Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote ergernis topic deel V
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenDus af-fabriek xenon die enkel ingesteld kan worden met een computer, gaan automatisch na een paar dagen te hoog schijnen. En mistlichten die helemaal geen instelmechanisme hebben, die blijven altijd perfect gericht?
(en ik ga ook niks uit mijn duim beginnen te zuigen zoals anderen hier zo vaak doen)
De manier waarop ze omhoog zouden gaan weet ik ook niet, ik weet enkel dat het een feit is dat het in het verleden veel gebeurd is en tegenwoordig nog af en toe gebeurd.
Bij mistlichten is er geen instelmechanisme zoals je zelf al zegt, die staan dus vast in 1 positie. Bij belading in de koffer zullen ze natuurlijk wel iets hoger gaan schijnen, maar vermits die zo laag staan afgesteld is dat echt niet de moeite om te gaan verblinden. (ook al door het lichtbeeld van deze mistlampen die net voor de auto schijnen en niet in de verte)Last edited by knight-rider; 14/10/2012, 23:24.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk BerichtenMekkeren over legale xenon en zelf rondrijden met mistlichten aan wanneer niet nodig. Begint lachwekkend te worden. Hebben mistlichten volgrns u dan ook een sensor op de achteras zodat ze niet te hoog staan wanneer de auto zwaargeladen is? Nee? Dan kunnen mistlichten WEL verkeerd schijnen.
Je onzin over fabrieksxenon die slecht staat na eenpaar dagen is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord.
Ik kijk al uit naar je volgende verhaaltjes. Zolang je maar in jezelf blijft geloven ;-)
Ik doe dat NOOIT, ik gebruik mijn mistlichten alleen wanneer dat echt nodig is, en anders gaan ze uit zoals het hoort!
En zoals ik in mijn antwoord op wooter ook al zei, mistlichten hebben natuurlijk geen afstelling, ze staan vast om laag over de weg te schijnen, wanneer een auto zwaar beladen is zullen ze uiteraard wat hoger gaan schijnen, maar dat zal nooit zo extreem zijn, ook al door hun lichtbeeld dat vlak voor de wagen zit en niet in de verte.
Onzin? Dat is u mening.
Ik slaag geenen onzin uit mijne nek zoals velen hier op het forum, ik hou het bij feiten die ik zelf meegemaakt heb en zaken die ik uit betrouwbare bronnen verneem. Met onzin hou ik ij niet bezig.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ik zeg gewoon de waarheid en jullie gaan onnozel doen omdat het jullie niet aanstaat.
Wie heeft er hier dan de Snickers nodig?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Om ook even te reageren, meestal stoor het mij niet echt als er ene met voorste mistlichten aanrijd op klaarlichte dag, maar vandaag toch een tegenligger gehad waarbij dat wel het geval was. Het stoorde, maar verblinden deed het niet. Dan trok ik even aan mijn pharen om hem duidelijk te maken, maar als je dat dan doet, bezien ze u gelijk een koei in een wei. In zo'n gevallen krijg ik dan toch zin om verstralers van 1000W op mijnen bumper te zetten.
Maar in 9 van de 10 gevallen stoort dat mij persoonlijk niet zo. Waarmee ik niet wil zeggen dat het OK is om uw mistlichten te onsteken als dat niet nodig is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk zeg gewoon de waarheid en jullie gaan onnozel doen omdat het jullie niet aanstaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIk zeg gewoon de waarheid en jullie gaan onnozel doen omdat het jullie niet aanstaat.
Wie heeft er hier dan de Snickers nodig?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenIk vrees dat jij bent begonnen met onnozel te doen toen je beweerde dat computer-afgeregelde xenon-lichten met automatische niveauregeling na een week te hoog gaan schijnen, en mistlichten die in een plastieken bumper zitten gemonteerd met anderhalve vijs altijd perfect zijn uitgelijnd, alhoewel dit niet op de technische keuring gecontroleerd wordt...
Wat de mistlichten betreft heb ik NOOIT gezegd dat deze altijd perfect uitgelijnd zouden zijn, dat zal je nergens in mijn berichten terug vinden. U moet mij geen woorden in de mond leggen die ik NOOIT heb gebruikt!
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk BerichtenNee hoor, jij weigert aan te nemen dat verschillende mensen wel vinden dat ze verblinden. Ik ga hier ook niet meer over discussieren. Lampen zonder hoofteregeling schijnen eenmaal hoger als een auto zwaar geladen is op de achteras.
Dat zie je heel duidelijk aan het lichtbeeld van de lampen, mistlichten schijnen net voor de auto. Zelfs met een serieuze belading zal dat niet veranderen. Verstralers zhijnen hun licht in de verte, en die gaan uiteraard verblinden, zeker bij een serieuze belading van de auto.Last edited by knight-rider; 14/10/2012, 23:36.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDat van die xenon is GEEN bewering van mij, dat is een vastgesteld FEIT.
Comment
-
Vanmorgen langs de Lovaart is een tegenligger erin geslaagd mijn spiegel te raken. Resultaat: gebarsten linkerspiegel en afgesprongen spiegelkap. In het pikkedonker niets gezien/onthouden van de tegenligger en hij is meteen doorgereden. Leuke start van de dag gehad, met eerst nog naar Veurne Auto te mogen rijden. Idioot. Hij had dan nog alle plaats van de wereld om uit te wijken, terwijl ik al te dicht naar mijn gedacht bij de reling reed.
Al bij al gelukkig alleen materiële schade, maar gewoon een rotgevoel.BMW F10 535d
Je moet nooit sneller rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenKan je een logische uitleg geven van dat feit? En als dat niet lukt, kan je me dan zeggen waar dat feit ergens staat beschreven? En misschien ook maar even meegeven waarom ik dit feit nog nooit heb gezien.
Vermits ik zelf ook het probleem ondervonden had, heb ik dat met mijn garagist (doet alle merken) besproken en hij had het ook al ondervonden. Achteraf ook bij enkele andere merkgarages erover gehoord.
Wat de uiteindelijke oplossing van het probleem geweest is weet ik ook niet, maar nu zie je amper nog auto's met slecht afgestelde Xenons. En maar goed ook.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Ik antwoord gewoon op de vragen die gesteld worden.
't is niet dat ik erom gevraagd heb dat er een stelletje idioten d'r over blijft doorzagen he.Last edited by knight-rider; 16/10/2012, 22:40.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
ImageUploadedByTapatalk1350368615.302995.jpg mistlicht... Maar waar is de mist?2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten[ATTACH]92878[/ATTACH] mistlicht... Maar waar is de mist?
Comment
-
In het West-Vlaamse Vichte, een deelgemeente van Anzegem, is maandagavond een zwaar verkeersongeval gebeurd. Daarbij kwamen vier mensen om het leven. De bestuurder reed te snel en was onder invloed. Dat bevestigt persofficier Michaël Vanden Heede van de politiezone Mira.
Zelf de laatste om de snelheidslimieten te verdedigen... maar als ik dit lees wordt ik toch weer kwaad!
Jong gastje, te veel gedronken, te hard gereden, en op amper een seconde tijd een jong gezin uitgemoord, inclusief 3 maanden oude baby, en een jongentje van 3 wees gemaakt... Hoe kun je daarna nog met jezelf leven?!
Comment
Comment