Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vraag blijft: heeft hij je gewoon aangesproken: ja, had ik al vermeld.
    Je staat foutief geparkeerd/staat stil daar waar het niet mag, daar zijn we het toch over eens? ja, had ik ook al vermeld.
    Het is de agent zijn plicht om de situatie te onderzoeken en je te wijzen op je overtreding.
    Als hij niet meer heeft gedaan dan dat en je dus geen PV opgemaakt heeft, heb je volgens mij weinig reden om je te ergeren of te klagen. Dat is jouw mening elke mens ergert zich anders.

Je kan je ergeren aan de lokale situatie die niet goed voorzien is qua parkeergelegenheid maar niet aan de agent. Ik erger mij aan het weinig begripvol zijn van de agent in de situatie waarin ik mij bevond.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Ik denk dat je je op de rijbaan had moeten zetten. Er is geen uitzondering voor laden en lossen om je op het trottoir te zetten, maar laden en lossen is iets anders dan parkeren dus hoef je niet in een parkeervak te staan.

Dubbele knipperlichten tijdens foutief parkeren is een extra overtreding

Nu, ik zou vermoedelijk hetzelfde gedaan hebben, maar dan aangegeven aan de agent dat ik de wagen wel wil verplaatsen maar dat ie op de rijbaan natuurlijk meer hindert .
      Op de rijbaan ter hoogte van die blauwe auto mag niet, je moet minstens 5m afstand houden van dat zebrapad.
      Je moet tevens minstens 20m afstand houden van dat verkeersbord (omgekeerde driehoek).

Ik zie daar echter wel een inrit (naast die blauwe auto) én bij elk van de twee huizen zichtbaar op de foto een garagepoort.
      Kon je niet even op die inrit of in je garage gaan staan?
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
        Ik erger mij aan het weinig begripvol zijn van de agent in de situatie waarin ik mij bevond.
        Hoe kan die agent nu begripvol zijn als hij niet eens weet wat je daar uitspookt?
        Die moet rieken dat jij daar maar twee minuten gaat staan of zo?
        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
          Op de rijbaan ter hoogte van die blauwe auto mag niet, je moet minstens 5m afstand houden van dat zebrapad.
          Je moet tevens minstens 20m afstand houden van dat verkeersbord (omgekeerde driehoek).

Ik zie daar echter wel een inrit (naast die blauwe auto) én bij elk van de twee huizen zichtbaar op de foto een garagepoort.
          Kon je niet even op die inrit of in je garage gaan staan?
          Neen want daar stond men vader geparkeerd die niet thuis was op dat moment (overgins zou het meer tijd gekost hebben om de wagen te verplaatsen dan dat ik tijd nodig had om 3 bakken te lossen) Die inrit wordt gretig gebruikt door de eigenaar, de autohandelaar aan de overkant van de straat om nieuwe wagens en te herstellen wagen te plaatsen.

Hoe kan die agent nu begripvol zijn als hij niet eens weet wat je daar uitspookt?
          Die moet rieken dat jij daar maar twee minuten gaat staan of zo?
          Bakken jupiler zijn geel en vallen nogal op in een open koffer, zeker omdat ik al 1 in mijn hand had en hij stond te kijken hoe ik de 1ste bak in de garage plaatste.

Comment

• No offence man, maar als je weet dat je fout staat en je wordt daar op aangesproken moet je je niet ergeren^^
            Daarbij, elke dag zie je mensen 'eventjes' op het voet- of fietspad geparkeerd staan.
            Voor de voetgangers of fietsers maakt dat eventjes niet uit, je staat op dat moment in de weg en moet er normaal gewoon helemaal niet staan.
            In jouw geval blijkt het idd een drukke straat te zijn, maar je zegt zelf dat je jong bent, ik denk dat je dat nog wel net zou overleefd hebben.

Het probleem bij mensen tegenwoordig is heel simpel hoor, ze zijn gewoon te lui om 10 meter af te leggen, dit geldt voor mensen die naar de winkel gaan, mensen die hun kinderen af zetten aan de school, mensen die ergens op bezoek gaan enz.
            En allemaal is dit uiteraard maar eventjes, alleen zijn ze met duizenden tegelijk

Ik rijd niet altijd de wettelijke snelheid en vind sommige regels op dat gebied absurd, maar als ik geflitst word en een boete moet betalen ga je mij daar niet over horen zaniken, ik ken de regels en weet de gevolgen, as simple as that.
            Last edited by ; 06/09/2012, 14:54. Reden: 2 schaamtelijke dt fouten^^

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
              Hmm, ik heb het daar toch een klein beetje moeilijk mee.
              Gisteren reed ik met de fiets naar huis van 't werk en plots stopt daar een madam op heel het fietspad om te bellen.
              Het zal ook maar een minuutje geweest zijn maar ze stond daar dus wel dik in de weg waardoor ik over de borduur de straat op moest en weer over de borduur het fietspad op terwijl men ondertussen mijn broek zowat uitreed.

Hoe moet diene mens rieken dat jij daar maar een minuutje gaat staan?
              Parkeren op het trottoir is altijd en overal verboden, als ze je daar al niet meer mogen over aanspreken, waarover dan nog wel?
              Jij vindt dus dat jij zomaar dat soort overtredingen mag begaan zonder daarop aangesproken te worden? Het trottoir zal daar rap volstaan als er effectief een parkeerprobleem is en de polies daar niks van mag zeggen.
              Het zou mij eerder ergeren als die je daar NIET over aansprak.
              En zolang je geen boete gekregen hebt, waar heb je het dan eigenlijk over?
              En dan nog, is het echt zo'n grote moeite om 3 bakken, of 3 keer 1 bak de straat over te sleuren?? Liever lui dan moe?
              Inderdaad, voetpad dient niet om op te parkeren. Je verdiende gewoon een boete. Zo leer je het ook af, want nu doe je het een volgende keer terug.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door polar Bekijk Berichten
                Inderdaad, voetpad dient niet om op te parkeren. Je verdiende gewoon een boete. Zo leer je het ook af, want nu doe je het een volgende keer terug.
                Komt gij 1 geven dan zijde gerust

Comment

• Wekelijks staat er zo wel eentje voor mijn poort. Als 't om te leveren is dan kan ik daar nog begrip voor opbrengen. Mensen doen ook maar hun werk en met een grote bestelbus of vrachtwagen kan je niet zomaar op 5 min parkeren laat staan uw lading 500m over de weg verslepen op een duvelke of transpalet. Maar als 't een idioot is die zijn auto daar smijt omdat hij te lui is om van het plein naar de bank te stappen kan hij zich verwachten aan een fikse uitbrander.
                  U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Ik denk dat je je op de rijbaan had moeten zetten. Er is geen uitzondering voor laden en lossen om je op het trottoir te zetten, maar laden en lossen is iets anders dan parkeren dus hoef je niet in een parkeervak te staan.

Dubbele knipperlichten tijdens foutief parkeren is een extra overtreding

...
                    is natuurlijk die man zijn taak om dergelijke zaken "aan te pakken"

en als hij bij hem voor de deur wel kan parkeren, moet je eens nadenken over zijn keuze, misschien heeft hij 100.000 e meer betaalt voor zijn eigendom MET oprit, ...
                    jij hebt "goedkoop" iets gekocht en de rest van de maatschappij moet hier gevolg van dragen ? niet de juist ingesteldheid volgens mij.

dit is niet persoonlijk, maar merk ik meer en meer, "de maatschappij" moet maar opdraaien voor mijn keuzes !

ik heb dit reeds eerder ook gepost en zal waarschijnlijk weer kritiek krijgen ...
                    maar ik weet dat dit gewoon de waarheid is (zelfde met fietser hierboven)

Comment

• laden en lossen altijd OP de weg.

in een vorig leven werkte ik als telenet technieker. daarbij moet je met de ladder de paal op om een filter te verwijderen van een kabelsplitter. ik moest in centrum van een stad, in een winkelstraat zijn bij een appartementje boven een winkel. straat was 1 richtingsstraat en er kan maar 1 auto door. voetpaden zijn er 5-6meter breed. dus ik met de auto erin, zet mij VOLLEDIG op trottoir met de 4 wielen, ladder eraf en tegen de gevel en haal de filter eraf. ik zie ondertussen politie voorbij rijden maar zeggen niks. heb werk gedaan, zet ladder op de auto en parkeer de auto iets verder.
                      heb ik toch een boete gekregen wegens 'parkeren van 2wielen op het troittoir'. ben uitleg gaan vragen bij desbetreffende politiekantoor en kreeg daar de vermelding dat ik OP straat had moeten blijven staan met 4pinkers op. ik kan die straat daar vlotjes 20-30min afsluiten dan. paal op, kabel losmaken, bij klant gaan kijken of het zijn kabel is, zoniet terug zetten en de volgende afkoppelen. ondertussen metingen doen in huis en aan de paal, en dan de ladder terugplaatsen. ook telkens de camionette na nemen materiaal VOLLEDIG afsluiten, want er is rap iets weg.

je mag blij zijn enkel aangesproken te zijn geweest, ik had direct een boete en niks aan te doen. voor u bakken bier kan je wel 50meter lopen, dit kan niet als technieker die dan 10keer in zijn auto moet zijn en telkens ladder op en ladder af. ik zet mijn auto altijd TEGEN de ladder opdat mensen ze zouden zien. daarom dat vrachtwagens ook altijd op straat staan en niet 1metertje op het voetpad om autos door de laten. dat mag niet en zij betalen de boete, niet de wachtende autos

Comment

• Daarstrak in de Luikerstraat in Sint-Truiden, ik reed met de auto af richting Grote Markt.
                        D'r kwam eene jonge gast opgereden met de fiets langs het fietspad links van de weg, tot hiertoe alles normaal.

Maar dan is er ineens een man die van op het voetpad die zonder te kijken he fietspad op gaat om de weg over te steken, recht voor die fietser in.
                        Gelukkig kon die fietser nog net een beetje uitwijken waardoor hij man maar lichtjes raakte en er gelukkig niets ergs gebeurde.

En nu de ergernis, die man had nog het lef om die fietser uit te gaan schelden, dat terwijl hij zelf volledig in fout was.
                        Als ik van die fietser geweest was, hij had een serieuze toek op zen bakkes gekregen.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Daarstrak in de Luikerstraat in Sint-Truiden, ik reed met de auto af richting Grote Markt.
                          D'r kwam eene jonge gast opgereden met de fiets langs het fietspad links van de weg, tot hiertoe alles normaal.

Maar dan is er ineens een man die van op het voetpad die zonder te kijken he fietspad op gaat om de weg over te steken, recht voor die fietser in.
                          Gelukkig kon die fietser nog net een beetje uitwijken waardoor hij man maar lichtjes raakte en er gelukkig niets ergs gebeurde.

En nu de ergernis, die man had nog het lef om die fietser uit te gaan schelden, dat terwijl hij zelf volledig in fout was.
                          Als ik van die fietser geweest was, hij had een serieuze toek op zen bakkes gekregen.
                          Volgens mij is dat geen Sint Truidens.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• was er aan beide kanten een fietspad? want fietsers moeten, indien er in beide richtingen een fietspad is, telkens en dezelfde richting als de auto's rijden

Comment

• geen ergernis maar gewoon een vraagje

moeten 'prioritaire voertuigen' hun gewone lichten niet meer opzetten in het donker als ze met hun zwaailichten rijden?

vannacht een MUG zien rijden met zwaailichten maar zonder gewone verlichting en daarnet passeert er hier een grote brandweerwagen met zwaailichten + sirene en zonder gewone lichten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
                                was er aan beide kanten een fietspad? want fietsers moeten, indien er in beide richtingen een fietspad is, telkens en dezelfde richting als de auto's rijden
                                Nee, d'r is enkel een fietspad links van de rijweg.
                                Voor auto's is er enkele richting, fietsers mogen in beide richtingen.

De fietser kwam in tegengestelde richting (tov de auto's) op gereden en dus reed hij links op dat fietspad, fietsers die in dezelfde richting als de auto's rijden moetten op de rijweg rijden.
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Dat fietspad is effectief ingericht voor beide richtingen?

Comment

• Welk gedeelte van wat ik net schreef begrijp je niet?

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Nee, d'r is enkel een fietspad links van de rijweg.
                                    Voor auto's is er enkele richting, fietsers mogen in beide richtingen.

De fietser kwam in tegengestelde richting (tov de auto's) op gereden en dus reed hij links op dat fietspad, fietsers die in dezelfde richting als de auto's rijden moetten op de rijweg rijden.
                                    Dus het fietspad (links) is enkel voor de fietsers die tegen de richting van de auto's in rijden, fietsers die in de richting van de auto's meerijden, die moeten gewoon op de rijbaan.

Comment

• 80+ jarige bompa die deze namiddag de pechstrook van de A19 gebruikte als extra rijstrook. Je zal er maar staan met pech...

Comment

• De idioot die voor mij reed, redelijk hard remt aan een toen-nog-groen verkeerslicht om mensen over te laten steken die rood hadden.
                                        Ik claxoneer dan, omdat die mongool helemaal niet moest stoppen en die voetgangers helemaal niet mochten oversteken.
                                        Uiteindelijk steken de voetgangers over, de auto rijdt door het oranje en ik sta achter een rood licht, met niemand die moet oversteken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                          ja straf hé!

en dan paar km verder tussen E17 en Laarne zijn ze aan het werk op de steenweg en plaatsen ze bijkomende lichten, maar houden er geen rekening mee dat meer dan 50% van de wagens uit "zijstraat" komt, van en naar E17, dus hier ook weer chaos

dat allemaal op maandag 3 september omstreeks 8 uur !!!
                                          perfecte timing Vlaams Gewest

vorige maandag lijntjes schilderen, week ervoor putten vullen
                                          en sinds deze morgen volledig wegdek vernieuwen op diezelfde plaats ????

begrijpe wie kan

Comment

Working...
                                          X