Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vanochtend op de ring van Geel aan het kruispunt met de Diestseweg en Winkelom: Accident gebeurt, een oud fiestake stond te lekken richting winkelom, een rood peugeoke stak 50 meter voorbij het kruispunt richting kasterlee in de gracht Het kruispunt lag vol glas en brokken, ik vermoed dat het een ferme patat moet geweest zijn.

    Er was al een truckservice wagen gestopt bij de peugeot en zijn stroboscooplichten aangezet ter waarschuwing. Iedereen uit de voertuigen, geen gewonden....

    Ik sta aan te schuiven aan het kruispunt om richting centrum af te slagen, komt er een politiewagen af (jeep) die met al zijn mogelijke tonen en effecten zich nogal fors door het verkeer wil worstelen. De agente aan het stuur gebaarde erg arrogant en hevig dat iedereen moest oprotten en dat ik de 15-20 cm hoge borduur op kon... er stonden slechts 2-3 wagens achter elkaar daar.

    Redelijk onnozel imo aangezien er niemand gewond was, hadden ze 15 seconden gewacht dan hadden ze vrije doorgang omdat het groen was. Nu stond iedereen in de kant vast, en duurde het zelfs langer eer ze op het kruispunt waren. Ze parkeerde zich naast de fiesta en stapten uit om meteen eerst verfstrepen rond de hoeken te trekken... dat was dus zeker een kwestie van seconden De slachtoffers die wat verder terug stonden bij de peugeot werden nog niet eens aangekeken.

    Ik begrijp dat als iets echt dringend is, of ze moeten dat kruispunt over rijden, dat ze trachten een doorgang te zoeken... Maar een hoop ontregelen om 15 meter verder te geraken... I don't get it!
    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
    www.meevliegen.be

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
      Zegt iemand die moeilijkheden heeft om zich aan de opgelegde snelheid te houden. Maar je hebt feitelijk gelijk, want net voor de trajectcontrole er is komen ze dan te hard aangereden, gaan op hun rem staan (inplaats van te anticiperen) en zo onstaat een file voor de trajectcontrole.
      Ik zeg dat omdat men in Nederland al jaren geleden trajectcontrole invoerde om file tegen te gaan, vervolgens een stijging in de filedruk zag, en heel wat trajectcontroles heeft afgeschaft.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
        Ik sta aan te schuiven aan het kruispunt om richting centrum af te slagen, komt er een politiewagen af (jeep) die met al zijn mogelijke tonen en effecten zich nogal fors door het verkeer wil worstelen. De agente aan het stuur gebaarde erg arrogant en hevig dat iedereen moest oprotten en dat ik de 15-20 cm hoge borduur op kon... er stonden slechts 2-3 wagens achter elkaar daar.
        Zal er eentje van Brussel zijn... "Allez, depêches-vous!" door de speaker .

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
          Absoluut! Bij de nadering 50 voet te laag binnenkomen en de commandant staat bij het uitstappen naast je toestel om een uitleg.
          Maar het grote verschil is dat in de luchtvaart eigenlijk het principe van Duitsland geld: Tot 4500 voet doe je je goesting, als je maar niet op elkaar vliegt, je kan via brussels info vragen of je kans maakt op iemand te vliegen, en verder laat iedereen je gerust zolang je het veilig houd en ook niet onder de 500 voet (1000 boven bevolkt gebied) duikt. Pas als je in de flight levels komt of een CTR worden je bepaalde regels opgelegd in functie van veiligheid en vlot verloop. Ze gaan je wel niet nodeloos vragen om slechts 100 knopen te vliegen. Als er iets gevraagd wordt is er een meer dan gegronde reden voor!

          Als ik op een kalm moment Antwerpen binnenvlieg mag ik ook een direct doen, hoef ik geen circuits te volgen of wat dan ook.

          Das het verschil imo: Regeltjes allerhande die vaak eigenlijk niet nodig zijn maar die maniakaal gecontroleerd worden, tegenover we rekenen op uw gezond verstand maar in dit en dat geval moet u zich wel aanpassen aan dit of dat. Ik ben in het vliegtuig ook zéér gedisciplineerd en houd mij strict aan alle checklists en procedures. Maar in de wagen heb ik dat al lang opgegeven aangezien het allemaal één blamage is: centen voor veiligheid, en meer pestregels dan een verbeterde infrastructuur.
          -Wat het vliegen betreft, nteressant om weten!

          -Je laatste alinea, tuurlijk je hebt gelijk maar kan je de vraag stellen hoe komt dat? En dan zitten we weer aan de hamvraag, wat was er eerst de kip of het ei? (de overtreder of de beperking). Schussboelie vond dat een zinloze vraag, ik niet...en daar zou iedereen eens over moeten nadenken. Niet dat dit veel zou uitmaken maar toch.
          Vraag mij soms af wat ze zouden "uitvinden" om inkomsten te genereren als iedereen zich min of meer aan de regels zou houden?
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Ik zeg dat omdat men in Nederland al jaren geleden trajectcontrole invoerde om file tegen te gaan, vervolgens een stijging in de filedruk zag, en heel wat trajectcontroles heeft afgeschaft.
            Die stijging was er maar even, om de reden die ik je hierboven al omschreef, nu iedereen met de trajectcontrole vertrouwd is, zie je die situaties niet meer. Is ook de reden waarom ze een km voor de trajectcontrole gigantische borden hebben neergezet die voeger wat kleiner waren en te kort voor de controle stonden.

            Dat zou je alvast niet zeggen, zowat elk kwartaal komen er nu nieuwe trajecten bij in Nederland. Nu de snelheid naar boven kan gaan ze ook meer controleren op de plaatsen waar (nog) geen trajectcontrole wordt toegepast. Waarom? omdat het voor sommige o zo moeilijk is om zich ergens bij neer te leggen. Of daar nu 80, 100, 120, 130 of 150 staat die zullen steeds proberen om de grens te verleggen, en er zitten er hier op het forum wel wat van.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Vandaag op de boomstesteenweg een knap staaltje van " ik ben een mercedes rijder en iedereen moet wijken" - mentaliteit gezien.

              Ik sta rechts als 4e wagen aan het licht. en links als 2e wagen staat een C break. iedereen vertrekt kalm en de wagen voor mij pakt de zijbaan zodat ik wat vrije ruimte heb om gas te geven. ik trek op tot ong 100 op de teller en steek die benz langs rechts voorbij omdat die toch maar links aant suffen is. Ik ga naar het linkerbaanvak om de mensen die rechts rijden zoals het moet in te halen. schiet die gast in zen C wakker en begint in mijn gat te hangen en met zijn lichten te flashen. hij zal zijn verschoten zeker

              en hier een geval waar het de laatste pagina's ook al over gaat.
              iemand die links de vrachtwagen niet voorbij durft. het was redelijk smal om er tussen te rijden, maar als ze hier niet voorbij durfde, dan moet ze niet in Duitsland in de wegenwerken gaan rijden. Op foto lijkt het niet te doen, maar irl reed de camion net op de lijn.
              BMW X5 45e

              Comment


              • Vraagje aan de truckers die hier zitten.

                Waarom hebben sommige trailers 1 as of soms 2 naar boven steken. is dat omdat er dan geen lading inzit?
                BMW X5 45e

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Vraagje aan de truckers die hier zitten.

                  Waarom hebben sommige trailers 1 as of soms 2 naar boven steken. is dat omdat er dan geen lading inzit?
                  ik ben geen trucker maar meestal betekent dat de lading niet genoeg weegt voor die extra assen te gebruiken. Bij de meeste merken gaan die dingen automatisch naar beneden zodra het gewicht op een bepaald niveau zit.
                  2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                  2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                  2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                  Comment


                  • Inderdaad. Trailers of trekkers die met een liftas zijn uitgerust, heffen al dan niet automatisch (tegenwoordig wel) een of meerdere assen. Minder bandenslijtage in de bochten en lager verbruik zijn de grootste voordelen.

                    Weinig gewicht is wel relatief in deze. Assen van een oplegger met enkele banden zijn goed voor 9 ton/stuk en met dubbele banden zelfs voor 11 a 12 ton. Als je de lading goed schikt, kun je zelfs een as heffen als er 20 ton lading in zit.

                    Comment


                    • ik hoorde net nog een volle camion op 3 assen een 180° maken
                      veel geschraap

                      tegelijkertijd zie ik langsommeer 'goekope' meedraaiende achterassen

                      Comment


                      • Hierjuist in Gent iets meegemaakt. Een jonge gast van turkse afkomst crost door kleine straatjes in gent met zijn bmw e39 cabrio. Is constant aan het driften. Regelrecht levensgevaarlijk! Er stapt een kerel op straat & doet teken dat hij kalmer aan moet doen. Meneer in zijn BMW stopt bruusk, begint in volle turkse furie tegen die kerel die natuurlijk niets verkeerd doet. Ik stap er ook direct naartoe want ik wist dat dit niet goed ging aflopen. Die ene kerel zegt dan ja ge ree mij hier bekan omver. En direct die turk terug van ik zal u eens omver rijden. Uiteindelijk is de turk terug in zijn auto gestapt & zijn gevaarlijke rit verder gezet al driftend. Zijn BMW zal ook lang meegaan zo :s

                        Ik ben geen racist, maar dit was er wel over. Stel nu dat daar kinderen aan het spelen waren, die hadden geen schijn van kans.

                        Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

                        Comment


                        • Op zich is dat geschraap niet zo erg, de baan ziet meer af dan de banden.
                          Die meedraaiers zijn nog beter, die slijten ook in de bochten bijna niet en je kan er korter mee afdraaien. Alleen zit je wel met een probleem als je de as niet meer kunt blokkeren en ge achteruit moet. Die dingen steken ze wel nog altijd vooral op camions die op erven moeten zijn. Melk, beesten, ...

                          Comment


                          • blokkeren van de achterassen is onontbeerlijk

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                              Een jonge gast van turkse afkomst crost door kleine straatjes in gent met zijn bmw e39 cabrio.
                              je zal wss e36 cabrio bedoelen
                              2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                              2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                              2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                blokkeren van de achterassen is onontbeerlijk
                                Op een paar remorken voor uitzonderlijk vervoer is dat standaard, maar ik heb er al gezien waarvan dat systeem (op luchtdruk) het begeven had. Dan achteruit rijden is echt wel bijna niet meer te doen.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                                  Hierjuist in Gent iets meegemaakt. Een jonge gast van turkse afkomst crost door kleine straatjes in gent met zijn bmw e39 cabrio. Is constant aan het driften. Regelrecht levensgevaarlijk! Er stapt een kerel op straat & doet teken dat hij kalmer aan moet doen. Meneer in zijn BMW stopt bruusk, begint in volle turkse furie tegen die kerel die natuurlijk niets verkeerd doet. Ik stap er ook direct naartoe want ik wist dat dit niet goed ging aflopen. Die ene kerel zegt dan ja ge ree mij hier bekan omver. En direct die turk terug van ik zal u eens omver rijden. Uiteindelijk is de turk terug in zijn auto gestapt & zijn gevaarlijke rit verder gezet al driftend. Zijn BMW zal ook lang meegaan zo :s

                                  Ik ben geen racist, maar dit was er wel over. Stel nu dat daar kinderen aan het spelen waren, die hadden geen schijn van kans.

                                  Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
                                  Ik zie tijdens de dag op de ring van Antwerpen gelijkaardig gevaarlijke toestanden van witte medemensen. Oké, daar spelen geen kinderen, maar hang er maar eens tussen met uw twee klein mannen op de achterbank.

                                  Comment


                                  • Ik zag nog nooit iemand driften op de R1.

                                    Comment


                                    • E39 cabrio? Nice
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                                        Héhé, wat een mooie en vooral politiek correcte omschrijving
                                        De goedpraters zou ik het niet noemen, er is namelijk niets om goed te praten, tenzij je de hypocrisie van het politiek correct 'establishment' bedoelt natuurlijk.

                                        Jij gaat er van uit dat de wet altijd gelijk heeft en op wettelijk gebied heeft ze natuurlijk gelijk, ze geeft zichzelf namelijk gelijk^^. Op logisch, menselijk en vooral realistisch gebied zitten er uiteraard een paar serieuze gaten in.

                                        Het mooiste en actuele vb is uiteraard Michelle Martin, 30 jaar gekregen, maar door een momenteel totaal achterhaalde wet Lejeune, mag ze na de helft al naar huis (wel, in realiteit een 2de gevangenis, maar bon).
                                        Geen mens die dit zinnig vindt, maar dat zijn dan wss ook goedpraters in jouw boek, ze halen namelijk de onzin van een bepaalde wet aan en in jouw ogen is de wet altijd juist nietwaar

                                        Het is niet omdat iets 'de wet' is dat het ontegensprekelijk de correcte regel is, dat lijkt mij wel logisch.

                                        En ik volg enkel de regels die idd 'goed' zijn, niet die die al 30 jaar hadden moeten veranderd zijn, maar waar onze populistische politici (en dat zijn ze allemaal) nog niet de '5 minuten' spreekwoordelijke moed hebben gehad om ze aan te passen.
                                        Ik volg de wet omdat het anders redelijk asociaal gedrag is. Dat de wet correct is dat betwijfel ik ook, ik had het duizend keer liever zoals het vroeger was, in de bebouwde kommen mocht men toen 60 rijden en op de buitenwegen was het zonder snelheidslimiet. Maar dit kan niet langer meer gedaan worden met het huidige verkeer, er zijn zoveel meer wagens op de baan en waar men vroeger gedurende een bepaalde periode zijn rijbewijs gewoon op aanvraag kon krijgen waren er toch, volgens mijn gevoel, veel minder slechte chauffeurs. Nu ziet men er redelijk veel die rijden alsof ze hun rijbewijs uit ne "chickepot" gedraaid hebben. Maar zoals ik zei, zolang de wet een bepaalde snelheid voorschrijft respecteer ik die, of ze nu zinloos is of niet maakt niet uit, zij die denken dat ze de snelheid die zij denken correct te zijn of te kunnen/mogen ook effectief rijden zonder acht te slaan op de wettelijke snelheid of de andere chauffeurs zijn volgens mij niet goed bezig, dat creeert een gevoel van anarchie en onveiligheid ten opzichte van die andere chauffeurs.

                                        En die fameuze wet Lejeune, die zou allang mogen afgeschaft zijn, zeker voor zo'n crapuleuze zaken zoals die ene uit Malonne gedaan heeft zou het moeten zijn van 30 jaar is effectief 30 zitten. En voor hare serieuzen echtgenoot, die zouden ze bij zijn ontsnapping in dat bos beter anders behandeld hebben, het zou de Belgische staat, (van ons geld) veel minder gekost hebben. Ook het feit dat het crapuul precies weet wat ze "mogen" doen om onder de 3 jaar te blijven zodat ze vrolijk fluitend terug al op straat rondlopen terwijl zelfs hun PV nog niet volledig afgewerkt is dat is ook geen moedgevend gegeven voor de politiediensten, eerder zeer frusterend. Maar er zijn zoveel zaken die mis lopen, dus buiten wat 'kloterij' (nog) kunnen vertellen op een forum zijn we toch maar pionnen die alleen maar ja mogen knikken in het grotere spel van de politiek.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door PABLO GOVAERTS Bekijk Berichten
                                          je zal wss e36 cabrio bedoelen
                                          Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                          E39 cabrio? Nice
                                          Welja een e36 dan :p ik ken ook niet alle modellen van BMW uit mijn hoofd hoor

                                          Comment

                                          Working...
                                          X