Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik snap wat ge wilt zegge met geeft aanleiding tot afhankelijkheid...
    Maar kvind het overdreven dak medische en psychische proeven moet gaan afleggen om te zien dak ze nog wel alle 5 heb!
    Op men proces verbalen stond telkens dat ik niet in staat van dronkenschap was en een goed voorkomen etc had, de rechter zei zelfs dat ik precies wel goe geoefend was... kdacht te zegge gaat sebiet ma mee ene drinke, kzen er nu wel ni fier op dak da nu zo vertel maar kvind al die komedie zo lachwekkend!
    Als er echt iets scheelt en de politie moet ter plekke zijn ziet ge ze ni mr de grote jan uithange en ne (brave)mens tegehoude in rambostyle kunne ze wel!

Comment

• In de 3 j dat ik men rijbew heb, 1x moetten blazen en dit was toen ik 1 week mijn rijbewijs had
      Ondertussen al dikke 60.000 km gedaan en dus 55.000 km zonder enige controle voor te blazen,dus van mij mag er gerust meer controle zijn.
      Ik durf ook drinken maar enkel als ik NIET zelf aan het stuur zit,snap ook niet dat je daar aan nood hebt als je wel aan het stuur zit trouwens.
      Ik zeg altijd het is het niet waard he door die rommel boettes oplopen (nog het miste van al) letsel aan u eigen of derde veroorzaken,neen dankje

Comment

• De grootste verlokkingen int leven zijn de grootste zonden, tmoest allemaal zo goe ma ni zen en hiermee sluit ik het af!!!
        Last edited by ; 28/10/2012, 23:27.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
          Juist ja.
          Ik rij elke week Europa rond en de mensen die hier hele dagen klagen over Belgische chauffeurs zitten er gewoon naast. Er wordt hier erg netjes gereden in vergelijking met al de rest. Wat niet wegneemt dat er (veel) ruimte is voor verbetering.
          Op landen in Scandinavië na, kan ik geen enkel land noemen waar men een betere mentaliteit heeft achter het stuur. Vroeger had je nog Duistland, maar dat is ook niet meer wat het was.
          Vandaar dat Belgie het hoogste aantal dodelijke slachtoffers heeft per 1000 inwoners in Europa, zelfs dubbel zoveel als bijvoorbeeld Nederland.
          Toeval maar ik rij ook heel Europa rond,behalve Oost Euopa, en mijn ervaringen zijn dan toch geheel anders dan de uwe, de rijstijl van de Belgen is gewoonweg boertig, egocentrisch, zeer agressief en aartsgevaarlijk, niks discipline, ieder doet maar zijn eigen goesting.
          Of zou het komen doordat er steeds minder Belgen op de wegen te vinden zijn?

Comment

• Zoals reeds gezegd in het verleden, het egoïsme van de mensen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
              Zoals reeds gezegd in het verleden, het egoïsme van de mensen.
              Dat is een exacte benaming voor menig chauffeur op onze wegen ja
              Ik heb afgelopen weekend even naar de post geweest (smorgens) en ik dacht dat enkel zondag zondag chauffeurs op pad waren,maar dit sloeg alles.
              14 km moetten rijden,4 x mij serieus geergerd waarvan 1x iemand mij express wou aanrijden.
              Alles ga ik niet neerpennen maar dit laatste kan er wel af, ik was gewoon stom verbaast als ik thuis kwam en zo kwaad (ik kan me daar zo in opboeien)
              Ik ben een echte snelweg chauffeur en meestal buiten de spitsuren,dus echte sukkelaars kom ik normaal niet tegen (niet dat ik me zelf perfect vind verrevan)
              En nu weet ik weer waarom ik korte afstanden niet met da auto doe .
              (dit was uitz omdat het knetterkou was en geen handschoenen vond ! anders was ik met brommer weg) en had ik een korter postkantoor genomen.
              Enfin dus ik was op zoek naar parking en kom op een moment op een voorang van rechts,er komt iemand van de rechte baan die aansluit op de weg waar ik sta.
              Die persoon (die voor het *probleemgeval* reed) moet in de straat waar ik sta,dus ik neem mogelijkheid ineens over te gaan om naar links te gaan.
              die man is nog niet afgeslagen en komt,er een cowGIRLL in een toyota auris die echt gas gaf om mij te raken ! ,
              ik zag dit aankomen dus zet hem snel in achterruit dat dit gek exemplaar verder kon racen.
              Ondertussen was die achter mij ook al wat naar voren gekomen dus begonnen mijn sensoren al van hun oren te maken.
              Op de koop toe zat er weer zo een sociaal geval in die toyota die blijkbaar een mannelijk tintje heeft en vriendelijk de vinger naast haar ringvinger toonde
              Wat was ik blij dat ik thuis was !
              Last edited by ; 29/10/2012, 02:42.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                Ik werk 6dagen op de 7 van 6u tot 19u minstens , en als ik dan eens niet te moe ben om met men mate iets gaan te drinke gaan ik wel gene cola drinke want ik vind dat ik het wel verdient heb om is ff te profiteren en zeker als ge gezellig samen zit!
                OK ik zen ne levensgenieter maar ik werk ervoor en betaal genoeg belastinge etc...en die boetes daar lig ik ok ni van wakker, kwist op da moment wat ik deed en dan pak ik de gevolge erbij!
                Kzeg er wel bij, door de week drink ik nog geen halve pint!
                Oorspronkelijk geplaatst door dr gonzo Bekijk Berichten
                Ik snap wat ge wilt zegge met geeft aanleiding tot afhankelijkheid...
                Maar kvind het overdreven dak medische en psychische proeven moet gaan afleggen om te zien dak ze nog wel alle 5 heb!
                Op men proces verbalen stond telkens dat ik niet in staat van dronkenschap was en een goed voorkomen etc had, de rechter zei zelfs dat ik precies wel goe geoefend was... kdacht te zegge gaat sebiet ma mee ene drinke, kzen er nu wel ni fier op dak da nu zo vertel maar kvind al die komedie zo lachwekkend!
                Als er echt iets scheelt en de politie moet ter plekke zijn ziet ge ze ni mr de grote jan uithange en ne (brave)mens tegehoude in rambostyle kunne ze wel!
                Zoals gezegd, dat je met een voorwaardelijke straf toch nog gaat drinken is aanleiding om te onderzoeken of je toch niet een afhankelijkheid hebt aan drank. Daarvoor hoef je niet elke dag een fles wijn binnen te doen, maar dat je je laat betrappen met meerdere duveltjes met een voorwaardelijke straf is gewoon niet slim.

Dus ja, dan die medische en psychische proeven om na te gaan of je wel in staat bent om het drinken te laten als je moet rijden.

Jij vind die komedie lachwekkend, maar als je gaat tellen hoeveel keren een chauffeur onder invloed een ongeval veroorzaakt, wordt ik daar toch wel misselijk van. Zeker omdat veel van die ongevallen perfect vermijdbaar zijn.

Comment

No offence, maar het zijn meestal die 'brave' mensen die in't weekend andere weggebruikers van hunne sokkel rijden, omdat ze vinden dat ze best e potje mogen drinken
                  Ik ben zelf niet heilig, maar jouw excuus is wat elke dronkaard geeft natuurlijk (en ik bedoel daarmee geen verslaafden hé).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xytras Bekijk Berichten
                    No offence, maar het zijn meestal die 'brave' mensen die in't weekend andere weggebruikers van hunne sokkel rijden, omdat ze vinden dat ze best e potje mogen drinken
                    Ik ben zelf niet heilig, maar jouw excuus is wat elke dronkaard geeft natuurlijk (en ik bedoel daarmee geen verslaafden hé).
                    +1 !!

Het zijn net die die denken, van 'ha, maar ik kan gemakkelijk een pint of 10 drinken en er niks van voelen'.... totale overschatting, en dat is nu net een symptoom van alcohol-gebruik. Ge DENKT nog wel dat ge het kunt, maar uiteindelijk zou op dat moment ne getrainde baviaan die auto beter besturen als gij ...
                    Ik word kotsziek van zo'n mensen... het zijn zij die erin slagen om mensen in hun doodskist te rijden en wonder boven wonder zelf amper verwondingen te hebben, zie maar naar dat accident van vorige week in (ik dacht) Vichte? En zo ken ik nog veel verhalen ...

Ik werk zelf 50-60 uur per week, maar ik raak geen druppel alcohol aan om te 'ontspannen'. Ik heb nooit gesnapt waarom ge dat nodig hebt om u te amuseren. Zonder alcohol zijt ge scherper, kunt ge leukere gesprekken voeren, en ge herinnert u alles nog. En dan nog de gevolgen op langere termijn: hersencellen die afsterven, uwe lever die naar de knoppen gaat, (partner)geweld, etc...

Ik hoop dat ze uw rijbewijs voor een jaar afpakken, want dat is blijkbaar de enige manier op u op andere gedachten te brengen. Het feit dat ge (vooral) voor anderen een gevaar op de baan zijt, dat snapt ge precies niet. Als gij u in gruzelementen tegen nen boom rijdt, zal ik daar geen traan voor laten. Moest ge onschuldige mensen in uw miserie meesleuren, dan treur ik mee met die hun familie...

En ik mag nu cru zijn, maar ik heb ne nonkel die alcoholieker is en ik zie wat dat doet met zijn omgeving... en als gij echt niet zonder uw 10 duvels in het weekend kunt, dan zijt ge precies goed op weg om ook die richting in te gaan...

Edit: of zoekt u een lief dat BOB wil spelen... Dan zuipt ge u te pletter voor mijn part... Maar verwacht dan wel niet dat ge op de kap van de sociale zekerheid en de Belgische gezondheidszorg een levertransplantatie krijgt binnen x jaar. Begint daar dan nu al maar voor te sparen... (kost u enkele 10.000'en euros, als ge alles zelf wil bekostigen)
                    Last edited by erik219; 29/10/2012, 12:35.

Comment

• Die mens heeft precies een paar pintjes nodig om klaar en duidelijk zijn mening neer te kunnen pennen, daar is toch niks mis mee.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Veel nieuwe auto's hebben een verlicht dashboard, waarvan de verlichting met de dimlichten uit harder brand dan wanneer de dimlichten aan staan. Ze zien dus nog niet eens dat hun dimlichten niet branden want hun dashboard geeft licht. Maar de rest van de bedieningsknoppen geven geen licht.
                        Schuldig. Eerste ritje in mijn ford en een fietser die teken deed naar mij. Ik stop en vraag hem wat er mis is en zegt die dat mijn lichten niet branden. Met schaamrood op de wangen die lichten aangestoken en die mens bedankt.

Schuld is dat mijn complete dashboard dus oplicht, alle knopjes ook het middenpaneel en dat gewone lichten niet opvallen in een stad (xenons is iets anders, maar imo is xenon ook overbodig in het echte donker, xenon is enkel goed om het straatlicht te overschijnen).

Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk Berichten
                        Ernet op de kaaien in Antwerpen reed er achter mij een Peugeot 307 zonder lichten.
                        Ik flash een aantal keer met mijn mistlicht maar krijg geen reactie.
                        Aan de volgende lichten (kruispunt Londenstraat) flash ik nog eens met mijn mistlicht.
                        Stappen daar toch wel niet ineens twee gasten uit zeker!

1 ging voor de wagen staan zodat ik niet weg kon, de andere tikte op mijn ruitje.
                        *ruitje naar beneden*
                        "Hee gast, zo flashen met uw mistlicht gast! Weet gij wel hoe fel dat is gast! Doe eens normaal gast!"
                        *kijkt verwonderd*
                        Ik: "Ik wou eigenlijk alleen maar duidelijk maken dat uw lichten niet branden."
                        Hij: "Hee gast, ge hebt gelijk gast! Sorry gast, 'k had het niet gezien. Gij zijt ne goeie gast! Allee, Ciao hé!"

Hahaha, en die mannen content en jij met een grappig verhaal.

Comment

Ik werk 6dagen op de 7 van 6u tot 19u minstens , en als ik dan eens niet te moe ben om met men mate iets gaan te drinke gaan ik wel gene cola drinke want ik vind dat ik het wel verdient heb om is ff te profiteren en zeker als ge gezellig samen zit!
                          OK ik zen ne levensgenieter maar ik werk ervoor en betaal genoeg belastinge etc...en die boetes daar lig ik ok ni van wakker, kwist op da moment wat ik deed en dan pak ik de gevolge erbij!
                          Kzeg er wel bij, door de week drink ik nog geen halve pint!
                          Dank zij jou staat hier geen andere onzin.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Zoals gezegd, dat je met een voorwaardelijke straf toch nog gaat drinken is aanleiding om te onderzoeken of je toch niet een afhankelijkheid hebt aan drank. Daarvoor hoef je niet elke dag een fles wijn binnen te doen, maar dat je je laat betrappen met meerdere duveltjes met een voorwaardelijke straf is gewoon niet slim.

Dus ja, dan die medische en psychische proeven om na te gaan of je wel in staat bent om het drinken te laten als je moet rijden.

Jij vind die komedie lachwekkend, maar als je gaat tellen hoeveel keren een chauffeur onder invloed een ongeval veroorzaakt, wordt ik daar toch wel misselijk van. Zeker omdat veel van die ongevallen perfect vermijdbaar zijn.
                            FACT!!!
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Tis nogal aanvallend hier
                              99 van de 100 keer rijd men vriendin als we ergens heen gaan, en ik heb toch niet gezegd da ik elk weekend meneigen omver drink!
                              Ik weet ook dat ik dik in de fout ben gegaan en dat geef ik ook toe en daarmee zeg ik dat ik het normaal vind van men rijverbod en boetes en er ni over wil zagen om die te betalen!!!
                              Maar tis gewoon dat ge dan direkt word aanzien als het vuil vant straat da elk weekend helemaal van de wereld bezopen ligt rond te rijden en da is niet in mijn geval, ik bedoel als ik eens tijd heb en ni te moe ben dat ik dan e paar duvels drink...kheb thuis geen druppel alcohol in huis en de keren dat ik met teveel op met de auto rijd kan ik gemakkelijk op 1hand tellen!!
                              Er zijn mensen die 20jaar elk weekend zat met de auto rijden en nog nooit hebben moeten blazen, ik heb 2x pech gehad door men eigen fout!
                              Dus nu word ik hier afgeschilderd als dronkaard met bekan ne kapotte lever en de helft van men hersencellen kwijt!!
                              Sommige mensen hebben geen alcohol nodig om hersencellen kwijt te graken!
                              In de 14jaar dat ik met de auto rijd heb ik nog geen enkel ongeval gehad zelfs nog ni het kleinste prulleke en ben 1x geflitst tegen 85 waar ik 70 mocht
                              Die keren dat ik met de auto reed met teveel op was in een straal van 5km van mij thuis tis ni dak van kweet ni waar kwam, en OK ik kan op 100m afstand iemand omver rijden of een ongeval veroorzaken da besefte ik goed genoeg op da moment want er stond telkens op men proces verbaal dat ik NIET in toestand van dronkenschap was, ik had teveel geblazen en dat doet ge nu eenmaal als ge 3duvels op 2uur tijd drinkt!
                              Nu ben ik een crimineel en ge kunt me beter opsluiten in de AA
                              Het gaat me er ni over of ik in fout was of niet, want da was ik, maar over het feit hoe ze me nu bekijken!
                              Last edited by ; 29/10/2012, 18:53.

Comment

• Maar die ene keer dat je zelf rijdt ,kan genoeg zijn om gans uw verdere leven te ruineren

Comment

• Ik heb men les ondertussen geleerd en drink NIET meer als ik met de auto ben!

Comment

Ik heb men les ondertussen geleerd en drink NIET meer als ik met de auto ben!
                                    Zo moet dat!!!

Comment

Tis nogal aanvallend hier
                                      99 van de 100 keer rijd men vriendin als we ergens heen gaan, en ik heb toch niet gezegd da ik elk weekend meneigen omver drink!
                                      Ik weet ook dat ik dik in de fout ben gegaan en dat geef ik ook toe en daarmee zeg ik dat ik het normaal vind van men rijverbod en boetes en er ni over wil zagen om die te betalen!!!
                                      Maar tis gewoon dat ge dan direkt word aanzien als het vuil vant straat da elk weekend helemaal van de wereld bezopen ligt rond te rijden en da is niet in mijn geval, ik bedoel als ik eens tijd heb en ni te moe ben dat ik dan e paar duvels drink...kheb thuis geen druppel alcohol in huis en de keren dat ik met teveel op met de auto rijd kan ik gemakkelijk op 1hand tellen!!
                                      Er zijn mensen die 20jaar elk weekend zat met de auto rijden en nog nooit hebben moeten blazen, ik heb 2x pech gehad door men eigen fout!
                                      Dus nu word ik hier afgeschilderd als dronkaard met bekan ne kapotte lever en de helft van men hersencellen kwijt!!
                                      Sommige mensen hebben geen alcohol nodig om hersencellen kwijt te graken!
                                      In de 14jaar dat ik met de auto rijd heb ik nog geen enkel ongeval gehad zelfs nog ni het kleinste prulleke en ben 1x geflitst tegen 85 waar ik 70 mocht
                                      Die keren dat ik met de auto reed met teveel op was in een straal van 5km van mij thuis tis ni dak van kweet ni waar kwam, en OK ik kan op 100m afstand iemand omver rijden of een ongeval veroorzaken da besefte ik goed genoeg op da moment want er stond telkens op men proces verbaal dat ik NIET in toestand van dronkenschap was, ik had teveel geblazen en dat doet ge nu eenmaal als ge 3duvels op 2uur tijd drinkt!
                                      Nu ben ik een crimineel en ge kunt me beter opsluiten in de AA
                                      Het gaat me er ni over of ik in fout was of niet, want da was ik, maar over het feit hoe ze me nu bekijken!
                                      Misschien ging ik wel een beke overboard, maar wij hebben eens ne collega gehad die was aangereden door ene met een paar pinten te veel op. Resultaat: zij zelf zwaar in revalidatie voor 6 maanden, en haar dochtertje van 9 dood... op de begrafenis, ik moet u dat niet zeggen, dat waren drama's... komt daarbij dat de moeder nog in coma lag dus die kon de begrafenis van haar eigen dochter niet bijwonen...

En die kerel beweerde ook dat hij maar eens af en toe dronk en dat hij niet extreem veel had gedronken die avond. Maar hij was gekend genoeg in de buurt, hij kroop altijd straalbezopen achter het stuur.
                                      Sindsdien krijg ik altijd de kriebels als ik iemand hoor zeggen 'dat een paar pintjes geen kwaad kunnen' en van 'die boetes pak ik er wel bij'.... die boetes... als ge iemand dood rijdt, is wel het minste van uw zorgen...

Maar ik ben ERG blij te horen dat je tot inkeer gekomen bent...

Comment

• Allee merci
                                        Ik ben zelf voorstander voor een alcoholslot standaard te laten plaatsen in de wagen dan is 0,0 promille al teveel en kunnen er geen misverstanden meer komen van oei ik dacht dat ik ni teveel ophad!
                                        Kheb mezelf mss verkeerd uitgedrukt in hetgeen ik wou bedoelen van het drinken, kwou totaal ni goedpraten da je mag drinken met de wagen he!

Comment

Allee merci
                                          Ik ben zelf voorstander voor een alcoholslot standaard te laten plaatsen in de wagen dan is 0,0 promille al teveel en kunnen er geen misverstanden meer komen van oei ik dacht dat ik ni teveel ophad!
                                          Kheb mezelf mss verkeerd uitgedrukt in hetgeen ik wou bedoelen van het drinken, kwou totaal ni goedpraten da je mag drinken met de wagen he!
                                          Ik ben blij dat je het in ziet. En als ik alles zo wat terug lees, was ik misschien wel wat te agressief, mijn excuses. Ge hoort gewoon zoveel gruwelverhalen waarbij alcohol de boosdoener is...
                                          en er zijn nu eenmaal veel die denken 'ene keer kan geen kwaad', of 'maar ik kan daar tegen', ... En dan zijn dat meestal die personen die hun elke week lazarus drinken, maar ik had niet mogen veralgemenen...

Edit ff off topic: ik zie dat ge met ne witte Leon rijdt en dat ge van scherpenheuvel zijt. Gij reed toch gisterenavond niet toevallig richting Diest op de staatsbaan..?

Comment

Working...
                                          X