Oorspronkelijk geplaatst door Stef69
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenAh, 't moet pas vervangen worden als het allemaal kapot is... ? Maar dan wel zitten blijten als ze putreed hebben.
Ik heb toch liever regelmatig periodiek onderhouden inplaats van pas te handelen als het eigenlijk al te laat is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenN60 Nukerke===>nieuwe asfaltlaag leggen,terwijl er niks mis was met het oude,vorige week nog lijntjes geschilderd ,verkiezingskoorts slaat blijkbaar toe,
Comment
-
Ik zet mijn camion altijd bij de boer aan overkant van de straat, plaats genoeg op zijn erf. Gisterenavond kwam ik thuis en zag dat de asfalt van de baan geschraapt was (wij wisten van niks). Bon, moest om 5h30 vertrekken, dus gewoon erdoor gereden en zoals altijd geparkeerd. Vanmorgen om 5h30 steek ik de baan over en blijven mijn schoenen plakken, ze hadden dus 's nachts de asfalt gegoten en waren een paar km verder nog bezig.
Nu, ben benieuwd hoe lang mijn persoonlijke spoorvorming er zal staan. Vanavond thuisgekomen met de auto, uit voorzorg, staan toch mooie sporen in de baan. En de zwarte asfaltstrepen op de grijze betonbaan eindigen bijna 4km verder aan de rotonde. Dacht dat dat na een paar 100m niet meer te zien zou zijn, blijkbaar geldt dat niet als hij er nog maar een paar minuten ligt.
Kben al content dat mijn banden niet kapot zijn.Last edited by |) ][ |V| ][; 12/09/2012, 20:08.
Comment
-
Het is niet van vandaag,maar wel van afgelopen zaterdagnacht-op zondag.
Ik kwam van turnhout en reed richting mechelen (e313),nu als je de antwerpse ring gepaseerd bent,moet je een scherpe bocht naar links,
(richting gent-brussel)
Nu vlak ervoor,komt er gewoon van de pechstrook een taxi tegen een snelheid van de volle 10 per uur geheel de snelweg over om,
de snelweg ernaast te nemen,kon alles nog net toeslagen,of het was er boenk op,zoiets kan toch gene normale mens vatten.
Gewoon de hele snelweg over !
Probeer als vb te geven ->http://www.vandaag.be/binnenland/982...antwerpen.html
Op die foto stond deze persoon op de plaats thv de rode bmw en stak geheel de snelweg over,om richting antwerpen te gaan (stapvoets)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk BerichtenIs dat binnen dezelfde gemeente?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenin hip kapellen schrapen ze de autostrades af en trekken ze nieuwe wegmarkeringen op 1 nacht
er ligt nog geen toplaag, dus 2 keer strepen trekken, ik neem aan dat het ondertussen in 1 machine zit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenin hip kapellen schrapen ze de autostrades af en trekken ze nieuwe wegmarkeringen op 1 nacht
er ligt nog geen toplaag, dus 2 keer strepen trekken, ik neem aan dat het ondertussen in 1 machine zitPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHopeloze toestanden hier in België! Hier kunnen ze op drie dagen tijd nog geen asvalt leggen over een paar kilometer. Gaan toch eens wat lessen moeten trekken bij onze noorderburen, stelletje armoeizaaiers zijn dat hier.
Belgie wordt meermaals op de kaart gezet door onze noorderburen,rij maar eens de grens over in retie (100 % verschil)
Geloof da de *makadam* in afrika er nog beter aan toe is dan daar (je rijd er percies op de onderlaag hahaha)
Comment
-
er ligt nog geen toplaag, dus 2 keer strepen trekken, ik neem aan dat het ondertussen in 1 machine zitOorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHopeloze toestanden hier in België! Hier kunnen ze op drie dagen tijd nog geen asvalt leggen over een paar kilometer. Gaan toch eens wat lessen moeten trekken bij onze noorderburen, stelletje armoeizaaiers zijn dat hier.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenN60 Nukerke===>nieuwe asfaltlaag leggen,terwijl er niks mis was met het oude,vorige week nog lijntjes geschilderd ,verkiezingskoorts slaat blijkbaar toe,
Grote kans is eerder dat de gemeente (die niet aan de weg mag werken) die putten opgevuld heeft en lijntjes getrokken heeft en de bevoegde instantie niet verwittigd heeft, waardoor die simpelkes hun planning afwerken.
Over al die verschillende wegen die niet onderhouden zijn : zoek eens op wie ervoor bevoegd is en schrijf die aan. Het heeft weinig zin om aan de gemeente te klagen over de gewestweg en omgekeerd.
Comment
-
Gisteren op de fiets weer een toeterende en middelvinger opstekende chaufeur zien langszoefen.
Op deze baan zijn namelijk (zowel links als rechts) twee volle lijnen geschilderd en velen gebruiken de smalle strook tussen deze lijnen dan ook als fietspad. Deze stroken zijn echter helemaal geen fietspaden en daar rijden is noch comfortabele noch veilig noch wettelijk.
Als de omstandigheden het toelaten (o.a. als er geen auto's geparkeerd staan) fiets ik daar wel maar anders is het op de rijbaan (wat het enige wettelijke is) en dan krijg je wel eens een opgewonden chauffeur.
Dat chauffeurs niet weten dat deze stroken geen fietspaden zijn kan ik nog begrijpen. Ik heb jaren terug hierover trouwens ook vragen gesteld op dit forum: http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post2564130 . Hun reactie is echter ongehoord. Maar de meeste frustratie is toch wel dat de overheid niets doet aan deze onduidelijke situatie. Men spendeert in de buurt miljoenen voor onteigeningen om afzonderlijke fietspaden te kunnen aanleggen. Maar simpele wijzigingen in be bestaande geschilderde lijnen kan niet. De gemeente zegt dat ik bij de provincie moet zijn....
Comment
-
Deze week al enkele keren voorgehad:
Je rijdt door een bebouwde kom, er zijn fiets-sugestiestroken waar je moet over rijden om tegenliggers te passeren. Ik ben iemand die fietsers altijd de wettelijke 1M ruimte geeft, of meer indien mogelijk. Ik wacht dus altijd op een gat bij de tegenliggers om in te halen, en haat zelf de vele ongeduldige wagens die zich rakelings tussen andere wagen en fietser in wurmen. (ook een mini-ergernis)
Rij je daar dus rustig met de wagen, zijstraat rechts (geen voorrang rechts), er staan enkele auto's te wachten, met dat ik daar aankom rijdt er vlot een fietser, zonder nog maar te kijken uit die straat om rechtsaf te slaan en mijn weg mee te volgen. Vlak voor je neus, dus vol in de ankers want geen plaats om uit te wijken (tegenliggers en smal). Zij gaan er blijkbaar van uit dat die fiets sugestiestrook voor hen alleen is en dat ze daardoor ook nergens anders meer op moeten letten?!
Blijkbaar normaal want heb het echt al verschillende keren gehad, zowel door koersbroeken als door de bomma met hare netzak op weg naar de spar... Pure kamikaze!
Ook een andere in hetzelfde kader: Wielertoeristen hebben altijd een grote smoel wat betreft auto's die te dicht passeren... ga ik deze dagen al eens wandelen, viel me op dat verschillende koersbroeken mij toch zéér rakelings passeren. Zowel op de baan (kleine boerenwegen achter in Geel) als op het voetpad/fietspad net naast elkaar. Als ik mijn dochter in de buggy bij heb ben ik blijkbaar te breed voor hen, en ze kunnen ook geen 30CM van hun ideale rijlijn afwijken, want dat kost allicht seconden....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk BerichtenDe gekke regels nemen ze over,maar wat ze moetten doen oh neen.
Belgie wordt meermaals op de kaart gezet door onze noorderburen,rij maar eens de grens over in retie (100 % verschil)
Geloof da de *makadam* in afrika er nog beter aan toe is dan daar (je rijd er percies op de onderlaag hahaha)
PS: het is McAdam, (John met de voornaam) maar dat zal je wel geweten hebben anders had je makadam niet tussen de sterretjes gezet.
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenja ben er vandeweek over gereden. zitten nog gaten in van zeker 10 cm breed en het ergste stuk, voor de afrit richting liefkenshoek, is nog altijd even erg. ik dacht dat ze op een weekend nu wel wat meer konden doen dan dat.
Zouden beter de wegenwerken door Nederlanders laten uitvoeren, waarschijnlijk sneller, beter en goedkoper.
Als je ziet wat de Nederlanders op het westelijk ringdeel van de A15 in Rotterdam weer voor elkaar aan het krijgen zijn...nieuwe bruggen en afrittencomplex, dubbele verbreding van de A15, enz... zonder al te veel verkeersellende en tegen een tempo waar ze hier amper van durven dromen.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door geerto Bekijk BerichtenGisteren op de fiets weer een toeterende en middelvinger opstekende chaufeur zien langszoefen.
Op deze baan zijn namelijk (zowel links als rechts) twee volle lijnen geschilderd en velen gebruiken de smalle strook tussen deze lijnen dan ook als fietspad. Deze stroken zijn echter helemaal geen fietspaden en daar rijden is noch comfortabele noch veilig noch wettelijk.
Als de omstandigheden het toelaten (o.a. als er geen auto's geparkeerd staan) fiets ik daar wel maar anders is het op de rijbaan (wat het enige wettelijke is) en dan krijg je wel eens een opgewonden chauffeur.
Dat chauffeurs niet weten dat deze stroken geen fietspaden zijn kan ik nog begrijpen. Ik heb jaren terug hierover trouwens ook vragen gesteld op dit forum: http://www.autoforum.be/showthread.p...=1#post2564130 . Hun reactie is echter ongehoord. Maar de meeste frustratie is toch wel dat de overheid niets doet aan deze onduidelijke situatie. Men spendeert in de buurt miljoenen voor onteigeningen om afzonderlijke fietspaden te kunnen aanleggen. Maar simpele wijzigingen in be bestaande geschilderde lijnen kan niet. De gemeente zegt dat ik bij de provincie moet zijn....
Comment
Comment