Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik denk vooral aan u ogen.
Mss eens een oogarts bezoeken, of een opticien.
Dat doe ik nu al regelmatig, anders verlies ik mijn rijbewijs als beroepschauffeur. Ik haal op elke test netjes 10/10 (en dat zijn uitgebreide tests, ook op problemen met licht/donker), dus dat zal het niet zijn. Misschien is het toeval en pinken die mannen met een passat gewoon veel te laat.
Zal wel al eens gebeuren dat ze te laat pinken, maar altijd
Ik heb er allersinds nog geen problemen mee gehad.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Waarom al die heisa over die dagrijlichten ? Het zijn toch de constructeurs die daarmee eerst op de proppen gekomen zijn ? En waarvoor ? Kon men de mensen niet met kruislichten laten rijden, indien ze toch dagverlichting willen ?? Zoals ze in Scandinavië deden ?? Of is het in de hoop dat het de mensen zou doen veranderen van wagen, zo'n led lichten vooraan is toch zo mooi en vermits de mensen graag nieuw hebben .....
Waarom al die heisa over die dagrijlichten ? Het zijn toch de constructeurs die daarmee eerst op de proppen gekomen zijn ? En waarvoor ? Kon men de mensen niet met kruislichten laten rijden, indien ze toch dagverlichting willen ?? Zoals ze in Scandinavië deden ?? Of is het in de hoop dat het de mensen zou doen veranderen van wagen, zo'n led lichten vooraan is toch zo mooi en vermits de mensen graag nieuw hebben .....
Ge kunt ook gewoon dagrijlichten inbouwen he, nieuwe auto is voor niks nodig.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Niet vergeten dat de gezichthoek vanuit de cabine van een vrachtwagen even anders is dan vanuit een gewone wagen.
De gezichtshoek is idd anders, maar heb er toch geen probleem mee om vanuit die hoek de pinkers te zien.
(zit ook soms wel eens in een vrachtwagen)
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
als jij afkomt zal ik grootlicht en mistlicht aanzetten, dan is iedereen tevreden !
Ik doelde wel op het feit waarom dat sommige mensen 's nachts hun verstralers opzetten op de onverlichte autosnelwegen hé. Omdat jevee iets wist te zeggen over dat die nachtblind zouden zijn.
en toch goedgekeurd om op B wegen te rijden ???
ons kent ons?
ik vind die hele boel van dagrijlichten een grote zever, waarom gewoon niet wettelijk vastgelegd dat iedereen vanaf x/x/2011 met dimlichten moet rijden, dag en nacht, zoals enkele jaren terug bij de moto's ?
dan was het voor iedereen gelijk
maar bij motorijders nog altijd een aantal die deze regel niet kennen?
bij sommige types audi is dagrijlicht hinderlijk om knipperlichten te zien aan voorzijde
dagrijlichten verbuiken maar 1/10 van dimlichten, en bij ballonlampjes dankzij complexe spiegeltechniek toch nijdig licht
Ik doelde wel op het feit waarom dat sommige mensen 's nachts hun verstralers opzetten op de onverlichte autosnelwegen hé. Omdat jevee iets wist te zeggen over dat die nachtblind zouden zijn.
Is gewoon de omschakeling. Voorheen waren ze gewend om hun gazet te kunnen lezen als ze 160 rijden. Nu met de lichten uit, kunnen ze dat niet meer doen (hun gazet lezen) en steken ze al hun lichten aan in de hoop dat het toch mogelijk zou blijven.
Ge kunt ook gewoon dagrijlichten inbouwen he, nieuwe auto is voor niks nodig.
Als men absoluut aan de kassa wil passeren dan kan men dat inderdaad laten doen. Dan wacht ik liever tot het wettelijk verplicht wordt en dan rij ik met kruislichten in den dag.
De gezichtshoek is idd anders, maar heb er toch geen probleem mee om vanuit die hoek de pinkers te zien.
(zit ook soms wel eens in een vrachtwagen)
Ook een Globetrotter met decadent veel pk's?
Niet dat het van belang is, maar stoefen is plezant!
Vandaag weer last gehad van een Fransman. Ik kom thuis met de camion en wil mijn straat indraaien, pinker naar links en iets uitwijken op het fietspad rechts, anders lig ik in de gracht. Uiteraard moet dat kalf me nog snel inhalen terwijl ik al indraai...
Ook een Globetrotter met decadent veel pk's?
Niet dat het van belang is, maar stoefen is plezant!
Eene Globetrotter XL, maar meer ken ik d'r niet van. Is wel enkel als passagier.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Als men absoluut aan de kassa wil passeren dan kan men dat inderdaad laten doen. Dan wacht ik liever tot het wettelijk verplicht wordt en dan rij ik met kruislichten in den dag.
Laten doen? Kan je ook gewoon zelf.
En als je wat zoekt moet het niet zo duur zijn.
Het zal allersinds veel minder kosten dan een nieuwe auto te kopen.
En dan het belangrijkste, zichtbaarheid overdag is veel groter met dagrijlichten dan met dimlichten.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
een ballon met 5 watt met complexe spiegels zoals op een caddy is zeker even intensief, een led zit aan 6.8 watt
en ze moeten goedkope leds nog overlaten aan duurdere modellen
één led aan 6.8 watt, waar haalt ge die onzin?
Mijn led drl's zitten aan 5 watt per behuizing met 4 ledjes, 10 watt voor de twee kanten dus.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Laten doen? Kan je ook gewoon zelf.
En als je wat zoekt moet het niet zo duur zijn.
Het zal allersinds veel minder kosten dan een nieuwe auto te kopen.
En dan het belangrijkste, zichtbaarheid overdag is veel groter met dagrijlichten dan met dimlichten.
u dagrijlichten hebben overdag tog totaal geen nut behalve dat de andere mensen u zien rijden.
Ge ga echt niet meer zien met die 2 lampjes die branden zenne
Laten doen? Kan je ook gewoon zelf.
En als je wat zoekt moet het niet zo duur zijn.
Het zal allersinds veel minder kosten dan een nieuwe auto te kopen.
En dan het belangrijkste, zichtbaarheid overdag is veel groter met dagrijlichten dan met dimlichten.
u dagrijlichten hebben overdag tog totaal geen nut behalve dat de andere mensen u zien rijden.
Ge ga echt niet meer zien met die 2 lampjes die branden zenne
Ik durfde dat niet te zetten, "Kan je ook gewoon zelf." Als men ziet wat soort vragen men hier soms stelt .... En het item waar ik in het verleden het meest plezier van gehad heb was de huisbel die ik achter het nummerbord van mijne Mini gehangen had met een drukknop binnenin, als ik mensen op het fietspad zag lopen dan belde ik met korte stoten, precies een fietsbel, die mensen opzij en nog maar eens bellen, op den duur keken die om maar zagen geen fiets, de vraagtekens stonden in hun ogen te lezen. Heb dat ook eens gedaan in Brussel in de Nieuwstraat, toen was die nog niet autovrij (jaren '60 vorige eeuw), veel volk aan het flaneren en dan bellen precies of er kwam ne fiets langs, en maar omkijken en zo, er stonden twee agenten (die stonden daar regelmatig omdat er in die periode veel kleine wagentjes parkeerden waarvan de deuren van achter naar voor openden en bestuurd door winkelende madammekes, dat was ne piepshow voor die mannen) die het spelletje door hadden, die konden ook niet verder van 't lachen, ik vraag me af wat er zou gebeuren moest dit vandaag eens gedaan worden ?
u dagrijlichten hebben overdag tog totaal geen nut behalve dat de andere mensen u zien rijden.
Ge ga echt niet meer zien met die 2 lampjes die branden zenne
Ik moet niet beter zien, het is om beter gezien te worden.
(8 lampjes, 4 aan iedere kant)
En anderen merken u veel sneller op met drl's dan met gewone dimlichten.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment