Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die volvo's zijn altijd gevaarlijk, hier rijden ze ook met een anonieme volvo rond.
Anoniem ?
het gaat om 1-ADO-xxx, gebaseerd in Roeselare et aktief in het hele westhoek, twee uren hier, twee uren daar, blijkbaar om de Coyotes geen te grote kans te geven
als hij voor mijn deur staat trek ik mijn fiets uit de garage en geef ik hem door (goed voor mijn sterren-score, ik ben de eerste en ik kan ook de controle-sessie afsluiten ;-))
Ik weet het, ben al veel goed weggekomen met de dingen die ik doe. Ik ben nu nog maar 21, nog lang niet volwassen dus, maar het is al veel verbeterd met toen ik pakweg 17 was.
Die gewone weg is de N60, waar je vroeger 120 mocht. Daar heb ik 1 stuk waar ik regelmatig topsnelheid test
Geen invoegende mensen ofzo maar inderdaad, als er iets gebeurt, heb ik een groot probleem.
Met dat rijgedrag los je je probleem vanzelf op. Al eens gedacht aan een uitvaartverzekering?
Dit is een van de redenen van de uitstroom van autoforum naar autominded.
Ik kom er openlijk voor uit. Jij hebt nooit eens topsnelheid getest? Ik ben zo vaak 's nachts op baan.
-als dan alleen jij het bent is dat jammer maar niet erg....
-Daar zitten dezelfde als hier hoor (veel switchers blijkbaar) en aan de topic's te lezen zijn ze vooral autominded als ze hun goesting (lees snelheid) kunnen doen.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Jaja, en als we allemaal stilstaan sterft er nooit nog iemand in het verkeer.
"Overdreven snelheid" is ook een rekbare definitie: niet bepaald door een bord langs de weg, maar door oneindig variabele omstandigheden. Zo kan je elk statistisch onderzoek het resultaat meegeven dat je het beste uitkomt. Hoe was de definitie van "overdreven snelheid" afgebakend in dat onderzoek, welke variabelen werden onderzocht, wat was de variantie op het gemiddelde, wat hebben ze er uit gelaten, hoe is de kans berekend, snelheid bij impact of voor impact, hoe lang ervoor, technische mankementen in beschouwing genomen, van waar kwam de data...?
(ga maar na welke boetes er staan op versnellen als je wordt ingehaald )
Dat is nog zo'n punt dat niet al te klaar is en waar ik me kan aan ergeren. Als er een baan is van 50 dan doe ik zo'n 53 op de meter wat min of meer overeenkomt met 50, natuurlijk dat er dan een gans pak ongeduldigen achter uw (mijn) gat hangt, als men daarna bij het afslaan op een andere baan van bv. 70 of 90 het kot opentrekt (niet vergeten dat ik me aan de max. houdt maar onder die max geef ik altijd goed door, incl. het accelereren) dan is er altijd ne gefrusteerde die te vroeg wil beginnen voorbijgaan en dus direct na het afslaan zich al links zet want die wettelijke 50 was véél te traag voor hem, maar als ik dan, zoals reeds gezegd, het kot opentrek dan hangen die gastjes meestentijds wat op links te zeveren als er geen tegenliggers zijn en dan kunnen ze niet mee bij het accelereren en dan beginnen ze maar te toeteren en met hun lichten te pinken en zo meer. Is er in zo'n situatie sprake van versnellen als er iemand u wil voorbijsteken ? Als ze gewoon hun bocht nemen kunnen ze zich daar nog niet bevinden, en kunnen ze dus nog niet bezig zijn met voorbijsteken. Eens ik m'n 75 of 98 op de meter bereikt heb stop ik natuurlijk met accelereren en dan komen ze soms nog voorbij, wat ik met alle plezier toelaat en me zo ver mogelijk rechts zet, maar dan moeten ze toch nog eens hun gram halen door zoals ik al zei toeteren en met lichten pinken en soms eens bruusk remmen en zo, maar dat interesseert me allemaal niet dus ze doen maar. Hetzelfde kan men voorhebben aan een rood licht, als men rechts staat en links komt er zo'n snulleken staan met zijnen brommobiel, als het groen wordt en men accelereert zoals gewoonlijk en die gast kan niet volgen en blijft zo wat hangen en achterblijven, is dat dan ook versnellen als men ingehaald wordt ??
Anoniem ?
het gaat om 1-ADO-xxx, gebaseerd in Roeselare et aktief in het hele westhoek, twee uren hier, twee uren daar, blijkbaar om de Coyotes geen te grote kans te geven
als hij voor mijn deur staat trek ik mijn fiets uit de garage en geef ik hem door (goed voor mijn sterren-score, ik ben de eerste en ik kan ook de controle-sessie afsluiten ;-))
Inderdaad, het gaat om 1-ADO-484. Hij staat toch redelijk veel in de omstreken van Izegem.
Van waar ben jij ongeveer?
Lol. Nu ben ik plots een doodrijder.
Dit is een van de redenen van de uitstroom van autoforum naar autominded.
Ik kom er openlijk voor uit. Jij hebt nooit eens topsnelheid getest? Ik ben zo vaak 's nachts op baan.
Met alle respect... maar topsnelheid testen in een race omdat je een ander niet voor wil laten op een gewone baan... Nee, dan denk ik dat darwin-gewijs "natuurlijke" selectie de bovenhand wel eens neemt. Enkel jammer dat daar soms ook onschuldige mensen bij betrokken geraken als het zover is.
Ineens een doodrijder... wat dacht je zelf? Voorbeeldchauffeur? Held?
Nu rij ik zelf ook vaak "te snel", maar toch steeds redelijk verantwoord. 220 op een gewestweg is dat niet volgens mij...
Ik heb al lang niet meer een topsnelheid getest, maar dat ligt meer aan het feit dat die dingen veel te hard kunnen voor de Belgische infrastructuur, en die trajecten ook vaak gecontroleerd worden .
Anoniem ?
het gaat om 1-ADO-xxx, gebaseerd in Roeselare et aktief in het hele westhoek, twee uren hier, twee uren daar, blijkbaar om de Coyotes geen te grote kans te geven
als hij voor mijn deur staat trek ik mijn fiets uit de garage en geef ik hem door (goed voor mijn sterren-score, ik ben de eerste en ik kan ook de controle-sessie afsluiten ;-))
Ze hebben trouwens 2 anonieme volvo's. Beiden met nummerplaat 1-ADO-.
Reactie van de man in de straat als er iemand verongelukt die 220 rijdt waar hij 90 mag: "Hij moet het maar weten. Eigen schuld." Maar als je op de koop toe (onschuldige) slachtoffers maakt, dan ben je een moordenaar.
Enkele jaren geleden meegemaakt mijn omgeving: jonge snotter van 18 jaar (net zijn rijbewijs) wou op een nat wegdek eens tonen wat hij kon op snelheidsgebied met zijn auto. Is geslipt op een kaarsrechte baan en met de rechterkant tegen een boom beland. Hijzelf is er goed vanaf gekomen (deel breuken, dat wel), maar de rechterkant van de wagen die de boom frontaal raakte maakte wel een einde aan het leven van zijn vriendin. Op slag dood. 17 jaar.
Ik heb al lang niet meer een topsnelheid getest, maar dat ligt meer aan het feit dat die dingen veel te hard kunnen voor de Belgische infrastructuur, en die trajecten ook vaak gecontroleerd worden .
Hangt van veel af ook. Met mijn moto durfde ik destijds ook eens doorgeven, op een vrij stuk snelweg ging ik de 220 voorbij zelfs, maar aangezien je veel minder massa hebt is dat al anders, dat accelereert op een wip en staat bijna even snel terug stil ook. Met de E91 doe ik dat niet: duurt een pak langer en je hebt véél meer afstand nodig, stabiliteit is anders en de remweg ook. Op een gewestweg zou ik dat zelfs met de moto al niet doen... Zeker niet in een race.
Ik weet het, ben al veel goed weggekomen met de dingen die ik doe. Ik ben nu nog maar 21, nog lang niet volwassen dus, maar het is al veel verbeterd met toen ik pakweg 17 was.
Die gewone weg is de N60, waar je vroeger 120 mocht. Daar heb ik 1 stuk waar ik regelmatig topsnelheid test
Geen invoegende mensen ofzo maar inderdaad, als er iets gebeurt, heb ik een groot probleem.
In mijn jonge jaren heb ik op de N60 veel ongevallen zien gebeuren (en mogen helpen opkuisen), en ook al is hij wat aangepast ondertussen.... wees voorzichtig hoor.
Maar ook... Welk zin heeft het? De Z4 naar VMax trekken gaat in België quasi niet net omwille van het feit dat alles boven de 220 onozel hard gaat. Ik ken een stuk E40 waar je dat nog wel kan proberen, maar doortrekken naar +250 zie ik daar gewoon niet gebeuren tussen twee punten waar men wel eens durft te controleren.
Met de motorfiets... Ja, die gaat 210, maar zuipt dan als een tempelier. Als je écht snel wilt thuis zijn en niet geeft om wat er nog in de tank zit, is dat nog mogelijk op een heel rustige zondagochtend, maar weeral: voorwat?
En gewestwegen... Dat moeten er al speciale zijn als ik op een gewestweg daar het de moeite vind om aan rijbewijsonveilige snelheden te rijden... Ja, hier en daar een vierbaansweg met middenberm met halverwege een schoolomgeving waar iedereen vlot 70 blijft rijden...
Comment