Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Gisteren een auto die mijn voorrang van rechts flagrant afneemt, ik had hem vrij snel zien aankomen, dus was op mijn hoede en moest daardoor niet te kort remmen, maar toch ... Het was al donker en ik faar eens er op, waarop die kerel uiterst rechts gaat rijden op de baan en vanalles uit zijn raam gooit (sigaretten en papier, dus niets dat schade gaat maken). :s
Hij moest toevallig in dezelfde straat zijn als ik, maar hij bleef in zijn auto zitten tot ik voorbij reed... Allemaal grote bek in hun veilige koets, maar o wee als ze er uit zouden moeten komen.
Comment
-
Moest je al die brol opgeraapt hebben zou het kunnen zijn dat je een mooi zakcentje verdiend had. Dat is, naar het schijnt, het eerste dat ze buitensmijten als ze vrezen een politiecontrole te krijgen, en vermits je met je grote faren achter hem zat .......
Verleden week zaterdag voor mijn deur nog iets aardigs gezien. Er stond ne jonge gast in zijne Fiat te wachten maar vermits er ook een tocht was van wielertoeristen dacht ik dat het een seingever was die wat te vroeg was, hij zat ook te telefoneren. Een paar minuten later zie ik in de tegenoverliggende straat ne jonge relatief donkere belg afkomen met de fiets, ook ne gsm aan zijn oor. Op de hoek blijft die staan, die jonge gast spring uit zijn auto en loopt er op af en stopt die fietser iets in zijn handen, die fietser gaat in zijne zak en geeft iets aan die andere waarop die wegloopt naar zijn wagen, start en vertrekt in de richting vanwaar hij kwam, ook die fietser draait zijn kar en is weg. Dit alles heeft minder dan één minuut geduurd. Rara wat zat er in zijne zak wat die andere zo graag wou hebben ??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenMoest je al die brol opgeraapt hebben zou het kunnen zijn dat je een mooi zakcentje verdiend had. Dat is, naar het schijnt, het eerste dat ze buitensmijten als ze vrezen een politiecontrole te krijgen, en vermits je met je grote faren achter hem zat .......
Verleden week zaterdag voor mijn deur nog iets aardigs gezien. Er stond ne jonge gast in zijne Fiat te wachten maar vermits er ook een toch was van wielertoeristen dacht ik dat het een seingever was die wat te vroeg was, hij zat ook te telefoneren. Een paar minuten later zie ik in de tegenoverliggende straat ne jonge relatief donkere belg afkomen met de fiets, ook ne gsm aan zijn oor. Op de hoe blijft die staan, die jonge gast spring uit zijn auto en loopt er op af en stopt die fietser iets in zijn handen, die fietser gaat in zijne zak en geeft iets aan die andere waarop die wegloopt naar zijn wagen, start en vertrekt in de richting vanwaar hij kwam, ook die fietser draait zijn kar en is weg. Dit alles heeft minder dan één minuut geduurd. Rara wat zat er in zijne zak wat die andere zo graag wou hebben ??
Comment
-
de vraag stellen is ze beantwoorden, in dit geval.
Comment
-
Toen ik ernet thuis kwam van aalter,reed ik me straat in en er is in de helft vd straat een baantje dat hierop uit komt.
En toen ik ernet aan kwam,kon ik vol in de ankers omdat er een oude mercedes uit kwam *gesjoekt* ik claxoneer,en die persoon doet vriendelijk goejendag.
Ik dacht dat ik in men stuur zou gaan bijten .
Die straat schilderen ze jaarlijks haaientanden,en het Bord waar duidelijk staat dat er GEEN voorang van rechts geld staat er vlak naast.
En toch hebben mensen nog str*** in hun ogen,of zijn selectief blind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenEn andere planten! Dus vaak aanwezig in jouw regio.
nu begrijp ik het
Comment
-
Daarstraks heeft d'r iemand op een parking in Sint-Truiden tegen mijnen auto gezeten
En natuurlijk gewoon doorgerenden!!
Het zijn dan wel maar enkele schrammen rechts vooraan heel laag op de bumper, maar zit toch wel mintens 1 diepe kras bij.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDaarstraks heeft d'r iemand op een parking in Sint-Truiden tegen mijnen auto gezeten
En natuurlijk gewoon doorgerenden!!
Het zijn dan wel maar enkele schrammen rechts vooraan heel laag op de bumper, maar zit toch wel mintens 1 diepe kras bij.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PABLO GOVAERTS Bekijk Berichtenonlangs reed er iemand op een gesloten parking tegen de auto van mijn moeder, ze laten een briefje achter maar zonder adres, naam of telefoonnummer. We zijn er vet meeOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenZullen waarschijnlijk mensen geweest zijn die het gezien hadden, en dan hebben ze maar gedaan alsof ze hun gegevens achter lieten.2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
2023 Skoda Enyaq SUV Coupé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PABLO GOVAERTS Bekijk Berichtenidd schandaligOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Gisteren een motorijder zien rijden die aan solliciteren was om wegmarkering te worden.
Rijtje vrachtwagen op eerste rijvak, auto 1 steekt op middenvak het rijtje voorbij, auto 2 steekt auto 1 voorbij. Ik rij ook op middenvak. Moto komt aangevlogen (ik reed zelf ook iets te rap), auto 2 pinkt om op middenvak te gaan. Omdat motorijder niet wil remmen, schiet hij tussen het gat van auto 1 en 2 om auto 2 langs rechts voorbij te rijden.
Hij heeft heel veel geluk gehad dat auto 2 in zijn spiegels keek en niet gewoon bleef verder gaan naar het middenvak.
Comment
-
vanmorgen was er eentje aan het filefilteren, de auto's reden wel 120 km/u, meneer reed er lustig langsdoor aan een iets sneller tempo.
ik erger me deze week al elke dag aan de verkeerslichten om in Borgerhout de snelweg op te rijden, komende van Deurne. Sta je mooi aan te schuiven op de voorsorteerstrook, komen er elke keer weer mensen die vinden dat ze niet moeten aanschuiven maar wel de snelweg opwillen. Ik zal blij zijn als de wegenwerken in de straat klaar zijn, zodat ik weer langs de andere kant kan, zonder files en ongeduldige tussenkruipers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenMoest je al die brol opgeraapt hebben zou het kunnen zijn dat je een mooi zakcentje verdiend had. Dat is, naar het schijnt, het eerste dat ze buitensmijten als ze vrezen een politiecontrole te krijgen, en vermits je met je grote faren achter hem zat .......
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PABLO GOVAERTS Bekijk Berichtenonlangs reed er iemand op een gesloten parking tegen de auto van mijn moeder, ze laten een briefje achter maar zonder adres, naam of telefoonnummer. We zijn er vet mee
Comment
-
Vele reacties van mensen die vinden dat het verkeer (70) véél te snel is en dat je niet kan oversteken op N-wegen :-s. Daar erger ik mij toch mateloos aan, zeker in de combinatie met gedragingen die ik deze week weer gezien heb van "zwakke weggebruikers"
De meeste N-wegen en gewestwegen zijn al van 90 naar 70 gebracht. Meer dan traag genoeg dus! Ik kan niet goed begrijpen waarom iedereen het maar "normaal" vindt dat men vlot een straat in de spits kan oversteken waar en wanneer men wil. Dergelijke wegen zijn ingericht om over te rijden, zowel wagens als fietsers, en op bepaalde plaatsen en kruispunten zijn er voorzieningen om als fietser over te steken, al dan niet met verkeerslichten, en worden fietspaden gekleurd of zichtbaar gemaakt. Maar wie rijdt er 100 meter verder om een oversteekplaats te gebruiken?! Juist, liever lui dan moe, en we moeten hier zijn, niet ginderachter...
Zelfde met oversteken in bebouwde kommen en aan scholen: Zebrapaden, ik weet niet voor wie die er liggen, maar ik ben soms denk ik de enige die ze gebruikt. De meesten steken er 20 meter voor of achter over, net voor de deur van de plaats waar ze moeten zijn. Uiteraard met de nodige arrogantie door vlot vanop het trottoir zonder meer de straat op te lopen en niet eens te kijken of daar toevallig nog ander verkeer is. Zelfs aan scholen presteren ouders het om met hun jong schuin de straat over te lopen zodat de afstand van de auto tot de schoolpoort zeker geen 10CM langer is dan nodig...
Wat wil je dan?! Go for 0?! Van 70 naar 50 dan maar? Of ineens 30, want dat zal het volgende zijn, en dat bespaart ons miljoenen aan verkeersborden voor die paar jaar.
Duidelijk dat de "snelheid is dodelijk" campagnes hun doel niet gemist hebben: snelheid en snelheid alleen is de boosdoener: Of de auto reed te snel (al is het 5km/h) en is een "doodrijder of moordenaar"! Of de auto reed niet te snel, en dan is de toegelaten snelheid toch veel te hoog
Misschien kunnen we de zwakke weggebruiker (die we allemaal ook zijn) beter heropvoeden ipv hen te pamperen en overbescherming te geven?! Nu zijn er velen die denken dat ze eenderwaar eenderhoe gewoon kunnen overlopen en dat de hele wereld rondom wel zal remmen. Zolang dat er inzit zullen we doden kennen in het verkeer, of we nu 120 of 30 rijden!
Gisteren zag ik ook nog zoiets: in Westerlo sta ik af te slaan aan een kruispunt van de Koning Leopoldlaan en de Merodedreef. ik moet voorrang geven aan tegenliggers. Het wordt rood voor fietsers en voetgangers, en met dat ik wil doorrijden komt er nog een meisje van +- 12 jaar met haar veel te grote fiets en zonder lichten vlot door het rood gereden. Het was inmiddels zeker 5 seconden rood. Als ik mijn dochter dit later zie doen, die sleur ik van haar fietsje af! Heb ze maar eens op je capoot liggen hé...
Vandeweek was het markt in Westerlo en ben ik over 150 meter 5x kunnen stoppen om wild overstekende voetgangers te laten begaan. Normaal stop ik daar niet voor, maar je kan er moeilijk over rijden hé (maakt krassen en blutsen). Er liggen daar op dat stuk 2 zebrapaden waar NIEMAND stond over te steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichtenhttp://www.nieuwsblad.be/article/det...aved=1#reageer
Vele reacties van mensen die vinden dat het verkeer (70) véél te snel is en dat je niet kan oversteken op N-wegen :-s. Daar erger ik mij toch mateloos aan, zeker in de combinatie met gedragingen die ik deze week weer gezien heb van "zwakke weggebruikers"
De meeste N-wegen en gewestwegen zijn al van 90 naar 70 gebracht. Meer dan traag genoeg dus! Ik kan niet goed begrijpen waarom iedereen het maar "normaal" vindt dat men vlot een straat in de spits kan oversteken waar en wanneer men wil. Dergelijke wegen zijn ingericht om over te rijden, zowel wagens als fietsers, en op bepaalde plaatsen en kruispunten zijn er voorzieningen om als fietser over te steken, al dan niet met verkeerslichten, en worden fietspaden gekleurd of zichtbaar gemaakt. Maar wie rijdt er 100 meter verder om een oversteekplaats te gebruiken?! Juist, liever lui dan moe, en we moeten hier zijn, niet ginderachter...
Zelfde met oversteken in bebouwde kommen en aan scholen: Zebrapaden, ik weet niet voor wie die er liggen, maar ik ben soms denk ik de enige die ze gebruikt. De meesten steken er 20 meter voor of achter over, net voor de deur van de plaats waar ze moeten zijn. Uiteraard met de nodige arrogantie door vlot vanop het trottoir zonder meer de straat op te lopen en niet eens te kijken of daar toevallig nog ander verkeer is. Zelfs aan scholen presteren ouders het om met hun jong schuin de straat over te lopen zodat de afstand van de auto tot de schoolpoort zeker geen 10CM langer is dan nodig...
Wat wil je dan?! Go for 0?! Van 70 naar 50 dan maar? Of ineens 30, want dat zal het volgende zijn, en dat bespaart ons miljoenen aan verkeersborden voor die paar jaar.
Duidelijk dat de "snelheid is dodelijk" campagnes hun doel niet gemist hebben: snelheid en snelheid alleen is de boosdoener: Of de auto reed te snel (al is het 5km/h) en is een "doodrijder of moordenaar"! Of de auto reed niet te snel, en dan is de toegelaten snelheid toch veel te hoog
Misschien kunnen we de zwakke weggebruiker (die we allemaal ook zijn) beter heropvoeden ipv hen te pamperen en overbescherming te geven?! Nu zijn er velen die denken dat ze eenderwaar eenderhoe gewoon kunnen overlopen en dat de hele wereld rondom wel zal remmen. Zolang dat er inzit zullen we doden kennen in het verkeer, of we nu 120 of 30 rijden!
Gisteren zag ik ook nog zoiets: in Westerlo sta ik af te slaan aan een kruispunt van de Koning Leopoldlaan en de Merodedreef. ik moet voorrang geven aan tegenliggers. Het wordt rood voor fietsers en voetgangers, en met dat ik wil doorrijden komt er nog een meisje van +- 12 jaar met haar veel te grote fiets en zonder lichten vlot door het rood gereden. Het was inmiddels zeker 5 seconden rood. Als ik mijn dochter dit later zie doen, die sleur ik van haar fietsje af! Heb ze maar eens op je capoot liggen hé...
Vandeweek was het markt in Westerlo en ben ik over 150 meter 5x kunnen stoppen om wild overstekende voetgangers te laten begaan. Normaal stop ik daar niet voor, maar je kan er moeilijk over rijden hé (maakt krassen en blutsen). Er liggen daar op dat stuk 2 zebrapaden waar NIEMAND stond over te steken.
Comment
Comment