Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Ik 'roep' niets hoor. Van mij doet iedereen wat hij wil. 200 op een gewestweg is niet altijd zo afschrikwekkend als het 'getal' 200. De expressweg tussen Ninove en Aalst bijvoorbeeld, tweevaks, vrij recent wegdek, vaste middenberm, volledig verlicht... Daar kan je dat volgens mij zonder grote problemen doen als er geen verkeer is. De reden(en) waarom ik het niet doe, kan je in mijn vorige post lezen.

En ik geef je nog eens gelijk: als iemand mij op de pechstrook voorbijvlamt, dan denk ik dat die persoon misschien gewoon meer is dan mij en laat ik die gerust rijden. Mensen die er op in zouden gaan, die verafschuw ik pas.

Helaas is de wereld een beetje verziekt. Je mag niet snel meer rijden, je mag niet roken waar je wil, je mag geen vuil meer op straat gooien, niet bellen achter 't stuur, geen flikken verwijten, ... Binnenkort mag je niets meer.

En ik leg er mij bij neer, maak me niet meer druk, slecht voor mijnen tikker
    Exactly

De baan die jij beschrijft, is trouwens een exacte omschrijving van de N60 Gavere-Oudenaarde

Comment

• Rookverbod op restaurant vind ik nog niet zo'n slechte zaak.

rookverbod op café is dan weer belachelijk.
      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
        Exactly

De baan die jij beschrijft, is trouwens een exacte omschrijving van de N60 Gavere-Oudenaarde

Ik weet't, ik ken de baan ook vrij goed. Expressweg Ninove-Aalst was vroeger 120, je kon perfect die baan afrijden aan 150 op teller, 100 euro ofzo als je geflitst werd.

Nu is't rechtbank, rijbewijs kwijt en een hogere boete.

Wat ik me dan altijd afvraag: WIE heeft dat beslist? Die persoon, personen, of groep van personen () zou ik graag eens langdurig anaal laten verkrachten door negers.

Nog een voorbeeldje:

Vroeger 90. Heb nog in Aspelare gewoond. Die baan afrijden aan 100 km/h was dagelijkse kost voor mij (twee keer, een keer op en een keer terug naar't werk). Op 3 jaar tijd NOOIT een flitser zien staan, maar echt nooit. Vrouwke ook nooit en die passeerde ook 10x per week ofzo.

Op een goede dag hebben idioten ergens beslist daar borden '50' te zetten. In het begin 1x/week flitser tegengekomen.
        Rij die baan nu tegen 100km/h op teller af en je bent je papiertje kwijt.

Maar wat baat het als ik er me druk in maak? Het zal wel verkeersveiligheid zijn. Voor die éne zwaargewonde die daar gevallen is op die drie jaar dat ik in Aspelare gewoond heb (niet eens een dode), moeten honderden of misschien wel (?) duizenden mensen per dag hun snelheid aanpassen.

En zo ken ik, wees maar gerust, véél plaatsen.

Maar zoals gezegd, no stress, het haalt niets uit, ik geef ze gewoon nen denkbeeldige middenvinger, welgemeend.

Edit: en waar ik nu woon, Hemelveerdegem, is't voor mijn deur nu nog 90 km/h. Wedden dat het er géén drie jaar meer duurt voor het 70 is? Iedereen die wil wedden mag afkomen om de situatie te bekijken.

Hemelveerdegem is kort bij Wallonia, en het valt me op, dat eens je die grens overschreden hebt, 90 nog meer de norm is en 70 de uitzondering. Waarom? Welke onhebbelijke, halve gare MAG dat beslissen?
        Last edited by timothy; 03/09/2012, 15:16.
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Rookverbod op restaurant vind ik nog niet zo'n slechte zaak.

Misschien, sommigen zijn goed, anderen nog beter, anderen belachelijk.

Mijn punt is dat iedereen (wie eigenlijk) vanalles beslist voor eenieder.

Comment

Ze zouden het illegaal moeten maken, dat roken, of het tenminste ook in de buitenlucht verbieden.
            Veel mensen beginnen op straat al te kuchen, hoesten en proesten als ze 100m verderop een roker spotten.
            Die sensibilisering heeft kennelijk een niet te onderschatten negatieve impact op de longen.
            Ik kan niet wachten tot er campagnes tegen stinkdiesels worden geïntroduceerd.
            Dat wordt een onophoudelijke kuchklaagzang in de straten.
            Het voordeel zou dan wel zijn dat veel volk diesel van naft leert te onderscheiden.
            Je moet toch met de rest van de kudde mee kunnen kankeren.

Comment

On that bombshell, mag je eigenlijk nog roken achter het stuur?

Comment

On that bombshell, mag je eigenlijk nog roken achter het stuur?
                Ik geloof dat je ze wel mag opsteken en oproken, maar rollen achter het stuur is verboden.

Comment

Meerdere mensen hier die het mij toewensen op een paal te knallen, fantastisch zeg. En dat zijn dan de brave huisvaders? Haha.
                  Ge moet tegoei lezen... Ik zeg niet dat ik wens dat ge op een paal gaat, ik hoop enkel dat indien het onvermijdelijke dan toch gebeurt, je aan die snelheid op een paal (mag ook ander stuk decor zijn) vliegt en niet op een toevallige medeweggebruiker die achteraf met een verwoest leven zit, als die het al overleeft... Toch niet zo onlogisch? evenmin een doodswens voor jou hoor... Ik hoop uiteraard nog steeds dat je enige zelfbeheersing weet te vinden op de baan zodat er niets hoeft te gebeuren
                  (en dan bedoel ik ook niet 30-50-70!)
                  Ik rij niet hard, ik vlieg laag
                  www.meevliegen.be

Comment

• http://www.standaard.be/artikel/deta...20902_00280603 Hier een iets genuanceerdere versie van het Ferrari-artikel dan de versie van de rioolkrant HLN.

Er is al sprake van een ander voertuig die een (raar?) manoeuvre doet... hmhm.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                      Ik geloof dat je ze wel mag opsteken en oproken, maar rollen achter het stuur is verboden.
                      Prachtige wetgeving.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                      Ge moet tegoei lezen... Ik zeg niet dat ik wens dat ge op een paal gaat, ik hoop enkel dat indien het onvermijdelijke dan toch gebeurt, je aan die snelheid op een paal (mag ook ander stuk decor zijn) vliegt en niet op een toevallige medeweggebruiker die achteraf met een verwoest leven zit, als die het al overleeft... Toch niet zo onlogisch? evenmin een doodswens voor jou hoor... Ik hoop uiteraard nog steeds dat je enige zelfbeheersing weet te vinden op de baan zodat er niets hoeft te gebeuren
                      (en dan bedoel ik ook niet 30-50-70!)
                      Je sais
                      Ik heb overigens wel eens serieus geluk gehad, oktober 2011 (is hier vast wel ergens te lezen in een topic over een 335d) toen een spookrijder ons bijna frontaal raakte op de N60. Beide aan 90. Was nog steeds een zeer zware klap, maar het had slechter gekund.

Comment

http://www.standaard.be/artikel/deta...20902_00280603 Hier een iets genuanceerdere versie van het Ferrari-artikel dan de versie van de rioolkrant HLN.

Dat lijkt al meer op journalistiek inderdaad. Gisteren nog gezien op het nieuws en ondertussen al heel wat foto's bekijken. Dat zag er niet proper uit...

Moeten uitwijken voor een andere auto die een raar manoeuvre deed hmm. Was misschien een moraalridder die dacht "Die 'gek' met zijn Ferrari laat ik even schrikken door uit te wijken."

Comment

• Staat toch nergens bij dat de andere auto een raar manouvre doet? die ene auto zou mss een andere willen inhalen zeker en de snelheid van die ferrari verkeerd hebben ingeschat, wat ook logisch is, wie verwacht er zo hard ingehaald te worden in dit land. Ferrari reed een pak te snel ( remsporen en verlichtingspaal die 60m verder ligt ) en is jammer genoeg gecrashed.

benieuwd of er hier de eigenaar van de ferrari gaan verdedigen zoals dat geval van benjammineke die met zijn R8 veel te snel op iemand inreed en dat blijkbaar maar normaal was toen.

natuurlijk kan het ook een moraalridder zijn die dacht dat er iemand links reed dus dat die maar daar ging rijden voor de fun omdat de meeste graag links of int midden rijden..
                          BMW X5 45e

Comment

Staat toch nergens bij dat de andere auto een raar manouvre doet? die ene auto zou mss een andere willen inhalen zeker en de snelheid van die ferrari verkeerd hebben ingeschat, wat ook logisch is, wie verwacht er zo hard ingehaald te worden in dit land. Ferrari reed een pak te snel ( remsporen en verlichtingspaal die 60m verder ligt ) en is jammer genoeg gecrashed.

benieuwd of er hier de eigenaar van de ferrari gaan verdedigen zoals dat geval van benjammineke die met zijn R8 veel te snel op iemand inreed en dat blijkbaar maar normaal was toen.

natuurlijk kan het ook een moraalridder zijn die dacht dat er iemand links reed dus dat die maar daar ging rijden voor de fun omdat de meeste graag links of int midden rijden..

Voor mij is't simpel: we weten het niet, dus we moeten zwijgen. Helaas hebben er al velen een mening klaar.

Het Jan-met-de-pet syndroom, zeker. Iedereen wil wat meespreken over vanalles en nog wat.

Comment

http://www.standaard.be/artikel/deta...20902_00280603 Hier een iets genuanceerdere versie van het Ferrari-artikel dan de versie van de rioolkrant HLN.

Is ook maar pure speculatie, maar het zou me inderdaad niet verwonderen dat er één of andere kwast reed die in zijn spiegel een grote auto aan hogere snelheid zag aankomen en deze eens wil laten verschieten door voor te gaan rijden... Dat had ik met de moto geregeld voor, en nu gebeurt dat ook al wel eens, ook al rij ik "slechts een beetje te snel". Er zijn van die mensen die per sé als schoolmeesters hun grote gelijk willen opleggen... Zonder stil te staan bij mogelijke gevolgen of reacties die ze daarmee uitlokken bij sommigen.

Aan de andere kant, als er over 100M remsporen zichtbaar zijn van die Ferrari... dat is niet aan 160 geweest vermoed ik. Hij had na die remweg nog voldoende energie over om een paal af te breken en open te splijten tot aan de motorblok. Vrij indrukwekkend imo. Oorzaak snelheid? Ik durf zeggen van niet, als er inderdaad een andere weggebruiker hem gehinderd heeft. Al heeft de snelheid hem wel de das omgedaan in het kunnen remmen/uitwijken en controle houden. Dus aangepast was die alvast niet. En dat is dus ook wat ik bedoel met het verschil aan 160 rijden of 200+ : het verschil tussen eens vies kijken als die opnieuw naar rechts gaat, eventueel met een vingertje of de kranten halen...
                              www.meevliegen.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                                Dat lijkt al meer op journalistiek inderdaad. Gisteren nog gezien op het nieuws en ondertussen al heel wat foto's bekijken. Dat zag er niet proper uit...

Moeten uitwijken voor een andere auto die een raar manoeuvre deed hmm. Was misschien een moraalridder die dacht "Die 'gek' met zijn Ferrari laat ik even schrikken door uit te wijken."
                                Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                Staat toch nergens bij dat de andere auto een raar manouvre doet? die ene auto zou mss een andere willen inhalen zeker en de snelheid van die ferrari verkeerd hebben ingeschat, wat ook logisch is, wie verwacht er zo hard ingehaald te worden in dit land. Ferrari reed een pak te snel ( remsporen en verlichtingspaal die 60m verder ligt ) en is jammer genoeg gecrashed.

Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                Voor mij is't simpel: we weten het niet, dus we moeten zwijgen. Helaas hebben er al velen een mening klaar.

Het Jan-met-de-pet syndroom, zeker. Iedereen wil wat meespreken over vanalles en nog wat.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                Is ook maar pure speculatie, maar het zou me inderdaad niet verwonderen dat er één of andere kwast reed die in zijn spiegel een grote auto aan hogere snelheid zag aankomen en deze eens wil laten verschieten door voor te gaan rijden... Dat had ik met de moto geregeld voor, en nu gebeurt dat ook al wel eens, ook al rij ik "slechts een beetje te snel". Er zijn van die mensen die per sé als schoolmeesters hun grote gelijk willen opleggen... Zonder stil te staan bij mogelijke gevolgen of reacties die ze daarmee uitlokken bij sommigen.

Aan de andere kant, als er over 100M remsporen zichtbaar zijn van die Ferrari... dat is niet aan 160 geweest vermoed ik. Hij had na die remweg nog voldoende energie over om een paal af te breken en open te splijten tot aan de motorblok. Vrij indrukwekkend imo. Oorzaak snelheid? Ik durf zeggen van niet, als er inderdaad een andere weggebruiker hem gehinderd heeft. Al heeft de snelheid hem wel de das omgedaan in het kunnen remmen/uitwijken en controle houden. Dus aangepast was die alvast niet. En dat is duw ook wat ik bedoel met het verschil aan 160 rijden of 200+ : het verschil tussen eens vies kijken als die opnieuw naar rechts gaat, eventueel met een vingertje of de kranten halen...
                                Er staat dan ook een grove foute vermelding in, het moet niet zijn, ik citeer: "Het gerecht laat er geen twijfel over bestaan dat overdreven snelheid aan de oorzaak ligt van de fatale crash" maar "het gerecht laat er geen twijfel over bestaan dat de fatale crash het gevolg is van overdreven snelheid"
                                De oorzaak kan bvb een voorrangsnegatie zijn...maar echt kwalijk zou je die bestuurder dat dan niet kunnen nemen...
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten

Aan de andere kant, als er over 100M remsporen zichtbaar zijn van die Ferrari... dat is niet aan 160 geweest vermoed ik. Hij had na die remweg nog voldoende energie over om een paal af te breken en open te splijten tot aan de motorblok. Vrij indrukwekkend imo. Oorzaak snelheid? Ik durf zeggen van niet, als er inderdaad een andere weggebruiker hem gehinderd heeft. Al heeft de snelheid hem wel de das omgedaan in het kunnen remmen/uitwijken en controle houden. Dus aangepast was die alvast niet. En dat is dus ook wat ik bedoel met het verschil aan 160 rijden of 200+ : het verschil tussen eens vies kijken als die opnieuw naar rechts gaat, eventueel met een vingertje of de kranten halen...
                                  Ah een motorijder, dan moet jij dat gevoel toch kennen?
                                  Als iemand voor de zoveelste keer niet goed oplet dat je er aankomt, of inderdaad zelfs expres links gaat rijden, hoe groot is de neiging dan niet om je er niet druk over te maken en er rechts over te gaan? Ook al zou je dat niet moeten doen...
                                  Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Er staat dan ook een grove foute vermelding in, het moet niet zijn, ik citeer: "Het gerecht laat er geen twijfel over bestaan dat overdreven snelheid aan de oorzaak ligt van de fatale crash" maar "het gerecht laat er geen twijfel over bestaan dat de fatale crash het gevolg is van overdreven snelheid"
                                  De oorzaak kan bvb een voorrangsnegatie zijn...maar echt kwalijk zou je die bestuurder dat dan niet kunnen nemen...
                                  Juist.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten

Akkoord! 100%!

Comment

Ah een motorijder, dan moet jij dat gevoel toch kennen?
                                      Als iemand voor de zoveelste keer niet goed oplet dat je er aankomt, of inderdaad zelfs expres links gaat rijden, hoe groot is de neiging dan niet om je er niet druk over te maken en er rechts over te gaan? Ook al zou je dat niet moeten doen...
                                      Na een verloren milt, gebroken, rug en geraakte nek niet groot meer (en dat was tijdens rustig rijden aan 50 en van mijn sokken gereden worden)

Heel eerlijk, ik liet die gasten begaan en stak bij het inhalen nadien mijn duim eens op: irriteerde hen véél erger dan er gaan rondrijden langs rechts etc. Want dat willen ze net.
                                      Een gast die die gedragingen vertoonde gaat ook niet nalaten om u verder te kloten als ge inderdaad langs rechts gaat gaan... zelfs als er dan miniem contact is, of gewoon door het plots moeten uitwijken al kan genoeg zijn om jou te doen tollen of controle te verliezen. Gevolgen spreken voor zich...

Zo'n klootzakken zijn wat ze zijn. Als je die dan wil overtreffen, wat maakt dit dan van jouw? Gewoon negeren en vriendelijk naar lachen met de duim op en rustig verder rijden
                                      Als je toch doet wat je doet, en er gebeurt dan iets, wees maar zeker dat eventuele getuigen ook in je nadeel gaan spreken. De feiten zijn dan dat jij als agressor geen geduld had en per sé een andere bestuurder langs rechts wilde passeren en daarbij iedereen in gevaar bracht... Ik wil u dat wel eens horen verdedigen bij rechters genre D'hondt! Veel succes!

Kleine anekdote uit mijn beperkte levenslessen;
                                      In 2008 heb ik een on,geval gehad met de moto waarbij ik mijn rug brak. Ik reed rustig de moto wassen en tanken voor een ritje later die dag. Ik rij langs een mooi bochtenwegje en kom achter ene met een motoscooter. Braaf 70, wat inhouden in de bochten. Ik haal deze in tussen twee bochten. Wat verder kom ik in het dorp (Itegem) Het was braderij wat verder, 30° zomerdag in juni. Volle terrasjes. Mijn moto had een triumph carbon sportuitlaat "for closed road use only" met een beestige sound waarmee ze je van ver mee door de bochten horen komen
                                      Ik reed netjes 50 gezien de drukte. Ik zag een groep fietsers klaar staan om over te steken en remde af en knikte naar hen "doe maar" De eerste gebaarde "nee, doe maar" en ik reed rustig verder. 50 meter verder dwarst een auto mij 10 meter voor men neus waardoor ik die raak en met de helm "head first" op zijn achterwiel knal...
                                      Ik was even weg van de wereld, politie erbij en al wat je wil. Ik reed beheerst, kon niets doen wat dan ook.

Politie neemt getuigenverklaringen af: Gelukkig bleef die groep wielertoeristen daar bij en hebben ze verklaard dat ik hen wilde overlaten en dat ik voorbeeldig reed! Ook enkele omstaanders hebben dat bevestigd.
                                      Die scooterrijder was ook gestopt en was naar't schijnt aan't afgeven tegen omstaanders dat hij dit wel kon voorzien, zoals ik hem even eerder voorbij knalde om plat door de blinde bochten te gaan....

Moraal: Zelfs al kan je er niets aan doen, als jonge gast in een sportiever voertuig met bepaalde gedragingen heb je sowieso al een deel publieke opinie tegen!
                                      Stel dat er verder geen getuigen waren, buiten die oude man op zijn scooter en terrasbezoekers die mij hoorde afkomen?! Dan had ik er ferm gekloot gestaan hoor! Hoe denk je dat jij het er vanaf gaat brengen als je eerst enkele wagen langs rechts inhaalt, deels over de pechstrook en even verder gebeurt een banaal ongeval waarbij jij betrokken bent. Wees maar zeker dat er paljassen zijn die speciaal stoppen en blijven wachten om te verklaren hoe jij hen eerder voorbij gereden bent. En dan is't aan u om te bewijzen dat dit niet zo is voor de rechter...
                                      Dik de jos dus!
                                      Last edited by Timmeke-Tim; 03/09/2012, 17:04.
                                      www.meevliegen.be

Comment

• Eens kijken.

Kredietkaart
                                        Webshop
                                        HD GoPro

Yep, ik ga er een dezer toch eens voor gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
                                          Na een verloren milt, gebroken, rug en geraakte nek niet groot meer (en dat was tijdens rustig rijden aan 50 en van mijn sokken gereden worden)

Heel eerlijk, ik liet die gasten begaan en stak bij het inhalen nadien mijn duim eens op: irriteerde hen véél erger dan er gaan rondrijden langs rechts etc. Want dat willen ze net.
                                          Een gast die die gedragingen vertoonde gaat ook niet nalaten om u verder te kloten als ge inderdaad langs rechts gaat gaan... zelfs als er dan miniem contact is, of gewoon door het plots moeten uitwijken al kan genoeg zijn om jou te doen tollen of controle te verliezen. Gevolgen spreken voor zich...

Zo'n klootzakken zijn wat ze zijn. Als je die dan wil overtreffen, wat maakt dit dan van jouw? Gewoon negeren en vriendelijk naar lachen met de duim op en rustig verder rijden
                                          Als je toch doet wat je doet, en er gebeurt dan iets, wees maar zeker dat eventuele getuigen ook in je nadeel gaan spreken. De feiten zijn dan dat jij als agressor geen geduld had en per sé een andere bestuurder langs rechts wilde passeren en daarbij iedereen in gevaar bracht... Ik wil u dat wel eens horen verdedigen bij rechters genre D'hondt! Veel succes!

Kleine anekdote uit mijn beperkte levenslessen;
                                          In 2008 heb ik een on,geval gehad met de moto waarbij ik mijn rug brak. Ik reed rustig de moto wassen en tanken voor een ritje later die dag. Ik rij langs een mooi bochtenwegje en kom achter ene met een motoscooter. Braaf 70, wat inhouden in de bochten. Ik haal deze in tussen twee bochten. Wat verder kom ik in het dorp (Itegem) Het was braderij wat verder, 30° zomerdag in juni. Volle terrasjes. Mijn moto had een triumph carbon sportuitlaat "for closed road use only" met een beestige sound waarmee ze je van ver mee door de bochten horen komen
                                          Ik reed netjes 50 gezien de drukte. Ik zag een groep fietsers klaar staan om over te steken en remde af en knikte naar hen "doe maar" De eerste gebaarde "nee, doe maar" en ik reed rustig verder. 50 meter verder dwarst een auto mij 10 meter voor men neus waardoor ik die raak en met de helm "head first" op zijn achterwiel knal...
                                          Ik was even weg van de wereld, politie erbij en al wat je wil. Ik reed beheerst, kon niets doen wat dan ook.

Politie neemt getuigenverklaringen af: Gelukkig bleef die groep wielertoeristen daar bij en hebben ze verklaard dat ik hen wilde overlaten en dat ik voorbeeldig reed! Ook enkele omstaanders hebben dat bevestigd.
                                          Die scooterrijder was ook gestopt en was naar't schijnt aan't afgeven tegen omstaanders dat hij dit wel kon voorzien, zoals ik hem even eerder voorbij knalde om plat door de blinde bochten te gaan....

Moraal: Zelfs al kan je er niets aan doen, als jonge gast in een sportiever voertuig met bepaalde gedragingen heb je sowieso al een deel publieke opinie tegen!
                                          Stel dat er verder geen getuigen waren, buiten die oude man op zijn scooter en terrasbezoekers die mij hoorde afkomen?! Dan had ik er ferm gekloot gestaan hoor! Hoe denk je dat jij het er vanaf gaat brengen als je eerst enkele wagen langs rechts inhaalt, deels over de pechstrook en even verder gebeurt een banaal ongeval waarbij jij betrokken bent. Wees maar zeker dat er paljassen zijn die speciaal stoppen en blijven wachten om te verklaren hoe jij hen eerder voorbij gereden bent. En dan is't aan u om te bewijzen dat dit niet zo is voor de rechter...
                                          Dik de jos dus!
                                          Dan heb je zeer veel geluk gehad inderdaad
                                          Ik weet genoeg over de perikelen van het motorrijden in het hedendaags verkeer, gezien zowel mijn vader als broer meerdere moto's hebben, en beide (50 en 30) al sinds hun jeugd op tweewielers rondrijden.

Wat in het vet staat: doe ik dan ook 90% van de keren.
                                          Over dat jong zijn en een sportieve wagen, klopt ook. Daarom onder andere zijn de Puma en MG weggegaan, en is er de V40.

De V40 heeft ook al eens een tik gekregen. Rond punt in Eine, ik rijd rond, een Fransman die de afslag wil nemen (hij reed op het binnenste vak, ik buitenkant) raakt mij in de flank. Volledig gekeerd, en dankzij snel reageren en full lock tegensturen, vermeden dat ik op een andere wagen crashte.

Fransman (man van rond de 45) begint direct van zijn kloten te maken, net als zijn vrouw. Ik bel de politie, die waren er na 2 minuten toevallig al. Agenten hadden meteen ook de indruk dat het mijn fout was, waarschijnlijk gezien mijn leeftijd. Maar goed, na een korte uitleg van de feiten uiteraard gelijk gekregen, en gelukkig alles gerecupereerd van de verzekering, en geen gewonden.

Zijn Focus was overigens perte totale, ik had een bluts in mijn deur.
                                          Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                          Eens kijken.

Kredietkaart
                                          Webshop
                                          HD GoPro

Yep, ik ga er een dezer toch eens voor gaan.
                                          Wat zijn de plannen?

Comment

Working...
                                          X