De theorie is dat ze breedstralers zijn die laag over de grond schijnen. Maar op de TC wordt niet nagekeken of ze correct uitgelijnd zijn, en soms kom ik er toch eentje tegen waarvan 1 of meerdere mistlichten niet exclusief de grond belicht.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk ben het beu altijd die bullshit te lezen van mistlichten die zouden verblinden.
Mistlichten verblinden NIET, NOOIT! Het zijn breedstralers die laag over de grond schijnen en een breed lichtbeeld vormen vlak voor de wagen.
Ik zal mijn misltlichten zo goed als nooit gebruiken als het niet mistig is, niet omdat het niet mag, maar omdat het totaal geen nut heeft. Als je aan een normale snelheid rijd moet je geen licht vlak voor de wagen hebben, maar een stuk verder vooruit.
Krijgen die bumpers nooit een tik als die over putten, bulten, opritten, ... rijden?
Die lichten gaan na zo een tik zich zeker verzetten. Zoek op het internet en je vindt voorbeelden genoeg van mensen die hun mistlichten opnieuw mogen bevestigen.
Comment
-
Will, ik vind die lichten die je toon magnifiek! Neem er snel een patent op, want als LR dit ziet zit het geheid op de facelift van de Evoque'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
'94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
'09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
'12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19
'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk ben het beu altijd die bullshit te lezen van mistlichten die zouden verblinden.
Mistlichten verblinden NIET, NOOIT! Het zijn breedstralers die laag over de grond schijnen en een breed lichtbeeld vormen vlak voor de wagen.
Ik zal mijn misltlichten zo goed als nooit gebruiken als het niet mistig is, niet omdat het niet mag, maar omdat het totaal geen nut heeft. Als je aan een normale snelheid rijd moet je geen licht vlak voor de wagen hebben, maar een stuk verder vooruit.Last edited by Timmeke-Tim; 10/10/2012, 10:42.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenniet rapper dan 49 !
en dan raak je hopelijk op tijd thuis?
Comment
-
goed dat de flikken eens boetes hebben gegeven als je door het rood rijdt aan werklichten. hoe vaak ik groen heb en er nog volk van de andere kant komt.
ik rij zelfs niet door't oranje, tenzij ik niet veilig kan stoppen (veel water op baan, iemand die kort achter me zit etc...)
Comment
-
Erstraks als bijrijder mee gereden met papa voor afspraak in het ziekenhuis,en kon ik eens wat rondom kijken,manman
Snelweg e19 zwalpende vw polo van strook naar strook,rijden er voorbij--> kleine vrouw achter het stuur dat aan het bellen is.
Dan rijden naar huis en gaan in rumst even naar de winkel,rijden richting huis erna-> vrouw met toyota auris-> denkt dat ze voorang van rechts had.
Schoot dus nog vlak voor waardoor we ongezien wat harder moesten remmen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk BerichtenAls de baan nat ligt, en de omgevig is donker en je passeert iemand met mistlichten aan, wel dan kunnen die best verblinden door de reflectie op het natte wegdek
Vroeger stak ik zelf mn mistlampen V aan als ik zo een persoon tegemoet reed, maar heb dat al opgegeven .. (Was er mss ook wel beetje over zeker?)
Comment
-
Gisteren toen we met de camionet van het werk op de baan waren, een lul met rolstoel met daarop een handbike gemonteerd die van op het fietspad links vn de baan ineens over de weg gereden kwam ZONDER te kijken.
Hoe lomp kunde zijn, zeker als ge al in eene rolstoel zit!Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDe theorie is dat ze breedstralers zijn die laag over de grond schijnen. Maar op de TC wordt niet nagekeken of ze correct uitgelijnd zijn, en soms kom ik er toch eentje tegen waarvan 1 of meerdere mistlichten niet exclusief de grond belicht.
Het probeem is dat er mensen zijn die in de behuizing van hun mistlichten soms extra verstralers inbouwen, en dat zijn dan ook die pipo's die je verblinden.
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenWaar zitten die dingen ingebouwd? Juist zo laag mogelijk bij de grond in de bumpers, vastgemaakt met een schroefje of 4 max.
Krijgen die bumpers nooit een tik als die over putten, bulten, opritten, ... rijden?
Die lichten gaan na zo een tik zich zeker verzetten. Zoek op het internet en je vindt voorbeelden genoeg van mensen die hun mistlichten opnieuw mogen bevestigen.
Ge moet al serieus vieze stoten uithalen als ge d'r voor wilt zorgen dat u mistlichten de verkeerde richting uit gaan schijnen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenJa? Awel, dan heb je nog niet veel mistlampen gezien. Ik ga niet zeggen dat ik er dagelijks tegenkom, want het is niet dagelijks mistig, maar er zijn wel degelijk auto's met verblindende mistlichten. Vooral nieuwere Peugeots hebben die kwaal.
Ik zie er dagelijks op de baan, en ook van die van de Peugeots heb ik nog geen last gehad.
Het enige aangaande verblindende lichten waarvan ik heel vaak last heb, dat zijn de dimlichten die slecht afgesteld staan (heel vaak zijn dat xenons), komt veel voor bij Audi's.
En achteraf ingebouwde dagrijlichten die 's nachts blijven branden (slecht aangesloten) zijn ook fucking irritant.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenSlecht afgestelde xenons... Dat moet dan nabouw zijn, want af-fabriek komen die met hoogteregeling...__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenSlecht afgestelde xenons... Dat moet dan nabouw zijn, want af-fabriek komen die met hoogteregeling...
Je moet bij die xenons met hoogeteregeling echte nog altijd er voor zorgen dat de afstelling juist staat, en dat is iets wat vele mensen inclusief uzelf blijkbaar vergeten.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk BerichtenWaar zitten die dingen ingebouwd? Juist zo laag mogelijk bij de grond in de bumpers, vastgemaakt met een schroefje of 4 max.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk BerichtenWill, ik vind die lichten die je toon magnifiek! Neem er snel een patent op, want als LR dit ziet zit het geheid op de facelift van de Evoque
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenZo laag mogelijk ? Bij mijn 190E stonden die gewoon naast de kruis/grote lichten, en bij de E's was dat van hetzelfde laken een pak in die tijd. Die staken achter hetzelfde beschermglas als de gewone lichten.
Maar dat zijn de uitznderingen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenJe moet bij die xenons met hoogeteregeling echte nog altijd er voor zorgen dat de afstelling juist staat, en dat is iets wat vele mensen inclusief uzelf blijkbaar vergeten.
Als je zelf je xenons gaat afstellen ben je fout bezig.
Comment
Comment