Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote ergernis topic deel V

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
    helaas : nieuwe spiegel, glas is redelijk. Ligt aan constructie. De vierkantige geven meer licht. Tja : ik lig er niet wakker van : het is een oldtimer voor iets.
    Jammer, maar inderdaad dan niet veel aan te doen...
    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• toen ik in 94 met een 81 123 reed, vond ik in vergelijk met 90's karren de koplampen van die auto fenomenaal voor een oude sleur te zijn

...ondertussen zijn we 20 jaar verder

Comment

• vandaag 3 ongelukken gezien op 20minuten tijd hier in Duffel, 3x oude mensen die 1x een bromfietser van het fietspad gemaaid hebben omdat ze links moesten afslaan en niet naar links hebben gekeken aan de kapel en 2x van die mekes die in het gat van hun voorligger zijn geknald.
        ben naar de kine geweest over het kerkhof van Duffel en daar was het ook levensgevaarlijk met al die oude mensen op de baan. Ben verder gereden en heb mij bewust 3 straten verder geparkeerd om parkeerschade aan bumpers/deuren te voorkomen.
        Jammer dat ik mijn GSM thuis vergeten was of ik had een foto gemaakt van hoe schots en scheef iedereen daar geparkeerd stond

voor de rest dus ongelooflijk veel taffelaars die overal 10-15km/u te traag rijden en die flashen met hun lichten als hen voorbijsteekt...

dat deze 'feestdagen' maar snel voorbij zijn...

en een 2de ergernis: MORTSEL!!!

diegene die daar dat '(anti)mobiliteitsplan' uitgetekend heeft, zou onmiddellijk zijne C4 moeten gekregen hebben!
        Last edited by ; 31/10/2012, 18:41.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
          diegene die daar dat '(anti)mobiliteitsplan' uitgetekend heeft, zou onmiddellijk zijne C4 moeten gekregen hebben!
          Alleszins de burgemeester kreeg daar hare C4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door astralogie Bekijk Berichten
            vandaag 3 ongelukken gezien op 20minuten tijd hier in Duffel, 3x oude mensen die 1x een bromfietser van het fietspad gemaaid hebben omdat ze links moesten afslaan en niet naar links hebben gekeken aan de kapel en 2x van die mekes die in het gat van hun voorligger zijn geknald.
            ben naar de kine geweest over het kerkhof van Duffel en daar was het ook levensgevaarlijk met al die oude mensen op de baan. Ben verder gereden en heb mij bewust 3 straten verder geparkeerd om parkeerschade aan bumpers/deuren te voorkomen.
            Jammer dat ik mijn GSM thuis vergeten was of ik had een foto gemaakt van hoe schots en scheef iedereen daar geparkeerd stond

voor de rest dus ongelooflijk veel taffelaars die overal 10-15km/u te traag rijden en die flashen met hun lichten als hen voorbijsteekt...

dat deze 'feestdagen' maar snel voorbij zijn...

en een 2de ergernis: MORTSEL!!!

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Alleszins de burgemeester kreeg daar hare C4
            tja Duffel...

Mortsel, je zal er maar wonen, of hoe je je stad kan omzeep helpen, dank U Mevr. Pira...werd tijd zekers...schande dat Mortsel.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Ergernis gisteren: rijstrooksignalisatie stond uit op Antwerpse ring dus ook geen snelheidsaanduiding, en toch reed meer dan de helft 100, uit onzekerheid / onwetendheid / gewoonte.
              Voor een keer je 120 mag en kan, alsjeblieft!

2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                Ergernis gisteren: rijstrooksignalisatie stond uit op Antwerpse ring dus ook geen snelheidsaanduiding, en toch reed meer dan de helft 100, uit onzekerheid / onwetendheid / gewoonte.
                De ring is toch altijd 100, ook al staat dat niet aangegeven op de matrixborden
                Last edited by kefkie; 01/11/2012, 09:29.
                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Dan moet dat aangegeven staan door vaste borden. Ik ben er geen tegengekomen dat ik me herinner gisteren.

Antwerpen Ring en E34/E313 was wel een soep door muren van vrachtwagens. Je moest bijna wel truckers gaan couperen want die mannen hielden zelf geen 50 meter afstand, maar je voorligger ging nauwelijks sneller dan de vrachtwagens (omdat er in de verte natuurlijk een trucker probeerde iedereen in te halen aan Vmax) maar je naderde gestaag wel je afrit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Dan moet dat aangegeven staan door vaste borden. Ik ben er geen tegengekomen dat ik me herinner gisteren.

Antwerpen Ring en E34/E313 was wel een soep door muren van vrachtwagens. Je moest bijna wel truckers gaan couperen want die mannen hielden zelf geen 50 meter afstand, maar je voorligger ging nauwelijks sneller dan de vrachtwagens (omdat er in de verte natuurlijk een trucker probeerde iedereen in te halen aan Vmax) maar je naderde gestaag wel je afrit.
                    Er staanwel degelijk borden. Zowel na de kennedytunnel, na die tunnel richting mechelen als op de E313 richting hasselt

En aangezien de buurman als eens geflitst is geweest op de ring met zwarte matrixborden tegen 120 zal het nog wel 100 zijn
                    Last edited by kefkie; 01/11/2012, 11:06.
                    BMW X5 45e

Comment

• Die zouden er moeten staan aan elke oprit. Ik zal er morgen eens op letten of dat wel zo is.

Comment

Ergernis gisteren: rijstrooksignalisatie stond uit op Antwerpse ring dus ook geen snelheidsaanduiding, en toch reed meer dan de helft 100, uit onzekerheid / onwetendheid / gewoonte.
                        Er stond voor de eerste keer in maanden wel totaal geen file aan de kennedytunnel!

Comment

• er staan geen vaste borden meer, matrix zegt nix >>> 120 in theorie, of dat hun bedoeling is, dunno

Comment

• + oprit groenendaallaan richting gent...geen matrix boven oprit >>> 120 op viaduct merksem tot vlg matrix

Comment

En waar staat dat?

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Er staan er nergens.
                              Opvallend hoe weinig mensen blijkbaar op de borden letten. Ik vraag me dan af wat die doen in de auto. Deze week nog dezelfde discussie gevoerd met iemand van Antwerpen. Een schande eigenlijk.
                              Maar ik jaag me er niet meer in op. Als ik zie hoe weinig mensen weten dat ze opzij kunnen op de autosnelweg bij quasi onvoorzienbare dingen van anderen, en moeten paniekremmen terwijl er ruimte zat is, dan begrijp ik dat het dezelfde zijn die niet weten hoe snel ze mogen rijden op welke plaats. Die gaan waarschijnlijk af op de kudde of op "het aanwezig zijn van een middenberm = 120 behalve de ring van Antwerpen"....

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                              Er staanwel degelijk borden. Zowel na de kennedytunnel, na die tunnel richting mechelen als op de E313 richting hasselt

En aangezien de buurman als eens geflitst is geweest op de ring met zwarte matrixborden tegen 120 zal het nog wel 100 zijn
                              Graag bewijsmateraal (na de Kennedytunnel richting Gent is de enige plaats, maar even verder (halve km?) is dat alweer ten einde, en dat is dan ook geen ring niet meer maar E17. De ring zelf, dus tussen Kennedytunnel en de bovenkant van Antwerpen: 120. Als ze me daar ooit beboeten voor 120 wordt het een leuke zaak. Ik verheug er me al op.
                              Kan je de kilometerpaal te weten komen waar die buurman geflitst geweest is?

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              + oprit groenendaallaan richting gent...geen matrix boven oprit >>> 120 op viaduct merksem tot vlg matrix
                              bobo en wouter hebben het helemaal juist.
                              Last edited by Bompa; 01/11/2012, 12:58.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• stel je wordt geflitst aan 120 op de ring, bvb de vaste cam onder de brug in de bocht aanloop viaduct merksem richting holland en matrixen staan uit of groen pijltje....lijkt me nog lastig bewijzen dat borden neit werkten

Comment

• Niet als je zoals ik de dashcam aan staan hebt

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Niet als je zoals ik de dashcam aan staan hebt
                                    mét geijkte tijdsnotatie, of een gazet in't zicht ?

Comment

• met tijdsvermelding op het beeld, de rest is knutselwerk voor m'n eventuele advocaat

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Sinds de heraanleg van de Antwerpse ring staan er gee borden meer.

IN de Craeybeckxtunnel hing er vroeger een bord 100 die is weg, op de Antwerpse ring tussen de diverse af/op-ritten stonden er borden, zijn allemaal weg, het laatste bord dat er heeft gestaan was terhoogte van de afrit haven 1-100 richting Nederland (of om naar de metropolis te rijden) op de middenberm, vanaf daar stond 120 op maar na enkele weken was die al naar beneden gezakt en was alleen de paal nog zichtbaar.
                                        De borden die jij opnoemt maken geen deel uit van de Antwerpse ring.

Zoals vroeger reeds geschreven hier in dit topic, is het 120, of de matrix borden moeten iets anders aangeven. Deze tellen dan normaal tot aan de eerst volgende oprit.

Bompa, Bobo, Wooter en |) ][ |V| ][ hebben het wel degelijk juist, maar zoals bobo terecht vermeld, bewijs maar eens als je geflitst wordt dat die borden uit stonden. Den Bompa & ook Wooter hebben daar wel het geschikte toestel voor bij omdat te weerleggen.
                                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Dus met andere woorden is het niet zo eigenaardig dat wanneer mensen niet zeker zijn gewoon aan 100 blijven tuffen ?
                                          Niet iedereen heeft een dashcam bij, laat staan goesting in nen hoop geze*k over een pv ?

Comment

Working...
                                          X