Zelfs op een lege autostrade ga ik nooit harder dan 170 op gps (is al bijna 180 op teller), omwille van de 160+6% correctiemarge. Op die manier speel je je rijbewijs niet kwijt.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Morgen ga ik mijn leasewagen terug inleveren, dus gisteren haal ik er alles uit wat van mezelf is, zo ook een carkit die ik er achteraf ingebouwd heb... dus al die jaren bel ik handenvrij in de wagen. Maw ik heb nog maar een paar uur die carkit gedemonteerd en iets later ben ik ergens naar op weg. Onderweg ben ik aan het bellen (ja ik weet het, is fout om niet handenvrij te bellen) ... maar dan slaat natuurlijk Murphy toe: ik sta letterlijk aan verkeerslichten 2 seconden naast flikken in anonieme wagen, en ja hoor ... 'wieoooee' 'wieoooee', lampekes aan en aan de kant gezet.
Boete volgt... grrrrrrrrrrrrrrrr... ik heb geen probleem om mijn fout toe te geven maar 't is wel erg frustrerend net nadat ik die carkit eruit gehaald had en jarenlang wel handenvrij gebeld had.
Wat kost dit ongelukkig toevalletje?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk BerichtenMorgen ga ik mijn leasewagen terug inleveren, dus gisteren haal ik er alles uit wat van mezelf is, zo ook een carkit die ik er achteraf ingebouwd heb... dus al die jaren bel ik handenvrij in de wagen. Maw ik heb nog maar een paar uur die carkit gedemonteerd en iets later ben ik ergens naar op weg. Onderweg ben ik aan het bellen (ja ik weet het, is fout om niet handenvrij te bellen) ... maar dan slaat natuurlijk Murphy toe: ik sta letterlijk aan verkeerslichten 2 seconden naast flikken in anonieme wagen, en ja hoor ... 'wieoooee' 'wieoooee', lampekes aan en aan de kant gezet.
Boete volgt... grrrrrrrrrrrrrrrr... ik heb geen probleem om mijn fout toe te geven maar 't is wel erg frustrerend net nadat ik die carkit eruit gehaald had en jarenlang wel handenvrij gebeld had.
Wat kost dit ongelukkig toevalletje?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
Het artikel zegt alleen niets over de correlatie tussen snelheid en ongevallen (al is die duidelijk) alleen tussen overtreders (die zich laten betrappen) en ongevallen.
Voor de rest veel te weinig gegevens.
Misschien zijn overtreders ook gewoon veel meer kilometers/uren op de weg en lopen ze daardoor de facto meer risico op een ongeval? Allicht niet maar al dat soort parameters mankeert toch in dit onderzoek, of op zijn minst in het artikel er over.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Tsjah, half juist en volledig zever in pakskes, dat is een behoorlijk rare omschrijving, net zoals de uitleg over het onderzoek.
Men spreekt hier over 'riskant' rijgedrag dat personen die sneller rijden zouden 'plegen'.
En daar gaan we weer, blijkbaar is enkel snel rijden riskant, technisch niet kunnen rijden, onoplettend zijn, geen verkeersinzicht hebben, blijkbaar zijn al die dingen helemaal niet riskant en die zie ik toch ook behoorlijk veel bij onze 'veilige' chauffeurs^^
Uiteraard geeft sneller rijden statistisch meer kans op ongevallen, maar dat kan mijn inziens behoorlijk worden gecompenseerd door de 3 factoren die ik hierboven heb genoemd, na te leven.
Heb persoonlijk als 'snellere' chauffeur trouwens al behoorlijk wat ongelukjes vermeden die de fout zouden zijn geweest van onze zogezegde veilige chauffeurs die blijkbaar ook blind mogen zijn, zolang ze maar 50 rijden^^
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk BerichtenWat met mensen die te hard rijden en nooit een boete krijgen?? Dit zijn meestal wel mensen die weten waarmee ze bezig zijn en heel oplettend zijn zodat ze tijdig kunnen remmen...mijn vriendin reed overlaatst met mijn auto en zat zonder het te beseffen over de 150 op de teller zij heeft af en toe boetes rond de 10km te hard...ik durf de pedaal op een rustige snelweg een pak dieper duwen maar ik besef dat het dan hard gaat dus ben dan zeker oplettend en heb in die 11 jaar slechts 2x boete gehad, beiden in mijn eerste maanden en int midden van de nacht op een grote rechte baan waar je maar 50 mocht...
Denk dat iemand die niet weet dat hij aan rijden is tegen 115, iemand maar 60 durft op versmalde rijstroken, iemand die dronken tegen 100 rijdt etc veel meer kans hebben op een ongeval dan mensen die weten dat ze 160 a 180 rijden op een verlaten snelweg...
Nog een mooi vb: zone 70, auto tuft tegen 60 op mijn teller, wordt zone 50, blijft 60 rijden...beetje verder korte zone 30, jawel, tegen 60... Zulke mensen denken dat ze alleen op de baan zijn en houden zeker geen rekening met andere weggebruikers...Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenNiet eens zo onlogisch.
Het artikel zegt alleen niets over de correlatie tussen snelheid en ongevallen (al is die duidelijk) alleen tussen overtreders (die zich laten betrappen) en ongevallen.
Voor de rest veel te weinig gegevens.
Misschien zijn overtreders ook gewoon veel meer kilometers/uren op de weg en lopen ze daardoor de facto meer risico op een ongeval? Allicht niet maar al dat soort parameters mankeert toch in dit onderzoek, of op zijn minst in het artikel er over.
Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk BerichtenTsjah, half juist en volledig zever in pakskes, dat is een behoorlijk rare omschrijving, net zoals de uitleg over het onderzoek.
Men spreekt hier over 'riskant' rijgedrag dat personen die sneller rijden zouden 'plegen'.
En daar gaan we weer, blijkbaar is enkel snel rijden riskant, technisch niet kunnen rijden, onoplettend zijn, geen verkeersinzicht hebben, blijkbaar zijn al die dingen helemaal niet riskant en die zie ik toch ook behoorlijk veel bij onze 'veilige' chauffeurs^^
Uiteraard geeft sneller rijden statistisch meer kans op ongevallen, maar dat kan mijn inziens behoorlijk worden gecompenseerd door de 3 factoren die ik hierboven heb genoemd, na te leven.
Heb persoonlijk als 'snellere' chauffeur trouwens al behoorlijk wat ongelukjes vermeden die de fout zouden zijn geweest van onze zogezegde veilige chauffeurs die blijkbaar ook blind mogen zijn, zolang ze maar 50 rijden^^Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenJongens, klopt ook allemaal hoor wat jullie schrijven. Het antwoord is even simpel, dat we met zen allen nu eens gewoon rijden zoals het zou moeten gebeuren en gewoon aan de spelregels houden, het zou het autorijden er al veel simpelder op maken. Denk ook dat er dan voor iedereen veel minder ergernissen zullen zijn...
/hln-modus uit
Comment
-
Zet het land vol met flitscamera's, trajectcontroles op alle snelwegen op veel meer plaatsen, recidivisten veel zwaarder beboeten (rechtstreeks afhouden bij de belastingen), auto's in beslag nemen en verbeurd verklaren, ... wie zich niet aan de regels kan houden moet het financieel maar voelen. Er zijn buurlanden genoeg waar chauffeurs zich wel aan de regels kunnen houden. De mentaliteit is verkeerd. Zolang de pakkans niet verhoogt, blijven de wegpiraten gewoon hun ding doen. En met wegpiraten bedoel ik niet alleen de hardrijders, maar ook de middenstrookplakkers, alle auto's met knipperlichten als optie, zatlappen, ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichtenzot! zo saai, dan val ik in slaap! ik ga zeker niet gewoontjes mij aan de snelheidsregels houden! Die trage pipo's moeten maar aan de kanten gaan!
/hln-modus uit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenIk rij met zo'n spel: http://i44.servimg.com/u/f44/11/04/42/90/camion24.jpg
Maar dan in frigo en met schoner kleurkes en een Volvo.
Eens de vaste gepasseerd is vergeten sommige mensen de 9 meter die volgt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenJe klinkt bijna als de perfecte chauffeur, acor.
Maar veel van de posts die hier staan gaan niet over dronken rijden, overdreven snelheid of andere zware overtredingen. Maar wel linksrijders, hoffelijkheid en verkeesinzicht. Zulke zaken zijn veel moeilijker of zelfs niet te beboeten. En ik zie daar niet snel verandering inkomen jammer genoeg...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasvf Bekijk BerichtenVet spel, toch grappig dat ze die 9 extra meters vergeten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichtendat is het soort dat vertrekt en vergeet de spiegels uit te klappen volgens mij
Onlangs wel geschrokken. Opa reed voor me met ingeklapte spiegels en ging aan de kant toen hij me zag. Die reed dus puur op de binnenspiegel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichtenzot! zo saai, dan val ik in slaap! ik ga zeker niet gewoontjes mij aan de snelheidsregels houden! Die trage pipo's moeten maar aan de kanten gaan!
/hln-modus uit
ha ha, die is goed.
Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk BerichtenZet het land vol met flitscamera's, trajectcontroles op alle snelwegen op veel meer plaatsen, recidivisten veel zwaarder beboeten (rechtstreeks afhouden bij de belastingen), auto's in beslag nemen en verbeurd verklaren, ... wie zich niet aan de regels kan houden moet het financieel maar voelen. Er zijn buurlanden genoeg waar chauffeurs zich wel aan de regels kunnen houden. De mentaliteit is verkeerd. Zolang de pakkans niet verhoogt, blijven de wegpiraten gewoon hun ding doen. En met wegpiraten bedoel ik niet alleen de hardrijders, maar ook de middenstrookplakkers, alle auto's met knipperlichten als optie, zatlappen, ...
Trajectcontroles op alle ringwegen zou ook al wat helpen, maar zou liever dynamische trajectcontroles zien want 's nachts op de Antwerpse ring hoeft het voormij ook geen 100 of 120 te zijn. Wanneer het kan of waar het kan mag de snelheid naar boven maar moet weer niet door de "die hards" overruled worden. Pas U aan en niemand zal er last van hebben.
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten+1 ,als ik geflitst ben,zal ik wel de boete betalen..,een ander moet zich niet moeien of bepalen hoe hard ik rij ,gas geven gvd..geitewollensokken mentaliteit ook altijd...
Heeft niets met geitewollesokken te maken, (mijn broer is er zo eentje van het schouderklop type en is een groene), maar met aanpassing, veel mensen hebben daar enorme problemen mee.
Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk BerichtenErgens heeft hij overschot van gelijk!
Maar veel van de posts die hier staan gaan niet over dronken rijden, overdreven snelheid of andere zware overtredingen. Maar wel linksrijders, hoffelijkheid en verkeesinzicht. Zulke zaken zijn veel moeilijker of zelfs niet te beboeten. En ik zie daar niet snel verandering inkomen jammer genoeg...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenOok die trage pipo's moeten rijden wat er daar moet gereden worden. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn.
ha ha, die is goed.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenTrajectcontroles op alle ringwegen zou ook al wat helpen, maar zou liever dynamische trajectcontroles zien want 's nachts op de Antwerpse ring hoeft het voormij ook geen 100 of 120 te zijn. Wanneer het kan of waar het kan mag de snelheid naar boven maar moet weer niet door de "die hards" overruled worden. Pas U aan en niemand zal er last van hebben.
Dat ze dat tijdens de spits doen heb ik er helemaal geen probleem mee, maar toch niet gewoon tijdens de dag of in het weekend.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenakkoord ik reed gisteren over de ring van antwerpen rond een uur of 2 - 3. amper volk op die baan, 120 - 130 was perfect mogelijk. maarnee snelheid was beperkt tot 100.
Dat ze dat tijdens de spits doen heb ik er helemaal geen probleem mee, maar toch niet gewoon tijdens de dag of in het weekend.
Comment
-
Zo is het hier toch ook? 120 tenzij anders aangegeven?
En wat bedoel je met die terugkoppeling?Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenZo is het hier toch ook? 120 tenzij anders aangegeven?
En wat bedoel je met die terugkoppeling?
Comment
Comment