Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
    Ik weet het, ben al veel goed weggekomen met de dingen die ik doe. Ik ben nu nog maar 21, nog lang niet volwassen dus, maar het is al veel verbeterd met toen ik pakweg 17 was.

Die gewone weg is de N60, waar je vroeger 120 mocht. Daar heb ik 1 stuk waar ik regelmatig topsnelheid test
    Geen invoegende mensen ofzo maar inderdaad, als er iets gebeurt, heb ik een groot probleem.
    En waar mag dat dan zijn? Het stuk tussen Zingem en Eine? Of voorbij Leupegem richting Ronse?
    Ik vind dat nu sowieso geen weg om de topsnelheid te testen. Ik ga niet zeggen dat ik tussen Zingem en Eine nog nooit 140 km/h gereden heb, verre van, maar veel sneller moet het daar niet, vind ik. Op de autosnelweg kan je beter je topsnelheid testen. De E40 richting Luik op een zondagmorgen bv.
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
      Ze hebben trouwens 2 anonieme volvo's. Beiden met nummerplaat 1-ADO-.

1) Volvo S40 (videowagen): 1-ADO-515
      2) Volvo S40 (Flitswagen): 1-ADO-484

Als ik een donkerkleurige Volvo langs de kant zie staan gaat er bij mij al een belletje rinkelen.
      Of gewoon naar de uitlaten/badge kijken. De helft van alle S40/V50/V70's in ons land met een D5 motor zijn allicht van de politie.

Comment

• geen ergernis, ik moest wel vanmorgen even lachen met de motorrijder die iedereen via de pechstrook voorbijreed op de oprit Rumst van de E19. Net wanneer hij een vrachtwagen inhaalde over die pechstrook reed die door een enorme waterplas (zoals die daar al weleens ligt), de motorrijder kreeg ineens een gratis koude douche.
        autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

En gewestwegen... Dat moeten er al speciale zijn als ik op een gewestweg daar het de moeite vind om aan rijbewijsonveilige snelheden te rijden...
          er zijn hier in de buurt nochtans zone 70 wegen genoeg waar je zonder moeite over de 110 kunt rijden en waar de 'normale' snelheid van vele chauffeurs toch tussen de 80 en de 100 ligt

Comment

• 110 is dan ook net nog rijbewijsveilig

Comment

• Comment

• Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Ik wil hier zeker niet de heilige gaan spelen want ik hou mij niet overal aan de snelheid, maar 220 op een gewone baan van 70, lijkt me toch iets te hard. er moest maar is ene de straat oversteken of ene een zot manouvre doen en dan gade er niet goed vanaf komen denkik.
                  BMW X5 45e

Comment

• Dat is nog aar "slechts" 180 Km/h hé

Och;
                    Bijgevoegde Bestanden
                    Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                    www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                      Of gewoon naar de uitlaten/badge kijken. De helft van alle S40/V50/V70's in ons land met een D5 motor zijn allicht van de politie.
                      Zelfs zonder badge remmen ze voor me
                      Stond gisteren in Brugge langs de maalsesteenweg te wachten op de echtgenote die in een winkel was, en was ondertussen een verslag aan het maken op de laptop. Verbazend hoeveel mensen remden

2015 Volvo V60 D2 aut.
                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Ik wil hier zeker niet de heilige gaan spelen want ik hou mij niet overal aan de snelheid, maar 220 op een gewone baan van 70, lijkt me toch iets te hard. er moest maar is ene de straat oversteken of ene een zot manouvre doen en dan gade er niet goed vanaf komen denkik.
                        Midden in de nacht op de N60 (90, niet 70)
                        Jup, veel kans op overstekende mensen

Verder ga ik niet meer in op commentaar. Ik vraag mij gewoon af waarom iedereen in dit topic niet gewoon een wagen koopt met 50pk? Veel veiliger toch, je kan daar ook 120 mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                          Zelfs zonder badge remmen ze voor me
                          Stond gisteren in Brugge langs de maalsesteenweg te wachten op de echtgenote die in een winkel was, en was ondertussen een verslag aan het maken op de laptop. Verbazend hoeveel mensen remden
                          zelfs met een gopro aan uw auto smijten ze alles dicht

Comment

Verder ga ik niet meer in op commentaar. Ik vraag mij gewoon af waarom iedereen in dit topic niet gewoon een wagen koopt met 50pk? Veel veiliger toch, je kan daar ook 120 mee
                            check !!

135 begrensd

Comment

• Niet flauw doen over die snelheden. Je moet dat situatie per situatie bekijken. Ik heb vorig jaar eens 230 op de teller gereden met de moto op een niet nader genoemd stuk ring, op klaarlichte dag. Nagenoeg geen verkeer, dubbele rijstrook, pal rechtdoor, geen zijstraten, droog en mooi wegdek, geen bomen langs de kant, mooi gescheiden van de tegenovergestelde rijstroken met een brede hoge betonnen berm,... . Daar is 230 per uur rijden eigenlijk veiliger dan 70 per uur in veel bebouwde kommen.

Comment

• ... met ne moto, als ge uw gas lost rijdt ge al maar 100 meer en tegen uwe remhendel helemaal ingenepen is sta je stil... Met de moto heb ik ook wel de 2 vanvoor gezet... Maar om dat met een wagen te doen, is toch dag en nacht verschil imo!
                                Ik vermoed dat het met zijn V40 was... niet meteen gekend om zijn bijtige remmen en licht gewicht.
                                Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                                www.meevliegen.be

Comment

• Met de auto ook al 180/190 gereden, gaat perfect. Veel rapper gaat niet, stuk is niet lang genoeg en de 318d accelereert net iets minder dan de Buell.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                    ... met ne moto, als ge uw gas lost rijdt ge al maar 100 meer en tegen uwe remhendel helemaal ingenepen is sta je stil... Met de moto heb ik ook wel de 2 vanvoor gezet... Maar om dat met een wagen te doen, is toch dag en nacht verschil imo!
                                    Ik vermoed dat het met zijn V40 was... niet meteen gekend om zijn bijtige remmen en licht gewicht.
                                    Natuurlijk gaat het makkelijker met de moto. Maar nu ben je een beetje hypocriet aan het zijn. Op een nachtelijk ritje op een perfect overzichtelijk stuk, breng ik enkel en alleen mezelf in gevaar. Toen kwam er heel wat heisa betreffende survival of the fittest en dat ik niet besef welke impact dat zou geven aan 240.

Ik wens het je zeker niet toe, maar aan 240 een missertje doen met de moto, daar ga je iets minder fris uitkomen

Mijn V40 loopt meer dan snel genoeg naar de 200, het is niet alsof ik daar eindeloos voor moet zitten planken. Remmen zijn inderdaad niet van de beste, al zijn ze al een pak beter dan de standaard V40. En for the record de wagen weegt 1350kg, minder dan de gemiddelde VW Polo dus denk na eer je wat zegt

Het is allemaal een beetje overdreven om direct met het vingertje te beginnen wijzen omdat ik er voor uitkom dat ik al eens snel rijd. Dat doen er hier meer dan genoeg. Je moet het sowieso situatie per situatie bekijken.

En oh ja: moest ik mijn leeftijd veranderen van 21 naar 41, en wagen van Volvo naar BMW, ik had een pak minder commentaar gekregen zonder twijfel

Comment

En oh ja: moest ik mijn leeftijd veranderen van 21 naar 41, en wagen van Volvo naar BMW, ik had een pak minder commentaar gekregen zonder twijfel
                                      Neen, want het verstand komt pas met de jaren.

Comment

Ik ben 41 en rij met een BMW.

Comment

• derjust op fb:

Vanaf 1 januari 2013 komen er strengere boetes voor rijden onder invloed, rijden zonder gordel, onverzekerd rijden net als de hogere boetes voor verkeersrecidivisten. Dat meldt staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet (cdH). De opbrengst van de hogere boetes zal gebruikt worden voor bijkomende controles en voor de aankoop van extra apparatuur.

Wie voor een tweede keer veroordeeld wordt voor een verkeersovertreding, verliest zijn rijbewijs voor drie maanden. Bij een derde keer wordt dat zes maanden, bij drievoudige recidive moet een veroordeelde na negen maanden zelfs een nieuw rijexamen afleggen. Tenslotte verhoogt de boete voor -12-jarigen die de gordel niet dragen van 50 euro naar 150 euro.

vooral dat vetgedrukte baarde mij wat zorgen. als je dan bv 2x 57 rijdt in een zone 50, verliest ge u rijbewijs voor 3 maand?
                                          BMW X5 45e

Comment

Working...
                                          X