Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dat zal wel bij verkeersovertredingen zijn die bij het gerecht passeren vermoed ik? De rechter zal dan nog een rijverbod mogen bepalen, maar met een minimum van 3 maanden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
      ik ken er geen enkele
      ik ken enkel de "1-reeks", "3-reeks" etc...
      Zelfs da lukt mij nie meer tegenwoordig.

Ze kunnen da tegenwoordig beter S - M - L - XL noemen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

vooral dat vetgedrukte baarde mij wat zorgen. als je dan bv 2x 57 rijdt in een zone 50, verliest ge u rijbewijs voor 3 maand?
        Er staat "veroordeeld", dat is dus niet minlijke schikking.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          derjust op fb:

Vanaf 1 januari 2013 komen er strengere boetes voor rijden onder invloed, rijden zonder gordel, onverzekerd rijden net als de hogere boetes voor verkeersrecidivisten. Dat meldt staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet (cdH). De opbrengst van de hogere boetes zal gebruikt worden voor bijkomende controles en voor de aankoop van extra apparatuur.

Wie voor een tweede keer veroordeeld wordt voor een verkeersovertreding, verliest zijn rijbewijs voor drie maanden. Bij een derde keer wordt dat zes maanden, bij drievoudige recidive moet een veroordeelde na negen maanden zelfs een nieuw rijexamen afleggen. Tenslotte verhoogt de boete voor -12-jarigen die de gordel niet dragen van 50 euro naar 150 euro.

vooral dat vetgedrukte baarde mij wat zorgen. als je dan bv 2x 57 rijdt in een zone 50, verliest ge u rijbewijs voor 3 maand?
          Ik hoop dat er snel een ander voor mobiliteit komt ze, tvolgende is zowiezo trajectcontroles :s

Ik weet niet hoe die redeneert, de overheid heeft geld nodig, dus verhogen die boetes. Ze denkt waarschijnlijk ook nog eens van ja doe er maar rijverbod bij ook nog. Iemand die rijverbod heeft, kan veel minder economische activiteit doen, wat geeft dat er minder geconsumeert wordt, en dus minder geld voor de overheid. Is dus gewoon stom. Ik versta dat er mensen zijn die en rijverbod krijgen, ze moeten nu ook gene cowboy gaan uithangen op de weg, is uiterst gevaarlijk. Maar je kan ook altijd eens malchance hebben & dan direct een rijverbod.

Comment

• Overdreven snelheid ligt wellicht aan de basis van het dodelijk ongeval zaterdagavond op de E42 tussen Sart en Francorchamps. Dat meldt het parket van Verviers zondag.

Dodelijk ongeval met Ferrari door overdreven snelheid

Overdreven snelheid ligt wellicht aan de basis van het dodelijk ongeval zaterdagavond op de E42 tussen Sart en Francorchamps. Dat meldt het parket van Verviers zondag.

Een Ferrari met twee inzittenden belandde zaterdag omstreeks 21.00 uur in de middenberm van de E42 ter hoogte van Sart-lez-Spa. 'De klap was bijzonder hevig. Een verlichtingspaal knakte af en onderdelen van de sportwagen werden tot op meer dan 60 meter van het voertuig teruggevonden', klinkt het bij het parket.

De twee slachtoffers, een 63-jarige man uit Saint-Ghislain en een 15-jarige jongen uit La Louvière, waren op slag dood. 'De jongen blijkt de zoon te zijn van een collega van de bestuurder van de Ferrari, die om een ritje in de sportwagen gevraagd had in de marge van de GP van België F1 in Spa-Francorchamps', preciseerde het parket.

En wat denken we hier van, Cosworth? Het was avond/nacht en de remmen van een Ferrari zijn nog iets beter dan die van jouw Volvo, denk ik.

Heel erg voor de familie van die jongen.
            Last edited by ; 02/09/2012, 16:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door acor Bekijk Berichten
              http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120902_019

Dodelijk ongeval met Ferrari door overdreven snelheid

Overdreven snelheid ligt wellicht aan de basis van het dodelijk ongeval zaterdagavond op de E42 tussen Sart en Francorchamps. Dat meldt het parket van Verviers zondag.

Een Ferrari met twee inzittenden belandde zaterdag omstreeks 21.00 uur in de middenberm van de E42 ter hoogte van Sart-lez-Spa. 'De klap was bijzonder hevig. Een verlichtingspaal knakte af en onderdelen van de sportwagen werden tot op meer dan 60 meter van het voertuig teruggevonden', klinkt het bij het parket.

De twee slachtoffers, een 63-jarige man uit Saint-Ghislain en een 15-jarige jongen uit La Louvière, waren op slag dood. 'De jongen blijkt de zoon te zijn van een collega van de bestuurder van de Ferrari, die om een ritje in de sportwagen gevraagd had in de marge van de GP van België F1 in Spa-Francorchamps', preciseerde het parket.

En wat denken we hier van, Cosworth? Het was avond/nacht en de remmen van een Ferrari zijn nog iets beter dan die van jouw Volvo, denk ik.

Heel erg voor de familie van die jongen.
              Dat het een domme kloot is om het leven van een 15-jarige te riskeren, wat moet ik er van denken?

Comment

• Edit: verder hecht ik geen waarde aan een artikel uit het Nieuwsblad of HLN. Wat een sensatietitel weer.
                Is het zeker dat het ongeval te wijten is aan overdreven snelheid? Wat is overdreven snelheid? Hoeveel ervaring had de 63-jarige man? Wat waren de exacte omstandigheden, waren er nog andere zaken in het spel?

21u is niet 's nachts, het is dus een wonder dat er geen andere slachtoffers bij betrokken zijn.

Comment

• Middenvakrijders... .
                  U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• 's nachts maken snelle auto's veel kabaal

zelfs tegen 120 maakt een tegenwoordige auto op 245 al een hoop kabaal tov vroeger toen ze op 205 stonden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                      Edit: verder hecht ik geen waarde aan een artikel uit het Nieuwsblad of HLN. Wat een sensatietitel weer.
                      Is het zeker dat het ongeval te wijten is aan overdreven snelheid? Wat is overdreven snelheid? Hoeveel ervaring had de 63-jarige man? Wat waren de exacte omstandigheden, waren er nog andere zaken in het spel?

21u is niet 's nachts, het is dus een wonder dat er geen andere slachtoffers bij betrokken zijn.
                      Ik wou me niet moeien in de discussie, ik ben weliswaar van mening dat het gedrag dat je eerder van je zelf beschreef niet echt normaal te noemen is (het kinderlijke "die ambeteert me, dus even terugpakken" bijvoorbeeld), maar zelf ben ik ook niet heilig.
                      Maar met deze post moest ik toch wel eens lachen. Je bent zelf pas 21 en gaat de ervaring van een 63-jarige betwisten? Zelfs al rijdt die mens amper een paar duizend km per jaar, hij zal meer ervaring hebben. En een 63-jarige zou ik nu ook nog niet plaatsen bij de groep bejaarden die niet meer kunnen rijden, op die leeftijd lukt dat zeker nog prima.
                      Voor de rest ga ik wel akkoord, men zegt niet hoe snel hij precies reed en de oorzaak kan iets totaal anders geweest zijn. Het is wel een feit, dat als je te snel rijdt, de gevolgen van een ongeval, wat de oorzaak ook is, zwaarder gaan zijn.

Ik vraag me wel altijd af, nu ik toch bezig ben met er op in te gaan: Als je dan doortrekt tot 200+ om die andere u niet te laten inhalen, wat denk je dan? "Die gaat me nu zoooo stoer vinden!", "Hahhahaha, daar heeft hij niet van terug!", ... Serieuze vraag, ik snap zo'n gedrag totaal niet. Je beseft toch dat niemand daar respect voor opbrengt? Integendeel, iedereen met wat verstand gaat inzien dat je je zo belachelijk maakt. Dus, zeg eens, waarom? En kom alstublieft niet af met een nieuwe dooddoener in de trend van: allemaal moraalridders (want ben ik verre van), maar antwoord eens serieus.
                      Last edited by |) ][ |V| ][; 02/09/2012, 19:01.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                        Ik wou me niet moeien in de discussie, ik ben weliswaar van mening dat het gedrag dat je eerder van je zelf beschreef niet echt normaal te noemen is (het kinderlijke "die ambeteert me, dus even terugpakken" bijvoorbeeld), maar zelf ben ik ook niet heilig.
                        Maar met deze post moest ik toch wel eens lachen. Je bent zelf pas 21 en gaat de ervaring van een 63-jarige betwisten? Zelfs al rijdt die mens amper een paar duizend km per jaar, hij zal meer ervaring hebben. En een 63-jarige zou ik nu ook nog niet plaatsen bij de groep bejaarden die niet meer kunnen rijden, op die leeftijd lukt dat zeker nog prima.
                        Voor de rest ga ik wel akkoord, men zegt niet hoe snel hij precies reed en de oorzaak kan iets totaal anders geweest zijn. Het is wel een feit, dat als je te snel rijdt, de gevolgen van een ongeval, wat de oorzaak ook is, zwaarder gaan zijn.
                        Ben dan ook grotendeels akkoord met je post
                        Ik betwist zijn ervaring toch niet? Ik zeg dat we het niet weten. Die mens kan bv heel zijn leven met 50pk rondgereden hebben en vorige week de Lotto gewonnen hebben en een Fewawi gekocht hebben.
                        Verder heb ik ook nergens gezegd dat ik iemand terugpakte die mij ambeteerde. Het enigste wat ik gezegd heb is dat ik op bepaalde stukken, op bepaalde tijdstippen, regelmatig eens boven de 200 ga. En dat ik eens veel geluk gehad heb met een S60 van de flikken, waarvan ik dacht dat die wou racen.

En dat heeft hier uiteraard veel reactie uitgelukt, vooral van mensen die niet half weten waarover het gaat en wie ik ben, maar gewoon even de moraalridder komen uithangen, best wel grappig

En edith zegt ook dat ik met mijn 'stunts' enkel mezelf in gevaar breng

Comment

Ik doe het ook nog te vaak. Versnellen als iemand die mij stoort probeert in te halen. Maar als ik versnel dan rijd ik ook gewoon door tot topspeed en keer niet meer terug
                          Gebeurde zelfs een keer dat er een S60 mij voorbijstak, ik bleef planken tot 220 (op een 90 baan) en die kerel bleef vlot meegaan. Zet die plots zijn blauw licht aan en rijdt mij voorbij met afkeurende blik

Rechts inhalen, soms komt daar zelf een pechstrook bij kijken, moet ik ook nog afleren.

Maar even een vraagje, welke boetes staan daar op?
                          Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                          Ben dan ook grotendeels akkoord met je post
                          Ik betwist zijn ervaring toch niet? Ik zeg dat we het niet weten. Die mens kan bv heel zijn leven met 50pk rondgereden hebben en vorige week de Lotto gewonnen hebben en een Fewawi gekocht hebben.
                          Verder heb ik ook nergens gezegd dat ik iemand terugpakte die mij ambeteerde. Het enigste wat ik gezegd heb is dat ik op bepaalde stukken, op bepaalde tijdstippen, regelmatig eens boven de 200 ga. En dat ik eens veel geluk gehad heb met een S60 van de flikken, waarvan ik dacht dat die wou racen.

En dat heeft hier uiteraard veel reactie uitgelukt, vooral van mensen die niet half weten waarover het gaat en wie ik ben, maar gewoon even de moraalridder komen uithangen, best wel grappig

En edith zegt ook dat ik met mijn 'stunts' enkel mezelf in gevaar breng
                          Dit valt voor mij onder eens terug pakken.
                          Ik snap het echt niet, waarom is dat nodig? Wat bereik je er mee?

Comment

• @Cosworth
                            Onmogelijk dat een anonieme wagen je niet staande houdt als je 220 vlamt op een gewestweg.
                            Dikke b*llshit in mijn ogen.

En 200+ knallen, wanneer ook, is verdomd hard. Gebruik de verlichtingspalen maar als indicatie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              Dit valt voor mij onder eens terug pakken.
                              Ik snap het echt niet, waarom is dat nodig? Wat bereik je er mee?
                              Weinig. Echt hinderen doe ik ook niet, aangezien ik dan ook gewoon doorrijd ipv spelletjes te blijven spelen.

Meeste gevallen kijk ik gewoon ook eens 'hmm dat is die auto met die motorisatie' en kijk dan hoe de prestaties zich verhouden. Beetje jeugdig gebrek aan verstand in combinatie met testosteron-metingen zeker?

Comment

• Veel woorden waar anderen gewoon "domme kloot" op plakken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                  @Cosworth
                                  Onmogelijk dat een anonieme wagen je niet staande houdt als je 220 vlamt op een gewestweg.
                                  Dikke b*llshit in mijn ogen.

En 200+ knallen, wanneer ook, is verdomd hard. Gebruik de verlichtingspalen maar als indicatie.
                                  Ik vind het ook nog steeds vreemd hoor, maar ga er niet over klagen
                                  Grijze S60 die bleef doortrekken. 1 persoon er in, zette plots zijn lichten op. Gaf gewoon een afkeurende blik en stormde er vandoor. Het moment dat ik die lichten zag dan ook meteen gelost.
                                  Bullshit, denk wat jij wilt man ik heb er weinig behoefte aan om 'op te vallen' op een forum waar 90% mij niet kent en nooit zal kennen, en een 20-tal mensen weten hoe ik ben en rijd in real life

Dus als ik het goed heb, zit ik op een autoforum, en is 200+ rijden, in welke omstandigheden dan ook, compleet onverantwoord? Fascinerend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Veel woorden waar anderen gewoon "domme kloot" op plakken.
                                    And the Cosworth bashing continues!

Comment

Dus als ik het goed heb, zit ik op een autoforum, en is 200+ rijden, in welke omstandigheden dan ook, compleet onverantwoord? Fascinerend.
                                      Je hebt het verkeerd gelezen.

Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                                      ik heb er weinig behoefte aan om 'op te vallen' op een forum .
                                      Met je bovenstaande posts en geweldige ervaringen heb je toch mijn aandacht getrokken (in negatieve zin btw).
                                      Ik versta niet dat mensen het hun in hun hoofd/kop halen om rechts voorbij te steken over een pechstrook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                        Je hebt het verkeerd gelezen.

Met je bovenstaande posts en geweldige ervaringen heb je toch mijn aandacht getrokken (in negatieve zin btw).
                                        Ik versta niet dat mensen het hun in hun hoofd/kop halen om rechts voorbij te steken over een pechstrook.
                                        Dat gebeurt op het typische moment: je komt van een rondpunt en op beide rijstroken zijn er 2 op hetzelfde tempo aan het accelereren, genre 0-75 (want sneller gaan ze niet) in 37 seconden om toch maar 4,8l te verbruiken ipv 4,9.
                                        En zoals ik zelf reeds aangaf: het is dan ook iets wat ik moet afleren

Comment

• Ge gaat da wel afleren als er 1ne uitwijkt naar rechts omdat die niet kan verdragen da ge hem via de pechtstrook inhaalt... ;-)

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X