Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aan de geit in de Sharan gisteren op de baan Geraardsbergen-Ninove. Die L op mijn achterruit is geen decoratie en wil dus niet zeggen dat je op 2m van mijn gat mag rijden.
    Op den duur werd ik er zo ambetant van dat ik 3x kort na elkaar mijn remlichten heb doen branden en toch snapte ze de boodschap niet. Had veel zin om aan het rode licht uit te stappen want ze heeft zo zeker 10min achter mij gereden. Gehaast was ze ook niet want op het dubbele baanvak, waar ze mij vlot voorbij kon, bleef ze op 2m rijden.

Op een gegeven moment dacht ik, als ik nu moet remmen, ist pataat. Geen kans dat ze het op tijd zou opmerken.

Heb zo de indruk dat het L-bashen in de mode is, is niet de eerste keer dat ik dat meemaak...

Leuke was wel, ik reed met de 1 wat wel een vlot karretje is en bij het hernemen werd ze wat kleiner in mijn achteruitkijkspiegel.
    Last edited by C'Mon; 23/09/2012, 22:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
      Wees gerust,anticiperen doe ik meer dan voldoende,anders lag ik enkele jaren geleden al onder de grond pijs ik.
      Want het is de mode daar door te rijden,en daar is het echt een serieuze ergernis,dat hier wel past
      Denk dat iedereen wel genoeg kruispunten kent waar het de mode is zeker?
      Voorrang van rechts, het blijft toch iets vreemd soms..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
        Denk dat iedereen wel genoeg kruispunten kent waar het de mode is zeker?
        Voorrang van rechts, het blijft toch iets vreemd soms..
        Dat wel ja,maar dat bepaalde stukje,hebben ze speciaal de haaientanden duidelijker geschilderd,en het bord er vlak bij gezet.
        En toch nog,dat is zo vervelend dat zoveel keer per dag zien gebeuren,en de meeste er van gebeuren uiteraard door mensen ,
        die met andere dingen bezig zijn dan rijden.

Comment

• Gisteren tijdens de meet&greet van regio aalst komen we in een straat waar de auto's dubbel geparkeerd staan, ik rij eerst in de groep rij voorbij wat geparkeerde auto's, komt er een vrouw me hare vw sharan er gewoon ingerede en doe rijdt door.. en die doet teken van ja rijdt maar achteruit.. Da ging natuurlijk ni want er stonden minstens 10 auto's achter mij.. Ze kon achreruit ze me veel tegegoesting en van haar kl*te make da ze deed :p en ze kon natuurlijk nog wachte op de 10 andere :p

Comment

• aaaah de die. kdacht dat nen touran was. ik dacht dat die opzij ging uit vriendelijkheid
            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
              Gisteren tijdens de meet&greet van regio aalst komen we in een straat waar de auto's dubbel geparkeerd staan, ik rij eerst in de groep rij voorbij wat geparkeerde auto's, komt er een vrouw me hare vw sharan er gewoon ingerede en doe rijdt door.. en die doet teken van ja rijdt maar achteruit.. Da ging natuurlijk ni want er stonden minstens 10 auto's achter mij.. Ze kon achreruit ze me veel tegegoesting en van haar kl*te make da ze deed :p en ze kon natuurlijk nog wachte op de 10 andere :p
              Just idd! Heel de straat stond geblokkeerd haha, ze kon idd ffkes wachte tot heel onze groep voorbij was

Comment

• Zaterdag aanschuivend aan een rood licht: een Toyota RAV4 achter me met grootlichten aan; en 't was zo'n stralend weer...
                Enkele keren mijn remlichten laten branden, maar de boodschap kwam blijkbaar niet over bij haar
                zitte daar dan; met da irritant grootlicht in je achteruitkijkspiegel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OAW Bekijk Berichten
                  Zaterdag aanschuivend aan een rood licht: een Toyota RAV4 achter me met grootlichten aan; en 't was zo'n stralend weer...
                  Enkele keren mijn remlichten laten branden, maar de boodschap kwam blijkbaar niet over bij haar
                  Buitenspiegels heb ik in zo een situatie al meermaals van miserie ingeklapt.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• heb mij zaterdag wa geamuseerd door mensen lastig te vallen :-).

sta in waregem aan de lichten om de E17 op te gaan. 2 stroken voor rechtdoor, 1 voorsortering voor links de autosnelweg op de gaan.
                    als je als eerste aan het rode licht staat heb je ALTIJD prijs hé. t springt groen, je vertrekt. naast u (voorgesorteerd voor rechtdoor) trekt vollop op, schiet u zich voor u, en dan vol op de remmen want kan niet over door tegenliggers.

ik had zwaar prijs, ik ken die situatie en bekijk al die autos die rechts van mij staan. staat gene.
                    licht op groen, ik vertrek maar zie van de lichten die nog 100m achter de mijne staan, dat er ene zwaar komt aangevlogen.
                    ik ben ondertussen al wa op snelheid en diene auto vlamt mij rechts goed snel voorbij. ik denk nog: diene rijd veel te rap, hij zal er nie tussenkomen en moet waarschijnlijk rechtdoor. ik was mis.
                    1meter voor mij zijn pinkerke aan, dertussen en VOL op zijn remmen.
                    ik schrok, remde en drukte claxon on. maar mijn 24jaar oud golfke stopt blijkbaar nie zo snel als zijne renault. dus ik druk rempedaal nog iets dieper in, en nog iets dieper en auto duikt al goed voorover. lekker veel druk op de voorwielen. moet nog meer remmen. rechtswiel blokkeerd en begint blauw te roken. links blokkeer dan ineens ook en auto schuift schuin.
                    heb zijn auto NET niet geraakt. (wel met veel gierend kabaal en blauwe rook die zijn auto voorbij ging). ik ging misschien 50km/h ofzo. wist nie dat ge op die snelheid bij nen noodstop ook al zo hard kunt doorschijven.
                    ben dan maar ongeveer 70km lang achter hem blijven hangen. snelheden op lege autosnelweg tussen de 100 en 140km/h :-).
                    nr plaat staat ook neergeschreven op een blad papier. t is duidelijk iemand uit de streek aangezien hij perfect weet hoe snel hij daar nog kan tussensmijten.
                    auto beetje in de gaten houden als ik met de dodge op de baan ben. 2,5ton met bumpers die op hoogte hangen van zijn achterraam...
                    de dodge stopt zowieso nie, dus raken doe ik dan wel. maar k zal hem meehebben tot mijn bumper in zijne nek hangt

deze situatie dus http://maps.google.be/maps?q=waregem...141.49,,0,4.22
                    waar die vrachtwagen staat, kwam die dus tussen
                    Last edited by ; 24/09/2012, 10:53.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                      Gisteren tijdens de meet&greet van regio aalst komen we in een straat waar de auto's dubbel geparkeerd staan, ik rij eerst in de groep rij voorbij wat geparkeerde auto's, komt er een vrouw me hare vw sharan er gewoon ingerede en doe rijdt door.. en die doet teken van ja rijdt maar achteruit.. Da ging natuurlijk ni want er stonden minstens 10 auto's achter mij.. Ze kon achreruit ze me veel tegegoesting en van haar kl*te make da ze deed :p en ze kon natuurlijk nog wachte op de 10 andere :p
                      Ik rij er ook pardoes in, en als je dan niet achteruit gaat, zet ik mijn contact af en ga ik mijn mails lezen.

Als de hindernis aan jouw kant is, mag je enkel doorrijden als je tegenliggers niet gaat hinderen. En die 10 anderen die na u mee in de versmalling reden, zijn ook in overtreding.
                      Last edited by ; 24/09/2012, 15:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                        auto beetje in de gaten houden als ik met de dodge op de baan ben. 2,5ton met bumpers die op hoogte hangen van zijn achterraam...
                        de dodge stopt zowieso nie, dus raken doe ik dan wel. maar k zal hem meehebben tot mijn bumper in zijne nek hangt
                        Dat is lachen, degene met zijn Renault gekneld zit, ambulance, MUG en brandweer erbij moeten komen en iemand stopt die u net tevoren iets gek zag doen met uw Dodge en tegen de politie gaat vertellen dat ge als een wilde reed. De rest van het volk heeft natuurlijk niks gezien of is gewoon doorgereden, en ogenschijnlijk steekt uw Dodge achterop in die Renault.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                          Aan de geit in de Sharan gisteren op de baan Geraardsbergen-Ninove. Die L op mijn achterruit is geen decoratie en wil dus niet zeggen dat je op 2m van mijn gat mag rijden.
                          Op den duur werd ik er zo ambetant van dat ik 3x kort na elkaar mijn remlichten heb doen branden en toch snapte ze de boodschap niet. Had veel zin om aan het rode licht uit te stappen want ze heeft zo zeker 10min achter mij gereden. Gehaast was ze ook niet want op het dubbele baanvak, waar ze mij vlot voorbij kon, bleef ze op 2m rijden.

Op een gegeven moment dacht ik, als ik nu moet remmen, ist pataat. Geen kans dat ze het op tijd zou opmerken.

Heb zo de indruk dat het L-bashen in de mode is, is niet de eerste keer dat ik dat meemaak...

Leuke was wel, ik reed met de 1 wat wel een vlot karretje is en bij het hernemen werd ze wat kleiner in mijn achteruitkijkspiegel.
                          Niet te druk in maken. Is gewoon een ziekte in het verkeer.
                          Toen ik nog met L reed hingen ze ook constant vlak achter mijn gat. Toen de L weg was en ik reed even snel.. nooit gathangers..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
                            Tegenwoordig rijden er ook heel veel mensen rond die voor alles en nog wat op hun rem staan. Een wegversmalling, rem, een fietser op een afzonderlijk, van de weg gescheiden fietspad, rem, zelfs voor een groen licht remmen sommigen.
                            Dan spreken we nog niet over de kwaliteit van hun remmen. Sommige hebben een enorme remweg, soms 400-500m, nodig om hun wagen tot stilstand te brengen.
                            Rem, rem, rem en wat krijg je.... files.
                            Herkenbaar : alles wat beweegt in hun ooghoeken daarvoor remmen ze dan. Maar als er dan een voetganger oversteekt, dan hebben ze die niet gezien.

Oorspronkelijk geplaatst door dellie Bekijk Berichten
                            http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio/1.1430098

Limburgse maïsvelden veroorzaken verkeersongelukken

Natuurlijk zijn het de maïsvelden die de ongelukken veroorzaken, zeker en vast niet de bestuurders. Als ik mijn wijsbegeerte nog goed herinner dan kunnen dingen geen schuld hebben, alleen maar denkende wezens die ongedwongen zijn ofzo iets.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Ik rij er ook pardoes in, en als je dan niet achteruit gaat, zet ik mijn contact af en ga ik mijn mails lezen.

Als de hindernis aan jouw kant is, mag je enkel doorrijden als je tegenliggers niet gaat hinderen. En die 10 anderen die na u mee in de versmalling reden, zijn ook in overtreding.
                              Gezellig maar dan doe ik mee, want in dit geval waart gij in fout. De auto's aan haar konden stonden eerst, wij reden al door en zij dacht er eerst nog rap tusse te kunnen. Ik heb zo eens een kwartier een polderbus opgehouden tot de politie erbij kwam en ik mocht over het voetpad verder met mijn auto van hen. Busje dacht omdak met een klein autotje op stap was wel alles zou dicht gooien en terug naar achter rijden.

Sent from my iPhone using Tapatalk
                              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door OAW Bekijk Berichten
                                Zaterdag aanschuivend aan een rood licht: een Toyota RAV4 achter me met grootlichten aan; en 't was zo'n stralend weer...
                                Waarom stap je niet uit en doe je een teken naar haar lichten? lichten uit en allebei tevreden dan...
                                Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                  heb mij zaterdag wa geamuseerd door mensen lastig te vallen :-).

sta in waregem aan de lichten om de E17 op te gaan. 2 stroken voor rechtdoor, 1 voorsortering voor links de autosnelweg op de gaan.
                                  als je als eerste aan het rode licht staat heb je ALTIJD prijs hé. t springt groen, je vertrekt. naast u (voorgesorteerd voor rechtdoor) trekt vollop op, schiet u zich voor u, en dan vol op de remmen want kan niet over door tegenliggers.

ik had zwaar prijs, ik ken die situatie en bekijk al die autos die rechts van mij staan. staat gene.
                                  licht op groen, ik vertrek maar zie van de lichten die nog 100m achter de mijne staan, dat er ene zwaar komt aangevlogen.
                                  ik ben ondertussen al wa op snelheid en diene auto vlamt mij rechts goed snel voorbij. ik denk nog: diene rijd veel te rap, hij zal er nie tussenkomen en moet waarschijnlijk rechtdoor. ik was mis.
                                  1meter voor mij zijn pinkerke aan, dertussen en VOL op zijn remmen.
                                  ik schrok, remde en drukte claxon on. maar mijn 24jaar oud golfke stopt blijkbaar nie zo snel als zijne renault. dus ik druk rempedaal nog iets dieper in, en nog iets dieper en auto duikt al goed voorover. lekker veel druk op de voorwielen. moet nog meer remmen. rechtswiel blokkeerd en begint blauw te roken. links blokkeer dan ineens ook en auto schuift schuin.
                                  heb zijn auto NET niet geraakt. (wel met veel gierend kabaal en blauwe rook die zijn auto voorbij ging). ik ging misschien 50km/h ofzo. wist nie dat ge op die snelheid bij nen noodstop ook al zo hard kunt doorschijven.
                                  ben dan maar ongeveer 70km lang achter hem blijven hangen. snelheden op lege autosnelweg tussen de 100 en 140km/h :-).
                                  nr plaat staat ook neergeschreven op een blad papier. t is duidelijk iemand uit de streek aangezien hij perfect weet hoe snel hij daar nog kan tussensmijten.

deze situatie dus http://maps.google.be/maps?q=waregem...141.49,,0,4.22
                                  waar die vrachtwagen staat, kwam die dus tussen
                                  Als je aan het rond punt aan het voetbalstadion van waregem bent naar rechts rijd naar de lichten toe is het daar ook altijd prijs,1 vak voor naar links te gaan (richting Anzegem & Autostrade) en 1 vak om naar rechts te gaan,op het linkse vak is het altijd file,rechtervak bijna nooit niemand,maar wat doen ze ze steken de file rechts voorbij en voegen dan in als ze bijna aan de lichten staan,als ik eerste sta aan de lichten en er staat rechts van mij iemand die ook naar links gaat dan rij ik er zeker tegen dat zal hem leren...mijn dedra kan een nieuwe bumper wel hebben héhé
                                  Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                    Aan de geit in de Sharan gisteren op de baan Geraardsbergen-Ninove. Die L op mijn achterruit is geen decoratie en wil dus niet zeggen dat je op 2m van mijn gat mag rijden.

Herkenbaar...
                                    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                    Current:
                                    1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                    1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                    Ex:
                                    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                    1976 Mercedes-Benz W123 250
                                    1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                    1980 Mercedes-Benz W123 280
                                    1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• echt zielig dat mensen zo moeten reageren op het feit dat je met een L rondrijd
                                      2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                                      2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                                      2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kevin_ Bekijk Berichten
                                        Niet te druk in maken. Is gewoon een ziekte in het verkeer.
                                        Toen ik nog met L reed hingen ze ook constant vlak achter mijn gat. Toen de L weg was en ik reed even snel.. nooit gathangers..
                                        Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                        Herkenbaar...
                                        Hoe kan je als ervaren(er) chauffeur zo'n stoten uithalen vraag ik mij af.

Er zijn genoeg mensen die nog niet zo lang rijden en dus hun remmen nog niet goed kunnen inschatten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                                          Als je aan het rond punt aan het voetbalstadion van waregem bent naar rechts rijd naar de lichten toe is het daar ook altijd prijs,1 vak voor naar links te gaan (richting Anzegem & Autostrade) en 1 vak om naar rechts te gaan,op het linkse vak is het altijd file,rechtervak bijna nooit niemand,maar wat doen ze ze steken de file rechts voorbij en voegen dan in als ze bijna aan de lichten staan

ken ik ook goed, ik moet er altijd naar rechts, dus leuk voor mij. maar wel irritant, diegene die dan op mijn vak rijden, en zich 10meter voor de lichten er tussen willen. die laten ze er nie tussen, en ik sta er achter vast.

in de spits zit waregem op sommige stukken toch echt volledig vast :-(

Comment

Working...
                                          X