Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• en ik had al een hap uit mn bumper tegen 50km + eend
    stel u voor aan topsnelheid, alles aan gort

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
      en ik had al een hap uit mn bumper tegen 50km + eend
      stel u voor aan topsnelheid, alles aan gort
      Mijn voorbumper ontbreekt momenteel toch al

Comment

• Gelukkig ben ik u nog niet tegengekomen op de N60,rij er ook dagelijks.......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
          Geen boete gehad?

Die volvo's zijn altijd gevaarlijk, hier rijden ze ook met een anonieme volvo rond.
          Anoniem ?
          het gaat om 1-ADO-xxx, gebaseerd in Roeselare et aktief in het hele westhoek, twee uren hier, twee uren daar, blijkbaar om de Coyotes geen te grote kans te geven
          als hij voor mijn deur staat trek ik mijn fiets uit de garage en geef ik hem door (goed voor mijn sterren-score, ik ben de eerste en ik kan ook de controle-sessie afsluiten ;-))

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
            Ik weet het, ben al veel goed weggekomen met de dingen die ik doe. Ik ben nu nog maar 21, nog lang niet volwassen dus, maar het is al veel verbeterd met toen ik pakweg 17 was.

Die gewone weg is de N60, waar je vroeger 120 mocht. Daar heb ik 1 stuk waar ik regelmatig topsnelheid test
            Geen invoegende mensen ofzo maar inderdaad, als er iets gebeurt, heb ik een groot probleem.
            Met dat rijgedrag los je je probleem vanzelf op. Al eens gedacht aan een uitvaartverzekering?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
              Gelukkig ben ik u nog niet tegengekomen op de N60,rij er ook dagelijks.......
              Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
              Met dat rijgedrag los je je probleem vanzelf op. Al eens gedacht aan een uitvaartverzekering?
              Lol. Nu ben ik plots een doodrijder.
              Dit is een van de redenen van de uitstroom van autoforum naar autominded.

Ik kom er openlijk voor uit. Jij hebt nooit eens topsnelheid getest? Ik ben zo vaak 's nachts op baan.

Comment

• als je ervoor uitkomt ben je eerlijk

feit blijft dat snelheid een slechte gewoonte is naar de wetten van ons land, en de rest van europa

mensen die idd geflitstt worden, meer dan eens, zijn de mensen die beperkingen op snelheid niet interessant vinden
                en vroeg of laat plakken ze

studie holland was : 10 keer meer kans op dodelijk accident bij overschrijden snelheid, en gepakt worden
                1.6 meer kans bij 0.5 °°

waarmee hopelijk een ander broodje-aap gerelativeerd wordt

Comment

Lol. Nu ben ik plots een doodrijder

Ik kom er openlijk voor uit. Jij hebt nooit eens topsnelheid getest? Ik ben zo vaak 's nachts op baan.
                  -als dan alleen jij het bent is dat jammer maar niet erg....

-Daar zitten dezelfde als hier hoor (veel switchers blijkbaar) en aan de topic's te lezen zijn ze vooral autominded als ze hun goesting (lees snelheid) kunnen doen.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Jaja, en als we allemaal stilstaan sterft er nooit nog iemand in het verkeer.

"Overdreven snelheid" is ook een rekbare definitie: niet bepaald door een bord langs de weg, maar door oneindig variabele omstandigheden. Zo kan je elk statistisch onderzoek het resultaat meegeven dat je het beste uitkomt. Hoe was de definitie van "overdreven snelheid" afgebakend in dat onderzoek, welke variabelen werden onderzocht, wat was de variantie op het gemiddelde, wat hebben ze er uit gelaten, hoe is de kans berekend, snelheid bij impact of voor impact, hoe lang ervoor, technische mankementen in beschouwing genomen, van waar kwam de data...?

Kortom: interpreteer er maar op los.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                      (ga maar na welke boetes er staan op versnellen als je wordt ingehaald )
                      Dat is nog zo'n punt dat niet al te klaar is en waar ik me kan aan ergeren. Als er een baan is van 50 dan doe ik zo'n 53 op de meter wat min of meer overeenkomt met 50, natuurlijk dat er dan een gans pak ongeduldigen achter uw (mijn) gat hangt, als men daarna bij het afslaan op een andere baan van bv. 70 of 90 het kot opentrekt (niet vergeten dat ik me aan de max. houdt maar onder die max geef ik altijd goed door, incl. het accelereren) dan is er altijd ne gefrusteerde die te vroeg wil beginnen voorbijgaan en dus direct na het afslaan zich al links zet want die wettelijke 50 was véél te traag voor hem, maar als ik dan, zoals reeds gezegd, het kot opentrek dan hangen die gastjes meestentijds wat op links te zeveren als er geen tegenliggers zijn en dan kunnen ze niet mee bij het accelereren en dan beginnen ze maar te toeteren en met hun lichten te pinken en zo meer. Is er in zo'n situatie sprake van versnellen als er iemand u wil voorbijsteken ? Als ze gewoon hun bocht nemen kunnen ze zich daar nog niet bevinden, en kunnen ze dus nog niet bezig zijn met voorbijsteken. Eens ik m'n 75 of 98 op de meter bereikt heb stop ik natuurlijk met accelereren en dan komen ze soms nog voorbij, wat ik met alle plezier toelaat en me zo ver mogelijk rechts zet, maar dan moeten ze toch nog eens hun gram halen door zoals ik al zei toeteren en met lichten pinken en soms eens bruusk remmen en zo, maar dat interesseert me allemaal niet dus ze doen maar. Hetzelfde kan men voorhebben aan een rood licht, als men rechts staat en links komt er zo'n snulleken staan met zijnen brommobiel, als het groen wordt en men accelereert zoals gewoonlijk en die gast kan niet volgen en blijft zo wat hangen en achterblijven, is dat dan ook versnellen als men ingehaald wordt ??

Comment

• 53 75 98

mooie getallen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          53 75 98

mooie getallen
                          Dat zijn geluksgetallen, ik heb daarmee ne keer de lotto niet gewonnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            Anoniem ?
                            het gaat om 1-ADO-xxx, gebaseerd in Roeselare et aktief in het hele westhoek, twee uren hier, twee uren daar, blijkbaar om de Coyotes geen te grote kans te geven
                            als hij voor mijn deur staat trek ik mijn fiets uit de garage en geef ik hem door (goed voor mijn sterren-score, ik ben de eerste en ik kan ook de controle-sessie afsluiten ;-))
                            Inderdaad, het gaat om 1-ADO-484. Hij staat toch redelijk veel in de omstreken van Izegem.
                            Van waar ben jij ongeveer?

Comment

Lol. Nu ben ik plots een doodrijder.

Met alle respect... maar topsnelheid testen in een race omdat je een ander niet voor wil laten op een gewone baan... Nee, dan denk ik dat darwin-gewijs "natuurlijke" selectie de bovenhand wel eens neemt. Enkel jammer dat daar soms ook onschuldige mensen bij betrokken geraken als het zover is.

Ineens een doodrijder... wat dacht je zelf? Voorbeeldchauffeur? Held?
                              Nu rij ik zelf ook vaak "te snel", maar toch steeds redelijk verantwoord. 220 op een gewestweg is dat niet volgens mij...
                              Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                              www.meevliegen.be

Comment

• Ik heb al lang niet meer een topsnelheid getest, maar dat ligt meer aan het feit dat die dingen veel te hard kunnen voor de Belgische infrastructuur, en die trajecten ook vaak gecontroleerd worden .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                                  Anoniem ?
                                  Ze hebben trouwens 2 anonieme volvo's. Beiden met nummerplaat 1-ADO-.

1) Volvo S40 (videowagen): 1-ADO-515
                                  2) Volvo S40 (Flitswagen): 1-ADO-484

Als ik een donkerkleurige Volvo langs de kant zie staan gaat er bij mij al een belletje rinkelen.

Comment

• Reactie van de man in de straat als er iemand verongelukt die 220 rijdt waar hij 90 mag: "Hij moet het maar weten. Eigen schuld." Maar als je op de koop toe (onschuldige) slachtoffers maakt, dan ben je een moordenaar.

Enkele jaren geleden meegemaakt mijn omgeving: jonge snotter van 18 jaar (net zijn rijbewijs) wou op een nat wegdek eens tonen wat hij kon op snelheidsgebied met zijn auto. Is geslipt op een kaarsrechte baan en met de rechterkant tegen een boom beland. Hijzelf is er goed vanaf gekomen (deel breuken, dat wel), maar de rechterkant van de wagen die de boom frontaal raakte maakte wel een einde aan het leven van zijn vriendin. Op slag dood. 17 jaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Ik heb al lang niet meer een topsnelheid getest, maar dat ligt meer aan het feit dat die dingen veel te hard kunnen voor de Belgische infrastructuur, en die trajecten ook vaak gecontroleerd worden .
                                      Hangt van veel af ook. Met mijn moto durfde ik destijds ook eens doorgeven, op een vrij stuk snelweg ging ik de 220 voorbij zelfs, maar aangezien je veel minder massa hebt is dat al anders, dat accelereert op een wip en staat bijna even snel terug stil ook. Met de E91 doe ik dat niet: duurt een pak langer en je hebt véél meer afstand nodig, stabiliteit is anders en de remweg ook. Op een gewestweg zou ik dat zelfs met de moto al niet doen... Zeker niet in een race.
                                      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                      www.meevliegen.be

Comment

Ik weet het, ben al veel goed weggekomen met de dingen die ik doe. Ik ben nu nog maar 21, nog lang niet volwassen dus, maar het is al veel verbeterd met toen ik pakweg 17 was.

Die gewone weg is de N60, waar je vroeger 120 mocht. Daar heb ik 1 stuk waar ik regelmatig topsnelheid test
                                        Geen invoegende mensen ofzo maar inderdaad, als er iets gebeurt, heb ik een groot probleem.
                                        In mijn jonge jaren heb ik op de N60 veel ongevallen zien gebeuren (en mogen helpen opkuisen), en ook al is hij wat aangepast ondertussen.... wees voorzichtig hoor.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Maar ook... Welk zin heeft het? De Z4 naar VMax trekken gaat in België quasi niet net omwille van het feit dat alles boven de 220 onozel hard gaat. Ik ken een stuk E40 waar je dat nog wel kan proberen, maar doortrekken naar +250 zie ik daar gewoon niet gebeuren tussen twee punten waar men wel eens durft te controleren.

Met de motorfiets... Ja, die gaat 210, maar zuipt dan als een tempelier. Als je écht snel wilt thuis zijn en niet geeft om wat er nog in de tank zit, is dat nog mogelijk op een heel rustige zondagochtend, maar weeral: voorwat?

En gewestwegen... Dat moeten er al speciale zijn als ik op een gewestweg daar het de moeite vind om aan rijbewijsonveilige snelheden te rijden... Ja, hier en daar een vierbaansweg met middenberm met halverwege een schoolomgeving waar iedereen vlot 70 blijft rijden...
                                          Last edited by ; 31/08/2012, 23:46.

Comment

Working...
                                          X