Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Weet ik will, maar ik wou meneer 'say no more' het hier zelf even komen laten uitleggen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
      In mijn ogen maar één iemand die moeilijk doet en het zijn niet die twee wagens. Uit al die filmkes kan ik afleiden dat ge u met uw moto superieur voelt ten opzichte van wagens. Alles filmen en dan nog een knalrode helm op. Misschien beter een zwaantje geworden want volgens mij denkt ge dikwijls dat ge dat ook zijt? Ik vind dat spijtig dat ge u zelf zo een mentaliteit hebt aangekweekt. Toere schrijft hierboven : Waarom de motorrijders ophouden ??? Waarom een motorijder er zich zo tussen laten wringen met kans op krassen of erger? Waarom zou ik met mijn wagen rakelings langs een vangrail moeten gaan rijden omdat een paljas anders niet langs geraakt? Wat geeft een motorijder het recht om zich al een God tussen de wagens te wringen?
      Klopt als een bus. Als ik de grijze auto (die op het linkervak rijdt) was geweest ging ik naar rechts gaan,niemand steekt mij rechts voorbij, inhalen doe je altijd links ook al heb je 2 of 4 wielen. Wat als je de rode Alfa had geraakt?,dan had het je geld gekost...
      Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
        Weet ik will, maar ik wou meneer 'say no more' het hier zelf even komen laten uitleggen.
        Oeps, , sorry dat ik uw scenario niet gevolgd heb.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
          Klopt als een bus. Als ik de grijze auto (die op het linkervak rijdt) was geweest ging ik naar rechts gaan,niemand steekt mij rechts voorbij, inhalen doe je altijd links ook al heb je 2 of 4 wielen. Wat als je de rode Alfa had geraakt?,dan had het je geld gekost...
          niet bij filerijden

Comment

In mijn ogen maar één iemand die moeilijk doet en het zijn niet die twee wagens. Uit al die filmkes kan ik afleiden dat ge u met uw moto superieur voelt ten opzichte van wagens. Alles filmen en dan nog een knalrode helm op. Misschien beter een zwaantje geworden want volgens mij denkt ge dikwijls dat ge dat ook zijt? Ik vind dat spijtig dat ge u zelf zo een mentaliteit hebt aangekweekt. Toere schrijft hierboven : Waarom de motorrijders ophouden ??? Waarom een motorijder er zich zo tussen laten wringen met kans op krassen of erger? Waarom zou ik met mijn wagen rakelings langs een vangrail moeten gaan rijden omdat een paljas anders niet langs geraakt? Wat geeft een motorijder het recht om zich al een God tussen de wagens te wringen?
            triestige reactie

waarom moto ophouden, van zodra er een gaatje is, is deze veel vlugger dan jij
            ik ga altijd aan de kant als ik moto zie, om het even welke situatie, bijna altijd een "voetje" erbij als bedanking

Comment

• Erstraks rijd ik met de scooter in bebouwde kom (dorpskern iig) en moest een ford gezinswagen mij zondig kort nog voorbijsteken (kort afslaan)
              Zoals ik al zou voorspellen was er 10 m verder een soort van file voor het rode licht , ik reed met een smile deze heer terug voorbij.
              En kon als eerste aan het licht vertrekken , was geen frustratie maar eerder grappig dit voorvalleke wat blijft zo een scooter toch ideaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                Het is file voor iedereen hé

Tof filmpje, enige probleem is dat er in Belgie veel volk rondloopt die zo echt denken en er ook naar handelen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door éSe Bekijk Berichten
                  Sinds m'n 18e houd ik in files of traag verkeer op het linkerbaanvak zo links mogelijk aan, en op het rechtervak zo rechts mogelijk, en vele anderen met mij.
                  Als er een motard achter mij aan komt rijden op de snelweg, dan zal ik doorgaans ook proberen om die te laten passeren.
                  Op die manier is en blijft iedereen tevree. Krijg je dan af en toe eens een beentje terug, dan doet dat ook eens plezier.
                  Idem dus

Comment

• Ampire, ik wens u een pijnlijke aftakeling toe! Verzuurde ouwe gek!
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                      Ampire, ik wens u een pijnlijke aftakeling toe! Verzuurde ouwe gek!
                      Echt he

Comment

• Dringend tijd dat men begint doorhebben dat voertuigen die van rechts komen, voorrang hebben op dit punt.
                        ELKE week is er daar wel een idioot die mij met de camion in de rem doet gaan omdat ze denken dat ze voorrang van links hebben. Gisteren nog een met zijn BMW Z4 die alle moeite van de wereld deed om me niet voor te laten, waardoor hij bijna in de beton zat.

Comment

• misschien omdat je daar vroeger moest invoegen?
                          Nu is hij blijkbaar voorrang van rechts, aangezien ze de lijnen niet herschilderd hebben.

Comment

Wat geeft een motorijder het recht om zich al een God tussen de wagens te wringen?
                            De wet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                              misschien omdat je daar vroeger moest invoegen?
                              Nu is hij blijkbaar voorrang van rechts, aangezien ze de lijnen niet herschilderd hebben.
                              Zelfs als die lijnen er nog zouden staan heeft diegene die van de rechterbaan komt voorrang, gezien er geen borden staan en het rechtervak wegvalt => voorrang van rechts, ongeacht de markeringen.
                              Tegenwoordig zie je die lijnen ook niet meer staan eigenlijk, het is gewoon idioot weggedrag. Auto's laten auto's daar altijd ritsen, maar een camion tussenlaten zou hen 20m doen verliezen ipv 5m, dus gaan ze bumperen met diegene voor hem. Ik pak toch mijn voorrang en als er een tegenzit komt dat goed uit, want er zit net een kras in mijn bumper.

Comment

• Misschien een hele domme vraag, maar dit is toch net dezelfde situatie als de oprit van een autostrade?
                                (ken de baan van op google niet)

Comment

• met veel verbijstering de voorbije pagina´s zitten lezen. Ik ben een motorrijder die gelukkig niet dagelijks met mijn stalen ros op de baan hoef en als ik de reacties hier lees van sommigen dan ben ik daar precies heel erg blij om. De wet laat ons inderdaad toe om door files te rijden. Als ik het goed voorheb 30/u sneller als de file met een max snelheid van 50 km/u. maw zodra de wagens niet sneller als 50/u rijden mogen wij ertussen filteren. altijd tussen de uiterste 2 rijstroken. En wij hebben echt geen 2 meter nodig als de wagens op het linkerbaanvak een half metertje opzij gaan zal je nog niet aan de vangrail kleven. als je dan schrik hebt om krassen op je wagen te krijgen heb ik nogal vragen over je rijvaardigheid.
                                  Dat motorrijders niet van hun oren moeten maken als er eens iemand niet goed oplette en daardoor de weg wat blokkeert kan ik volkomen begrijpen. Als je mensen bewust ziet opschuiven dan kan ik me wel voorstellen dat je niet altjd even vriendelijk blijft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                    Misschien een hele domme vraag, maar dit is toch net dezelfde situatie als de oprit van een autostrade?
                                    (ken de baan van op google niet)
                                    Neen. Op een oprit langs de snelweg staat een voorrangsbord, hier niet => voorrang van rechts.
                                    En wanneer er een rijvak verdwijnt, wanneer er geen borden staan, geldt er ook voorrang van rechts. Het is dus niet zo dat diegene waarvan het vak verdwijnt, voorrang moet verlenen.

Comment

en WRONG. van het moment de moto op het uiterst linkse vak zit (dus links van de stippellijn) is hij volgens de wet de rode auto aan het dubbelen (hij deelt het rijvak met de grijze).
                                      als die rode op het rijvak uitwijkt terwijl iemand dubbelt, dan ben je in FOUT. als je gedubbeld wordt moet je uiterst rechts blijven en mag je ook zelf niet gaan inhalen (= van rijstrook veranderen). dus de rode auto betaald wel degelijk voor de moto en al zeker als het gefilmt wordt.
                                      punt 2 rechts inhalen IS TOEGELATEN bij filerijden. lees de wet voor je zulke commentaar geeft.

t is net altijd hetzelfde verhaal met al die fietsers die denken dat ze de wet kennen als ze met 2 naast elkaar rijden. die denken ook altijd dat ze in hun recht zijn. t is niet de eerste da ik raak met de spiegel en ik haal de flikken erbij. (die mogen enkel met 2MAX naast elkaar rijden BINNEN BEBOUWDE KOM en op voorwaarde dat ze het verkeer NIET HINDEREN. maar het enige dat zij weten is: we mogen naast elkaar rijden op straat)

Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                                      Proficiat, ik rij met een dodge en voel mij de grote baas op de weg
                                      Als ge met mij zoiets moest lappen ik reed echt tegen de vangrail en mijn verklaring was dat ge mij ramde. Hopelijk nog een getuige en ge moogt het voor de politierechter gan uitleggen. En iedereen weet hoe dat dan afloopt

FF verduidelijk met een foto. ik ben dus die blauwe auto, die idioot in die groene. leg dit maar eens uit aan de rechter
                                      als je met 5autos achter elkaar een autosnelweg oprijd via een oprit en een vrachtwagen maakt plaats. dan moet je van achteraan niet ineens gaan dubbelen en diegene voor u de pechstrook op duwen.
                                      hijzelf kon gewoon ook niet weg omdat die vrachtwagen ondertussen in het midden reed (de vrachtwagen die naast mij zat toen ik de oprit op reed).

vergeet niet dat er NOG autos zijn die de actie van die wagen hebben gezien. als daar 1 van getuigd, dan heb je roekeloos rijgedrag aan u been en zijt gij diegene die het gaat uitleggen.

ik rij met mijn dodge heel beschaafd, rijd niet te snel, rijd 85 op de autosnelweg, laat autos tussen. maar als ge van die eikels hebt die peizen da zijn de baas zijn, dan geef ik ze een tik.
                                      k heb er nogal gehad die dan gaan dreigen door hun stoplichten dan aan te laten gaan. niks zo schrikwekkend als een grille in u achterraam en aan elke zijspiegel een grootlicht in u gezicht.
                                      t is eigenlijk wel raar dat ik continue moet remmen voor deze idioten als ik met de golf rijd. ze blokkeren mij, ze schieten hun er altijd voor waardoor ik moet remmen, ze pakken voorang af... net als wanneer ik met mijn ma hare micra reed. met mijn dodge doen ze da niet.

mijn dodge was afgekeurd omdat ik een ramslogo op de motorkap heb (scherp uitstekende delen). ik weigerden dit eraf te halen dus auto al 5maand niet meer gekeurd. na dit voorval met de golf, deze morgen de dodge genomen, logo eraf, boel gekeurd, logo weer opgezet. ben straks weer weg met de dodge se.

voor mijn werk reed ik vroeger 100 -150 000km/jaar. heb 11 leasewagens gehad op een 7tal jaar. geenenkele in een ongeluk betrokken.

aan u reacties te zien hebt ge zelf nog nooit met ne moto in de file gereden. moet ge maar eens proberen. elke 10meter stoppen, in neutraal, voetjes op de grond. weer in vitesse, voeten van de grond, weer 10meter rijden. om dan nog maar niet over het slijtage van de koppeling te spreken.
                                      waarom denkt ge da ze op de rijschool aanleren om 10meter af te leggen in 12sec (dat hele traag rijden stuk). net voor dit te voorkomen.

misschien ook maar eens een camera in de auto inbouwen om dergelijke feiten in mijn voordeel vast te leggen als bewijs
                                      Last edited by ; 19/10/2012, 22:16.

Comment

Soms kom je inderdaad een idioot tegen die op het linkervak in de file uiterst rechts rijdt. En ja, dan manoeuvreer ik me er links voorbij, maar handig en praktisch is anders, enkel en alleen omdat je geldingsdrang hebt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                          ...
                                          t is net altijd hetzelfde verhaal met al die fietsers die denken dat ze de wet kennen als ze met 2 naast elkaar rijden. die denken ook altijd dat ze in hun recht zijn. t is niet de eerste da ik raak met de spiegel en ik haal de flikken erbij. (die mogen enkel met 2MAX naast elkaar rijden BINNEN BEBOUWDE KOM en op voorwaarde dat ze het verkeer NIET HINDEREN. maar het enige dat zij weten is: we mogen naast elkaar rijden op straat)
                                          Ook niet helemaal correct hé als je de wet wilt aanhalen moet je hem dan ook correct aanhalen in het Koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg staat letterlijk:
                                          art 43.2.: De fietsers die de rijbaan volgen, mogen met twee naast elkaar rijden, behalve wanneer het kruisen niet mogelijk is. Buiten de bebouwde kom moeten zij bovendien achter elkaar rijden bij het naderen van een achteropkomend voertuig.
                                          dus fietsers mogen zowel binnen als buiten de bebouwde kom met twee naast elkaar rijden, enkel buiten de bebouwde kom dienen ze bij achterkomend verkeer wel achter elkaar te gaan rijden, binnen de bebouwde kom enkel als het kruisen niet mogelijk is.
                                          en dan heb je ook nog
                                          Artikel 40ter. Gedrag tegenover de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen

De bestuurder van een auto of van een motorfiets mag een fietser of bestuurder van een tweewielige bromfiets die zich op de openbare weg bevindt onder de in dit reglement voorziene voorwaarden niet in gevaar brengen.
                                          Hij moet dubbel voorzichtig zijn ten aanzien van fietsende kinderen en bejaarden.
                                          Hij moet een zijdelingse afstand van ten minste één meter laten tussen zijn voertuig en de fietser of bestuurder van een tweewielige bromfiets.
                                          Dus enkel als jij stilstaat FCapri kun je helemaal zeker zijn van je stuk als een fietser jouw spiegel raakt anders... kan het wel eens verkeerd lopen

en nee ik ben zelf geen fietser dus ik kom niet op voor mijn rechten...
                                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
                                          X