Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
    Trager als toegelaten bestaat niet. Verkeersborden geven de maximum toegelaten snelheid aan. Omdat daar 70km/u staat mag je daar zonder problemen ook trager rijden. Dat ze links blijft plakken, ok, maar ook jij, kan/kon niet inhalen, moest dan rechts rijden.

Of dat nu een snelheidsovertreding is of niet, het komt altijd op hetzelfde neer. De meeste ergeren zich aan andere omdat we eigenlijk denken dat de weg van hen alleen is. Al de rest komt in onze weg rijden, al de rest doet overtredingen, alleen wij niet.
    Zij vond blijkbaar ook dat de weg alleen van haar was, want zij reed op een plaats waar ze in principe op dat moment niet hoort te rijden.

Daarstraks ook nog een soortgelijk geval gezien, Dacia Sandero die zo'n 15km aan een stuk links bleef rijden en als er dan eentje het beu was en hem langs rechts voorbij ging, ging hij ineens mee versnellen (ook toevallig op E313 , o.a. ter hoogte van de werken).

Comment

• Allemaal stouterikken.....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        Dat is een zinloze vraag en het antwoord doet er niet toe.
        Het is niet omdat 20% op een bepaalde plaats 10-20km/u sneller rijdt dan toegelaten dat je daar de maximale snelheid met 20km/u moet verlagen, toch?
        Dat weet ik nog zo niet of dat zinloos is. Als daar geen ongevallen gebeuren zal dat niet gebeuren maar als daar regelmatig overdreven snelheid (what's in a name) wordt vastgesteld en daar ongevallen uit voorkomen zullen ze toch overwegen om het daar met 20 eenheden te verlagen vrees ik. Zou me niet verwonderen dat er op de baan die kefkie vermeldt in Schoten dat het daar terug naar beneden gaat op termijn.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Een ezel (in?) in een ford caddy die mij perse voor wou voor een wegversmalling en zich dan maar naar rechts smeet.
          Ik krijg het gevoel dat er een soort mensen is die een BMW willen voorbijsteken om die reden alleen, of er nu plaats is of niet, is me in de MB nooit zo opgevallen, nu echt ergerlijk met momenten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
            Als die mensen dan achter een vrachtwagen hokken,heb ik met die *trage mensen* geen probleem,in een normale situatie betalen die *normaal*,
            als brave belg ook verkeersbelasting en hebben die ook recht daar te rijden,als ze de vakken 1 en 2 maar vrij laten ^^.

idd, dan heb ik er ook geen probleem mee als ze op hun plaats op het rechtse vak rijden

Zij die tergend traag op het middenvak of links blijven rijden terwijl er rechts plaats is zijn geen egoïsten?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
              Bij mijn zus haar wagen hebben ze een golfbal door de achterruit geslagen. Golfbal lag op dashboard en de auto vol flinterdunne glasscherven. Was een autootje van 500€, nieuwe ruit kostte 200€....zeer leuk

De 740 die ik bekeek hadden ze ook geprobeerd de achterruit in te slaan. Pech. Gelaagd glas. Wel bult erin.
              En een oude saviem vrachtwagen ook gemolesteerd, daar vind je niet zomaar een ruit voor.

Ze hebben het blijkbaar op oude karren gemunt want recentrtr wagens in de buurt lieten ze gerust.

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten

De 740 die ik bekeek hadden ze ook geprobeerd de achterruit in te slaan. Pech. Gelaagd glas. Wel bult erin.
                En een oude saviem vrachtwagen ook gemolesteerd, daar vind je niet zomaar een ruit voor.

Ze hebben het blijkbaar op oude karren gemunt want recentrtr wagens in de buurt lieten ze gerust.
                Bij A&D in Roeselare hebben ze soms nog van die afbraakcamions staan, mss vinden ze daar wel een ruit voor die Saviem.

Comment

Trager als toegelaten bestaat niet. Verkeersborden geven de maximum toegelaten snelheid aan. Omdat daar 70km/u staat mag je daar zonder problemen ook trager rijden. Dat ze links blijft plakken, ok, maar ook jij, kan/kon niet inhalen, moest dan rechts rijden.
                  Uh?
                  10.1.1° Elke bestuurder moet zijn snelheid regelen zoals vereist wegens de aanwezigheid van andere weggebruikers, in ’t bijzonder de meest kwetsbaren, de weersomstandigheden, de plaatsgesteldheid, haar belemmering, de verkeersdichtheid, het zicht, de staat van de weg, de staat en de lading van zijn voertuig; zijn snelheid mag geen oorzaak zijn van ongevallen, noch het verkeer hinderen.
                  Bovendien, als de voorligger maar 60 reed en niet inhaalde, moest ze rechts aanhouden. De achterligger die wil inhalen, moet daarentegen links rijden!

Comment

• Geen ergernis maar meer een verbaasde reactie, gisterenmorgen rond 5 uur hebben ze bij ons in de gemeente een wagen in brand gestoken (ja, relatief dicht bij Brussel en het hoofdstedelijk crapuul zakt soms eens af, zeker als het kermis is), ben daar rond de middag gepasseerd en het was verbazingwekkend om zien. Ik denk dat het een Citroën C2/3 was, aan de golving van het dak te zien tenminste want alle ijzerwerk bij elkaar was het maar een goeie halve meter hoog meer, alle zijwanden, kofferdeksel, motordeksel, alles was weg, alleen nog een paar geplooide betonijzers en de velgen en binnenin de veren van de zetels. Het was nog maar een paar uur geleden en het was alleen nog een hoopje verroest ijzer.

Comment

• Dien achterlijke flik die vrijdag het verkeer ophield in de Luikerstraat in Sint-Truiden

Het was opening van de kermis, en de auto's werden afgeleid naar de Minderbroedersstraat.

Iets hoger op de Luikerstraat (aan het Europaplein) stond er blijkbaar een bord dat er geen verkeer af mocht, maar toch kwamen er auto's doorgereden.
                      Flikske had er niks beters op gevonden dan iedere auto tegen te houden en te vragen van waar ze kwamen.
                      Ik kwam van op een parkeerplaats iets verder (Schepen Dejonghstraat) en kon dus niet anders dan langs daar rijden.
                      Die lul heeft het verkeer daar wel minuten lang zitten ophouden ipv voor een goede doorstroming te zorgen!!!
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                        Geen ergernis maar meer een verbaasde reactie, gisterenmorgen rond 5 uur hebben ze bij ons in de gemeente een wagen in brand gestoken (ja, relatief dicht bij Brussel en het hoofdstedelijk crapuul zakt soms eens af, zeker als het kermis is), ben daar rond de middag gepasseerd en het was verbazingwekkend om zien. Ik denk dat het een Citroën C2/3 was, aan de golving van het dak te zien tenminste want alle ijzerwerk bij elkaar was het maar een goeie halve meter hoog meer, alle zijwanden, kofferdeksel, motordeksel, alles was weg, alleen nog een paar geplooide betonijzers en de velgen en binnenin de veren van de zetels. Het was nog maar een paar uur geleden en het was alleen nog een hoopje verroest ijzer.
                        Inderdaad. Bij het zien van betonijzers in een auto zo ik ook verbaasd zijn.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                          Inderdaad. Bij het zien van betonijzers in een auto zo ik ook verbaasd zijn.
                          Ik iets minder buur is bezig met verbouwingen en er liggen dikwijls betonijzers in z'n wagen
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Of dat nu een snelheidsovertreding is of niet, het komt altijd op hetzelfde neer. De meeste ergeren zich aan andere omdat we eigenlijk denken dat de weg van hen alleen is. Al de rest komt in onze weg rijden, al de rest doet overtredingen, alleen wij niet.
                            Van mij mag die gerust trager rijden, ik heb daar geen enkel probleem mee.
                            Alleen liefst niet links als er rechts plaats is en het andere verkeer door het trager rijden opgehouden wordt.
                            En nogmaals, waarom til je zwaarder aan mijn ergernis dan aan die madam die rijdt waar ze niet hoort te rijden? Die is pas egoïstisch!! Zij houdt geen rekening met ander verkeer en denkt dat de weg van haar is en de rest maar moet wachten.
                            Ik maak me zelfs sterk dat ze zich niet eens bewust is van het andere verkeer.
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                              Dien achterlijke flik die vrijdag het verkeer ophield in de Luikerstraat in Sint-Truiden

Het was opening van de kermis, en de auto's werden afgeleid naar de Minderbroedersstraat.

Iets hoger op de Luikerstraat (aan het Europaplein) stond er blijkbaar een bord dat er geen verkeer af mocht, maar toch kwamen er auto's doorgereden.
                              Flikske had er niks beters op gevonden dan iedere auto tegen te houden en te vragen van waar ze kwamen.
                              Ik kwam van op een parkeerplaats iets verder (Schepen Dejonghstraat) en kon dus niet anders dan langs daar rijden.
                              Die lul heeft het verkeer daar wel minuten lang zitten ophouden ipv voor een goede doorstroming te zorgen!!!
                              Bwa, min of meer terecht. Je hebt altijd van die apen die het plaat bovenaan de Luikerstraat niet zien of doen alsof.

Comment

• Dan was hem beter bovenaan gaan staan om ervoor te zorgen dat ze daar het bord niet voorbij reden.
                                Want het verkeer zitten ophouden zoals hij nu deed lijkt me niet de meest geschikte manier van werken.

Toen ik naar mijn auto wandelde was er zelfs eene flik op de motor (geen scooterke, echte motor) die over het voetpad reed om de auto's die zijn collega tegen hield in te halen.
                                Verschillende mensen moesten uit de weg springen, of ze werden gewoon omgereden.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Daarnet een bejaard koppel dat stopte op het rond punt om mij voorrang te geven. Ze keken wel raar toen ik bleef staan en zijn dan maar verder gereden...

Comment

In ieder geval, gisterenmiddag was het weer van dat.
                                    Een kalf in een zwarte Beetle (1-DNK-050) op de E313 ter hoogte van de wegenwerken in Herentals richting Antwerpen.
                                    60-65 op de teller links achter een vrachtwagen met haar snuit zo goed als naast de kont van aanhanger.
                                    Rechts plaats zat maar niet opzij gaan en niet inhalen.
                                    En dan na de werken lekker 140 peren!
                                    Ze mocht daar 70 zeker? Ik snap haar wel, Nu zijn er werken in Kraainem en ik vind het linkse vak ook maar redelijk krap met de volvo...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                      Ik iets minder buur is bezig met verbouwingen en er liggen dikwijls betonijzers in z'n wagen
                                      betonijzers vervoeren met je C2. En dan afgeven op citroen dat hun vering op de kloten trekt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                        Ze mocht daar 70 zeker? Ik snap haar wel, Nu zijn er werken in Kraainem en ik vind het linkse vak ook maar redelijk krap met de volvo...
                                        Geen probleem, ga dan rechts rijden als daar plaats is.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Van mij mag die gerust trager rijden, ik heb daar geen enkel probleem mee.
                                          Alleen liefst niet links als er rechts plaats is en het andere verkeer door het trager rijden opgehouden wordt.
                                          En nogmaals, waarom til je zwaarder aan mijn ergernis dan aan die madam die rijdt waar ze niet hoort te rijden? Die is pas egoïstisch!! Zij houdt geen rekening met ander verkeer en denkt dat de weg van haar is en de rest maar moet wachten.
                                          Ik maak me zelfs sterk dat ze zich niet eens bewust is van het andere verkeer.
                                          Het grote probleem is de mentaliteit, niet de mentaliteit van de snellere chauffeurs, maar in tegenstelling tot de politieke hoax, die van de traagrijder.
                                          Iemand die op het linker- of middenvak rijdt, maakt volgens mij een grotere fout dan diegene die hem rechts voorbij steekt.
                                          Rechts voorbijsteken is fout, maar links blijven plakken is een fout die dan nog eens een andere fout uit lokt, point final.
                                          Maar door onze snleheidsverkettering lijkt het er op dat al wie wat sneller rijdt sowieso een gevaarlijke, egoistische psychopaat is en al wie zich aan de snelheid houdt helemaal niets fout kan doen.
                                          Ik denk dat wie op de baan rijdt en zijn ogen en hersenen gebruikt (zeldzaam denk ik) echter wel weet dat dat zever in pakskes is^^

Ik was trouwens enorm verbaasd te lezen dat daar uberhaupt een boete voor uitgedeeld is, zal een beginnende flik geweest zijn wss

Comment

Working...
                                          X