Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
    And the Cosworth bashing continues!
    Dat is niks bashing... Je geeft allerlei redenen en excuses aan waarom je idioot gedrag vertoont, terwijl je het kan samenvatten dat je gewoon een domme kloot in het verkeer bent.

Het voordeel is dat het je eigen gedrag is, en dat je dat eigen gedrag kan aanpassen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Dat is niks bashing... Je geeft allerlei redenen en excuses aan waarom je idioot gedrag vertoont, terwijl je het kan samenvatten dat je gewoon een domme kloot in het verkeer bent.

Het voordeel is dat het je eigen gedrag is, en dat je dat eigen gedrag kan aanpassen.
      Ok.
      Misschien ga ik best wat rijcursussen volgen, want zo willen we niet eindigen natuurlijk.

Comment

Ik vind het ook nog steeds vreemd hoor, maar ga er niet over klagen
        Grijze S60 die bleef doortrekken. 1 persoon er in, zette plots zijn lichten op. Gaf gewoon een afkeurende blik en stormde er vandoor. Het moment dat ik die lichten zag dan ook meteen gelost.
        Bullshit, denk wat jij wilt man ik heb er weinig behoefte aan om 'op te vallen' op een forum waar 90% mij niet kent en nooit zal kennen, en een 20-tal mensen weten hoe ik ben en rijd in real life

Dus als ik het goed heb, zit ik op een autoforum, en is 200+ rijden, in welke omstandigheden dan ook, compleet onverantwoord? Fascinerend.
        Ben je wel zeker dat het een politieman was in die auto?
        Kan ook iemand zijn die wou racen en dan voor de 'lol' blauwe lichtjes aanzet in z'n auto.
        Want de eerste flik die iemand aan +200 laat gaan moet ik nog tegenkomen.

Comment

Ok.
          Misschien ga ik best wat rijcursussen volgen, want zo willen we niet eindigen natuurlijk.
          My point exactly. En dat was zelfs na rijcursussen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
            Ge gaat da wel afleren als er 1ne uitwijkt naar rechts omdat die niet kan verdragen da ge hem via de pechtstrook inhaalt... ;-)

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk
            Amen,
            Ivm dat rijbewijs dat ze afnemen na 3 x het zelfde,nuja ik denk dat zoiets met een korrel zout te nemen is.
            Denk niet dat door 57 waar 50 mag , 3 x te hebben,dat je dan prijs hebt,of het moest 3 x kort achter elkaar zijn en/of op dezelfde plaats.
            Ik denk eerder voor asocialen die met belachelijke snelheden gepakt worden,op plaatsen waar het gevaarlijk is,en ook de tijdspanne die er tussen zit.
            Pas op,nu de astra zeer laag in toeren rijd,is mijn snelheid ook weer wat meer dan dat ik met mijn c4 reed,maar ik overdrijf niet.
            En let wel goed op rondom mij : verdachte voertuigen,FLITSpalen (die in stniklaas heeft me al 2 x gehad ! met mijn eerste wagen )
            En het is voor mij ook geen drang snel te MOETten rijden,ik kan ook soms gewoon braaf 120 rijden op snelwegen zelfs 110 op de vrachtwagenstrook.
            Alles moet je zaak per zaak zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bouver Bekijk Berichten
              Ben je wel zeker dat het een politieman was in die auto?
              Kan ook iemand zijn die wou racen en dan voor de 'lol' blauwe lichtjes aanzet in z'n auto.
              Want de eerste flik die iemand aan +200 laat gaan moet ik nog tegenkomen.
              Die vraag heb ik mij ook al gesteld... Vooral het feit dat hij alleen was baarde mij zorgen. Het was 90% zeker een gechipte D5.
              Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Verder was het niet mijn bedoeling persoonlijk te gaan aanvallen, het is gewoon nogal irritant dat er plots zoveel heisa ontstaat omdat ik eens mijn slechtste eigenschappen in het verkeer opsom. Zaken die zelden voorvallen.
              Ik rijd al rond van mijn 16 (let the bashing begin), en merk zelf dat er elk jaar een pak wijsheid bijkomt, en vooral een rustigere houding in het verkeer. Ik rijd 99% van de tijd rustiger dan andere chauffeurs, niet per se qua snelheid, maar ik rijd gewoon vlot, alert, en let zéér goed op wat er rondom mij gebeurt, ik hinder niemand, aangezien er zoveel dingen zijn waar ik mij aan stoorde, wat andere mensen in het verkeer doen

En jup, af en toe doe ik eens iets raars, of rijd ik véél te snel. Maar dat is steeds volledig mijn eigen risico. Dat er zoveel commentaar op komt begrijp ik niet, aangezien snelle wagens hier logischerwijs toegejuicht worden.
              Maar goed, van mij mag de discussie nu eindelijk wel eens afgelopen zijn

Op naar andere ergernissen.

Comment

• Op u 16e al rijden, ge moest beschaamd zijn!!!

Via de pechstrook inhalen vind ik best erg. Erger dan zo snel te rijden. Er moest maar is iemand op die pechstrook staan met pech. Dan rijde ze los omver...
                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                  Dus, zeg eens, waarom? En kom alstublieft niet af met een nieuwe dooddoener in de trend van: allemaal moraalridders (want ben ik verre van), maar antwoord eens serieus.
                  Inderdaad, blijkt wel een hype te zijn. Moraal van het verhaal: Cosworth komt zich zelf nog wel eens tegen, onder de grond of ergens daar boven, de moraalridder, die reed ondertussen rustig verder...
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Denk dat jullie mekaar blijkbaar kennen.

Oeps, lees nu de laatste bijdrage van Cosworth.
                    Last edited by Metaxa; 02/09/2012, 23:13.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Die vraag heb ik mij ook al gesteld... Vooral het feit dat hij alleen was baarde mij zorgen. Het was 90% zeker een gechipte D5.

Verder was het niet mijn bedoeling persoonlijk te gaan aanvallen, het is gewoon nogal irritant dat er plots zoveel heisa ontstaat omdat ik eens mijn slechtste eigenschappen in het verkeer opsom. Zaken die zelden voorvallen.
                      Ik rijd al rond van mijn 16 (let the bashing begin), en merk zelf dat er elk jaar een pak wijsheid bijkomt, en vooral een rustigere houding in het verkeer. Ik rijd 99% van de tijd rustiger dan andere chauffeurs, niet per se qua snelheid, maar ik rijd gewoon vlot, alert, en let zéér goed op wat er rondom mij gebeurt, ik hinder niemand, aangezien er zoveel dingen zijn waar ik mij aan stoorde, wat andere mensen in het verkeer doen

En jup, af en toe doe ik eens iets raars, of rijd ik véél te snel. Maar dat is steeds volledig mijn eigen risico. Dat er zoveel commentaar op komt begrijp ik niet, aangezien snelle wagens hier logischerwijs toegejuicht worden.
                      Maar goed, van mij mag de discussie nu eindelijk wel eens afgelopen zijn

Op naar andere ergernissen.
                      Het is niet, je eigen risico,....
                      Je pakt altijd iemand mee, een mede weggebruiker. en niet vergeten,
                      je familie die achterblijft.
                      Welke draai je er ook aan geeft, zo rij je niet op de openbare weg, wil je de idioot uithangen, ga op circuit, en daar zijn ook regels die strikt gevolgd moeten worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
                        Het is niet, je eigen risico,....
                        Je pakt altijd iemand mee, een mede weggebruiker. en niet vergeten,
                        je familie die achterblijft.
                        Welke draai je er ook aan geeft, zo rij je niet op de openbare weg, wil je de idioot uithangen, ga op circuit, en daar zijn ook regels die strikt gevolgd moeten worden.
                        Ik heb al genoeg idioten gezien op de Ring om daar van weg te blijven als bestuurder, toch bedankt.
                        Ik houd het occasionele sneller rijden wel voor de nachtelijke ritjes op wegen die quasi in mijn achtertuin liggen

Comment

En edith zegt ook dat ik met mijn 'stunts' enkel mezelf in gevaar breng
                          Tuurlijk, een toevallige andere weggebruiker waar je opknalt krijgt van god zijn leven terug zoals op de playstation

Ik wilde niet moraalridderen, en ik heb in mijn jeugdige onbezonnenheid ook wel eens buiten de lijntjes gekleurd.... Maar wat jij hier komt verkondigen is niet zomaar een beetje spielerei hé. Dat zijn ook niet meteen de uitspraken die je doet op een forum waar je dan meteen erna 100% serieus genomen wil worden. Welke reactie had je graag gehad misschien? "Amai, gij kunt een stukske rijden, en dat op uw 21, cool!" ?! Wij rijden hier ook allemaal rond, en ons vrouw ook, en onze kinderen zitten er ook bij in. Dat veranderd uw kijk op de wereld al sowieso. Eveneens doe jij je uitspraken op een moment dat er in dezelfde week weer enkele zware en dodelijke ongevallen gebeurde met jonge bestuurders. Zelfs in héél wat betere omstandigheden dan die jij beschrijft. Wat wil je dan?

Als je zo vatbaar bent voor racen, en zo weinig geduld hebt dat je meteen de pechstrook opduikt... Goed dat je zelf beseft dat je er iets aan moet doen, want ik denk niet dat iemand hier dergelijk gedrag als "normaal" gaat beschouwen. Wees dan ook niet zo verbaasd als je wat over je heen krijgt. Het feit dat je jezelf zo blijft verdedigen toont dat je eigenlijk nog geen duidelijk besef hebt van je daden en mogelijke gevolgen. Dat je overtuigd bent dat je enkel jezelf maar in gevaar brengt is een mooi voorbeeld. Als je serieus genomen wil worden, kom dan ook met serieuze praat. Ik denk niet dat we hier allemaal 70 rijden, en ik ben de eerste om van die kommaneukers die 72 onveilig vinden van repliek te voorzien... Maar het moet wel binnen het fatsoenlijke blijven ook hé. 200+ rijden, been there done that, meermaals. Maar dat doen in bepaalde omstandigheden is een gigantisch verschil met dit doen in een race met een willekeurige volvo die je wil inhalen op een N weg. Als je dan aan die snelheid nog de grimas op zijn gelaat wenst te zien en het embleem op zijn koffer... Ik hoop dat het toogpraat is, en anders hoop ik dat je op een paal gaat en niet op een onschuldige auto als het zover is.
                          Last edited by Timmeke-Tim; 03/09/2012, 10:27.
                          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                          www.meevliegen.be

Comment

Ik heb al genoeg idioten gezien op de Ring om daar van weg te blijven als bestuurder, toch bedankt.
                            Ik houd het occasionele sneller rijden wel voor de nachtelijke ritjes op wegen die quasi in mijn achtertuin liggen
                            Is 21, getuigt zijn nachtelijke 200+ races tegen de politie, twijfelt aan ervaring van 63 jarige in een Ferrari, kan beter rijden dan al die idioten op de ring, wenst serieus genomen te worden op een autoforum....
                            Daszekerda!
                            Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                            www.meevliegen.be

Comment

Ik had het niet over de ring, de ring is een betaalde weg, geen circuit.
                              Er zijn hier genoeg trackdays waar er toezicht is wellicht strengere regels te volgen zijn, maar dat zal je niet zoeken vermoed ik.

Het gedrag dat je hier laat zien samen met nog van die types die zo rondrijden, maken dat de regels op de weg nog wat aangescherpt zullen worden.
                              Inhalen op de pechstrook doe je niet, je gooit dan ook nog is een hoop stenen tegen je achterligger, leuk toch, je valt echt niemand lastig.

Comment

• Toen ik mijn BMW nog had, heb ik in Duitsland enkele keren topspeed gereden (na aandringen 250+ op teller). Ik zeg niet Duitsland om me te maskeren, het was effectief altijd daar, meestal op weg naar de Ring. In België durfde ik gewoon niet omdat ik enorm schrik had om mijn rijbewijs te verliezen.

Los van het feit dat het een enorme kick geeft, en dat het echt mijn haar deed rechtstaan om telkens opnieuw doorheen alle versnellingen tot tegen het rood door te trekken, en los van het feit dat het zo fuckin' geil is... Zou ik dat denk ik niet meer doen.

Je bent dan wel legaal bezig en het mag daar nog (hoe lang nog?), maar mijn maag keert telkens een beetje om als ik er aan denk wat er gebeurt als je tegen die snelheid een klapband krijgt, of iemand verandert plots van rijstrook, of ...

Geef me maar een auto met veel pk's, ik zal nog steeds genieten van de tussenacceleraties, soepelheid, optrekvermogen, ... maar echt topspeed testen? Misschien eens op een airstrip of dragstrip zoals ze in UK vaak doen, maar voor mij hoeft het allemaal niet meer op de openbare weg.

Het ongeval met de Ferrari is een prachtig (en zeer jammer) voorbeeld: die mens kon misschien 160 gereden hebben, uiteraard is dat 'te snel' (zo bepaalt onze wet, niet ik of jij), maar wie zegt dat die auto geen klapband gekregen heeft op die moment...?

'Een beetje' te snel rijden, aan 'rijbewijsveilige' snelheden doe ik ook niet, want dat brengt me tijdsgewijs misschien maar 2 minuten per dag op, maar het risico dat ertegenover staat (50 tot 200 euro aan actiefoto's) neem ik gewoon niet. Ik moet ook werken voor dat geld.

Vandaar dat ik altijd 10 km/h te snel rij op mijn tellerke, nog maar 1x geflitst (1km/h te snel na correctie) op bijna 8 jaar & +- 220000 km.

Noem me maar oudbollig.
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Veel woorden waar anderen gewoon "domme kloot" op plakken.
                                  De mensen die in hun jeugd niet eens de 'domme kloot' hebben uitgehangen mogen nu hun vinger opsteken....

Hoeveel vingers denk je te zien, ik denk dat wanneer iedereen eerlijk is er bitter weinig vingers te zien zullen zijn, dus niet overdrijven zou ik zeggen.

Ja, het is een domme actie, maar moesten alle domme acties ongevallen opleveren, dan was de overbevolking op deze planeet al lang opgelost!

Ik vind ook niet dat hij excuses zoekt, integendeel, hij heeft een vrij goede zelfkennis denk ik (jeugdige overmoed testosteron, lijkt mij een correcte omschrijving niet?)

Je hebt uiteraard gradaties in 'domme kloterij (sommigen zien het op tijd in, anderen plakken uiteindelijk tegen een muur), maar het is iets wat ons allemaal wel bindt denk ik, dus het mag eens gezegd worden, maar nu wordt het wat saai om er over te kankeren...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                                    De mensen die in hun jeugd niet eens de 'domme kloot' hebben uitgehangen mogen nu hun vinger opsteken....

Hoeveel vingers denk je te zien, ik denk dat wanneer iedereen eerlijk is er bitter weinig vingers te zien zullen zijn, dus niet overdrijven zou ik zeggen.

Ja, het is een domme actie, maar moesten alle domme acties ongevallen opleveren, dan was de overbevolking op deze planeet al lang opgelost!

Ik vind ook niet dat hij excuses zoekt, integendeel, hij heeft een vrij goede zelfkennis denk ik (jeugdige overmoed testosteron, lijkt mij een correcte omschrijving niet?)

Je hebt uiteraard gradaties in 'domme kloterij (sommigen zien het op tijd in, anderen plakken uiteindelijk tegen een muur), maar het is iets wat ons allemaal wel bindt denk ik, dus het mag eens gezegd worden, maar nu wordt het wat saai om er over te kankeren...
                                    Er is een verschil tussen wat "dommekloterij" en naar eigen zeggen 200 km/u rijden op een secundaire weg. Dat laatste is geen dommekloterij, het is terminale stupiditeit.

Comment

• Ik denk dat dat ook het punt van velen is: velen hebben idiote dingen gedaan, en weten uit ervaring dat het niks opbrengt, en bijgevolg doen zo een idiote dingen niet meer...

Comment

• Reacties blijven opstapelen precies. Gelukkig is Xytras nog een verstandige mens, en wooter half
                                        Meerdere mensen hier die het mij toewensen op een paal te knallen, fantastisch zeg. En dat zijn dan de brave huisvaders? Haha.

Vraag mij af hoeveel van de schreeuwers hier al eens een autoforum meeting gedaan hebben, ik vermoed geen enkele, of het zal bij eentje gebleven zijn
                                        Op welk circuit kan je met je wagen deftig boven de 200? Weinig tot geen. Heftig accelereren en hernemingen mogen hier ook al niet blijkbaar. Nogmaals mijn punt: waarom rijdt dan niet iedereen met 50pk?

Ach nevermind, ik weet wie ik ben, meerdere mensen hier weten dat ook, de meerderheid moet eens nadenken over zijn reacties aangezien ze fel overdreven zijn.
                                        Voor degenen die nieuw zijn in de 'discussie' en zich nog even willen uitleven: doe gerust je zegje en gooi met verwijten, als ik je dag daar goed mee kan maken, graag gedaan
                                        Maar zoals reeds eerder gezegd: tijd voor nieuwe ergernissen.

Comment

Reacties blijven opstapelen precies. Gelukkig is Xytras nog een verstandige mens, en wooter half
                                          Meerdere mensen hier die het mij toewensen op een paal te knallen, fantastisch zeg. En dat zijn dan de brave huisvaders? Haha.

Vraag mij af hoeveel van de schreeuwers hier al eens een autoforum meeting gedaan hebben, ik vermoed geen enkele, of het zal bij eentje gebleven zijn
                                          Op welk circuit kan je met je wagen deftig boven de 200? Weinig tot geen. Heftig accelereren en hernemingen mogen hier ook al niet blijkbaar. Nogmaals mijn punt: waarom rijdt dan niet iedereen met 50pk?

Ach nevermind, ik weet wie ik ben, meerdere mensen hier weten dat ook, de meerderheid moet eens nadenken over zijn reacties aangezien ze fel overdreven zijn.
                                          Voor degenen die nieuw zijn in de 'discussie' en zich nog even willen uitleven: doe gerust je zegje en gooi met verwijten, als ik je dag daar goed mee kan maken, graag gedaan
                                          Maar zoals reeds eerder gezegd: tijd voor nieuwe ergernissen.
                                          Ik 'roep' niets hoor. Van mij doet iedereen wat hij wil. 200 op een gewestweg is niet altijd zo afschrikwekkend als het 'getal' 200. De expressweg tussen Ninove en Aalst bijvoorbeeld, tweevaks, vrij recent wegdek, vaste middenberm, volledig verlicht... Daar kan je dat volgens mij zonder grote problemen doen als er geen verkeer is. De reden(en) waarom ik het niet doe, kan je in mijn vorige post lezen.

En ik geef je nog eens gelijk: als iemand mij op de pechstrook voorbijvlamt, dan denk ik dat die persoon misschien gewoon meer is dan mij en laat ik die gerust rijden. Mensen die er op in zouden gaan, die verafschuw ik pas.

Helaas is de wereld een beetje verziekt. Je mag niet snel meer rijden, je mag niet roken waar je wil, je mag geen vuil meer op straat gooien, niet bellen achter 't stuur, geen flikken verwijten, ... Binnenkort mag je niets meer.

En ik leg er mij bij neer, maak me niet meer druk, slecht voor mijnen tikker
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Working...
                                          X