Oorspronkelijk geplaatst door Beta
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDe volgende keer dat er op die baan eentje aan 100 km/h de bocht uit vliegt, gaan ze de maximum toegelaten snelheid verlagen naar 30 km/h, vrees is.
Het valt ook op: vroeger was de maximum toegelaten snelheid ook effectief de maximum toegelaten snelheid. Veel mensen reden 70, maar goed, als je wou mocht je ook 90 rijden. Geen kat die er moeilijk over deed. Nu is de maximum toegelaten snelheid eerder de opgelegd snelheid. Trager, en iedereen scheldt je verrot. Sneller, en bepaalde ambtenaren wrijven zich in de handen dat ze weer iemand hebben kunnen flits.
Enfin, vroeger had je ook algemeen genomen veel meer marge. Tegenwoordig moet iedereen zich strikt aan de regels houden. Kijk bv. naar het rookverbod. Persoonlijk stoor ik mij daar helemààl niet aan, maar het is een mooi voorbeeld.
Nog even en we moeten allemaal blazen eer we onze wagen kunnen starten.
Big Brother is coming en de mensen zijn er nog blij om ook.
En als het Vlaams Belang aan de macht zóu komen, hebben we nog een avondklok aan ons been ook.
Binnen enkele jaren steken ze nog een zwarte doos in onze auto en weten ze continu hoe snel we gereden hebben. Kassa kassa
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenNu toch ook nog ??
Maar ik denk dat hij bedoelt dat je sneller kon rijden omdat er in die tijd toch amper controle was op de snelheid.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenNu toch ook nog ??
Anders gezegd: vroeger had je marge. De ene reed 70, de andere reed wat sneller, maar wel met een maximum van 90. Nu is de maximumsnelheid 70, dus rijdt iedereen zo snel. Trouwens, met een wagen van 20 jaar geleden voelde 70 sneller aan dan met een wagen van hedentendage.
Punt was gewoon dat we in onze vrijheid worden beknot. Zelfs op plaatsen waar bepaalde snelheidslimieten overdreven traag zijn. En dat alles om de eenvormigheid te bevorderen. Ik ken bebouwde kommen waar je al redelijk snel rijdt als je effectief 50 rijdt (winkelstraten bv.), anderzijds zijn er ook veel straten in bebouwde kommen waar 50 belachelijk weinig is. Het ergste is dan nog dat ze vooral in de laatste straten flitsen. Met veiligheid heeft dat weinig te maken.
Voor sommigen schept de eenvormigheid mss duidelijkheid, maar ik vind het vooral beknottend.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDat wordt vaak gezegd, maar ik zie genoeg keren dit gebeuren net omdat de snelle een kilometer voor de afrit plots achter een camion gaat rijden aan 90 per uur. Dan wordt het plots wel makkelijk om aan hetzelfde licht te staan.Last edited by Metaxa; 22/08/2012, 23:31.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichtenik zou me juist heel onveilig voelen op het middenvak als je zowel links als rechts wordt voorbijgestokenPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenDaarnet op de radio.
Meer dan 90% van de chauffeurs rijdt sneller dan 30 in een zone 30. Daarom wilt het BIVV de snelheid in de bebouwde kom van 50 naar 30 terugbrengen..
Sent from my iPhone using TapatalkOorspronkelijk geplaatst door Charles.V Bekijk Berichtenen wie zal er zich daar aan houden? ik denk niet dat zo'n voorstellen er ooit doorkomen hoor.Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk BerichtenDe volgende keer dat er op die baan eentje aan 100 km/h de bocht uit vliegt, gaan ze de maximum toegelaten snelheid verlagen naar 30 km/h, vrees is.
Het valt ook op: vroeger was de maximum toegelaten snelheid ook effectief de maximum toegelaten snelheid. Veel mensen reden 70, maar goed, als je wou mocht je ook 90 rijden. Geen kat die er moeilijk over deed. Nu is de maximum toegelaten snelheid eerder de opgelegd snelheid. Trager, en iedereen scheldt je verrot. Sneller, en bepaalde ambtenaren wrijven zich in de handen dat ze weer iemand hebben kunnen flits.
Vandaag zo'n 150km op de Duitse A31 gezeten met veel werkzaamheden. Van ongelimiteerd naar 120 > 100 > 80 (op een bepaalde plaats even maar 60), wat doet de Duitser? Die rijdt mooi van hard naar 120 > 80 daar waar de werken zijn. Wat doet de Belg hier? Moet er geen tekening bijmaken zeker. Waarom altijd die grenzen proberen te doorbreken?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Waarom moet dat naar 80 gaan? Ik heb de laatste weken stevig wat wegenwerken in Noord-Amerika gezien en zelden zie je daar een snelheidslimiet opduiken. Gewoon volle petrol de wegenwerken induiken, maar het verleggen van de rijstroken gaat zo geleidelijk dat vertragen ook niet nodig is.
Comment
-
Dat is geen grenzen doorbrekend gedrag, dat is het beknotten van de persoonlijke vrijheid tegengaan. 'k Heb vroeger nog een collega gehad, hij was afkomstig van Z.Afrika en hij dacht dat hij hier, blanke man zijnde, hetzelfde kon doen als hij ginder kon/mocht doen. Op de Av.Louise 50 rijden dat was voor pussies, hij reed daar 90 à 100 per uur, zelfs met de politie naast hem bleef hij zo hard rijden, ze hebben hem dan maar aan de kant gezet en toen hij zijn uitleg begon te geven van persoonlijke vrijheid beknotten en dat het er in Z.Afrika anders aan toeging enz. (heeft dat allemaal tot in detail aan ons verteld s'anderendaags) en dat hij, als hij goesting had om 100 te rijden op de Av.Louise ook 100 zou rijden, soit, ze hebben hem een dikke boete gegeven en als het nog eens gebeurde kon hij te voet gaan. Er was in ons gebouw ook een garde van Securitas, een Congolees die nog in de territoriale wacht (lokaal leger in toen Belgisch Congo) gediend had en die aan die persoon zijn badge vroeg om zich te identificeren, als hij ons eenmaal gezien had konden we de dag en dagen erop gewoon doorgaan maar die ene gast uit Z.Afrika moest alle dagen zijn badge tonen met het commentaar van die Congolees dat hij in Brussel was en niet langer in Z.Afrika met zijn apartheid waarop hij aan die Congolees antwoordde dat het een geluk voor hem was want dat hij hem anders al lang had opgehangen. Ne speciale gast was dat wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenWaarom moet dat naar 80 gaan? Ik heb de laatste weken stevig wat wegenwerken in Noord-Amerika gezien en zelden zie je daar een snelheidslimiet opduiken. Gewoon volle petrol de wegenwerken induiken, maar het verleggen van de rijstroken gaat zo geleidelijk dat vertragen ook niet nodig is.
Comment
-
VW transporter van m'n maat is deze nacht beschadigd geweest in Oostende.
Ze hebben geprobeerd om alle ruiten eruit te halen met een koevoet, dus in het koetswerk overal builen en schreven.
1 ruit volledig ingeslagen, echter niks gestolen uit de wagen.
Politie zei dat er elke nacht 10 van deze gevallen binnenkomen.
Waar zijn we mee bezig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenInderdaad, heb er al een paar gezien. Zo maar, een paar ruiten eruit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenWaarom moet dat naar 80 gaan? Ik heb de laatste weken stevig wat wegenwerken in Noord-Amerika gezien en zelden zie je daar een snelheidslimiet opduiken. Gewoon volle petrol de wegenwerken induiken, maar het verleggen van de rijstroken gaat zo geleidelijk dat vertragen ook niet nodig is.
In amerika is er meer plaats dan aan deze kanten, dus zoals Will zegt leggen ze daar gewoon een baan naast.BMW X5 45e
Comment
-
feit.
ben begin deze maand naar duitsland gereden via de E313, daar aan die wegenwerken was het bijna stilstaand verkeer of max 50km/u. terwijl in duitsland er meer wegenwerken waren maar er wel telkens tegen 80-90 kon worden doorgereden zonder probleem.
Maarja in Duitsland kan er ook hard gereden worden zonder dat er iemand onverwacht naar links uitwijktBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenWaarom altijd die grenzen proberen te doorbreken?
Een lange baan hier bij ons in de Limburgse was tot een jaar of 8 geleden in slechte staat maar je mocht er 90.
Ze hebben die heraangelegd en het fietspad van de rijbaan gescheiden met bomen en al en toch mag je daar nu maar 70!
Te gek voor woorden.
Idem voor die werken.
Op een baan waar je anders 70 mag (en vroeger 90), mag je maar 50 als ze aan het werken zijn, zelfs al hebben die werken geen enkele invloed op het verkeer.
En dan je afvragen waarom men daar geen 50 rijdt?Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Een gelijkaardige situatie op de Tiensesteenweg.
Ze zijn daar op een hoek op een groot terrein werken begonnen. Dit terrein ligt langs de steenweg, met nog een breed fiets- en voetpad tussen van in totaal een 4-5 meter breed met nog een busstop ook. Sinds die werken daar begonnen zijn mag je maar 50 op dat stuk steenweg ipv 70.
En om het dan nog erger te maken, is dat stuk 50 zo'n kilometer lang en zijn ze niet eens tegen de straatkant aan het werken, maar zou je minstens een 20-30 meter over die werf, door hekken moeten rijden voor je een arbeider kan aanrijden (alhoewel dat ze daar amper werken).
Comment
-
Bij ons in schoten valt het goed mee moet zoiets, ze gaan zelfs sneller toelaten . De hortsebaan (moesten sommige dat kennen) was eerst een zone 50, vele mensen werden er geflitst tegen 70 dus hebben ze besloten om er een zone 70van te makenBMW X5 45e
Comment
-
Wanneer zouden ze gecontroleerd hebben in die zones 30 aan de scholen??? 3 weken geleden op een zaterdagnacht?? Zo is het natuurlijk makkelijk om aan zo'n percentages te komen!
Mooi voorbeeldje van zo'n 'onderzoek': Ik woon in de omgeving van het station en er is hier tijdens werkdagen weinig parkeerplaats omdat vele pendelaars te lui zijn om de brug over te rijden om de parking van het station te gebruiken...er was een vraag naar bewonerskaarten hier en er zou eerst een studie komen om na te gaan of er wel degelijk een 'parkeerprobleem' is. Volgens de initiatiefnemer zijn ze vorig jaar in de week van Kerstmis een telling komen doen!!! Natuurlijk stonden er dan niet veel auto's omdat vele mensen uit de buurt op reis waren en vele pendelaars verlof hadden!
terug OT:
Wanneer de school uit is/begint, zie ik toch zeer weinig bestuurders die harder dan 30 rijden omdat het er dan gewoonweg te druk is om meer dan 30 te rijden..meestal sta je zelfs stil door dubbel geparkeerde wagens, wagens die in of uit een parkeerplaats willen rijden...
De Vosberg in Rumst is ook zo'n mooi voorbeeld...kaarsrechte baan zonder wegmarkering waar je makkelijk 4 auto's naast elkaar zou kunnen parkeren. Heel dat stuk is 50 met zelfs een stuk 30 omdat er een school is...gelukkig hebben ze enkele maanden geleden die bordjes van 30 vervangen door een dynamisch bord dat enkel brandt bij begin/einde van de school en gelukkig ook is uitgeschakeld tijdens de vakanties
Als 90% van de bestuurders te snel rijdt, dan is er wel degelijk iets mis met de aldaar geldende beperking denk ik...
Comment
Comment