Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mekkeren over legale xenon en zelf rondrijden met mistlichten aan wanneer niet nodig. Begint lachwekkend te worden. Hebben mistlichten volgrns u dan ook een sensor op de achteras zodat ze niet te hoog staan wanneer de auto zwaargeladen is? Nee? Dan kunnen mistlichten WEL verkeerd schijnen.
Je onzin over fabrieksxenon die slecht staat na eenpaar dagen is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Ik kijk al uit naar je volgende verhaaltjes. Zolang je maar in jezelf blijft geloven ;-)
Dus af-fabriek xenon die enkel ingesteld kan worden met een computer, gaan automatisch na een paar dagen te hoog schijnen. En mistlichten die helemaal geen instelmechanisme hebben, die blijven altijd perfect gericht?
Zoals ik al gezegd heb, ik ben geen garagist, dus van de technische kant kan ik niks zeggen
(en ik ga ook niks uit mijn duim beginnen te zuigen zoals anderen hier zo vaak doen)
De manier waarop ze omhoog zouden gaan weet ik ook niet, ik weet enkel dat het een feit is dat het in het verleden veel gebeurd is en tegenwoordig nog af en toe gebeurd.
Bij mistlichten is er geen instelmechanisme zoals je zelf al zegt, die staan dus vast in 1 positie. Bij belading in de koffer zullen ze natuurlijk wel iets hoger gaan schijnen, maar vermits die zo laag staan afgesteld is dat echt niet de moeite om te gaan verblinden. (ook al door het lichtbeeld van deze mistlampen die net voor de auto schijnen en niet in de verte)
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Mekkeren over legale xenon en zelf rondrijden met mistlichten aan wanneer niet nodig. Begint lachwekkend te worden. Hebben mistlichten volgrns u dan ook een sensor op de achteras zodat ze niet te hoog staan wanneer de auto zwaargeladen is? Nee? Dan kunnen mistlichten WEL verkeerd schijnen.
Je onzin over fabrieksxenon die slecht staat na eenpaar dagen is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Ik kijk al uit naar je volgende verhaaltjes. Zolang je maar in jezelf blijft geloven ;-)
Waar zeg ik ergens dat ik met mijn mistlichten aan zou rondrijden wanneer dat niet nodig is
Ik doe dat NOOIT, ik gebruik mijn mistlichten alleen wanneer dat echt nodig is, en anders gaan ze uit zoals het hoort!
En zoals ik in mijn antwoord op wooter ook al zei, mistlichten hebben natuurlijk geen afstelling, ze staan vast om laag over de weg te schijnen, wanneer een auto zwaar beladen is zullen ze uiteraard wat hoger gaan schijnen, maar dat zal nooit zo extreem zijn, ook al door hun lichtbeeld dat vlak voor de wagen zit en niet in de verte.
Onzin? Dat is u mening.
Ik slaag geenen onzin uit mijne nek zoals velen hier op het forum, ik hou het bij feiten die ik zelf meegemaakt heb en zaken die ik uit betrouwbare bronnen verneem. Met onzin hou ik ij niet bezig.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ik zeg gewoon de waarheid en jullie gaan onnozel doen omdat het jullie niet aanstaat.
Wie heeft er hier dan de Snickers nodig?
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Om ook even te reageren, meestal stoor het mij niet echt als er ene met voorste mistlichten aanrijd op klaarlichte dag, maar vandaag toch een tegenligger gehad waarbij dat wel het geval was. Het stoorde, maar verblinden deed het niet. Dan trok ik even aan mijn pharen om hem duidelijk te maken, maar als je dat dan doet, bezien ze u gelijk een koei in een wei. In zo'n gevallen krijg ik dan toch zin om verstralers van 1000W op mijnen bumper te zetten .
Maar in 9 van de 10 gevallen stoort dat mij persoonlijk niet zo. Waarmee ik niet wil zeggen dat het OK is om uw mistlichten te onsteken als dat niet nodig is.
Ik zeg gewoon de waarheid en jullie gaan onnozel doen omdat het jullie niet aanstaat.
Ik vrees dat jij bent begonnen met onnozel te doen toen je beweerde dat computer-afgeregelde xenon-lichten met automatische niveauregeling na een week te hoog gaan schijnen, en mistlichten die in een plastieken bumper zitten gemonteerd met anderhalve vijs altijd perfect zijn uitgelijnd, alhoewel dit niet op de technische keuring gecontroleerd wordt...
Ik zeg gewoon de waarheid en jullie gaan onnozel doen omdat het jullie niet aanstaat.
Wie heeft er hier dan de Snickers nodig?
Nee hoor, jij weigert aan te nemen dat verschillende mensen wel vinden dat ze verblinden. Ik ga hier ook niet meer over discussieren. Lampen zonder hoofteregeling schijnen eenmaal hoger als een auto zwaar geladen is op de achteras.
Ik vrees dat jij bent begonnen met onnozel te doen toen je beweerde dat computer-afgeregelde xenon-lichten met automatische niveauregeling na een week te hoog gaan schijnen, en mistlichten die in een plastieken bumper zitten gemonteerd met anderhalve vijs altijd perfect zijn uitgelijnd, alhoewel dit niet op de technische keuring gecontroleerd wordt...
Dat van die xenon is GEEN bewering van mij, dat is een vastgesteld FEIT.
Wat de mistlichten betreft heb ik NOOIT gezegd dat deze altijd perfect uitgelijnd zouden zijn, dat zal je nergens in mijn berichten terug vinden. U moet mij geen woorden in de mond leggen die ik NOOIT heb gebruikt!
Nee hoor, jij weigert aan te nemen dat verschillende mensen wel vinden dat ze verblinden. Ik ga hier ook niet meer over discussieren. Lampen zonder hoofteregeling schijnen eenmaal hoger als een auto zwaar geladen is op de achteras.
Ik weiger niet aan te nemen dat verschillende mensen zouden verblind worden door iets, maar dat zullen geen mistlichten zijn, dat zijn dan verstralers die bij sommige mensen in de behuizing van de mistlichten gemonteerd worden.
Dat zie je heel duidelijk aan het lichtbeeld van de lampen, mistlichten schijnen net voor de auto. Zelfs met een serieuze belading zal dat niet veranderen. Verstralers zhijnen hun licht in de verte, en die gaan uiteraard verblinden, zeker bij een serieuze belading van de auto.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Dat van die xenon is GEEN bewering van mij, dat is een vastgesteld FEIT.
Kan je een logische uitleg geven van dat feit? En als dat niet lukt, kan je me dan zeggen waar dat feit ergens staat beschreven? En misschien ook maar even meegeven waarom ik dit feit nog nooit heb gezien.
Vanmorgen langs de Lovaart is een tegenligger erin geslaagd mijn spiegel te raken. Resultaat: gebarsten linkerspiegel en afgesprongen spiegelkap. In het pikkedonker niets gezien/onthouden van de tegenligger en hij is meteen doorgereden. Leuke start van de dag gehad, met eerst nog naar Veurne Auto te mogen rijden. Idioot. Hij had dan nog alle plaats van de wereld om uit te wijken, terwijl ik al te dicht naar mijn gedacht bij de reling reed.
Al bij al gelukkig alleen materiële schade, maar gewoon een rotgevoel.
BMW F10 535d
Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Kan je een logische uitleg geven van dat feit? En als dat niet lukt, kan je me dan zeggen waar dat feit ergens staat beschreven? En misschien ook maar even meegeven waarom ik dit feit nog nooit heb gezien.
Het is een probleem van enkele jaren terug zoals ik al eerder zei. Er waren toen vele mensen die dit als ergernis gemeld hebben op verschillende fora, ook hier trouwens.
Vermits ik zelf ook het probleem ondervonden had, heb ik dat met mijn garagist (doet alle merken) besproken en hij had het ook al ondervonden. Achteraf ook bij enkele andere merkgarages erover gehoord.
Wat de uiteindelijke oplossing van het probleem geweest is weet ik ook niet, maar nu zie je amper nog auto's met slecht afgestelde Xenons. En maar goed ook.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
In het West-Vlaamse Vichte, een deelgemeente van Anzegem, is maandagavond een zwaar verkeersongeval gebeurd. Daarbij kwamen vier mensen om het leven. De bestuurder reed te snel en was onder invloed. Dat bevestigt persofficier Michaël Vanden Heede van de politiezone Mira.
Zelf de laatste om de snelheidslimieten te verdedigen... maar als ik dit lees wordt ik toch weer kwaad!
Jong gastje, te veel gedronken, te hard gereden, en op amper een seconde tijd een jong gezin uitgemoord, inclusief 3 maanden oude baby, en een jongentje van 3 wees gemaakt... Hoe kun je daarna nog met jezelf leven?!
Comment