Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
    eigenlijk heb ik met niemand problemen behalve met autochauffeurs en papcoureurs
    Kijk ivm automobilisten,heb je ook gelijk,hier heb je ook een bepaald publiek dat iets meer gerechtigd voelt dingen te doen die niet mogen,
    dan andere en dat kan ook zeer frustrerend zijn,zeker op een spitsuur.
    Ben heus geen vrachtwagen chauffeur hater,want ik weet zeker dat die mannen enorme drukken kennen,en toch zorgen dat wij ons leven kunnen leiden,
    (in grote lijnen dan toch) maar soms is iets herkenbaar,en reageer ik daar op,alleen mss iets te algemeen,maar dat is zeker niet mijn bedoeling.
    Ik gun iedereen zonlicht zeker en vast .
    En |) ][ |V| ][: ben blij dat je ook ons begrijpt op sommige punten,iets toegeven kunnen velen namelijk niet,chapeaux !

Comment

• Heel juist. Nen trucker weet wat het is om met nen auto te rijden. In omgekeerde zin heeft 99% geen flauw benul.
      Als ik iemand voorrang geef zodat hij de straat uitkan zijn die mensen aangenaam verrast. Die hebben er dan duidelijk geen flauw benul van dat ik voorrang geef omdat ik anders de straat zelfs niet in kan omdat ik daarvoor ook zijn vak nodig heb.

Comment

• Ah en als er hier mensen zijn die is nen 'truck experience' willen meemaken stuur gerust ne PM

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk Berichten
          Heel juist. Nen trucker weet wat het is om met nen auto te rijden. In omgekeerde zin heeft 99% geen flauw benul.
          Als ik iemand voorrang geef zodat hij de straat uitkan zijn die mensen aangenaam verrast. Die hebben er dan duidelijk geen flauw benul van dat ik voorrang geef omdat ik anders de straat zelfs niet in kan omdat ik daarvoor ook zijn vak nodig heb.
          Ik doe soms het omgekeerde, als ik een straat uit kom en ik zie dat er iemand met een zware vrachtwagen mijn straat in wilt komen, dan stop ik eerder en doe teken dat hij de straat mag in komen.
          Want op sommige plaatsen kunnen ze anders lang staan wachten voordat ze in kunnen draaien omdat er niemand aan denkt om die mens dan effe door te laten.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Het enigste wat me stoort bij sommige vrachtwagenchauffeurs is dat je komt aangereden aan ±120 en dat ze pinken voor op het 2e vak te gaan terwijl ze weldegelijk al beginnen in te voegen. Jijzelf kan natuurlijk niet weg (medeauto's op linkervak) en moet je zwaar in de remmen. Als ik wel de mogelijkheid heb ga ik direct links. Je ziet bv. dat er een vrachtwagen pinkt en heb je nog van die achterlijke mensen die toch op het middenvak er op het gemak voorbijrijden terwijl die links wil.

Anders mag ik niet van ze klagen.

Comment

• Niet echt een ergernis, wel iets vreemd meegemaakt:
              toen ik de straat achter ons huis inreed, stond er een wagen dwars op straat, net voor een oprit. Ik wachtte even, maar er was geen beweging rond, dus ik zet mijn vier pinkers op en ga even aanbellen. Komt er een madammeke aan de parlofon die nogal hardhorig is, en na 3x roepen dat er een auto van aan haar oprit de straat blokkeert, geef ik het op. Intussen staan er al 2 andere auto's achter de mijne die er beide niet beter op vinden dan te claxonneren... in plaats van dan even uit te stappen zodat we de wagen terug konden duwen of de eigenaar zoeken. De handrem stond niet op, de versnellingsbak in neutraal, maar de deuren waren op slot. Dan wil ne mens eens zijn burgerzin tonen...
              Aangezien ik niet tussen de dwarsstaande auto en de andere gewoon geparkeerde wagens kon, heb ik me gekeerd - tot groot ongenoegen van mijn achterligger - en ben een straatje omgereden,.
              autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Ah en als er hier mensen zijn die is nen 'truck experience' willen meemaken stuur gerust ne PM
                Eigenlijk wel, maar in de week kan ik me amper vrijmaken

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Gewoon de flikken bellen.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Ik doe soms het omgekeerde, als ik een straat uit kom en ik zie dat er iemand met een zware vrachtwagen mijn straat in wilt komen, dan stop ik eerder en doe teken dat hij de straat mag in komen.
                    Want op sommige plaatsen kunnen ze anders lang staan wachten voordat ze in kunnen draaien omdat er niemand aan denkt om die mens dan effe door te laten.
                    PERFECT ge zijt 1 van de weinigen die dat door heeft.

Comment

• Vandaag traject Mol - Drogenbos en terug ... 5 uur onderweg geweest. Jezus christus wat is me dat?

En ook een hele tijd een heleboel vreemde dingen gezien aan die autokeuring aan het station van Vorst ... daar gebeuren toch ook zaken die niet zo legaal zijn heb ik de indruk.

Comment

PERFECT ge zijt 1 van de weinigen die dat door heeft.
                        Om dan toch wat op te waarderen,moet ik wel zeggen,als je vrachtwagens voor laat of laat invoegen of wacht zodat zij door kunnen,
                        9/10 krijg je wel een bedankje en dat doet zo deugt,is maar een kleintje ,ik zelf zal dat altijd doen is een beetje wederzijds respect.
                        Dit is in stuk mindere mate te vinden bij auto's of voetgangers bv (ookal heb je hier ook mensen met respect bij)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Torchus Bekijk Berichten
                          Vandaag traject Mol - Drogenbos en terug ... 5 uur onderweg geweest. Jezus christus wat is me dat?

En ook een hele tijd een heleboel vreemde dingen gezien aan die autokeuring aan het station van Vorst ... daar gebeuren toch ook zaken die niet zo legaal zijn heb ik de indruk.
                          Niet aleen daar,vrees ik als ik de keuring in zemst soms paseer gebeuren ook vaak rare dingen met verdachte wagens.
                          Compleet donkere audi a8'en, mercedessen, enfin dan kijk ik recht uit en leven en laten leven,zolang ze niemand lastig vallen zal het me een worst wezen.

Comment

Ah en als er hier mensen zijn die is nen 'truck experience' willen meemaken stuur gerust ne PM
                            Awel, ik zou ook wel eens willen weten hoe het voelt om met zo'n gevaarte op baan te zijn!

Comment

• Heel juist, het helpt ons dan ook echt wel Bjorncoupe !!!

Trouwens de risico's dat sommige mensen nemen om toch maar niet te moeten wachten bij een manoeuvrerende vrachtwagen zijn niet te schatten !!
                              De zwakke weggebruikers zijn dan nog de ergste. Ze 'flitsen' tussen het kleinste gaatje door om toch maar niet te moeten wachten. Ge hebt dan al uw aandacht en concentratie nodig om uw manoeuvre uit te voeren en dan is dat nog nen extra factor. Vorige week nog meegemaakt. ik kom aan op een T en moet rechtsaf. ik kan niet anders dan mij extra breed te zetten om de bocht te kunnen nemen. Moest even wachten door druk verkeer en ondertussen komt er een madammeke mij met de fiets rechts voorbij. ik had het wel gezien maar zo kunt ge evengoed in het nieuws komen met een dode-hoekongeval .

Comment

• @ |) ][ |V| ][: vandaag even wat sneller gereden op het viaduct en no stress, nergens last van gehad. Hopelijk binnen 14 dagen geen papier in de bus.

Mensen hebben altijd zo'n weinig tijd en respect op de baan. 't is echt erg!
                                Zelf was ik vroeger ook veel hoffelijker en toleranter, maar hoe meer ik andere klojo's tegenkom, hoe minder ik het ben.
                                En ik weet dat ik daar in de fout ga maar ben er rotsvast van overtuigd dat ik zeker niet de enige ben.

"Waarom zou ik altijd remmen en vertragen en rekening houden met de ander, als niemand anders het doet?" => waarschijnlijk wel herkenbaar voor sommige onder ons.

Al een chance dat ik nog vaak op de moto zit. Heb de indruk dat ik me dan veel minder erger aan al deze zaken.
                                Even remmen om iemand voor te laten is zo gedaan, omdat het optrekken daarna zoveel vlotter gaat.

Greets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                  @ |) ][ |V| ][: vandaag even wat sneller gereden op het viaduct en no stress, nergens last van gehad. Hopelijk binnen 14 dagen geen papier in de bus.

Zelf was ik vroeger ook veel hoffelijker en toleranter, maar hoe meer ik andere klojo's tegenkom, hoe minder ik het ben.
                                  En ik weet dat ik daar in de fout ga maar ben er rotsvast van overtuigd dat ik zeker niet de enige ben.

"Waarom zou ik altijd remmen en vertragen en rekening houden met de ander, als niemand anders het doet?" => waarschijnlijk wel herkenbaar voor sommige onder ons.

Al een chance dat ik nog vaak op de moto zit. Heb de indruk dat ik me dan veel minder erger aan al deze zaken.
                                  Even remmen om iemand voor te laten is zo gedaan, omdat het optrekken daarna zoveel vlotter gaat.

Greets
                                  Ik neem u niets kwalijk hoor, dat gevalletje van het viaduct kan je niet weten als niemand je er op wijst (als je op de teller niet boven de 100 gaat, zit je normaal wel safe), en qua hoffelijkheid hangt het bij mij ook af hoe de rest doet. Is de omgeving hoffelijk, blijf je zelf makkelijk rustig en ga je ook al eens iemand helpen, maar toen ik wekelijks 4x over Parijs moest, liet ik daar toch ook niemand tussen, gewoon omwille van het feit dat die u ook niet zou tussen laten.

Comment

Heel juist, het helpt ons dan ook echt wel Bjorncoupe !!!

Trouwens de risico's dat sommige mensen nemen om toch maar niet te moeten wachten bij een manoeuvrerende vrachtwagen zijn niet te schatten !!
                                    De zwakke weggebruikers zijn dan nog de ergste. Ze 'flitsen' tussen het kleinste gaatje door om toch maar niet te moeten wachten. Ge hebt dan al uw aandacht en concentratie nodig om uw manoeuvre uit te voeren en dan is dat nog nen extra factor. Vorige week nog meegemaakt. ik kom aan op een T en moet rechtsaf. ik kan niet anders dan mij extra breed te zetten om de bocht te kunnen nemen. Moest even wachten door druk verkeer en ondertussen komt er een madammeke mij met de fiets rechts voorbij. ik had het wel gezien maar zo kunt ge evengoed in het nieuws komen met een dode-hoekongeval .
                                    Ik heb er nog zo gehad die naast me kwamen staan, had ik ze niet toevallig zien aankomen, ik wist het niet.

Comment

• ik voelde me ook helemaal niet aangevallen hoor.
                                      Ben al blij dat ik weer iets geleerd heb EN dat er met u nog te klappen valt.
                                      Ook al ben je de 'tegenpartij' in deze discussie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten

Greets

Je bent idd niet de enige. Zelf vind ik ook dat ik behoorlijk hoffelijk ben in het verkeer, maar op den duur geef je dat gewoon op omdat je al snel de indruk krijgt dat jij de enige gek bent die dat doet
                                        Hangt van dag tot dag af, maar af en toe ontschiet ik in een kolère als ik de zoveelste mens laat invoegen of er voor opzij ga en die mij met een schaapachtige blik in de ogen voorbij rijdt, zonder dat er een bedankje af kan (elementaire beleefdheid toch wel).

Comment

• Weeral platte band gereden met de velo. Rotbanden.

Comment

Working...
                                          X