Oorspronkelijk geplaatst door acor
Bekijk Berichten
Hoe zou het toch komen dat tegenwoordig zoveel mensen de maximumsnelheid overschrijden en dat er talloze discussies over zijn!? Hmmm... even een studie laten uitvoeren door een bevriend expertbureau of... zou het gewoon pure logica zijn?^^
Mss, heel mss is het omdat de snelheidslimieten compleet van de pot gerukt zijn^^
Vele snelheden die vroeger als doodnormaal (en dus niet als gevaarlijk) beschouwd werden, liggen nu nog op de helft, de meeste mensen (die met een auto kunnen rijden) voelen na wat ervaring aan wat een veilige snelheid is op een bepaald stuk baan in een bepaalde omgeving.
En laat het mij nog eens zeggen dat ik hier niet bezig ben over racen, want zo wordt het uiteraard wel uitgespeeld, even wat de dramaqueen uithangen en je hebt alweer een mooi politiek correct standpunt ingenomen en de andere partij verketterd, zo werkt het hier niet
Als de snelheid die je er mag rijden dan maar de helft is van de snelheid die je er kan rijden, dan ga je automatisch, op het gevoel, sneller rijden.
Dat is een heel mooi financieel voordeelplan dat de regering daar heeft opgesteld (je ziet, als het over geld gaat zijn ze toch nog in staat om iets op poten te zetten).
Je maakt gewoon regels waar je je niet kan aan houden (tenzij je geestelijk zelfmoord wil plegen of achter het stuur sterven van verveling) en dan ga je er excessief op controleren, kassa kassa!
Heel zuur als je dan ziet dat de grootste minkunkel zonder problemen aan een rijbewijs geraakt (paar maanden geleden een kerel in Belgie die na 97 x, en ja, u leest dat goed, zijn theoretisch rijbewijs heeft gehaald en nu voor de praktijk mag gaan)
Zeg nu zelf eens, denk je dat die persoon eigenlijk ooit op de baan zou mogen worden toegelaten!? Ik denk het niet!
Als je zo streng bent op je op niets gestoelde snelheidsbeperkingen, dan moet je ook streng zijn op het behalen van het rijbewijs, zo simpel is dat!
Maar bon, de staat heeft 97x een donatie mogen ontvangen voor dat theoretisch examen en uiteraard is dat blijkbaar wel belangrijker dan verkeersveiligheid
En zoals reeds gezegd, het zijn vooral de trage chauffeurs die blijk geven van geen verkeersinzicht whatsoever, niet dat er geen gekken op de baan zijn, maar volgens mij is al duidelijk gebleken dat geen enkele snelheidslimieten die mannen gaan tegen houden, of het nu 20km/h of 200km/h is, die gasten zullen zichzelf sowieso uit een bocht katapulteren.
Maar je gaat geen 11 miljoen Belgen in de gevangenis steken omdat er 10.000 criminelen tussen zitten...
Comment