Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
    Ik volg de wet omdat het anders redelijk asociaal gedrag is. Dat de wet correct is dat betwijfel ik ook, ik had het duizend keer liever zoals het vroeger was, in de bebouwde kommen mocht men toen 60 rijden en op de buitenwegen was het zonder snelheidslimiet. Maar dit kan niet langer meer gedaan worden met het huidige verkeer, er zijn zoveel meer wagens op de baan en waar men vroeger gedurende een bepaalde periode zijn rijbewijs gewoon op aanvraag kon krijgen waren er toch, volgens mijn gevoel, veel minder slechte chauffeurs. Nu ziet men er redelijk veel die rijden alsof ze hun rijbewijs uit ne "chickepot" gedraaid hebben. Maar zoals ik zei, zolang de wet een bepaalde snelheid voorschrijft respecteer ik die, of ze nu zinloos is of niet maakt niet uit, zij die denken dat ze de snelheid die zij denken correct te zijn of te kunnen/mogen ook effectief rijden zonder acht te slaan op de wettelijke snelheid of de andere chauffeurs zijn volgens mij niet goed bezig, dat creeert een gevoel van anarchie en onveiligheid ten opzichte van die andere chauffeurs.
    Ik kan je volledig volgen, maar bekijk het enigzins anders.
    Ik rijd dan, indien het mogelijk is, wel sneller dan wettelijk toegelaten, maar ik hou mij wel aan zowat alle andere regels.
    Ik gebruik altijd mijn richtingaanwijzers, ik probeer zoveel mogelijk hoffelijk te zijn naar anderen (moeilijk soms, want langs de andere kant is dat niet altijd het geval), ik hou rekening met voorrangsregels en andere weggebruikers die niet met een auto rijden. Ik let op en ben er vrij zeker van dat ik een goed verkeersinzicht heb.
    Al de dingen die ik heb opgenoemd zijn echter zelden terug te vinden bij mijn medeweggebruikers, dit creëert bij mij ook een onveiligheidsgevoel en frustratie, dus vandaar dat ik me niet echt schuldig voel over het feit dat ik wat sneller rijd, het probleem is gewoon dat de politiek correcte focus op snelheid ligt en niet op al die andere dingen die minstens even irritant/gevaarlijk zijn.


    Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
    En die fameuze wet Lejeune, die zou allang mogen afgeschaft zijn, zeker voor zo'n crapuleuze zaken zoals die ene uit Malonne gedaan heeft zou het moeten zijn van 30 jaar is effectief 30 zitten. En voor hare serieuzen echtgenoot, die zouden ze bij zijn ontsnapping in dat bos beter anders behandeld hebben, het zou de Belgische staat, (van ons geld) veel minder gekost hebben. Ook het feit dat het crapuul precies weet wat ze "mogen" doen om onder de 3 jaar te blijven zodat ze vrolijk fluitend terug al op straat rondlopen terwijl zelfs hun PV nog niet volledig afgewerkt is dat is ook geen moedgevend gegeven voor de politiediensten, eerder zeer frusterend. Maar er zijn zoveel zaken die mis lopen, dus buiten wat 'kloterij' (nog) kunnen vertellen op een forum zijn we toch maar pionnen die alleen maar ja mogen knikken in het grotere spel van de politiek.
    True so true, maar dat is dan ook al een reden waarom ik niet in alle gevallen ja knik en dat heeft de politiek toch wel een heel groot stuk aan zichzelf te danken.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Inderdaad. Trailers of trekkers die met een liftas zijn uitgerust, heffen al dan niet automatisch (tegenwoordig wel) een of meerdere assen. Minder bandenslijtage in de bochten en lager verbruik zijn de grootste voordelen.

      Weinig gewicht is wel relatief in deze. Assen van een oplegger met enkele banden zijn goed voor 9 ton/stuk en met dubbele banden zelfs voor 11 a 12 ton. Als je de lading goed schikt, kun je zelfs een as heffen als er 20 ton lading in zit.

      Da's niet aangeraden toch,20 ton en dan nog een as omhoog? Dan wil ik echt niet weten wat er gebeurd als je een noodstop moet maken ..

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Ik zag nog nooit iemand driften op de R1.
        Daarom dat ik ook zeg: gelijkaardig gevaarlijke toestanden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          -Je laatste alinea, tuurlijk je hebt gelijk maar kan je de vraag stellen hoe komt dat? En dan zitten we weer aan de hamvraag, wat was er eerst de kip of het ei? (de overtreder of de beperking). Schussboelie vond dat een zinloze vraag, ik niet...en daar zou iedereen eens over moeten nadenken. Niet dat dit veel zou uitmaken maar toch.
          Vraag mij soms af wat ze zouden "uitvinden" om inkomsten te genereren als iedereen zich min of meer aan de regels zou houden?
          Bekijk het anders: Als het inderdaad gaat om veiligheid... waarom laten ze de gevaarlijkste acties dan maar begaan en focussen ze zich maniakaal op een factor die een eerder beperkte invloed heeft (snelheid)?

          Iemand die "even verstrooid" 90 rijdt ipv 70 gaat niet meteen een ongeval veroorzaken. Iemand die "even verstrooid" geen richting aangeeft of de voorrang-rechts regel niet toepast gaat WEL een redelijke kans lopen een ongeval te veroorzaken. Als je 90 rijdt ipv 70 en je vergeet die voorrang-rechts te geven, dan heb je natuurlijk een kans dat de schade groter is of dat je enkele meters extra nodig gaat hebben. Dat is waar... maar de oorzaak is niet de snelheid, de oorzaak is de voorrangsregel die niet gerespecteerd werd. Zelfs al rijden we allen 30, dan nog ga je aanrijdingen hebben op deze manier. En zelfs niet per sé minder ook niet, want iedereen rijdt dan nog nonchalanter aangezien we toch maar 30 rijden en véél minder kans hebben... Kijk maar naar het weggedrag van de "zwakke weggebruiker" na jaren van pampercampagnes. Ze wanen zich haast onsterfelijk ipv kwetsbaar. Dan kan je het motorverkeer nog zo hard afremmen, zolang men kamikazeacties blijft uithalen te voet/per fiets zullen er altijd onder een auto of vrachtwagen belanden.

          Dan komen de uitvluchten "snelheid is makkelijk te controleren, de rest niet". Ook larie! Voor de prijs van 1 onbemande camera kan je een agent een jaar lang op een kruispunt zetten om te kijken of iedereen de regels volgt en richting aangeeft... Die zal OOK zijn geld opbrengen durf ik beweren. Voor de prijs van een flitswagen kan je ook 2 anonieme voertuigen aankopen die het verkeersgedrag op ringwegen en snelwegen analyseren en die de linksrijders en andere boeren eraf halen.

          Het is maar wat je als prioriteit neemt...
          En nu wordt overduidelijk gekozen voor snelheid en snelheid alleen. Verkeerd imo en zo zullen we nooit aan "0" komen! Dat ze dit met bepaalde stemmingmakerij en bestelde flutstatistieken wel willen verkopen aan enkele goedgelovigen is ook logisch: kijk even naar de opbrengsten van enkel boetes overdreven snelheid...

          Maar als ik zie dat men eerst de snelheid vaak onnodig laag brengt (50 op een 2x2 ringweg) en er dan camera's plaatst die 24/7 vanaf 51 registreren... dan geloof ik ECHT niet dat dit wordt gedaan om levens te redden...
          Last edited by Timmeke-Tim; 30/08/2012, 14:59.
          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
          www.meevliegen.be

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
            Da's niet aangeraden toch,20 ton en dan nog een as omhoog? Dan wil ik echt niet weten wat er gebeurd als je een noodstop moet maken ..
            hetzelfde als anders, camion zal hopelijk op tijd stoppen.

            Die assen dienen niet echt om de remweg te verkorten, maar meer om het ladingsgewicht te spreiden over het draagoppervlak.
            Dat is ook de reden waarom van die kranen, zoveel wielen hebben ondanks hun toch beperktere gewicht.

            Edith wil wel nog weten wat blokkerende achterassen zijn en waarom die achteruit rijden makkelijker maken.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
              Bekijk het anders: Als het inderdaad gaat om veiligheid... waarom laten ze de gevaarlijkste acties dan maar begaan en focussen ze zich maniakaal op een factor die een eerder beperkte invloed heeft (snelheid)?

              Iemand die "even verstrooid" 90 rijdt ipv 70 gaat niet meteen een ongeval veroorzaken. Iemand die "even verstrooid" geen richting aangeeft of de voorrang-rechts regel niet toepast gaat WEL een redelijke kans lopen een ongeval te veroorzaken. Als je 90 rijdt ipv 70 en je vergeet die voorrang-rechts te geven, dan heb je natuurlijk een kans dat de schade groter is of dat je enkele meters extra nodig gaat hebben. Dat is waar... maar de oorzaak is niet de snelheid, de oorzaak is de voorrangsregel die niet gerespecteerd werd. Zelfs al rijden we allen 30, dan nog ga je aanrijdingen hebben op deze manier. En zelfs niet per sé minder ook niet, want iedereen rijdt dan nog nonchalanter aangezien we toch maar 30 rijden en véél minder kans hebben... Kijk maar naar het weggedrag van de "zwakke weggebruiker" na jaren van pampercampagnes. Ze wanen zich haast onsterfelijk ipv kwetsbaar. Dan kan je het motorverkeer nog zo hard afremmen, zolang men kamikazeacties blijft uithalen te voet/per fiets zullen er altijd onder een auto of vrachtwagen belanden.

              Dan komen de uitvluchten "snelheid is makkelijk te controleren, de rest niet". Ook larie! Voor de prijs van 1 onbemande camera kan je een agent een jaar lang op een kruispunt zetten om te kijken of iedereen de regels volgt en richting aangeeft... Die zal OOK zijn geld opbrengen durf ik beweren. Voor de prijs van een flitswagen kan je ook 2 anonieme voertuigen aankopen die het verkeersgedrag op ringwegen en snelwegen analyseren en die de linksrijders en andere boeren eraf halen.

              Het is maar wat je als prioriteit neemt...
              En nu wordt overduidelijk gekozen voor snelheid en snelheid alleen. Verkeerd imo en zo zullen we nooit aan "0" komen! Dat ze dit met bepaalde stemmingmakerij en bestelde flutstatistieken wel willen verkopen aan enkele goedgelovigen is ook logisch: kijk even naar de opbrengsten van enkel boetes overdreven snelheid...

              Maar als ik zie dat men eerst de snelheid vaak onnodig laag brengt (50 op een 2x2 ringweg) en er dan camera's plaatst die 24/7 vanaf 51 registreren... dan geloof ik ECHT niet dat dit wordt gedaan om levens te redden...
              Je kan er een gans boek over schrijven. Feit is wel, snelheid verminderen resulteert altijd in minder ongevallen.

              Ik heb het al tot vervelens toe gezegd. Het probleem is dat Vlaanderen één grote overbevolkte stad is geworden, een stad waar iedereen z'n autooke pakt voor de belachelijkst kleine verplaatsingen toe zelfs. Iedereen heeft tegenwoordig ook een auto. Gevolg: teveel auto's op een te klein en bovendien slecht wegennet. Bijkomend probleem, veel ouderen rijden tegenwoordig langer met de auto en ook meer ouderen hebben een auto. De bomma's met hun boodschappen aan 't stuur van hun fiets. Je ziet ze minder en minder, ze hebben nu allemaal een auto. Maar ze zien niet meer goed, hun vaardigheden worden minder,... maar ze blijven wel rijden. Vertegenwoordigers en vrachtwagenchauffeurs staan onder een hogere werkdruk, maar ze staan tegenwoordig meer stil dan ooit tevoren. Enzovoort enzovoort...

              Ik krijg ook het schijt van al die snelheidsbeperkingen, verkeersdrempels, zigzag constructies,... . Spijtig genoeg is het nodig door bovenstaande. Het enige vervoermiddel waar ik het potentieel nog volledig van kan benutten hier in ons vlaanderenland, dat is dat van m'n fiets.
              Met de moto kan ik mij hier nergens nog uitleven, zelfs niet op een zondag. Zelfs de 140 paardjes van m'n 318d kan ik hier nog zelden gebruiken.
              'k Zal het u zeggen, 't is hier naar de klote!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                Bekijk het anders: Als het inderdaad gaat om veiligheid... waarom laten ze de gevaarlijkste acties dan maar begaan en focussen ze zich maniakaal op een factor die een eerder beperkte invloed heeft (snelheid)?

                Iemand die "even verstrooid" 90 rijdt ipv 70 gaat niet meteen een ongeval veroorzaken. Iemand die "even verstrooid" geen richting aangeeft of de voorrang-rechts regel niet toepast gaat WEL een redelijke kans lopen een ongeval te veroorzaken. Als je 90 rijdt ipv 70 en je vergeet die voorrang-rechts te geven, dan heb je natuurlijk een kans dat de schade groter is of dat je enkele meters extra nodig gaat hebben. Dat is waar... maar de oorzaak is niet de snelheid, de oorzaak is de voorrangsregel die niet gerespecteerd werd. Zelfs al rijden we allen 30, dan nog ga je aanrijdingen hebben op deze manier. En zelfs niet per sé minder ook niet, want iedereen rijdt dan nog nonchalanter aangezien we toch maar 30 rijden en véél minder kans hebben... Kijk maar naar het weggedrag van de "zwakke weggebruiker" na jaren van pampercampagnes. Ze wanen zich haast onsterfelijk ipv kwetsbaar. Dan kan je het motorverkeer nog zo hard afremmen, zolang men kamikazeacties blijft uithalen te voet/per fiets zullen er altijd onder een auto of vrachtwagen belanden.

                Dan komen de uitvluchten "snelheid is makkelijk te controleren, de rest niet". Ook larie! Voor de prijs van 1 onbemande camera kan je een agent een jaar lang op een kruispunt zetten om te kijken of iedereen de regels volgt en richting aangeeft... Die zal OOK zijn geld opbrengen durf ik beweren. Voor de prijs van een flitswagen kan je ook 2 anonieme voertuigen aankopen die het verkeersgedrag op ringwegen en snelwegen analyseren en die de linksrijders en andere boeren eraf halen.

                Het is maar wat je als prioriteit neemt...
                En nu wordt overduidelijk gekozen voor snelheid en snelheid alleen. Verkeerd imo en zo zullen we nooit aan "0" komen! Dat ze dit met bepaalde stemmingmakerij en bestelde flutstatistieken wel willen verkopen aan enkele goedgelovigen is ook logisch: kijk even naar de opbrengsten van enkel boetes overdreven snelheid...

                Maar als ik zie dat men eerst de snelheid vaak onnodig laag brengt (50 op een 2x2 ringweg) en er dan camera's plaatst die 24/7 vanaf 51 registreren... dan geloof ik ECHT niet dat dit wordt gedaan om levens te redden...
                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Je kan er een gans boek over schrijven. Feit is wel, snelheid verminderen resulteert altijd in minder ongevallen.

                Ik heb het al tot vervelens toe gezegd. Het probleem is dat Vlaanderen één grote overbevolkte stad is geworden, een stad waar iedereen z'n autooke pakt voor de belachelijkst kleine verplaatsingen toe zelfs. Iedereen heeft tegenwoordig ook een auto. Gevolg: teveel auto's op een te klein en bovendien slecht wegennet. Bijkomend probleem, veel ouderen rijden tegenwoordig langer met de auto en ook meer ouderen hebben een auto. De bomma's met hun boodschappen aan 't stuur van hun fiets. Je ziet ze minder en minder, ze hebben nu allemaal een auto. Maar ze zien niet meer goed, hun vaardigheden worden minder,... maar ze blijven wel rijden. Vertegenwoordigers en vrachtwagenchauffeurs staan onder een hogere werkdruk, maar ze staan tegenwoordig meer stil dan ooit tevoren. Enzovoort enzovoort...

                Ik krijg ook het schijt van al die snelheidsbeperkingen, verkeersdrempels, zigzag constructies,... . Spijtig genoeg is het nodig door bovenstaande. Het enige vervoermiddel waar ik het potentieel nog volledig van kan benutten hier in ons vlaanderenland, dat is dat van m'n fiets.
                Met de moto kan ik mij hier nergens nog uitleven, zelfs niet op een zondag. Zelfs de 140 paardjes van m'n 318d kan ik hier nog zelden gebruiken.
                'k Zal het u zeggen, 't is hier naar de klote!
                Zal het kort houden: beiden gelijk!!!
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Er juist nog eentje op de A12 richting Brussel net voor de afrit Willebroek, geen voorrang, te traag invoegend, geen inzicht in het verkeer, treintje van 4 op het linker rijvak tegen 130, met als gevolg dat je mag afremmen tot 60 om een ongeval te vemijden of te veroorzaken (achterop komend verkeer). Op de koop toe nog wat onnozel zat te doen. Even aan de kant gaan staan en praatje met hem gemaakt, wat moet ik dan doen zei ie, stil staan? Waarschijnlijk ooit eens een pot choco gekocht en zat er bij toeval een rijbewijs in...
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    E39 cabrio? Nice
                    Waarom doet iedereen juist of t gewoon is dat iedereen alle e codes van bmw kent.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                      Waarom doet iedereen juist of t gewoon is dat iedereen alle e codes van bmw kent.
                      ²²²


                      Voor ik op dit forum zat had ik zelfs nog nooit gehoord van die code's

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                        Waarom doet iedereen juist of t gewoon is dat iedereen alle e codes van bmw kent.
                        is maar om te lachen ze, gast kent mij goe genoeg om te weten dat het maar om te lache is zenne

                        ik ken ook alleen maar enkele van bmw van de laatste 20 jaar ofzo, sommige kennen hier alle codes tot de beginjaren
                        BMW X5 45e

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                          Daar sla je de nagel op de kop.
                          De snelheidsbeperkingen in België worden vooral ingegeven door een waanzinnige wanorde in de infrastructuur en ene gebrek aan ruimtelijke ordening.
                          Veel te veel afritten, veel te veel woningen langs verbindingswegen (vandaar die 70 ipv 90 die je tegenwoordig overal ziet) en veel te veel hoofdwegen die door woonkernen lopen.
                          Op dat gebied kunnen we nog veel leren van onze noorderburen.

                          In Oostenrijk mag je buiten de bebouwde kom zelfs 100.
                          ook in NL

                          Comment


                          • jong gastje die komt aangereden op zn training met helm op zo'n mobiletmoto. En komt in mijn gat hangen!
                            komen we uit bebouwde kom geef ik wat gas als hij me wil inhalen maar het lukt hem niet en steekt hij zijn middelvinger op,
                            laat ik hem dan voor om z'n verdriet goed te maken doet hij teken dat hij mij in de gaten houdt waarop hij met z'n vinger over z'n keel (i kill you)

                            zo'n mobiletmoto's haat ik erg en vooral met zulke kerels op die denken dat ze alles zijn

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
                              jong gastje die komt aangereden op zn training met helm op zo'n mobiletmoto. En komt in mijn gat hangen!
                              komen we uit bebouwde kom geef ik wat gas als hij me wil inhalen maar het lukt hem niet en steekt hij zijn middelvinger op,
                              laat ik hem dan voor om z'n verdriet goed te maken doet hij teken dat hij mij in de gaten houdt waarop hij met z'n vinger over z'n keel (i kill you)

                              zo'n mobiletmoto's haat ik erg en vooral met zulke kerels op die denken dat ze alles zijn
                              Wat mogen mobilet moto's dan wel zijn?
                              En waarom versnel je als hij je wil inhalen?

                              Z'n reactie daarentegen zou je doen wensen dat hij net op dat momnet een klapband krijgt of zo
                              Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                Wat mogen mobilet moto's dan wel zijn?
                                En waarom versnel je als hij je wil inhalen?

                                Z'n reactie daarentegen zou je doen wensen dat hij net op dat momnet een klapband krijgt of zo
                                Van die brommers die wat op hele lichte moto's lijken

                                waarom ik versnelde wanneer hij wilde inhalen, omdat hij al de hele tijd aan het bumperkleven was, en ik het beu was en hem een lesje wou leren wat fun wou maken hem eens af te troeven zo, maar hij kon er blijkbaar niet mee leven

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Wout_RS Bekijk Berichten
                                  Van die brommers die wat op hele lichte moto's lijken

                                  waarom ik versnelde wanneer hij wilde inhalen, omdat hij al de hele tijd aan het bumperkleven was, en ik het beu was en hem een lesje wou leren wat fun wou maken hem eens af te troeven zo, maar hij kon er blijkbaar niet mee leven
                                  Blijkbaar veel frustraties als je op de baan bent. Gelukkig kan je nog wat fun maken op de weg.

                                  Comment


                                  • ik heb geen frustraties als ik op baan kom, ik ontspan juist door te rijden met de wagen :p

                                    enkel haat ik het als mensen bumperkleven en dan nog eens zo een manieren hebben

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                      Waarom doet iedereen juist of t gewoon is dat iedereen alle e codes van bmw kent.
                                      ik ken er geen enkele
                                      ik ken enkel de "1-reeks", "3-reeks" etc...

                                      Comment


                                      • ik ken ze allemaal aloewel ik ze liever niet ken

                                        Comment


                                        • Mensen die plots kunnen versnellen als je ze wilt inhalen zouden ze verplicht zelf eens frontaal op iemand laten inrijden.

                                          En zonder de wet Lejeune zou ik geen cipier willen zijn... Nu houden de meesten zich nog koest omdat ze vroeger kunnen vrijkomen, maar zonder de wet Lejeune kunnen ze gedurende hun hele straf het beest uithangen en dan probleemloos vrij komen na afloop van hun straf.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X