Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
    Is dit zo? Heb 4 broers die vrachtwagen bestuurder zijn en is de eerste keer dat ik dit hoor

    En klopt : hoeveel hun auto voor de poort parkeren aan Delhaize is ongelooflijk ( zelfs als er nog veel plaats is op de parking)
    yep heb dit ook al gehoord van een zelfstandig trucker. die moest die lessen op zaterdag volgen ofzoiets.

    en de parking van de delhaize is altijd een klucht. iedereen zit te vechten om vanvoor te kunnen parkeren, voor mij weer heel simpel want ik zet mij toch altijd vanachter apart
    BMW X5 45e

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Ik vraag me langs den ene kant af, ook al zou ik 86 km/h rijden op dat viaduct, waarom een vrachtwagen zou sneller willen. Over 10 kilometer scheelt 4km/h ongeveer een halve minuut. Is dat dan echt ZO belangrijk?

      Deze ochtend stond er een vrachtwagen met vier pinkers op mijn rijstrook op de Geraardsbergsesteenweg richting Gent. Dat heeft mij meer dan een minuut gekost en ik was dan nog met de scooter. Ik denk dat je er met de auto 5 minuten kwijt was. Dat treft honderden mensen in plaats van één vrachtwagenbestuurder met zijn superdringende payload en dat moeten we dan maar tolereren?
      ²²²²²²²²²²²
      Ook al gehad aan de werken hier in Geel op de E313. Nadat ik 15 meter achter het eerste bord 90 eens een foto van €140 heb gekregen let ik er een beetje op. Maar vele vrachtwagenchauffeurs zien 70 écht niet zitten blijkbaar... En maar porren
      Maar als zij aan het begin van de E313 per sé willen racen onder elkaar en 3 van de 4 stroken inpalmen, dat is WEL normaal! Hierdoor kunnen wij ook allemaal met 90-100 rijden de eerste kilometers. Zelfs kilometers vrije ruimte rechts volstaat niet voor hen, liever op de 2e strook!

      En als ze na de splitsing met de E34 persé een collega willen inhalen aan 90, hetgeen kilometers moet duren, das ook allemaal niet erg. Dat ze daarbij gewoon voor je neus opschuiven terwijl je er wel aan minstens 120 aankomt en dus in de ankers kan gaan is ook maar normaal.
      Maar als ze eens 84 moeten rijden als ze eigenlijk 90 zouden kunnen HO MAAR! Dat kan niet waar zijn hoor....

      Ook op de secundaire wegen verwachten ze altijd begrip als ze voor je een straat oprijden, of moeten lossen, of ergens moeten keren, en dat krijgen ze ook van mij! Maar als je met je gezin 70 rijdt (CC op 76!) en er komt ene met 40 ton op amper een meter achter je je wagen verlichten, dan stopt mijn begrip en respect toch even! Door dergelijk gedrag zijn er alle dagen wel enkele die de file enkele meters korter op elkaar zetten, en ik zit dan niet graag in die eerste auto. Moesten wij even asociaal doen voor elke keer we van onze gas moeten gaan voor een vrachtauto, het zou mooi worden!
      Ik rij niet hard, ik vlieg laag
      www.meevliegen.be

      Comment


      • Ge hebt gelijk. Dat is associaal gedrag en dat valt niet goed te praten. Die 'tijdswinst' is dan ook zever in pakskes.

        Langs de andere kant zou het ook nog wel verbazen hoe dikwijls ge met een vrachtwagen op autostrade nen auto voorbijsteekt. Over het algemeen zijn dat dan eco-ridders, bejaarden, hollanders met caravan of multitaskers achter het stuur die 80 rijden en bij voorkeur met extra schommelende snelheid !!!!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          yep heb dit ook al gehoord van een zelfstandig trucker. die moest die lessen op zaterdag volgen ofzoiets.

          en de parking van de delhaize is altijd een klucht. iedereen zit te vechten om vanvoor te kunnen parkeren, voor mij weer heel simpel want ik zet mij toch altijd vanachter apart
          Sommige vrachtwagenchauffeurs zetten zich dan zo dicht bij die auto die verkeerd staat zodat ze er langs geen kanten in kunnen

          Comment


          • Laatst nog zo'n supermarkt gedaan. Ge staat daar dan perfect zoals het moet en de auto's hebben tussen de vrachtwagen en de muur nog langs beide zijden ne meter plaatst om te passeren. Komen ze daar de parking op en bekijken ze u zo van wat staat gij hier mijn weg te 'versperren'. Tja, kan ik het helpen dat gij absoluut niet met nen auto kunt rijden. Dat moogt ge natuurlijk alleen denken he en niet zeggen want dat is't ambras.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
              Is dit zo? Heb 4 broers die vrachtwagen bestuurder zijn en is de eerste keer dat ik dit hoor
              Klopt, vriend van mij geeft (auto, moto, vrachtwagen, bus) les, veel werk met die lessen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                sorry hoor maar hier moest ik even mee lachen, defensieve vrachtwagenchauffeurs?

                uiteraard zullen er zo zijn, maar als ik er wat tegenkomen, A12 havenweg. voegen ze in zonder te kijken, iedereen moet maar remmen want ik ben groot en sterk en dan gaat ze elkaar inhalen tegen 1km/u verschil, ipv dan ff te wachten want links rijdt daar toch nooit veel volk. Heb er ook al gehad in een zone 50 waar ik voor de verandering eens 50 reed omdat de school gedaan was, kwam er een camion op een meterke van mij rijden. Moest ik alles dichtgooien voor kleine had het er nog los op geweest ook.

                langs de andere kant, de auto's zijn imo zeer snel geprikkeld door vrachtwagens.
                Gisteren moest een camion in een redelijke smalle straat parkeren voor te gaan lossen. Ik geef die mens wat afstand want die draait er natuurlijk niet mee op 5 mter. stapt aan de andere kant een madam uit die van haren tak begint te maken tegen die chauffeur dat hem moet voortdoen of haar eerst doorlaten
                Heb je zeker gelijk in kevin,met dat laatste ben ik ook met je eens trouwens.
                Ik blijf er bij dat de meeste sukkelaars onder camioneurs niet belgen zijn,vaak echte cowboys op de weg,en als je u dan afvraagt waarom ze soms,
                zulke capriolen uitsteken moet je na het eindelijk voorbij steken maar eens zien wat ze soms doen.
                Al veel dingen gezien hoor : bellen,smsen,gazet lezen,1e al met benen op dashbord geweten,aan het eten,soms is het echt hilarish.
                OK auto bestuuders zullen dit wss ook wel doen (bellen,smsen,oid) maar die zijn dan volgens mij ook geen haar beter.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bjorncoupe Bekijk Berichten
                  Juist ja een vrachtwagen doet nooit niets verkeerd,daarom dat ze zo massaal betrokken zijn bij ongevallen,vandaag nog ne pipo,
                  op een verkeers signalement gereden
                  Ik geef wel toe,dat het meestal buitenlandse idioten zijn die alles aan hun laars lappen (zeker dat inhalen waneer dat niet mag)
                  Blijven rijden naast elkaar en zo alles ophouden op een 2 baans snelweg,leuk hoor
                  Ik woon op industrie en wat ik allemaal meemaak,niet te geloven,net aangelegd voetpad,gaat er doodleuk met zijn 10 tonner half opstaan ?
                  Uiteraard zoals ik zij meestal buitenlanders,en ik zal op bovenstaande zeker niet te traag gereden,eerder te snel,en altijd op de uiterst rechtse strook !
                  Is een eindeloze discutie,maar als je veel rijd omstreeks antw ring,e34,e313 zul je wel heus weten dat ze niet vlekkeloos rijden .

                  En eerlijkshalve moet ik toegeven,dat ik zelf eerder mijn faren en claxon zal gebruiken dan een vrachtwagen,maar ik herken het wel.
                  En ik zal heus niet snel een fare of een claxon gebruiken,maar als het een 10 tal minuten op een 2 baan vak aan 90/u word gereden.
                  Mag het wel eens zeker,moet wel zeggen na een tijd snappen ze het wel en gaan ze opzij,maar ook hier geld, veel EU vrachtwagens.

                  Maar je moet je niet persoonlijk aangesproken voelen,zeg heus niet dat jij zo bent,jij zult een perfecte chauffeur zijn dat kan prima.
                  Maar je EU collega's (nogmaals wil ik hier op toekomen) zijn helaas niet zo perfect.
                  Niemand is perfect, zeker ik niet.
                  Ik begrijp wat je bedoelt en ik ga ook akkoord hoor, er is een reden dat die oostblokchauffeurs niet graag gezien zijn binnen het "milieu". (En de Belgische firma's die met Belgische cowboys rijden zijn ons ook bekend)
                  Maar "massaal betrokken bij ongevallen" wil ik wel op reageren. Als ik een ongeval zie, is het 9/10 met auto's en van diegene met vrachtwagens zijn velen nog het gevolg van een fout van een automobilist. Er is eens onderzoek naar geweest, waaruit bleek dat slechts een 25tal procent van de ongevallen met vrachtwagens, effectief te wijten is aan vrachtwagens. Ik zal dat eens opzoeken.
                  En als er een ongeval is met vrachtwagens, springt de pers er meteen op. En natuurlijk is er ook het nadeel dat de gevolgen meteen veel erger zijn.
                  En ik sta ook al 2x in de statistieken, 2x in fout, ook al kan ik er niks aan doen. 2x technisch mankement dat aan de oorzaak lag, 1x total loss en 1x had ik nog twee banden die bruikbaar waren.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk Berichten
                    Da vrachtwagens mee bij ongevallen zijn betrokken is echt zever in pakskes. Als ik het me goed herinner maken ze 13% van het verkeer uit en zijn ze in 7 % van de gevallen betrokken in een ongeval. Natuurlijk is de spectakel/nieuwswaarde veel groter als er een serieus ongeluk voorvalt.

                    Met een vrachtwagen moet je trouwens veeeeeeeeeel defensiever rijden vanwege de afmetingen, tonnage en remafstand. De gemiddelde automobilist kan hier wat mij betreft nog wel een puntje aan zuigen !!!! Ik kan u ook garanderen dat ge bij de eerste rijles met een oplegger na een kwartier nat in't zweet staat.

                    De vrachtwagens die sneller rijden dan 90 zijn op 1 hand te tellen. En meestal heeft dat dan idd. te maken met nieuwe banden. Pas 2 jaarlijks geijkt en erna nieuwe banden gestoken. Het verschil tussen een nieuwe band en een versleten band is 3km/u vanwege de wielomtrek. Tegenwoordig zijn er al genoeg vrachtwagens afgesteld op 85 of zelfs 80 om het verbruik naar beneden te halen.

                    Wat betreft opleidingen etc... De belgische trucker moet nu om de 5 jaar 35u les volgen om zijn rijbewijs te kunnen behouden. ik ben op zich pro maar.......
                    Waarom is het dan nog steeds geen erkend beroep ? De sector wemelt van de valse concurrentie van de oostblokkers die hun rijbewijs bij een pakske boter (van den Aldi) hebben gekregen en nog nooit van nascholing etc.... hebben gehoord.

                    En Thimoty als die trucker daar een rijstrook staat te blokkeren op de steenweg. Het is niet voor de lol hoor. Het losadres is duidelijk niet aangepast om een vrachtwagen te 'ontvangen'. Zijt er maar zeker van dat de chaufffeur in kwestie ook zal gesakkert hebben.

                    ik rij zo al wel is in de supermarkten en ik kan er nen boek overschrijven. En ja ook van baanvakken te blokkeren dankzij 1 auto die fout geparkeeerd staat etc..
                    Of dan moet ge u daar achteruit opdraaien en intussen blijven ze maar van de parking komen. Terwijl er in koeien van letters reclame van de desbetreffende supermarkt reclame op de oplegger staat. En dan vragen ze u nog letterlijk wat ge daar komt doen !!!! En als ge dan kijkt hoe jan met de pet zijn auto daar in het parkeervak heeft gesmeten valt ge helemaal omver. Zelf kunnen ze NIET rijden maar de mens dat met ne gigant hun supermarkt komt vullen aaaaah die zullen we is wat stokken in de wielen steken. Lollig hoor !!!
                    Doet me denken aan die keer bij de Bricomarche in Perpignan. Ik sta op het losvak met de baches open, achter mij stopt een auto. Begint em te claxonneren. Kga er naar toe en vraag wat er scheelt. Oude mens kwam een paar planken halen en ik moest weg.

                    Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                    Is dit zo? Heb 4 broers die vrachtwagen bestuurder zijn en is de eerste keer dat ik dit hoor

                    En klopt : hoeveel hun auto voor de poort parkeren aan Delhaize is ongelooflijk ( zelfs als er nog veel plaats is op de parking)
                    Is effectief zo. Voor chauffeurs die het als beroep willen doen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk Berichten
                      Ge hebt gelijk. Dat is associaal gedrag en dat valt niet goed te praten. Die 'tijdswinst' is dan ook zever in pakskes.

                      Langs de andere kant zou het ook nog wel verbazen hoe dikwijls ge met een vrachtwagen op autostrade nen auto voorbijsteekt. Over het algemeen zijn dat dan eco-ridders, bejaarden, hollanders met caravan of multitaskers achter het stuur die 80 rijden en bij voorkeur met extra schommelende snelheid !!!!
                      Ik haal er vooral veel half in. Dan geven ze gas en zijn ze kwaad als je faart.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        sorry hoor maar hier moest ik even mee lachen, defensieve vrachtwagenchauffeurs?

                        uiteraard zullen er zo zijn, maar als ik er wat tegenkomen, A12 havenweg. voegen ze in zonder te kijken, iedereen moet maar remmen want ik ben groot en sterk en dan gaat ze elkaar inhalen tegen 1km/u verschil, ipv dan ff te wachten want links rijdt daar toch nooit veel volk. Heb er ook al gehad in een zone 50 waar ik voor de verandering eens 50 reed omdat de school gedaan was, kwam er een camion op een meterke van mij rijden. Moest ik alles dichtgooien voor kleine had het er nog los op geweest ook.

                        langs de andere kant, de auto's zijn imo zeer snel geprikkeld door vrachtwagens.
                        Gisteren moest een camion in een redelijke smalle straat parkeren voor te gaan lossen. Ik geef die mens wat afstand want die draait er natuurlijk niet mee op 5 mter. stapt aan de andere kant een madam uit die van haren tak begint te maken tegen die chauffeur dat hem moet voortdoen of haar eerst doorlaten
                        De haven van Antwerpen is natuurlijk het grote voorbeeld om slechte punten van truckers te vinden. Dat geeft daar gewoon een compleet vertekend beeld van de werkelijkheid. Iedereen is daar opgefokt precies ... Camions onder elkaar zijn daar ook geen maatjes hoor.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                          Ik haal er vooral veel half in. Dan geven ze gas en zijn ze kwaad als je faart.

                          Idd die schieten dan ineens wakker en verbazen hun zelf over hun trage snelheid, ola zeker, en dan rap wat gas bijgeven zodat ge er niet over kunt.
                          Maar dan zijn wij natuurlijk de idioten die het 2e vak blokkeren.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                            De haven van Antwerpen is natuurlijk het grote voorbeeld om slechte punten van truckers te vinden. Dat geeft daar gewoon een compleet vertekend beeld van de werkelijkheid. Iedereen is daar opgefokt precies ... Camions onder elkaar zijn daar ook geen maatjes hoor.
                            Ook juist. Daar rijden ze met het mes tussen de tanden rond vanwege k*ttarieven.

                            Comment


                            • Kzou tog is graag een daggeske me nen camion meerijen


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              BMW X5 45e

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                Niemand is perfect, zeker ik niet.
                                Ik begrijp wat je bedoelt en ik ga ook akkoord hoor, er is een reden dat die oostblokchauffeurs niet graag gezien zijn binnen het "milieu". (En de Belgische firma's die met Belgische cowboys rijden zijn ons ook bekend)
                                Maar "massaal betrokken bij ongevallen" wil ik wel op reageren. Als ik een ongeval zie, is het 9/10 met auto's en van diegene met vrachtwagens zijn velen nog het gevolg van een fout van een automobilist. Er is eens onderzoek naar geweest, waaruit bleek dat slechts een 25tal procent van de ongevallen met vrachtwagens, effectief te wijten is aan vrachtwagens. Ik zal dat eens opzoeken.
                                En als er een ongeval is met vrachtwagens, springt de pers er meteen op. En natuurlijk is er ook het nadeel dat de gevolgen meteen veel erger zijn.
                                En ik sta ook al 2x in de statistieken, 2x in fout, ook al kan ik er niks aan doen. 2x technisch mankement dat aan de oorzaak lag, 1x total loss en 1x had ik nog twee banden die bruikbaar waren.
                                Ja oke,heb je zeker gelijk in kan je niet aan doen,aan een technish probleem,kan een gewone wagen ook gebeuren.
                                En ivm het nieuws en media ben ik niet bekend mee maar wil ik gerust geloven dat die er op af komen als vliegen op een ***
                                En ik denk dat als je eens mee rijd met een chauffeur die alles volgens zijn regels doet,dat je idd wel anders zal redeneren,
                                ik zie uit mijn opzicht jammer genoeg de meeste slechte,al heb ik al wel door dat het meestal wel buitenlanders zijn ookal is dat voor hun geen exuus,
                                ook zij moetten hun regels kennen.

                                Comment


                                • Het probleem met de buitenlanders is dat ze naast een tekort aan opleiding, nog een voordeel genieten van straffeloosheid. Hun platen worden niet genoteerd en bij controles laten ze die vaak gewoon rijden, want hebben toch geen geld bij. In landen zoals Engeland, Duitsland en in mindere mate Nederland, wordt simpelweg hun vrachtwagen in beslag genomen als ze onnozel doen, hier krijgen ze zelfs geen waarschuwing.
                                  Een voorbeeldje van bij mijn vorige werkgever. Twee collega's hadden van trailer geruild en dus ook de papieren van de vracht aan elkaar gegeven. Een van de twee kreeg controle en moest ter plekke de mooie som van €1500 betalen, omdat hij niet op zijn CMR vermeld had waar hij de trailer aangepikt had, en de nrplaat van de trekker die gaan laden was, niet dezelfde was als de zijne. Ze zagen dit als fraude. Tijdens dezelfde controle actie stoppen ze een Roemeen. Ze willen zijn tachograaf controleren, maar blijkbaar had de Roemeen geen schijf zitten. Dit is in principe een zeer zware boete. Nee, ze hebben hem aangemaand om meteen een schijf te steken en lieten hem rijden.
                                  Die verhaaltjes kloppen en die mannen weten dat zelf ook wel. Af en toe zie je de douane die mannen stoppen, maar dat heeft weinig zin. De douane controleert of ze wel op witte diesel rijden, maar dat is altijd het geval, want ze zuigen hun diesel uit de vrachtwagens die naast hen staan (effectief).

                                  Vandaag nog zag ik er een tegen een kaai zetten. Hij was bezig toen ik aankwam bij de klant, ik moest mijn aanhanger aan een dok zetten, en camion aan andere kant van het gebouw. Camion-remorque dokken is stukken lastiger dan trekker-oplegger, maar toen mijn remork tegen de kaai stond en ik afgekoppeld had, was die Bulgaar nog altijd bezig met achteruit proberen te rijden.
                                  Last edited by |) ][ |V| ][; 05/10/2012, 21:42.

                                  Comment


                                  • @ |) ][ |V| ][: het is me al vaak opgevallen, maar jij bent één van de weinige truckers waar écht mee te klappen valt.

                                    heb overigens nooit problemen met truckers, laat ze altijd netjes tussenvoegen en bewaar afstand voor & achter. krijg dagelijks pinkertjes van dankbare chauffeurs.
                                    heb meer respect voor de kamionneurs dan voor de autochauffeurs

                                    uiteindelijk zorgen die mannen ervoor dat wij naar de winkel kunnen, terwijl de helft van de bevolking er altijd op ligt te kakken.
                                    Ja, er zijn cowboys tussen maar tussen de autochauffeurs véél meer.
                                    Last edited by ; 05/10/2012, 21:56.

                                    Comment


                                    • Merci.
                                      Ik heb hier ook al dingen gezegd die fout overkwamen, of compleet niet gezegd zouden moeten worden, maar ik probeer het wel deftig te houden. Ik rij ook vaak met de auto, dus ik snap beide kanten wel, dat helpt.

                                      Comment


                                      • eigenlijk heb ik met niemand problemen behalve met autochauffeurs en papcoureurs

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
                                          @ |) ][ |V| ][: het is me al vaak opgevallen, maar jij bent één van de weinige truckers waar écht mee te klappen valt.

                                          heb overigens nooit problemen met truckers, laat ze altijd netjes tussenvoegen en bewaar afstand voor & achter. krijg dagelijks pinkertjes van dankbare chauffeurs.
                                          heb meer respect voor de kamionneurs dan voor de autochauffeurs

                                          uiteindelijk zorgen die mannen ervoor dat wij naar de winkel kunnen, terwijl de helft van de bevolking er altijd op ligt te kakken.
                                          Ja, er zijn cowboys tussen maar tussen de autochauffeurs véél meer.
                                          Zo denk ik er ook over.
                                          En wat Dimi antwoordt is ook een nadenkertje: truckchauffeurs zitten heus ook wel in de auto. Die gaan niet met hun truck om brood of naar de colruyt bij wijze van spreken.
                                          __________________________

                                          2015 Volvo V60 D2 aut.
                                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                          Comment

                                          Working...
                                          X