bepaalde ambtenaren wrijven zich in de handen dat ze weer iemand hebben kunnen flits.
            Enfin, vroeger had je ook algemeen genomen veel meer marge. Tegenwoordig moet iedereen zich strikt aan de regels houden. Kijk bv. naar het rookverbod. Persoonlijk stoor ik mij daar helemààl niet aan, maar het is een mooi voorbeeld.
            Nog even en we moeten allemaal blazen eer we onze wagen kunnen starten.
            Big Brother is coming en de mensen zijn er nog blij om ook.
            En als het Vlaams Belang aan de macht zóu komen, hebben we nog een avondklok aan ons been ook.
            Op zich is daar wel een probleem mee hoor.
            Als er vroeger een weg was waar je 90 mocht met een bocht die je trager moest nemen dan deden de meeste mensen dat ook.
            Dankzij de enkele (dronken?) zotten die dat niet deden en er uit vlogen is dat nu overal 70 maar op die manier ontneem je mensen hun eigen verantwoordelijkheid.
            Het gevolg is dat mensen nu ook geen verantwoordelijkheid meer willen/kunnen nemen en alles gaan externaliseren.
            Veel motorrijders jammeren over de gevaarlijke vangrails maar vooraleer je daarmee geconfronteerd wordt is er al iets anders misgegaan.
            Zie maar hoe het in Amerika loopt. The land of the Free is één van de meest repressieve samenlevingen in het westen en voor het minste wordt je daar aangeklaagd.
            Het is nooit iemands eigen schuld, altijd die van een ander, een fabrikant, een overheid...
            Dat je zelf ook enige verantwoordelijkheid zou kunnen dragen voor de hete koffie die je tijdens het rijden op je benen morst of voor het feit dat de gordel lost nadat je aan een veel te hoge snelheid uit de bocht bent gevlogen? How maar, dat kan niet!

Mensen die verantwoordelijkheid van zich afschuiven en ze niet meer aankomen zijn een rechtstreeks gevolg van een overgereguleerde en repressieve maatschappij.
            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
              Tractor die tractor aan 't inhalen was op de 2x2 in Ieper.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Dat wordt vaak gezegd, maar ik zie genoeg keren dit gebeuren net omdat de snelle een kilometer voor de afrit plots achter een camion gaat rijden aan 90 per uur. Dan wordt het plots wel makkelijk om aan hetzelfde licht te staan.

En Joske_, als je zo goed aan het opletten was dat ie je niet langs rechts voorbij ging gaan, zegt er iets in mij dat je je moedwillig zo breed mogelijk hebt gemaakt om hem zeker niet voorbij te laten... Op een gemiddelde snelweg is er namelijk genoeg ruimte om als motorrijder je tegelijk links en rechts in te halen als je met je auto op het midden van het rijvak blijft rijden.

Telt dat ook op tweevaksbanen? Ik heb gisteren ook mogen remmen op de Drongensesteenweg, op het stuk waar je 90 mag. Ikzelf reed al veel te snel en ging iemand voorbij die ook snel reed. Mocht ik niet geremd hebben, motartje had ofwel dood gehangen aan mijn auto ofwel dood in de koffer van die andere mens gezeten.
              Heel leuk is dan nog dat hij de eerstvolgende afslag links moet hebben.

Sorry, maar daarin kan ik me enorm opjagen. Wil je dood : fijn zo, maar betrek er geen anderen bij. En kom niet af met je regeltjes dat het perfect wettelijk mag en nog een hoop zever, want het kon niet! Ik niet geremd, meneertje dood en ik met een hoop miserie en ambetantigheid die ik niet wil en niet wens!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                't Brommerke is blijkbaar nog helderziend ook... Schitterend!
                Allez jong, get off your high horse.
                Je zou beter toegeven dat je zelf niet goed gelezen had wat astralogie geschreven had en dat je dus onterecht kefkie terecht wees met je sneer omtrent begrijpend lezen in plaats van alweer te blijven schelden op basis van je vooroordelen.
                Als je nog eens goed zou lezen dan weet je dat ik nergens uitsluit dat er gevaar is, enkel dat mijns inziens de kans klein is en dat als ik de kans groter acht, ik daar ook naar handel.
                Ik sta open voor tegenargumenten.

Ik zou het overigens op prijs stellen als je dat neerbuigende koosnaampje dat je voor mij gebruikt achterwege zou laten.
                Dat is nergens voor nodig

Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                Maar evengoed aan chauffeurs die te snel rijden en dat niet willen/kunnen toegeven en zich beroepen op de meest vergezochte redeneringen. Maar ik begrijp wel dat mensen als jullie zich niet kunnen vinden in een mening die verdedigt om zich aan de wegcode te houden. Dat is gelijkgesteld aan een oproep tot traag rijden voor jullie.

Leg jij misschien eens uit waarom zoveel mensen zich niet aan de maximumsnelheid kunnen houden? Ik ben benieuwd...
                Ik denk dat er niemand een pleidooi afsteekt om bewust de wegcode te overtreden met als enige doel die overtreding.
                Ik denk dat men zich wél ernstige vragen kan stellen bij de toepassing van de wegcode en meer bepaald sommige heersende snelheidsbeperkingen.
                Trager is altijd veiliger maar waar leg je de ondergrens?
                Zo goed als alle wegen buiten de bebouwde kom in Vlaanderen zijn de laatste 10 jaar van 90 naar 70 gegaan, als het BIVV zijn zin krijgt wordt de hele bebouwde kom 30 ipv 50.
                Wat is de volgende stap? 50 en 10?
                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
                  - over motorrijders: daar zal ik maar over zwijgen...
                  Er zijn nog altijd 4 à 5 keer meer motorrijders die betrokken geraken bij een ongeval door onkunde/onvoorzichtigheid/slechte inschatting van automobilisten dan door hun eigen schuld.

Ik ben de laatste om van alle motorrijders heilige boontjes te maken, dat ben ik zelf namelijk niet maar ik ken er genoeg die zich wel consequent aan alle regels houden en er een defensieve rijstijl op nahouden.

Comment

• En tot slot:
                    - over de snelheid op versmalde rijstroken: ik krijg het vliegend schijt van chauffeurs die op versmalde rijstroken in je gat zitten te boren en met hun lichten te flikkeren. Als je 70 mag, dan rij je 70. Een opgefokte pipo hoeft mij niet op te jagen. Als ik door omstandigheden op het linkervak zou rijden en niet meteen naar rechts kan, dan ga ik zeker niet sneller rijden omdat zo'n klojo mij voorbij wil. Het gedrag van Astralogie valt onder het geval verkeersagressie. Maar brommerke vindt dat blijkbaar normaal gedrag.
                    Daar is iedereen het blijkbaar over eens, zelfs astralogie en ikzelf.
                    Ik heb ook nergens het tegendeel gelezen. Er spreekt natuurlijk een voorwaardelijke wijs uit, namelijk "als je door omstandigheden niet naar rechts kan".
                    In dat geval zullen er niet veel daar een probleem van maken, al zijn er natuurlijk steeds uitzonderingen.

-over de snelheid op de autostrade: Astralogie verdedigt zich door over onaangepaste snelheid te beginnen. Iemand die dan begint over 160-170 rijden spreekt zichzelf al meteen tegen. Of vindt brommerke dat aangepaste snelheden? (Zou brommerke zelf wel 120 rijden op de autosnelweg?) Idioten die 90 rijden op het middenvak zijn eveneens een gevaar op de weg, daar is geen twijfel over. Of ze leven graag spannend. Is even dom als 170 rijden, dus eigenlijk zijn de slakken en de laagvliegers gelijkgestemde zielen.
                    Daar zijn we hat dan even niet over eens, de basis van astralogie zijn stelling is dat onwettelijk niet steeds hetzelfde is als onaangepast in zijn opinie.
                    Ik vind 160-170 ook niet de facto een onaangepaste snelheid. Ik kan me genoeg omstandigheden voorstellen waarin dit volgens mij kan. De Duitsers schijnen het daar met astralogie en mij over eens te zijn.

- over Kefkie: Die wou gewoon eens zijn gedacht zeggen, maar hij had niet door dat het mij om de snelheid van Astralogie te doen was en zijn agressieve gedrag t.o.v. andere weggebruikers.
                    Volgens mij had Kefkie dat wél door maar had jij niet door waar het Kefkie over te doen was.
                    Dat geeft hij zelf trouwens ook aan.
                    Last edited by Schussboelie; 22/08/2012, 15:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                      Op zich is daar wel een probleem mee hoor.
                      Als er vroeger een weg was waar je 90 mocht met een bocht die je trager moest nemen dan deden de meeste mensen dat ook.
                      Dankzij de enkele (dronken?) zotten die dat niet deden en er uit vlogen is dat nu overal 70 maar op die manier ontneem je mensen hun eigen verantwoordelijkheid.
                      Het gevolg is dat mensen nu ook geen verantwoordelijkheid meer willen/kunnen nemen en alles gaan externaliseren.
                      Veel motorrijders jammeren over de gevaarlijke vangrails maar vooraleer je daarmee geconfronteerd wordt is er al iets anders misgegaan.
                      Zie maar hoe het in Amerika loopt. The land of the Free is één van de meest repressieve samenlevingen in het westen en voor het minste wordt je daar aangeklaagd.
                      Het is nooit iemands eigen schuld, altijd die van een ander, een fabrikant, een overheid...
                      Dat je zelf ook enige verantwoordelijkheid zou kunnen dragen voor de hete koffie die je tijdens het rijden op je benen morst of voor het feit dat de gordel lost nadat je aan een veel te hoge snelheid uit de bocht bent gevlogen? How maar, dat kan niet!

Mensen die verantwoordelijkheid van zich afschuiven en ze niet meer aankomen zijn een rechtstreeks gevolg van een overgereguleerde en repressieve maatschappij.
                      Daar geef ik je gelijk in, maar dat is toch nog iets anders dan waar ik het over heb. Ik heb nog nooit iemand de overheid voor de rechter weten dagen omdat die in een zone 90 aan 90 km/h uit de bocht gevlogen is. Het is niet meer dan logisch dat je vertraagt in een bocht. Als je dat niet snapt, ben je een idioot. En het is even idioot om om die reden voor hele stukken weg een belachelijk lage maximumsnelheid op te leggen. Temeer omdat het zo overdreven wordt dat velen (zeker ik) er zich toch niet aan houden. Een regel moet steek houden. Houdt die geen steek, tja ...
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• even geheel terzijde van deze discussie: gisteren reed ik achter een auto waarin een koppel zat ( rond de 40 jaar ) en die vent zat zich doodleuk te scheren achter het stuur het was mijn vader die bij ons aan het rijden was, ik denk dat ik die vent anders gewoon van de baan zou proberen te rijden. Het klinkt misschien heel agressief en overdreven maar ik erger me rot aan al die bestuurders die andere dingen doen terwijl ze aan het rijden zijn.

Als je met de moto rijdt leer je wat meer op de bestuurders voor je en achter je te letten en dan schrik je soms van wat je ziet: bellen, bellen EN roken, sms'en, ....
                        1978 Opel Kadett C sedan 1.2N
                        1984 BMW E28 520i
                        2008 Seat Ibiza SC 1.4 TDI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                          Ik had mij inderdaad ietsje breder gemaakt. Hij kon ook 1 min wachten en mij dan gewoon links inhalen ZOALS HET HOORT. T is nie dat het langzaam ging he, ik reed in de rij mooi 120. En ne gs met 2 van die rechthoekige koffers tussen ne vrachtwagen en ne auto door? Waar zijt ge dan mee bezig?
                          Ah voila, de enige reden dat het stroef ging was omdat je hem expliciet hinderde...

En met een GS met twee koffers gaat dat ook nog altijd goed hoor.

Ik heb sinds ik met de motor rij al een paar keer goesting gehad om gewoon met mijn auto in het midden te gaan rijden, daar is toch plek genoeg!

Ik zeg niet dat je ruimte moet maken, maar opzettelijk gaan lopen kutten is ook nergens voor nodig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                            Taffelaar? OK, maar als motorrijder ziet ge ook dat er een hele rij (zeker ne auto of voor mij rijdt.
                            Als ik zie dat er 8 auto's voor u rijden is het voor mij nog meer reden om u en die 8 anderen voorbij te gaan. Vaak zie je dat vooraan er eentje taffelt en de rest er niet voorbij kan, en dan geraak ik vlot vooraan tot achter de taffelaar, gaat de taffelaar eindelijk aan de kant want jaja daar zit een motorfiets in zijn kont en plots gaat heel het verkeer voor de rest ook vlot.

Idem met files... Ik rij met file ook in het midden door, maar als er dan eentje de file veroorzaakt door in panne op het linkervak te staan of op het linkervak staat te wachten op de politie omdat hij lichtjes zijn voorligger heeft gekust, help ik die mensen ook de pechstrook op. 't zal niet voor alle motards op gaan, maar de kans is groot dat je door mij door te laten sneller gaat thuis zijn dan door mij te hinderen.

Comment

• Dernet weer wat meegemaakt man man! Ik ben rustig aan het rijden, kom aan een druk kruispuntje, dus ik rem al af omdat er ene rechtsaf moest indraaien. Dan stapt er een voetganger over dus ik rem helemaal. Ineens achter mij ne claxon. Ne 'grave' gast met z'n zonnebrilletje in een Opel Astra van 't vorig model teken aan t doen da ik moet leren rijden. Ik negeer die want dacht dat het niet op mij bedoeld was aangezien ik helemaal niks verkeerd deed.. Dus ik rij verder, zit die heel de weg dat te doen terwijl er naast hem een kleutertje zit op de passagiersstoel. Goeie vader denk ik dan! :s dus komen aan nog een kruispunt, moeten allebei linksaf, zit hij nog steeds tekens te doen dat ik moet leren rijden. Dus ik doe teken dat hij zot is. Hij begint weer vanalles te gebaren. Rijden verder en begint te flashen en weer tekens te doen en ineens komt hij aan de volgende lichten naast mij staan en roepen dat ik moet leren rijden. En hij rijdt snel door wanneer ik iets wil terugzeggen. De lafaard! Had beter is uitgestapt om hem te vragen hoe en wat. Volgende keer doen . Dan ging hem voor mij rijden en als ik op het linkse vak ging ging hij mee, ging ik op het rechtse vak, ging hij ook mee. Zo 4 of 5 keer.. Dan is 'm uiteindelijk maar afgedraaid richting zijn bestemming.

Man man, helemaal opgefokt daardoor!

Grappigste van al: op z'n reclame van de nummerplaat had hij een bordje 'respect' geplakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                Dernet weer wat meegemaakt man man! Ik ben rustig aan het rijden, kom aan een druk kruispuntje, dus ik rem al af omdat er ene rechtsaf moest indraaien. Dan stapt er een voetganger over dus ik rem helemaal. Ineens achter mij ne claxon. Ne 'grave' gast met z'n zonnebrilletje in een Opel Astra van 't vorig model teken aan t doen da ik moet leren rijden. Ik negeer die want dacht dat het niet op mij bedoeld was aangezien ik helemaal niks verkeerd deed.. Dus ik rij verder, zit die heel de weg dat te doen terwijl er naast hem een kleutertje zit op de passagiersstoel. Goeie vader denk ik dan! :s dus komen aan nog een kruispunt, moeten allebei linksaf, zit hij nog steeds tekens te doen dat ik moet leren rijden. Dus ik doe teken dat hij zot is. Hij begint weer vanalles te gebaren. Rijden verder en begint te flashen en weer tekens te doen en ineens komt hij aan de volgende lichten naast mij staan en roepen dat ik moet leren rijden. En hij rijdt snel door wanneer ik iets wil terugzeggen. De lafaard! Had beter is uitgestapt om hem te vragen hoe en wat. Volgende keer doen . Dan ging hem voor mij rijden en als ik op het linkse vak ging ging hij mee, ging ik op het rechtse vak, ging hij ook mee. Zo 4 of 5 keer.. Dan is 'm uiteindelijk maar afgedraaid richting zijn bestemming.

Man man, helemaal opgefokt daardoor!

Grappigste van al: op z'n reclame van de nummerplaat had hij een bordje 'respect' geplakt.
                                wat een zielig figuur moet dat zijn
                                2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                  Voor diegenen die de streek kennen: het gaat om de Kleiberg in Brakel (N8 richting Oudenaarde), vooral wat betreft het bergop rijden.
                                  Check. Je mag trouwens ook niet inhalen op het lange rechte stuk, wat compleet onnozel is als er een tractor aan 30 voor je rijdt...
                                  Opel Astra Sports Tourer, 1.3CDTi ecoFLEX:
                                  BMW E90 320d:

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Skyrider Bekijk Berichten
                                    Check. Je mag trouwens ook niet inhalen op het lange rechte stuk, wat compleet onnozel is als er een tractor aan 30 voor je rijdt...
                                    Klopt. Dat is al van voor die snelheidsverlaging. Ik heb mij daar eerlijk gezegd nog niet veel aan gehouden.
                                    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nico911 Bekijk Berichten
                                      die tractoren is toch wel de grappigste die ik hier al gelezen heb. Tegenwoordig kunnen die wel redelijk vlot met het verkeer mee dus kan me voorstellen als je met zo een moderne een oude tegekomt je die wel graag voorbij gaat.
                                      De ene ging 35 en den anderen 37. Beiden met lange aanhanger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                        @Will: ik denk dat de meeste ongevallen op de snelwegen niet te wijten zijn aan de zogezegde overdreven snelheid,
                                        Ik heb alleen gezegd dat die 120 limiet ingesteld geweest is om het algemeen verbruik te drukken tijdens de 1e oliecrisis, vermits ze, als neveneffect, ook opgemerkt hebben dat mede daardoor de zware/dodelijke ongevallen drastisch naar beneden gingen heeft de wetgever (niet ik) die 120 kmpu limiet gehandhaafd.

Comment

Hihi, ik heb al een paar keren op een afstandje zwaantjes gevolgd zonder zwaailicht en sirene, en die vliegen ook vrolijk overal door hoor .
                                          Maar in hun geval is het risico om onderschept te worden nihil.....

Comment

Working...
                                          X