Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
    Fuck nee! Den deze zet dan gewoon zijn motor af en desnoods stap ik uit en ga ik wat tegen mijn deur staan wachten....
    Ik heb dat regelmatig voor en snap dat écht niet: dergelijke versmallingen, ze zien u goed en wel aankomen, ze kennen de voorrangsregels en ge kunt toch telkens in de ankers voor één of andere pipo die denkt er toch nog door te knallen. Camion zal dan of achteruit moeten of erover...
    Aangezien 90% van de chauffeurs gewapend is, zou ik dat niet te vaak doen, ooit kom je een tegen die een slechte dag heeft. Daar sta je dan mooi in de weg met een ineengeklopt gezicht, door een chauffeur met een nummerplaat die niet te traceren is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Deze morgen:

Ik zie dat dus erg vaak eh, lamzakken die een sigaret zitten te rollen of in hun krant zitten te zoeken en hun voorligger niet volgen. Als je dus in een file staat en je ziet plots het linkervak of rechtervak vooruit gaan maar jouw rijvak bougeert niet, dan is dat omdat er iemand voor je in zijn neus aan het draaien is.
      Camionette doet hetzelfde als ik zou doen. Ik slaag er ook in om in ongeveer 1/2e van de files waar ik in sta achter zo'n eikel te komen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Deze morgen:

Ik zie dat dus erg vaak eh, lamzakken die een sigaret zitten te rollen of in hun krant zitten te zoeken en hun voorligger niet volgen. Als je dus in een file staat en je ziet plots het linkervak of rechtervak vooruit gaan maar jouw rijvak bougeert niet, dan is dat omdat er iemand voor je in zijn neus aan het draaien is.

Daar stond ik vanmorgen ook tussen...
        sjiek hoe je dat zo kan filmen!
        Last edited by ; 18/10/2012, 22:27.

Comment

• Gisteren een Golfke achter mij (op klaarlichte dag) en die zijn dimlichten gingen heel den tijd aan en uit.

Om zo te gaan doen gelijk die in die witte bestelwagen moet ge toch echt gelijk eene gefrustreerde lul achter u stuur zitten! Alsof dat nu echt tijdswinst gaat opleveren om daar effe zo voorbij te steken.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Op twee posts al twee verschillende meningen over het voorbij slalommen van die camionette, en dan zou het in de wereld goed moeten draaien ?

Comment

• Vandaag een kleine discussie gehad met een motorrijder in een file.

Ik was aan het aanschuiven in de file gewoon op het linkerbaanvak. De motorrijder kwam eraan en ik had hem eerlijk gezegd niet gezien want ik hou mijn spiegel niet constant in de gaten. Begon die van zijnen tak te maken dat ik onmiddelijk opzij moest voor hem en dat ik de verkeersregels moet leren want zij hebben altijd voorrang. Bij mijn weten is dat geen recht maar een "vriendelijkheid", en als ze niet doorkunnen moeten ze wachten. ik zal elke keer opzij gaan als ik ze zie aankomen, maar die mannen kunnen toch niet verwachten dat ik niet meer naar voor kijk maar enkel in mijn zijspiegel.

Ik zou ook geluk moeten hebben blijkbaar want zijn zijbakken hingen er niet aan anders had hij mij geramd. wat een arrogante lul was dat.
              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten

Om zo te gaan doen gelijk die in die witte bestelwagen moet ge toch echt gelijk eene gefrustreerde lul achter u stuur zitten! Alsof dat nu echt tijdswinst gaat opleveren om daar effe zo voorbij te steken.
                True, ongelooflijk he, ik denk dan altijd dat die eerst smorgens hun madame hebben afgeslagen,in ne 'rage' naar't werk rijden, op't werk wat ambras gaan maken met de collega's (of hun personeel), 'overuren' gaan doen bij de minnares, om vervolgens thuis te komen en zich op de borst te kloppen hoe 'goed' ze wel niet zijn. Over het algemeen gaat dat dan wel over zo ne maniak in 1 of andere leasebak die denkt dat de nulmeridiaan door zen gat loopt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Vandaag een kleine discussie gehad met een motorrijder in een file.

Ik was aan het aanschuiven in de file gewoon op het linkerbaanvak. De motorrijder kwam eraan en ik had hem eerlijk gezegd niet gezien want ik hou mijn spiegel niet constant in de gaten. Begon die van zijnen tak te maken dat ik onmiddelijk opzij moest voor hem en dat ik de verkeersregels moet leren want zij hebben altijd voorrang. Bij mijn weten is dat geen recht maar een "vriendelijkheid", en als ze niet doorkunnen moeten ze wachten. ik zal elke keer opzij gaan als ik ze zie aankomen, maar die mannen kunnen toch niet verwachten dat ik niet meer naar voor kijk maar enkel in mijn zijspiegel.

Ik zou ook geluk moeten hebben blijkbaar want zijn zijbakken hingen er niet aan anders had hij mij geramd. wat een arrogante lul was dat.
                  Als motard heb ik ook graag dat ik gewoon kan doorrijden tussen de files.
                  Je koopt die moto om net niet stil te moeten staan, dan is het heel irritant als je moet stoppen voor een koekendoos die teveel rechts staat.
                  En dan zijn er nog de gefrustreerde e*kels die altijd expres rechts staan.

Zelf kweek ik de goede gewoonte om met de wagen altijd uiterst links op mijn vak te gaan staan. (op het linkervak)
                  Zo ben ik zeker dat alle motards door kunnen en moet ik niet continue mijn spiegels in de gaten houden.

Comment

Zo een mannen verdiennen het om eens goed op hun bakkes te gaan met hun stuk speelgoed
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                      Als motard heb ik ook graag dat ik gewoon kan doorrijden tussen de files.
                      Je koopt die moto om net niet stil te moeten staan, dan is het heel irritant als je moet stoppen voor een koekendoos die teveel rechts staat.
                      En dan zijn er nog de gefrustreerde e*kels die altijd expres rechts staan.

Zelf kweek ik de goede gewoonte om met de wagen altijd uiterst links op mijn vak te gaan staan. (op het linkervak)
                      Zo ben ik zeker dat alle motards door kunnen en moet ik niet continue mijn spiegels in de gaten houden.
                      Kan ik gerust begrijpen, als ik ze zie ga ik direct opzij staan en zal mijn hand opsteken moest ik in de weg staan. maar voor zo iemand ga ik echt niet op zij hoor. alsof de baan alleen van hem is en iedereen moet wijken
                      BMW X5 45e

Comment

• Ik was erstraks onderweg naar mijn dealer in duffel,en rijd in het voorgelegen walem *dorp* en hoor in de verte een ambulance met loeiende cirene's.
                        Dus ga net zoals mijn voorligger (die ervoor mij iriteerde door voor het dorp 80 te rijden en in het dorp niet sneller dan 40/u te rijden !) opzij staan,
                        om deze heren een vrije doorgang te bezorgen.
                        Deze is door,en wil dus lekker weer door rijden,komt mijn achterligger die achter mij stond mij vlug nog voorgereden en die achter hem ook.
                        Om te verhinderen dat ik gewoon weer voor hun door reed .
                        Oja en dan op de verder gelegen 70/u baan (vrije baan) moest een VW up zodanig 50 blijven rijden dusdanig dat ik verplicht was deze voor te gaan steken.
                        Zodat de personen achter mij niet begonnen bumper te kleven.

EDIT : vandaag trouwens in duffel aan de spoorweg overgang zijn ze aan het werken met een redelijk gevaarlijke situatie tot gevolg.
                        Mensen die van duffel komen richting rumst hebben voorang op de *1 baans* vak met 2 rijrichtingen.
                        Nu wachte ik dus af en kwam er een vrachtwagen van duffel richting rumst endus had die voorrang,en toch liet ie mij door !
                        Chapeau,als het positief is mag het ook gezegt zijnde !
                        Last edited by ; 19/10/2012, 01:31.

Comment

• ja er zijn er altijd die ook op de moto heel gefrustreerd rondrijden.
                          dat zijn mijn maten ook niet hoor!

Ik bedankt ook altijd de wagens die duidelijk opzij gaan, want ik heb het zelf ook graag dat zij het doen als ik opzij ga.
                          Beetje hoffelijkheid kost geen moeite en maakt het aangenamer.

greets

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                            ja er zijn er altijd die ook op de moto heel gefrustreerd rondrijden.
                            dat zijn mijn maten ook niet hoor!

Ik bedankt ook altijd de wagens die duidelijk opzij gaan, want ik heb het zelf ook graag dat zij het doen als ik opzij ga.
                            Beetje hoffelijkheid kost geen moeite en maakt het aangenamer.

greets
                            Ik doe net hetzelfde, als mensen opzij gaan om mij met de moto te laten passeren steek ik mijn hand eens omhoog. En als ik sta aan te schuiven met de auto zorg ik ervoor dat er plek is om motards te laten passeren. Wat ik dan wel niet kan verdragen is van die chauffeurs die opzettelijk beginnen slalommen ofzo, zodat je zeker niet kan passeren, ook al ben ik op de moto geen last voor hen.

Comment

Inderdaad arrogante lul, maar als motorrijder kan ik vaak doorheen een file rijden omdat de meeste automobilisten al in het midden van hun linker rijvak of uiterst links staan. Het is degene die dan beweert "maar ik had u niet gezien" die nodeloos rechts in het linkervak rijdt die het moeilijk maakt...

Als ik met de auto ben rij ik op het linkervak ook altijd uiterst links, en heb nog nooit hommeles met motorrijders gehad.

Als een motorrijder niet door kan, moet hij wachten maar mag hij wel het volgende doen:
                              33.2. Geluidssignalen moeten zo kort mogelijk zijn. Zij zijn enkel toegelaten om een noodzakelijke waarschuwing te geven ten einde een ongeval te voorkomen en, buiten de bebouwde kommen, wanneer men een bestuurder die men wil inhalen moet waarschuwen.
                              33.3. Tussen het vallen van de avond en het aanbreken van de dag, behalve bij dreigend gevaar, moeten de geluidssignalen vervangen worden door het kortstondig en afwisselend aansteken van de grootlichten en de dimlichten.

Doorgaans is het genoeg even te revven om iemand wakker te maken uit zijn fileslaap, maar sommigen zie je moedwillig het voor de motorrijder moeilijk maken en dat is jammer...

Afijn, als je excuus is "ik hou mijn spiegel niet constant in de gaten" reed je al op een manier in je rijvak dat je aankomende motorfietsen ging hinderen...

Comment

• Gisteren liet ik iemand invoegen die vanuit een zijstraat kwam (ook al reed ik op een voorrangsweg) aangezien het toch redelijk druk was. Zoals gewoonlijk wil de volgende natuurlijk ook nog bij invoegen, waardoor ik serieus op m'n rem mag gaan staan. Wanneer ik hem daar attent op maak, krijg 'k nog een dikke middenvinger ook . ('t Was een rode Skoda Yeti met nummerplaat 1-AKJ-984)

Op dit kruispunt:

Comment

• vandaag ook weer zo een eikel gehad, jammer dat ik niet met de dodge was.

reed met de golf naar de keuring om 8h30 en in deerlijk rijd ik de E17op naar kortrijk. autos voor mij, autos achter mij. we willen invoegen op de E17 en een vrachtwagen maakt plaats voor ons.
                                  komt die eikel van achter mij ineens veel sneller af en komt naast mij rijden op het uiterst rechtse vak. ik kon NIET invoegen en de oprit ging over naar pechstrook. heb moeten afremmen om dan achter hem in te voegen (die mercedes achter mij heeft moeten remmen, bedankt dat die dat toch deed).

de volgende eikel die dat probeert krijgt een tik tegen zijn achterwiel van de dodge en zal zelf richting vangrail gaan. ineens weet ik weer waarom ik 6jaar geleden een dodge kocht
                                  t was een frans gebak (peug/citroen) en een lichtbruine/groene kleur. nr plaat heb ik niet gezien omdat ik probeerde in te voegen achter hem. hij spurte er daarna snel vandoor (mijn 1.6D kon niet volgen)

Comment

• Proficiat, ik rij met een dodge en voel mij de grote baas op de weg
                                    Als ge met mij zoiets moest lappen ik reed echt tegen de vangrail en mijn verklaring was dat ge mij ramde. Hopelijk nog een getuige en ge moogt het voor de politierechter gan uitleggen. En iedereen weet hoe dat dan afloopt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AlexanderG Bekijk Berichten
                                      't Was een rode Skoda Yeti
                                      Say no more
                                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Reactie op het filmke van Wooter : Zoiets gebeurt 100X als ge in een file staat dus ik zie het probleem niet. Ook als ge daar met uw auto staat aan te schuiven schieten ze opeens vlak voor uw neus zodat ge op uw rem moet gaan staan. Als ge met een moto tussen de files door gevaarlijk spel wilt spelen? Wat geeft een moto het recht dat elke wagen opeens zich tegen de vangrails of zo moet plakken omdat mijnheer zou door kunnen? Wat ik veel erger vind is dat auto's en nummerplaten zomaar gefilmd worden en op het internet worden gesmeten. De dag dat ik zo mijn nummerplaat zie verschijnen leg ik klacht neer wegens schending van de privacy. Dat ik het zal winnen is een groot vragteken maar de regisseur van het filmke zal het toch goed mogen komen uitleggen.

Comment

• Ampire heeft weer niet opgelet.

Comment

Working...
                                          X