Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• document politie antwerpen:

“Fietsers hebben altijd voorrang op het gemotoriseerd verkeer en mogen naast elkaar rijden”
    Fout: Fietsers mogen binnen de bebouwde kom met twee (niet met meer)
    naast elkaar op de rijbaan rijden. Tegemoetkomend verkeer moet steeds kunnen passeren (kruisen). Achteropkomend verkeer moet voorbij kunnen steken
    (als er geen tegemoetkomend verkeer is).
    Buiten de bebouwde kom moeten fietsers ook achter elkaar rijden als een achteropkomend voertuig nadert.
    uwe regel is correct dat ze dus buiten bebouwde kom naast elkaar mogen rijden. kende de exacte wetregel niet meer. maar t komt op t zelfde neer:

in bebouwde kom: als zijn geen tegenliggend verkeer hinderen, en ook achteropliggend verkeer kan er voorbij als er geen tegenliggers rijden, dan MOGEN ze naast elkaar rijden.
    in een smalle éénrichtingsstraat mogen ze dus NIET naast elkaar rijden als de auto niet kan passeren

buiten bebouwde kom: mogen ze naast elkaar rijden als er geen achteropliggend verkeer NADERT.
    als ik dus moet remmen voor fietsers omdat ze niet achter elkaar gaan rijden zijn, zijn ze al in fout. het maakt niet uit of ik kon passeren of niet. als er verkeer is MOGEN ZE NIET naast elkaar rijden. als er geen verkeerd is, dan ziet niemand hun en boeit het niet of ze nu naast elkaar rijden of niet. van het moment er verkeer is (tegenliggers of achteropliggend) moeten ze naast elkaar rijden. of daar nu 50meter naast hun is of niet, ze MOETEN ACHTER ELKAAR BLIJVEN. dat is de wet.

ik werkte destijds in mechelen en toen ik naar mijn werk reed kwam ik dagelijks dezelfde jeugd tegen die naast elkaar rijd.
    je neemt nu een smalle straat met geparkeerde wagens, doorgang 5meter (2 autos kunnen dus passeren).
    2 fietsers naast elkaar, de ene 1meter van de geparkeerde wagens, onderlinge afstand 1meter. beide fietsers zijn 50cm breed (ik neem het stuur). dan nemen ze al 3meter in beslag. ik kan NIET meer passeren en een meter afstand met hun houden. als ik hen raak, zijn zij in fout.

als er geen lichamelijk letsel is, en dit feit wordt aangetoond (hun vriendjes zijn dan nog zo dom om tegen de politie te getuigen dat ze bleven naast elkaar rijden omdat het mocht), dan zijn zij in fout en betalen zij 50€ boete. ik rij verder !!!

hetgeen aangehaald wordt in u eigen quote
    Artikel 40ter. Gedrag tegenover de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen

De bestuurder van een auto of van een motorfiets mag een fietser of bestuurder van een tweewielige bromfiets die zich op de openbare weg bevindt onder de in dit reglement voorziene voorwaarden niet in gevaar brengen.
    Hij moet dubbel voorzichtig zijn ten aanzien van fietsende kinderen en bejaarden.
    Hij moet een zijdelingse afstand van ten minste één meter laten tussen zijn voertuig en de fietser of bestuurder van een tweewielige bromfiets.
    als zij niet aan de voorwaarden voldoen, brengen ze zichzelf in gevaar (dit aanziet de politie dan ook als een overtreding en zijn zij de veroorzakers van het ongeluk). t is nu nie dak ze gaan opzoeken en elke fietser van de kant rijd hoor. het feit da ik beschrijf in mechelen was een zaak waar ze met 4 naast elkaar rijden (de vriendjes bleven getuigen dat ze met 2 naast elkaar reden. politie oordeelde toen ook dat 2 niet toegelaten was in die omstandigheid).
    die reden met 4naast elkaar omdat een auto toch al niet meer kon passeren als ze daar met 2 reden. dus wa boeide het dan ook. verschoten die kereltjes toen ze hoorden dat ze met 2naast elkaar OOK ruimte moeten laten voor autos

PS: ik be WEL fietser, ik rijd 37km/dag voor het werk. soms rijd ik met een collega, binnen of buiten bebouwde kom, we rijden altijd achter elkaar als er autos zijn. simpelweg omdat we om 6h smorgens rijden en het voor onze eigen veiligheid is dat we aan kant gaan
    Last edited by ; 20/10/2012, 11:25.

Comment

• Vandaag iemand achteruit op de autostrade (pechstrook) zien rijden omdat hij/zij een afrit gemist had
      en voor de rest... middenvakrijders he

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Inderdaad arrogante lul, maar als motorrijder kan ik vaak doorheen een file rijden omdat de meeste automobilisten al in het midden van hun linker rijvak of uiterst links staan. Het is degene die dan beweert "maar ik had u niet gezien" die nodeloos rechts in het linkervak rijdt die het moeilijk maakt...

Als ik met de auto ben rij ik op het linkervak ook altijd uiterst links, en heb nog nooit hommeles met motorrijders gehad.

Als een motorrijder niet door kan, moet hij wachten maar mag hij wel het volgende doen:

Doorgaans is het genoeg even te revven om iemand wakker te maken uit zijn fileslaap, maar sommigen zie je moedwillig het voor de motorrijder moeilijk maken en dat is jammer...

Afijn, als je excuus is "ik hou mijn spiegel niet constant in de gaten" reed je al op een manier in je rijvak dat je aankomende motorfietsen ging hinderen...
        Ik let er ook op, dat ik in files hen niet hinder. Waardat mijn respect voor die mannen dan helemaal verdwijnt is dat ze in een file op een fietspad gaan rijden, in het voorsorteervak voor fietsers gaan staan, mij voorbijsteken en mij dan op het fietspad duwen omdat er een tegenligger aankomt, ...

Als fietser al een paar keer ruzie gemaakt met zo een motaar, die het nodig vindt om op het fietspad te gaan rijden en de fietsers weg te duwen. Volgens ene had hij daar recht op en mogen moto's dat doen. Een ander wist niet dat het een fietspad is Allebei mogen eens serieus tegen de lamp lopen van mij. (en van die laatste heb ik veel later, zijn moto plat op straat zien liggen, ik weet niet wat er gebeurd is, maar ik vermoed dat hij eens verrast is geweest omdat hij op het fietspad stond)

Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
        De dag dat ik zo mijn nummerplaat zie verschijnen leg ik klacht neer wegens schending van de privacy. Dat ik het zal winnen is een groot vragteken maar de regisseur van het filmke zal het toch goed mogen komen uitleggen.
        Al tweemaal dreigen met een rechtzaak, levert het pensioen toch niet zoveel op als gehoopt? Ik zou alvast beginnen met je buurman aan te klagen voor een bouwovertreding : ik durf wedden dat je wel een zal vinden en zal winnen!

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Ampire heeft weer niet opgelet.
        Die mens let niet op : hij is op pensioen en voldoet meteen aan alle vooroordelen die tellen over gepensioneerden (sorry Will en andere)

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten
        Ik weet dat niet... als ik in zo'n accordeonfile een tijd lang achter zo'n debiel moet rijden die constant vol op de rem gaat als er in de verte remlichten aangaan, en dan ook vertikt verder aan te schuiven... dat is gewoon ontzettend irritant! Ze laten al 100 meter tussen en gaan dan nog compleet onlogisch aanschuiven/vertragen/stoppen. Ik zou er ook rond gaan bij de eerste kans!
        Idem. Wel is er kans, dat als hij het doorheeft, hij je zal kloten tot je van voor hem weg bent.

Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichten
        citroen c-crosser, bedankt om tegen mijne auto te rijden en vluchtmisdrijf te plegen.
        nog meer bedankt om nog eens op uw rem te stampen zodat ik uw nummerplaat kon lezen! heb al een telefoontje gedaan naar de bevoegde instanties...
        Ai, hopelijk niet teveel schade?

Comment

• Gisteren over de E313 naar huis omstreeks 17u30... manmanman! Dat het zondag is, zover zo goed, maar ze moeten ook niet overdrijven hé!

Nen Hollander die het interessant vond gewoon zonder meer naar links te duiken in het gat tussen mij en de voorganger, met dat verschil dat wij 130 reden en hij 90-100 aangezien hij vanachter een camion kwam. Dan de seat rijder die bij zichzelf denkt "120 is 120, en dan moet ik voor niks naar rechts" Tot ik rechts ging rijden, dan ineens ging hij mee tot 150 eer ik hem toch passeerde.

Vervolgens kwam er nog eens een fritz met zijne ford aan 100 voor mijn neus naar links, 150 meter achter een andere die hij ging inhalen (zo van ik zal maar rap ervoor gaan, want stel dat er enkele achter elkaar komen, dan moet ik misschien een beetje inhouden eer ik kan voorsteken) Uiteindelijk ben ik onze Duitse vriend ook maar rechtsom gegaan aangezien hij niet de intentie had om echt zijn snelheid te verhogen bij zijn inhaalbeweging (wat toch normaal de basis is van het concept inhalen) Hierop keek hij verbouwereerd naar mij als ik passeerde, en zijn madam begon te vloeken. Er volgde een lichtconcert waarna hij gewoon weer rechts ging rijden achter die andere die hij had willen inhalen .

Ik heb misschien een beetje asociaal gereden volgens sommigen, maar ik rij dan ook een BMW, dus dat recht heb ik.
          Ik had nochtans klara opstaan en ben normaal redelijk vredelievend, maar als ze zo de ene superknoeier na den andere voor uw neus droppen... op een gegeven moment maak je dan andere keuzes.
          Ik rij niet hard, ik vlieg laag
          www.meevliegen.be

Comment

• Gisteren, op weg naar de lekdreef... Goed, voorrangnegatie is schering en inslag, dus dat had ik al zien aankomen. Maar dan nog blijven doorrijden?

Comment

• En voor diegenen die afgeven op motorrijders... Ja, ook zijn nummerplaat staat erop

Ik ben wel even niet mee waarom de bestuurder van de Audi na ruimte te maken vervolgens de deur terug dicht smijt.

Comment

• Omdat hij pas een occassie Audi TT sportwagen heeft gekocht, en daarmee wordt je nu eenmaal niet ingehaald hé :-p
                www.meevliegen.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke-Tim Bekijk Berichten

Ik heb misschien een beetje asociaal gereden volgens sommigen, maar ik rij dan ook een BMW, dus dat recht heb ik.
                  I lol'd
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

En voor diegenen die afgeven op motorrijders... Ja, ook zijn nummerplaat staat erop

Ik ben wel even niet mee waarom de bestuurder van de Audi na ruimte te maken vervolgens de deur terug dicht smijt.
                    Waarom wil je daar nu 'persé' tussen?? das toch om problemen vragen,vroeg of laat kom je eens een verkeerde tegen en hopelijk voor jou is je snelheid dan niet te hoog...
                    Alfa Romeo 156 sw 1.9 jtd 16v m-jet (sold)

Lancia Dedra 1.9 TD LX (sold)

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Gij hebt zeker nog nooit zelf met de moto gereden denk ik...
                      Wagens stonden stil, beetje verder in de tunnel ook file, waarom zouden die motards niet voorbij mogen?
                      Se steken verder een stuk of 30-40 wagens voor in dat filmpje, en slechts éne die problemen maakt of waar dat moeilijk blijkt...
                      www.meevliegen.be

Comment

• @ Geertqv: van welke planeet ben jij afkomstig?

Comment

Gisteren, op weg naar de lekdreef... Goed, voorrangnegatie is schering en inslag, dus dat had ik al zien aankomen. Maar dan nog blijven doorrijden?
                          Geldt de voorrang ook als jij op dat moment inhaalt en op het 'verkeerde' vak rijdt ? Waarschijnlijk is het toegelaten in te halen aan een kruising, of dat verstandig is is een andere vraag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                            Waarom wil je daar nu 'persé' tussen??
                            Als ik wil stil staan, had ik even goed met de auto kunnen komen. Maar dat helpt niet, want dan wordt de file enkel langer.

Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                            das toch om problemen vragen
                            Hoezo?

Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                            vroeg of laat kom je eens een verkeerde tegen en hopelijk voor jou is je snelheid dan niet te hoog...
                            Omdat hij/zij me niet wil doorlaten? Zoals je ziet, als ik niet door kan, moet ik ook wachten. Dat bleek even verder op de Wetstraat ook toen een madammeke met haar Toyota Starlet van het jaar kruik dacht dat ze met een tank reed en quasi continu op twee rijvakken reed. Such is life.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                              @ Geertqv: van welke planeet ben jij afkomstig?
                              moest iedereen van hetzelfste gedacht zijn dan waren nooit 'problemen' int verkeer.Mijn mening is,dat ik dat redelijk asociaal vind,of mag ik dat niet zeggen?

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                                Geldt de voorrang ook als jij op dat moment inhaalt en op het 'verkeerde' vak rijdt ? Waarschijnlijk is het toegelaten in te halen aan een kruising, of dat verstandig is is een andere vraag.
                                Degene uit de zijstraat had een omgekeerde driehoek of ik denk zelfs eerder een stop-bord (ik zie vaag een volle lijn voor het verkeer dat de straat uit wil komen, en ikzelf was een oranje ruit gepasseerd). Beide betekenen dat je voorrang moet geven aan iedereen, en voornamelijk aan het verkeer op de voorrangsweg.

Ik als inhaler moet er enkel voor zorgen dat ik mijn inhalen zo snel mogelijk beëindig, maar hoewel men vaak spreekt over inhaalmanoever , is het eigenlijke inhalen geen manoever. Het wisselen van rijstrook is dat wel, maar ik had al van rijstrook gewisseld vooraleer de voorrangsplichtige de voorrangsweg opdraaide.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geertqv Bekijk Berichten
                                  moest iedereen van hetzelfste gedacht zijn dan waren nooit 'problemen' int verkeer.Mijn mening is,dat ik dat redelijk asociaal vind,of mag ik dat niet zeggen?
                                  Wat is asociaal? Dat mijn voorligger op een auto gaat kloppen vind ik vrij asociaal. Dat de auto het gat dicht rijdt vind ik ook vrij asociaal. Dat de auto terug ruimte maakt vind ik sociaal.

Comment

• Wooter, ik wil hier geen controverse starten maar bij het eerste filmpje waarbij de grijze auto uit die zijstraat komt. Zijn jullie daar allebei niet in fout? Hij omdat hij maar moest kijken of er niets afkwam & jij omdat je bij een zijstraat op de andere kant vd weg reed, ook al waren er lijnen getrokken. Ik wil gewoon een antwoord, ik rij niet met de motor dus ik weet daar niet veel van.

Comment

Wat is asociaal? Dat mijn voorligger op een auto gaat kloppen vind ik vrij asociaal. Dat de auto het gat dicht rijdt vind ik ook vrij asociaal. Dat de auto terug ruimte maakt vind ik sociaal.
                                      Je hebt gezien wat de audi al doet bij de eerste moto dus kon je al vermoeden wat hij ging doen met jou,daarom dat ik schreef 'das toch om problemen vragen'..

Seat Ibiza Evo2 ​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                                        Wooter, ik wil hier geen controverse starten maar bij het eerste filmpje waarbij de grijze auto uit die zijstraat komt. Zijn jullie daar allebei niet in fout? Hij omdat hij maar moest kijken of er niets afkwam & jij omdat je bij een zijstraat op de andere kant vd weg reed, ook al waren er lijnen getrokken. Ik wil gewoon een antwoord, ik rij niet met de motor dus ik weet daar niet veel van.
                                        Neen, want hij is aan het rijden op een voorrangsweg en de bestuurder die de weg opdraait moet voorrang verlenen aan beide rijstroken.

Maar ik versta de fout wel, als ik eerlijk ben kijk ik bijna ook nooit naar rechts als ik rechts moet 'opdraaien'..

Toch best een beginnen op te letten.

Dat filmpje in die tunnel, is weer zo een kluns die er voor zorgt dat motorrijders een slechte naam krijgen. Ge moogt ertussen, maar ge moet met uw fikken van een ander zijn gerief blijven, in alle omstandigheden.

Als het een klojo is in een auto die je niet wil doorlaten moet je maar even wachten, maar 9/10x zijn het gewoon mensen die je niet gezien hebben is mijn ervaring. Als je dan even in hun spiegel gaat rijden (niet letterlijk ), gaan ze prompt opzij.
                                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Motorrijders bewust hinderen is gewoon idioot. Op iemand zijn eigendom kloppen natuurlijk ook.

Comment

Working...
                                          X